Werk & Studie alle pijlers

Wat is er nog meer mogelijk in de zorg?

19-04-2019 16:39 27 berichten
Werk al een tijd als Helpende Plus in de zorg en ik merk dat ik als Helpende wel een beetje gezien heb. Ik begin uitdaging te missen en eerlijk gezegd vind ik het lichamelijk best wel zwaar.
Nu ben ik me aan het oriënteren welke mogelijkheden zouden zijn om me verder te kunnen ontplooien. Ik zou de vig opleiding kunnen doen, maar dat lijkt me niet echt geweldig. Als er een opleiding voor nodig is dan het liefst wel in bbl vorm. Het lijkt me leuk om wat meer administratieve taken erbij te hebben.
Wie kan mij helpen en heeft er tips?
anoniem_63d187eb0035d wijzigde dit bericht op 19-04-2019 17:07
6.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Doktersassistente opleiding of tandartsassistente.
Doktersassistente?
Het liefste zou ik wel iets in se bbl vorm doen.
Doktersassistente lijkt me erg leuk maar is hier in de buurt niet in de bbl.
Dus je vraag is iets anders eigenlijk, ik zou je OP even aanpassen. Als je alleen wil weten wat je in de zorg voor scholing kan krijgen in BBL vorm.
Kraamzorg: extreem veel werk in.
Alle reacties Link kopieren
Activiteiten begeleider?
Alle reacties Link kopieren
staafmixer schreef:
19-04-2019 17:06
Activiteiten begeleider?
Is dat niet niveau vier?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
In welke setting werk je nu? Thuiszorg / zorgcentrum / ziekenhuis / revalidatie?
In sommige instellingen wordt gewerkt met eerst verantwoordelijke verzorgende. Diegene heeft er wel wat meer administratieve taken bij, maar wat precies verschilt ook weer per instelling.


Ken je deze site al? https://www.youchooz.nl/
Je kunt er allerlei beroepen vinden en filteren op opleidingsniveau etc.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al eens gedacht aan de ggz of een begeleid wonen-achtige setting? Waarbij jij de cliënten ook dingen leert? Ik weet dat er ook in de ggz heel veel werk is, en ze lopen over van de administratie.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
19-04-2019 18:43
Heb je al eens gedacht aan de ggz of een begeleid wonen-achtige setting? Waarbij jij de cliënten ook dingen leert? Ik weet dat er ook in de ggz heel veel werk is, en ze lopen over van de administratie.
GGZ is bij mij in de buurt eigenlijk alleen maar vanaf mbo4 of hoger, meeste is HBO. Weet niet of dat in de omgeving waar jij vandaan komt ook zo is maar wel iets om bij stil te staan
huisduif schreef:
19-04-2019 17:33
In welke setting werk je nu? Thuiszorg / zorgcentrum / ziekenhuis / revalidatie?
In sommige instellingen wordt gewerkt met eerst verantwoordelijke verzorgende. Diegene heeft er wel wat meer administratieve taken bij, maar wat precies verschilt ook weer per instelling.


Ken je deze site al? https://www.youchooz.nl/
Je kunt er allerlei beroepen vinden en filteren op opleidingsniveau etc.
Deze site ken ik niet.
Maar ik ga er eens op kijken. Dank je wel.
huisduif schreef:
19-04-2019 17:33
In welke setting werk je nu? Thuiszorg / zorgcentrum / ziekenhuis / revalidatie?
In sommige instellingen wordt gewerkt met eerst verantwoordelijke verzorgende. Diegene heeft er wel wat meer administratieve taken bij, maar wat precies verschilt ook weer per instelling.


Ken je deze site al? https://www.youchooz.nl/
Je kunt er allerlei beroepen vinden en filteren op opleidingsniveau etc.
Oh en op dit moment werk ik in een zorgcentrum. Evv zou kunnen idd, maar dan zou ik alsnog eerst de vig moeten doen denk ik.
Celaena_Aelin schreef:
19-04-2019 18:43
Heb je al eens gedacht aan de ggz of een begeleid wonen-achtige setting? Waarbij jij de cliënten ook dingen leert? Ik weet dat er ook in de ggz heel veel werk is, en ze lopen over van de administratie.
Nog nooit aan gedacht, maar ga me er eens in verdiepen. Heb jij hier ervaring in?
BobbieLauren schreef:
19-04-2019 19:49
GGZ is bij mij in de buurt eigenlijk alleen maar vanaf mbo4 of hoger, meeste is HBO. Weet niet of dat in de omgeving waar jij vandaan komt ook zo is maar wel iets om bij stil te staan
Dat is dan weer jammer...
Alle reacties Link kopieren
druifje86 schreef:
19-04-2019 20:24
Nog nooit aan gedacht, maar ga me er eens in verdiepen. Heb jij hier ervaring in?
Aan de ontvangende kant ;-)

Genoeg vacatures hier, ook bbl.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
19-04-2019 17:33
In welke setting werk je nu? Thuiszorg / zorgcentrum / ziekenhuis / revalidatie?
In sommige instellingen wordt gewerkt met eerst verantwoordelijke verzorgende. Diegene heeft er wel wat meer administratieve taken bij, maar wat precies verschilt ook weer per instelling.


Ken je deze site al? https://www.youchooz.nl/
Je kunt er allerlei beroepen vinden en filteren op opleidingsniveau etc.
Evv is wel een functie voor een VIG met veel ervaring. Dan zou je eerst dus Vig moeten doen en dan veel ervaring op doen . Taken van de vig Zijn bij ons al een stuk uitgebreider dan van de helpende .

Misschien eens naar je leidinggevende toestappen en je vraag voorleggen
Kia•Ora schreef:
19-04-2019 17:25
Is dat niet niveau vier?
Niet per se
Woonbegeleider gehandicaptenzorg?. Is bbl en kan op niv 3 of 4.
Alle reacties Link kopieren
Ga het gesprek aan met de afdeling opleidingen op je werkplek.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nu ook overal weer van die open dagen op de mbo's, zou daar eens langs gaan. En als je 21 plus bent kun je als je denkt dit aan te kunnen een 21plus test doen op het hbo en zo een opleiding aan het hbo volgen. :)

Heb je nog voorkeuren voor een doelgroep?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
20-04-2019 08:20
Woonbegeleider gehandicaptenzorg?. Is bbl en kan op niv 3 of 4.
Woonondersteuner (niveau 2) is ook nog een optie. Dat heb je ook in de ggz, woonbegeleiders en woonondersteuners. Vaak doe je dan ook dingen samen met cliënten, en in een aantal settingen is het ook de bedoeling dat de cliënten leren hoe ze de taken (weer) zelfstandig kunnen doen. Of jij springt bij als het minder gaat met een client, waarbij je ook probeert om de client weer te motiveren/activeren om de taken weer zelf te gaan doen.
Hangmat schreef:
20-04-2019 08:14
Evv is wel een functie voor een VIG met veel ervaring. Dan zou je eerst dus Vig moeten doen en dan veel ervaring op doen . Taken van de vig Zijn bij ons al een stuk uitgebreider dan van de helpende .

Misschien eens naar je leidinggevende toestappen en je vraag voorleggen
Vig is iets wat ik eigenlijk niet zou willen. Want dan blijf je alsnog in de adl...
Celaena_Aelin schreef:
20-04-2019 10:21
Woonondersteuner (niveau 2) is ook nog een optie. Dat heb je ook in de ggz, woonbegeleiders en woonondersteuners. Vaak doe je dan ook dingen samen met cliënten, en in een aantal settingen is het ook de bedoeling dat de cliënten leren hoe ze de taken (weer) zelfstandig kunnen doen. Of jij springt bij als het minder gaat met een client, waarbij je ook probeert om de client weer te motiveren/activeren om de taken weer zelf te gaan doen.
Zoiets lijkt mij ook erg leuk. Doe je dan nog wel de adl?
Met niveau 2 zou je dit dus wel kunnen doen? En zou je evt nog door kunnen stromen met een opleiding?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven