Werk & Studie alle pijlers

Contract niet verlengd, vage redenen

17-04-2019 00:02 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk vooral even mijn gedachten kwijt.
Ik werk als office manager/administratief medewerker en heb 2 weken geleden te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt. Ik kreeg te horen dat ik niet genoeg had gewerkt aan mijn verbeterpunten. Hier heb ik wel aan gewerkt en ik vraag me een beetje af of dit wel de echte reden is van mijn ontslag. Ik denk eerder dat het komt omdat ik geen goede klik heb met mijn baas.
Een paar weken geleden was er een begrafenis van een familielid waar ik naartoe wilde. Maar dit soort gebeurtenissen valt niet te plannen en het kwam qua bezetting slecht uit, 1 collega van me was vrij, een andere ziek, en nog een andere bijna overspannen.
Maar ik wilde graag gaan en ik gaf aan dat ik na de begrafenis nog een paar uur zou komen werken. En toen begon mijn baas aan te dringen of ik het condoleren na de dienst niet kon overslaan of dat ik kon proberen vooraan in de rij te gaan staan. Ik vond dat heel erg onbeschoft. Ze stond me heel indringend aan te staren naast mijn bureau maar ik staarde gewoon terug. Ik ging zeker niet toezeggen het condoleren over te slaan. Dat leek ze niet leuk te vinden.
De week erna werd me verteld dat mijn contract niet werd verlengd.
Verder ben ik er ook achter gekomen dat twee directe collega’s al wisten dat mijn contract niet verlengd zou worden voordat ik dat wist, dat is toch ook niet netjes? En één van die collega’s heeft toen direct een kennis van haar aangedragen om mijn functie te gaan vervullen.
Ik voel me eigenlijk best kut hierover...
Nu vraag ik me af of ik dit nog aan mijn collega’s met vertellen, of dat ik dit maar zo moet laten, ik ben niet zo goed in confrontaties, maar als ik niks zeg denken ze dat ik alles maar best vind...
Rant over.
anoniem_239201 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 00:04
Reden: Typfout
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren