Werk & Studie alle pijlers

Wij gaan weer naar school!

08-05-2019 09:39 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een scholingsloopbaan en carrière vol omzwervingen ga ik in september beginnen met een duale HBO opleiding tot verpleegkundige.
Het lijkt me heel erg leuk om met mensen te forummen over het combineren van studeren / kinderen / werk. Dus begin je ook binnenkort met een studie of ben je al begonnen kom dan hier mee schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ik zal even wat meer over mezelf vertellen.
Het is mijn qua scholing niet heel goed afgegaan in mijn jongere leven.
Ik dacht op de basisschool altijd dat ik 'dom' was. Haalde geen hoge cijfers en was er gewoon nooit helemaal bij als kind.
In groep 8 kreeg ik een cito toets. Daaruit kwam advies VWO. Dus dat was een grote verrassing. Ik werd aangemeld voor een gymnasium. Hier faalde ik gruwelijk, in de brugklas al. Ik ging net over maar dan naar HAVO 2. Ik bleef zitten in HAVO 2, en het jaar daarop weer zitten in HAVO 2, dit kon niet dus ik ging naar VMBO 3 :O
Hier heb ik een superleuke tijd gehad en uiteindelijk met weinig moeite mijn diploma gehaald.
Hierna deed ik MBO SPW 4 en ging in de gehandicaptenzorg werken. Ik raakte er wel na een periode op uitgekeken en mocht mij bijscholen met een Post HBO opleiding.
Ik trouwde, kreeg twee dochters, ging scheiden.
Ik was uitgekeken op de gehandicapten zorg. Liet mij omscholen tot grafisch vormgever (3 jaar mbo). Ik vind het heerlijk om te doen maar kon daar geen baan in vinden en ik ben niet geschikt als zelfstandige.
Ik werkte hierna 3 jaar in een taartenwinkel waar ik bruidstaarten en allerhande andere creatieve taarten maakte. Maar daar was ik toch ook een keer wel weer op uitgekeken.
Daarbij had een een sluimerende droom: verpleegkundige worden. Dit is een vak waar ik al m'n hele leven van droom. Ik volgde als klein kind al ieder medisch programma dat op tv kwam, vond het superleuk om naar de Eerste hulp te moeten met een zere enkel of een gat in mijn hoofd. :P
In al die jaren zocht ik aldoor toch steeds naar mogelijkheden HBO-V te kunnen doen. Vorig jaar besloot ik er echt werk van te maken. Kinderen wat groter, weer wat energie over. Dus ik solliciteerde naar duale opleidingsplekken in ziekenhuizen in mijn regio. Dat viel helaas zeer tegen. Er waren heel veel sollicitanten voor een klein aantal plekken. Ik ben op een aantal gesprekken geweest maar werd afgewezen vanwege mijn gezinssituatie als alleenstaande ouder.
Ik kon wel bij een grote zorgorganisatie zij-instromen en hier heb ik het afgelopen jaar in 1 jaar de Verzorgende IG opleiding gedaan.
Zij zien veel potentie in mij en daarom mag ik in september starten met HBO V.
Ik werk dus komende tijd nog in het verpleeghuis op de psychogeriatrie. Hier heb ik het goed naar mijn zin en ik kan het combineren met mijn gezin en mijn studie (hoop ik).
Ik ben zo blij dat ik deze kans nu krijg. Ik kan zoveel kanten op met een verpleegkundig diploma en heb heel veel zin me door te ontwikkelen. Daar ben ik ontzettend aan toe! Eindelijk HBO na 3 mbo opleidingen.
Ik ben 41 jaar en heb twee dochters van 11 en 13.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook weer studeren. Ik ben mede doordat ik dyslexie na de basisschool naar de mavo gegaan. Op de talen na ging dit mij erg makkelijk af. Op de technische mbo en hbo heb ik ook niet veel hoeven doen. Na het hbo was de vraag ga ik werken of naar een TU. Ik ben uiteindelijk gaan werken.
In de tussen tijd verschillende 1 jarige opleidingen gedaan. Mijn vorige leidinggevende is heel vaak met mij het gesprek aan gegaan dat ik mijn master moest gaan halen. Ik zag daar het nut niet van in, dus heb het voor mij uitgeschoven. Toen mijn huidige leidinggevende er weer over begon ben ik toch overstag gegaan. Ik ga alleen geen technische master doen maar cultuur en verandermanagement . Ik begin met mijn hbo master aanstaande vrijdag. Met mij nu aan het voorbereiden.

Ik heb trouwens een man en 2 kinderen die op de basisschool zitten
Alle reacties Link kopieren
Leuk.
Ik wil erg graag de opleiding kraamverzorgende doen. Ik heb ook uitgezocht wat de mogelijkheden zijn. De opleidingsdagen vallen dus oa op maandag en ja dan werk ik (weliswaar parttime) en ruilen is geen optie denk ik zo maar.
Nu denk ik wat nu? Een thuisopleiding doen? Of iets anders??
Ik weet het even niet meer en laat het nu rusten.
Alle reacties Link kopieren
@handbal, heb je er zelf ook zin in? Of is het meer vanuit de werkgever? Vrijdag al beginnen! Lekker snel. Hoe lang gaat je master duren als alles naar wens verloopt?
Alle reacties Link kopieren
@liefie2003, er zullen toch wel meer opties zijn voor de opleiding tot kraamverzorgster? Sowieso zou je het toch moeten combineren met stage of leerwerkplek? Is er een grote vraag naar momenteel? Dat kun je vast ergens een BBL plek bemachtigen
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
08-05-2019 10:19
@handbal, heb je er zelf ook zin in? Of is het meer vanuit de werkgever? Vrijdag al beginnen! Lekker snel. Hoe lang gaat je master duren als alles naar wens verloopt?
Ik heb er zelf erg veel zin in. Anders had ik het niet gedaan. De master moet 2 jaar gaan duren.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk TO dat je de stap zet! Maar hoe kun je nou een post hbo hebben gedaan terwijl je nog geen hbo hebt? Snap ik niet helemaal. Hier hbo, zou me graag willen laten omscholen en ooit nog graag de Uni doen, maar zou niet weten waar ik het geld vandaan moet halen. Heel veel succes voor alle ambitieuze mensen hier!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar beginnen met een rechtenstudie. En dat schiet voor geen meter op, dus ik ben eigenlijk nog een pure starter. Kinderen beginnen langzaamaan het huis te verlaten hier.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
liefie2003 schreef:
08-05-2019 10:11
Leuk.
Ik wil erg graag de opleiding kraamverzorgende doen. Ik heb ook uitgezocht wat de mogelijkheden zijn. De opleidingsdagen vallen dus oa op maandag en ja dan werk ik (weliswaar parttime) en ruilen is geen optie denk ik zo maar.
Nu denk ik wat nu? Een thuisopleiding doen? Of iets anders??
Ik weet het even niet meer en laat het nu rusten.
Ik werk bij een kraamzorgorganisatie als zorgcoördinator en wij, en ook andere organisaties weet ik, zoeken altijd naar nieuwe mensen. Binnen de kraamzorg is voldoende ruimte. Begin niet met zoeken bij de opleidingen, maar solliciteer bij een kraamzorgorganisatie naar een bbl plek. Dan krijg je gewoon betaald en wordt je opleiding ook voor je betaald.
Alle reacties Link kopieren
hofgeest schreef:
08-05-2019 13:52
Ik werk bij een kraamzorgorganisatie als zorgcoördinator en wij, en ook andere organisaties weet ik, zoeken altijd naar nieuwe mensen. Binnen de kraamzorg is voldoende ruimte. Begin niet met zoeken bij de opleidingen, maar solliciteer bij een kraamzorgorganisatie naar een bbl plek. Dan krijg je gewoon betaald en wordt je opleiding ook voor je betaald.
Bedankt voor dit advies. Ik ben zelf 45. Is dit niet te oud om een opleiding/stage etc te doen??
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
08-05-2019 12:16
Wat leuk TO dat je de stap zet! Maar hoe kun je nou een post hbo hebben gedaan terwijl je nog geen hbo hebt? Snap ik niet helemaal. Hier hbo, zou me graag willen laten omscholen en ooit nog graag de Uni doen, maar zou niet weten waar ik het geld vandaan moet halen. Heel veel succes voor alle ambitieuze mensen hier!
Assessment gedaan en op basis daarvan mocht ik de post HBO doen! Dat was erg leuk en leerzaam
Alle reacties Link kopieren
liefie2003 schreef:
08-05-2019 14:23
Bedankt voor dit advies. Ik ben zelf 45. Is dit niet te oud om een opleiding/stage etc te doen??
45 is nog lang niet te oud! Je mag nog 22 jaar werken hè! O_O
Ik begeleid op mijn werk nu trouwens een verzorgende IG leerling van 59 jaar.
hangmat wijzigde dit bericht op 08-05-2019 14:36
14.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@JollyRider, waarom schiet het niet op? Is het wel leuk?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even heel goed het vrijstellingen beleid van m'n opleiding doorgespit en het zou kunnen dat ik de opleiding in 3 IPV 4 jaar kan doen. Dat zou toch weer mooi meegenomen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zeg, ik ben zelf ook met een opleiding begonnen. Ik heb zelf nooit een opleiding gedaan, ben op mijn 17e fulltime gaan werken en heb geen beroepsopleiding gedaan. Wel wat losse cursussen tussendoor, maar meer voor m'n persoonlijke ontwikkeling.

Ik ben bezig met een MBO niveau 2 opleiding om gastouder te worden. Tot nu toe gaat het goed, ik ben ook al bijna klaar. De opleiding stelt niet heel veel voor, maar persoonlijk ben ik erg trots. Ik heb enorme faalangst en dat zit me dan erg dwars bij het doen van een studie.
Misschien ga ik nog wel verder op de SPW, zodat ik straks op een kinderdagverblijf kan werken, maar ik heb geen idee of dit haalbaar is.

Oh nog een toevoeging: ik ben 38, heb altijd praktisch werk gedaan en mijn hersenen moesten dus ook echt uit een diepe winterslaap komen :-D
anoniem_363027 wijzigde dit bericht op 08-05-2019 15:02
9.66% gewijzigd
Ik leg de lat lekker hoog. Dan kan ik er makkelijker onderdoor.
Hallo allemaal, wat leuk om hier te lezen dat jullie aan de studie gaan! Ik zit zelf nog heel erg te twijfelen of ik ook de HBO-V ga doen. Ik ben beginnen met MDGO-VZ, daarna VIG en weer daarna N4. Inmiddels getrouwd en 2 kinderen rijker en ik zou zo graag nog door willen!
Mijn werkgever stimuleert het vooral, dus als ik wil starten dan kan dat, dus waarom dan zo blijven twijfelen?
Ik moet er wel bij zeggen dat we 2 kinderen hebben met wat gezondheidsproblemen waarbij we van de jongste weten dat er sws een grote, risicovolle operatie moet komen, maar wanneer? Ze willen dat zo lang mogelijk uitstellen als dat kan.
Dat is voor mij dus de grootste reden om het niet te doen, voor hetzelfde geldt hoor ik in september dat de operatie moet gebeuren, maar misschien ook niet...
Leuk om elkaar hier te stimuleren en wie weet kunnen jullie mij het laatste zetje geven 😉 Ik zal binnenkort onze opleidingscoordinator nog eens bellen...
Hoi, leuk dat je de stap genomen hebt. Ik heb zelf net toelating aangevraagd voor het volgen van een master via de OU. Ik wilde al toen ik mijn bachelor haalde (2009) ooit eens een master doen maar ja, ik ging werken, kreeg kinderen enz en nu na 10 jaar gewoon besloten er voor te gaan. Ik ga Business Process Management and IT doen als ik word toegelaten maar daar ga ik wel vanuit. Ben nu voor mijn werk (zzp) al steeds meer bezig op dat gebied maar mis wat theoretische kennis.
Alle reacties Link kopieren
@smoesdepoes, goed dat je begonnen bent! En faalangst is echt klote ja.... Ik merk dat ik nu ook ineens denk: oh maar wat als ik het helemaal niet kan allemaal!

@Barbje, misschien kun je wel beginnen en je opleiding tijdelijk pauzeren als je door de operatie er geen ruimte ervoor hebt? Meestal kan dat wel
Alle reacties Link kopieren
Als tiener een MEAO diploma gehaald, gestopt met werken toen de middelste 8 maanden was. Toen de jongste 2 was, begonnen aan een thuis studie SPW-3. Toen ze 4 was, weer gaan werken in de kinderopvang, tot de crisis. Daarna aan de slag gegaan als postbezorger.
Al die jaren bleef het kriebelen, eigenlijk wilde ik voor de klas staan, (Toen ik 15 was, was er een overschot aan leerkrachten) vorig jaar op aanraden van mijn oudste zoon, de stoute schoenen aangetrokken en begonnen aan de Pabo, nu bijna het eerste jaar afgerond, het is zwaar, maar superleuk.
Het heeft me ook gemotiveerd om weer de kinderopvang in te gaan, volgende maand, start ik met een nieuwe baan op een kinderdagverblijf.
Mijn kinderen zijn 15, 18 en 20.
Such a beautiful place to be with Friends.
Mavelle, wat goed een master, goed dat je ervoor gaat!

Hangmat, je hebt waarschijnlijk gelijk hoor. Daarom is het ook handig om even te bellen en een en ander kort te sluiten. Maar jeetje, straks zeggen ze hetzelfde en zou ik in september misschien wel gaan beginnen, dat kan ik toch nooit!? :-$ ;-)

LoveDobby, wat goed dat je zoon je gestimuleerd heeft zeg! Goed om te lezen dat je de stap toch gezet hebt!

Voor mezelf zie ik vooral allemaal beren op de weg, terwijl ik het eigenlijk ook wel zo graag zou doen. Ik ga toch maar eens bellen denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
08-05-2019 14:35
@JollyRider, waarom schiet het niet op? Is het wel leuk?
Jawel, maar ik heb geen studieritme meer
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar maanden geleden begonnen met een docentenopleiding in deeltijd. De opleiding vind ik geweldig, maar de combinatie van studie, stage en een dochter van bijna 9 maanden valt me zwaar. Gelukkig vindt mijn man dit ook een heel goed plan, dat helpt ;)
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar jou verhaal TO.
Ik kreeg vroeger bij de CITO toets, IVBO als schooladvies.
Uiteindelijk waren mijn ouder en leerkracht hier niet mee eens, en heb ik toentertijd nog een extra toets gemaakt.
Hier kwam toen VBO b niveau uit.
Jaren dacht ik dat het enige haal bare voor mij was, en dat er niet meer in zat.
Ik haalde het wel, maar met magere 6jes (oké ik moet toegeven, ik deed er wel niks voor)
Na de middelbare heb ik nog een gastvrouw opleiding gevolgd, maar dat was uiteindelijk toch niets voor mij.
En daarna ben ik maar gaan werken, want ik wist echt niet wat ik wilde gaan leren/doen.
Toen ik de laatste jaren in een ziekenhuis ging schoonmaken, merkte ik dat de zorg mij steeds meer begon aan te spreken.
Uiteindelijk moest ik twee jaar terug, door bezuiniging eruit.
Ik heb toen besloten eindelijk toch maar weer terug naar school te gaan.
Ik heb een bbl baan als VIG gevonden, en zit nu in mijn tweede leerjaar.
En het grappige is dat ik nu alleen maar hoge cijfers haal.
Alle reacties Link kopieren
liefie2003 schreef:
08-05-2019 14:23
Bedankt voor dit advies. Ik ben zelf 45. Is dit niet te oud om een opleiding/stage etc te doen??

Mijn kraamverzorgster 8 maanden terug was 48 en is vorige maand geslaagd voor de opleiding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven