Werk & Studie alle pijlers

Wanneer is mijn eerste werkdag na verlof?

17-04-2019 21:16 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eruit en heb het bericht verwijderd ivm herkenbaarheid.
flow186 wijzigde dit bericht op 19-04-2019 07:57
85.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op de website van de overheid kun je dat invullen en die spuugt het goede uit :)

Edit: das gek ik kan de website niet meer vinden...
jamaarhoe wijzigde dit bericht op 17-04-2019 21:20
24.88% gewijzigd
Een zebra is geen paard met strepen
Jij hebt gelijk. Vrijdag bevallen, vrijdag weer aan het werk.
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt ervan af hoeveel weken voor de uitgerekende datum je met verlof bent gegaan, en of je voor of na de uitgerekende datum bevallen bent.
Ik ben 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof gegaan en na de uitgerekende datum bevallen, bij mij was de eerste werkdag precies 12 weken na de geboorte.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Je zwangerschapsverlof duurt t/m de dag van de bevalling. De dag erna gaat je bevallingsverlof in. Je vriend heeft gelijk
Alle reacties Link kopieren
Het is ook nog afhankelijk of je eerder of later bent bevallen dan je uitgerekende datum. Eerder, dan totaal 16 weken vanaf je eerste verlof dag. Later, dan 10/12 weken na je bevalling.
Alle reacties Link kopieren
lotte_joy schreef:
17-04-2019 21:20
Je zwangerschapsverlof duurt t/m de dag van de bevalling. De dag erna gaat je bevallingsverlof in. Je vriend heeft gelijk
Volgens mij niet. Ik beviel op een vrijdag en mijn eerste werkdag was ook een vrijdag. En als TO voor de uitgerekende datum is bevallen dan gelden andere regels.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Kan je dat niet beter gewoon even aan je leidinggevende vragen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben later bevallen dan de uitgerekende datum, maar daar heb ik al rekening mee gehouden. Het is de bevaldatum plus 12 weken, maar ik twijfel dus of ik die vrijdag de 17e mee moet rekenen of niet.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
17-04-2019 21:24
Kan je dat niet beter gewoon even aan je leidinggevende vragen?
Ik werk voor een zeer klein bedrijf en de directeur weet dit soort dingen ook niet, dus zoek het graag zelf goed uit.
Alle reacties Link kopieren
gioia82 schreef:
17-04-2019 21:23
Volgens mij niet. Ik beviel op een vrijdag en mijn eerste werkdag was ook een vrijdag. En als TO voor de uitgerekende datum is bevallen dan gelden andere regels.
Dan heb je te kort verlof gehad : https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ingsverlof.

Als je eerder dan de uitgerekende datum bevalt komen de dagen dat je eerder bevalt er idd nog bij.
lotte_joy schreef:
17-04-2019 21:28
Dan heb je te kort verlof gehad : https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ingsverlof.

Als je eerder dan de uitgerekende datum bevalt komen de dagen dat je eerder bevalt er idd nog bij.
Ik dacht dat je die dagen dan gewoon kwijt was.

TO, heb je geen brief van het UWV?
Alle reacties Link kopieren
https://wij.nl/zwanger-zwangerschapsver ... calculator
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
17-04-2019 21:32
Ik dacht dat je die dagen dan gewoon kwijt was.

TO, heb je geen brief van het UWV?
Als je eerder bevalt, is het 10 of 12 weken na je uitgerekende datum en als je later bevalt, na je bevaldatum. Maar op mijnuwv.nl kun je volgens mij een brief met de datum downloaden.
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
17-04-2019 21:32
Ik dacht dat je die dagen dan gewoon kwijt was.

TO, heb je geen brief van het UWV?
Nee,zoals Max.daffie ook zegt heb je áltijd opgeteld minimaal 16 weken. Dus als je eerder bevalt mag je die dagen bij je bevallingsverlof optellen. Als je later dan je uitgerekende datum bevalt heb je 'geluk' qua verlof, want dan heb je in totaal 16 weken + het aantal dagen dat je over tijd was (en ook dat is incl. de dag van de bevalling)
Alle reacties Link kopieren
lotte_joy schreef:
17-04-2019 21:37
Nee,zoals Max.daffie ook zegt heb je áltijd opgeteld minimaal 16 weken. Dus als je eerder bevalt mag je die dagen bij je bevallingsverlof optellen. Als je later dan je uitgerekende datum bevalt heb je 'geluk' qua verlof, want dan heb je in totaal 16 weken + het aantal dagen dat je over tijd was (en ook dat is incl. de dag van de bevalling)
Ik kreeg hierbij ook nog bovenwettelijke vakantiedagen terug. Ik beviel in de zelfde periode, 1 week en 6 dagen te laat. Maar kreeg uiteindelijk veel meer extra dagen door Pasen, koningsdag en nog wat van die dagen.
lotte_joy schreef:
17-04-2019 21:37
Nee,zoals Max.daffie ook zegt heb je áltijd opgeteld minimaal 16 weken. Dus als je eerder bevalt mag je die dagen bij je bevallingsverlof optellen. Als je later dan je uitgerekende datum bevalt heb je 'geluk' qua verlof, want dan heb je in totaal 16 weken + het aantal dagen dat je over tijd was (en ook dat is incl. de dag van de bevalling)
Ah! Dan was ik ooit eens verkeerd ingelicht. Maar ik ben niet eerder aan het werk gegaan dan het UWV zei hoor ;-)
Alle reacties Link kopieren
Suikerwafel schreef:
17-04-2019 21:41
Ik kreeg hierbij ook nog bovenwettelijke vakantiedagen terug. Ik beviel in de zelfde periode, 1 week en 6 dagen te laat. Maar kreeg uiteindelijk veel meer extra dagen door Pasen, koningsdag en nog wat van die dagen.
Officieel mag dit dan weer niet. Feestdagen kunnen niet bij verlof opgeteld worden. Er is een uitzondering mogelijk hierop als het in de CAO staat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb (vorig jaar) een brief van het uwv gehad met de datum. Kan je inzien door met digid in te loggen bij mijn uwv oid.
Alle reacties Link kopieren
En per ongeluk een dag teveel werken is dodelijk?
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
17-04-2019 22:52
En per ongeluk een dag teveel werken is dodelijk?
Net zo min dodelijk als een dag te weinig werken.
Alle reacties Link kopieren
Je moet je werkgever op de hoogte brengen van de bevaldatum en die heeft de plicht om dit uit te zoeken.

Of log in op mijn UWV, daar kan je misschien ook het e.e.a. vinden.
Op Mijn UWV staat precies tot welke datum je verlof duurt.

Ik heb even bij mijne gekeken en ik ben op een woensdag (6 maart) bevallen en mijn eerste werkdag zou een donderdag zijn.
Alle reacties Link kopieren
https://wij.nl/zwanger-zwangerschapsver ... calculator

Hier kun je het uitrekenen. Hij geeft aan dat de laatste dag van je verlof 17 mei is (ik heb je uitgerekende datum verzonnen en 22 februari ingevuld als bevaldatum).
Alle reacties Link kopieren
lotte_joy schreef:
17-04-2019 21:28
Dan heb je te kort verlof gehad : https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ingsverlof.

Als je eerder dan de uitgerekende datum bevalt komen de dagen dat je eerder bevalt er idd nog bij.
Oh ja ik zie het! Dan ben ik inderdaad een dag te vroeg begonnen :facepalm:
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven