Werk & Studie alle pijlers

Studie-motivatietopic!

21-04-2019 16:46 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kon geen recent motivatietopic meer vinden! Zijn er toevallig nog meer mensen die met dit prachtige weer tegen een deadline aan hikken?

Ik ben opzich goed op weg. Ik heb over 2 weken m'n deadline voor mijn eindportfolio van m'n stage. En ik hoef nog maar 5 (!!!) pagina's te schrijven ongeveer en dan is het helemaal af.. maar vandaag komt er echt niets uit m'n handen! Ik staar naar m'n scherm, tik een paar zinnen, verwijder weer een paar andere zinnen... enzovoort.

Ik hoop het eigenlijk snel af te hebben. Zodat ik nog een beetje vakantie kan vieren (het is nu meivakantie hier) en niet elke keer met dat portfolio in m'n achterhoofd zit.

De laatste loodjes wegen écht het zwaarst. :frusty:

Zijn er hier mensen die willen meeschrijven? Misschien kunnen we elkaar een beetje op weg helpen.

Voor vanavond heb ik als doel om 2 pagina's geschreven te hebben. De grote lijnen heb ik al op papier gezet,
dus zou moet lukken zou je denken :roll:
Alle reacties Link kopieren
In dit geval deed ik altijd het volgende. Gordijnen dicht, minimaal 3 pagina's wegtypen en morgen (dan is toch iedereen ook vrij) een dag vrij en genieten van de zon. Daarna 4 dagen een halve pagina per dag en dan ben je er.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook wel een flinke schop gebruiken. Ga binnenkort bezig met verhuizen en wil graag wat opdrachten afmaken voor die tijd. Maar mijn motivatie is momenteel beter verstopt dan het best verstopte paasei.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
MockTurtle schreef:
21-04-2019 16:52
Maar mijn motivatie is momenteel beter verstopt dan het best verstopte paasei.
Haha goeie ;-D heb je een concreet doel voor jezelf m.b.t. de opdrachten? Dat kan weleens helpen. Bijv. Dat je 2 opdrachten af wilt hebben voor de verhuizing en die specificeert. Misschien inplannen in je agenda?

Trouwens voor een verhuizing zou er ook niets uit mijn handen komen. Ik moet altijd eerst alles rustig en op orde hebben, en dat zijn vaak chaotische tijden...

Maar nu heb ik nog 2 dagen volledig vrij, hoef nergens heen, telefoon staat uit... en schiet nog niet echt op. Haha.

Heb net een powernap gedaan en wat andere dingen van m'n to do lijst afgewerkt.
En een paar zinnen getypt... het is iets. :proud:

Vond het wel een goede tip om vanavond 3 pagina's te doen, dan een dag vrij en dan nog 4 dagen een halve.
Ik wil een vanavond 2 af maken, en dan de komende dagen elke dag één pagina.
Hopelijk kan ik dan eind deze week koningsdag extra blij vieren :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Jempo schreef:
21-04-2019 19:19
Haha goeie ;-D heb je een concreet doel voor jezelf m.b.t. de opdrachten? Dat kan weleens helpen. Bijv. Dat je 2 opdrachten af wilt hebben voor de verhuizing en die specificeert. Misschien inplannen in je agenda?

Trouwens voor een verhuizing zou er ook niets uit mijn handen komen. Ik moet altijd eerst alles rustig en op orde hebben, en dat zijn vaak chaotische tijden...

Maar nu heb ik nog 2 dagen volledig vrij, hoef nergens heen, telefoon staat uit... en schiet nog niet echt op. Haha.

Heb net een powernap gedaan en wat andere dingen van m'n to do lijst afgewerkt.
En een paar zinnen getypt... het is iets. :proud:

Vond het wel een goede tip om vanavond 3 pagina's te doen, dan een dag vrij en dan nog 4 dagen een halve.
Ik wil een vanavond 2 af maken, en dan de komende dagen elke dag één pagina.
Hopelijk kan ik dan eind deze week koningsdag extra blij vieren :cheer2:
Niks concreets, het moet gewoon af :whistle:

Succes met je opdracht, 3 pagina's zou te doen moeten zijn!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
weg
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 07-07-2019 14:15
99.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wauw ik schrijf mee. Mijn motivatie is echt al een jaar prut voor school. Ben nu bezig met een minor (deeltijd) en stage. Ook werk ik hierbij nog. Ben dus “weinig” op school en weinig met school bezig waardoor de motivatie nog slechter is. Wat mij altijd helpt is: tijdsdruk. Hoe minder tijd hoe beter ik presteer...
Ik heb dat ook met die tijdsdruk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet dus mijn deadlines voor de studie een week te vroeg in mijn agenda. Mocht ik dan nog dingen willen veranderen , kan dat in die laatste week want dan is het al af.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
21-04-2019 21:52
Ik heb dat ook met die tijdsdruk.
Ik denk bijna elke student. Tenzij je mijn schoonzusje neemt. Die doet alles volgens schema en elke week een beetje zodat ze nooit “mega” druk is.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar allemaal, ik heb momenteel geen officiële deadline maar moet wel flink bezig zijn. Ik probeer mijn studie versneld af te ronden voordat ik aan een nieuwe baan begin. De startdatum is dus mijn officieuze deadline en krijg ik hopelijk deze week te horen.

Bij mij is het lastige dat ik me aan het eind van de dag schuldig voel dat ik te weinig doe, me vervolgens heel gemotiveerd voorneem om dat de volgende dag anders aan te pakken en zodra ik achter mijn pc zit een enorme weerstand voel en weer andere dingen ga doen.

Hoe lukt het jullie om je daar overheen te zetten?
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Welkom meeschrijvers! En herkenbaar Full-Moon.... ik heb uiteindelijk gisterenavond wel een paar kleine dingen afgemaakt en wat inspiratie opgedaan voor het schrijven, maar m'n doel is niet gelukt. Dus vanochtend was ik boos, gefrustreerd, en had ik al helemaal geen zin om iets te doen. Negatieve spiraal....

Ik begrijp ook echt niet waarom ik het mezelf zo moeilijk maak!

Ik ben net naar de supermarkt gereden voor een bak Ben & Jerry's, als ik het af heb mag ik die lekker opeten, leek me wel een goede beloning met dit mooie weer ;-)

En ik las een quote van Srini Pillay (coach die zich richt op focus en productiviteit).
Hij zegt: door te mijmeren, prutsen en proberen ontspant je brein.

Dus ik heb nu besloten dat dit m'n intentie wordt. Lekker tikken en het hoeft niet perfect te zijn, het gaat om het proces.

En dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=HPHlJycKgFo
Alle reacties Link kopieren
Jempo schreef:
22-04-2019 14:56
Ik begrijp ook echt niet waarom ik het mezelf zo moeilijk maak!

-knip-

En ik las een quote van Srini Pillay (coach die zich richt op focus en productiviteit).
Hij zegt: door te mijmeren, prutsen en proberen ontspant je brein.

Dus ik heb nu besloten dat dit m'n intentie wordt. Lekker tikken en het hoeft niet perfect te zijn, het gaat om het proces.
Ik haal deze twee opmerkingen even uit je bericht, dat eerste is zo herkenbaar en levert zo ontzettend veel frustratie op! Als daar nou eens een uitvinding voor was. Ik merk ook dat ik het steeds moeilijker vind om alleen bezig te gaan, terwijl ik destijds juist heel bewust voor deeltijd heb gekozen. O_o

Wat een mooie instelling, ik ga proberen ook wat ontspannener aan de slag te gaan. Laatste poging voor vandaag, twee pagina's zou moeten lukken!
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet mij zelf ook echt motiveren om te leren voor mijn tentamen woensdag pff statistieken man ik.haat het!!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Hoe gaat het bij jullie? Lukt het om jullie ertoe te zetten vandaag?

Ik zit eindelijk weer in de flow! Volgens mij scheelt het echt enorm voor mijn concentratie dat het iets is afgekoeld... maar misschien zit dat enkel tussen m'n oren.

Het helpt wel om flink veel pauzes te nemen merk ik. Anders komt er niets meer uit mijn handen en raak ik alleen maar gefrustreerd.

Ik moet nu nog 2 pagina's ongeveer, daarna alleen nog puntjes op de i zetten en dan is het af :cheer: Gaat vandaag lukken! Dat moet gewoon!
Alle reacties Link kopieren
Super Jempo, ga zo door!

Ik heb vanochtend buiten gezeten omdat het vandaag nog kan :$
Ik ga nu wat andere klussen doen die ik niet uit kan stellen en heb vanavond nog een afspraak. Mijn doel is daarom wat kleiner geworden vandaag, maar ik wil in ieder geval elke dag íets doen!
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee om wat motivatie te krijgen. Deadline is over een week en ik moet nog zo'n 30 pagina's schrijven (en rond de 150 lezen). Altijd uitstellen :roll:
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
22-04-2019 17:17
Ik moet mij zelf ook echt motiveren om te leren voor mijn tentamen woensdag pff statistieken man ik.haat het!!!
Ik weet niet welk niveau statistiek maar wellicht heb je iets aan de website khanacademy.org?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sooofff! Heb je deze week alle tijd ervoor, hoe ziet je planning eruit?

@Full_Moon Even van de zon genieten is ook belangrijk! Ik geloof echt dat elke dag een beetje doen je uiteindelijk verder brengt, dus helemaal goed toch, zolang je maar een moment neemt om weer even ervoor te gaan zitten vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben dus nog geen steek verder.

Heb een behoorlijke to do list.
Deels kan ik thuis nog doen maar het meeste moet op stage.


Ik moet voor mijn minor een game ontwikkelen. Wat een werk, hij is bijna klaar. Alleen me tot dat laatste zetten lukt dus niet. Want hij is echt bijna af!

Iemand nog motivatie tips?

Ohja ik heb ook de hele dag honger als ik studeer en word dan altijd afgeleid door eten. Mega irritant haha
Alle reacties Link kopieren
Mijn portfolio is af!!! :thumbsup: Pfff wat een opluchting. Maar nu begint het twijfelen... is het wel voldoende, had ik niet toch meer literatuur moeten gebruiken etc. etc. etc.

Ik heb hem naar mijn werkgever gestuurd. Eerst maar eens horen wat die zegt. En naar mijn moeder voor de spellingscontrole, haha.

@Student2020 Precies hetzelfde als bij mij dus, laatste loodjes zijn het zwaarst.... kun je die laatste loodjes voor de game opdelen in kleine stapjes? Dat hielp bij mij echt goed. En geeft toch het gevoel dat je 'iets' hebt gedaan.

Herkenbaar ik heb nu ook alweer gigantische honger whaha
Alle reacties Link kopieren
Jempo schreef:
23-04-2019 13:52
Welkom Sooofff! Heb je deze week alle tijd ervoor, hoe ziet je planning eruit?

@Full_Moon Even van de zon genieten is ook belangrijk! Ik geloof echt dat elke dag een beetje doen je uiteindelijk verder brengt, dus helemaal goed toch, zolang je maar een moment neemt om weer even ervoor te gaan zitten vandaag!
Vroeg opstaan en dan twee uur lezen. Tijdje pauze en dan weer door. Ik geloof ook dat een beetje doen je verder brengt maar ik heb geen tijdje meer om 'beetjes' te doen. :) Jullie planning voor vandaag?

@Jempo, fijn dat het af is. Nu kun je het rustig een paar keer doorlezen ter controle zonder stress.
Alle reacties Link kopieren
Woop woop! Grootste en stomste opdracht af én ingeleverd! Nog drie vrij kleine opdrachten en dan op voor tentamen. Moet te doen zijn. Heb een deeltje motivatie teruggevonden! Succes allen!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Ahhhh ik heb me tentamen statistiek niet gehaald wat vond ik dat moeilijk baal baal....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven