Werk & Studie alle pijlers

Wij gaan weer naar school!

08-05-2019 09:39 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een scholingsloopbaan en carrière vol omzwervingen ga ik in september beginnen met een duale HBO opleiding tot verpleegkundige.
Het lijkt me heel erg leuk om met mensen te forummen over het combineren van studeren / kinderen / werk. Dus begin je ook binnenkort met een studie of ben je al begonnen kom dan hier mee schrijven!
mavelle schreef:
17-05-2019 23:32
Ik heb vandaag van de OU bericht gekregen dat ik voor de master toegelaten ben. Spannend.
Gefeliciteerd! Veel plezier!
@ankalida: leuk zeg. Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden. Het onderwerp van studie vind ik superinteressant, maar met werk en gezin ed zal het zwaar worden denk ik.

@elske: dank je wel
Alle reacties Link kopieren
@mavelle gefeliciteerd!
Such a beautiful place to be with Friends.
Goedenavond!

Ik hoop in september weer met een studie te beginnen. Ik twijfel tussen twee masters: natuur- en milieuwetenschappen aan de Open Universiteit en Voedingsepidemiologie in Wageningen. In Wageningen al toelating aangevraagd dus zit in spanning.

Ik vind het heel moeilijk om te kiezen tussen de twee, dus in de tussentijd info aan het verzamelen.

Iemand hier toevallig ervaringen? In een ander topic kreeg ik wat negatieve reacties op de OU, maar op andere fora lees ik juist dat ze heel goed zijn. Weet iemand hier daar iets van?

Wel superveel zin om weer te leren :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ook ik ga in september weer naar school, net als Hangmat naar HBO-V. Waarschijnlijk ben ik de oudste hier, 51, die weer naar school gaat. Ik bij een zij-instromer en maak na een carrière in finance heel bewust de overstap naar zorg. Heb net me een klein half jaar georiënteerd met een schakelmodule voor HBO. Een module die als centraal punt social work had. In dat kader heb ik stage gelopen bij verstandelijk beperkten en nu ook een baan gevonden in die richting. Superleuk en spannend! De werkplek betreft laag niveau cliënten die veel zorg nodig hebben dus een HBO V opleiding past daar goed bij.
Kortom, ik schrijf graag mee om ervaringen te delen!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Hyphen! Ik heb ook heel lang in de gehandicaptenzorg gewerkt, daar is als HBO-v er genoeg te doen ja!
Hoe is jouw gezinssituatie? Wel een overstap zeg, van finance naar zorg.
Alle reacties Link kopieren
Hee Hangmat, ik ben al heel lang getrouwd en heb 2 kids, oudste is al uit huis,21 jaar. De jongste, 16, woont nog thuis.
Werkte hiervoor al gauw weken van 36 uur (32 betaald), dus dit gaat ook wel lukken.
De overstap is echt omdat ik wat wil betekenen. Geld is zo leeg en dat dan opschrijven, was er klaar mee.
Had als kind een chronisch zieke moeder wat mij jaren de zorg heeft tegen gewerkt zeg maar. Maar vanuit mijn kern past het perfect bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag officieel bericht gekregen dat ik aangenomen ben voor de opleiding! Dus ik ga in September zeker weten weer naar school, yay! :cheer2:

Nu nog mijn baan opzeggen en ergens een flex/0 uren contract regelen in de zorg.. Zodat ik toch nog extra centjes heb om te besteden.

Wat gaat iedereen die volledig weer naar school gaan doen naast school? (Erbij werken, zo ja hoe en wat? Of stufi?)

Of zitten er hier veel mensen die een opleiding krijgen vanuit hun huidige/nieuwe werk? :)
Alle reacties Link kopieren
Zeikmatras schreef:
05-06-2019 20:41
Vandaag officieel bericht gekregen dat ik aangenomen ben voor de opleiding! Dus ik ga in September zeker weten weer naar school, yay! :cheer2:

Nu nog mijn baan opzeggen en ergens een flex/0 uren contract regelen in de zorg.. Zodat ik toch nog extra centjes heb om te besteden.

Wat gaat iedereen die volledig weer naar school gaan doen naast school? (Erbij werken, zo ja hoe en wat? Of stufi?)

Of zitten er hier veel mensen die een opleiding krijgen vanuit hun huidige/nieuwe werk? :)
Gefeliciteerd
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ga vanaf september weer studeren. Ik ben 10 jaar geleden gestopt met mijn master opleiding door een ongeplande maar niet ongewenste zwangerschap en daar op volgend het feit dat ik alleenstaande moeder was van een te vroeg geboren kindje.
De afgelopen 10 jaar heb ik gewerkt in banen die aansluiten bij mijn bachelor, maar die qua interesse net niet aansluiten bij wat ik echt wil.

Ik heb op dit moment een fulltime baan. Mijn leidinggevende weet dat ik weer naar school ga en dat ik "creatief ga vlechten met tijd" om het te combineren. Ik verwacht dat ik op een gegeven moment ontslagen zal worden omdat men de combinatie niet trekt, dus iedere maand salaris en geen ontslag is er één. Hoe zien jullie de combinatie werk en studie voor je?
@zeikmatras: gefeliciteerd. Alvast succes.

@perzikboom: goed dat je het ook weer op gaat pakken.

Ik ben zzp-er met op dit moment redelijk flexibele opdrachtgevers dus ik maak me nog niet zo druk over hoe ik het ga combineren. Eerder qua gezin wordt het misschien wat meer puzzelen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd zeikmatras!
Ik hoop zo dat ik dat ook te horen ga krijgen zaterdag...heb er nu echt de zenuwen van, maar ja.
Ik heb mijn plannen ook al laten weten op mijn werk, ik werk nu 3 dagen en wil naar twee, maar dat kan officieel niet, dan zou ik oproepkracht moeten worden, heb nu een vast contract.
Ik maak me er nu nog maar even niet druk over, eerst toegelaten worden.
Ik wilde halftijds gaan werken maar dat mocht niet, toen werd ik ontslagen wegens boventallig (officieel, ik denk eerder dat ze genoeg hadden van mijn bipolair zijn maar bewijs het maar he). Intussen werk ik via interim een aantal uurtjes per week, heel handig ik kan het telkens inplannen en het verdient net genoeg. Ik hoop volgend jaar in aanmerking te komen voor een studietoelage, maar dat valt nog af te wachten. Kinderen zijn er nog niet dus dat valt al mee in planning.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd zeikmatras!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk parttime, ik kan het gewoon echt niet, fulltime werken, student, twee kinderen (ook alleenstaande)... Dan maar weinig inkomen. Ik ga 3 a 4 jaar studeren, mijn dochters zullen vol in de puberteit zitten in deze jaren (nu 12 en 13), dus ik moet ergens proberen nog een beetje de touwtjes in handen te houden. Dat kan ik niet met fulltime werk.
Er zijn mensen die het allemaal wel kunnen hoor! Maar ik behoor niet tot dit superras
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al even niet gekeken hier, te druk met studie en huishouden en andere dingen ofzo. Ik las even terug en zag de vraag: hoe oud zijn jullie kinderen en hoe doen jullie het met huishouden.

Mijn kinderen zijn al wat ouder. Ideaal en niet ideaal. Ik kan ze niet met een doos blokken naast me zetten, want ze komen eerder met ethische dilemma's aan waar we dan een tijd over zitten te bomen, maar ze kunnen wel afwassen of stofzuigen, dus dat heft elkaar wel op wat tijd betreft.

En het is hier rommeliger dan het ooit is geweest. Als ik de mogelijkheid heb om een hele dag aan mijn studie te besteden vind ik het lekker om af te wisselen in taken, of om in de 'pauze' even iets totaal anders te doen, en vaak doe ik dan iets aan het huishouden.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn 6 en 11. Ik heb ze al vanaf heel jong geleerd dat ik niet de huishoudster ben, maar dat we met z'n vieren in dit huis wonen en dus ook met z'n vieren moeten zorgen dat het hier leefbaar blijft. Ik hoef dus maar 1/4 van het huishouden te doen en wat planningsdingen als zorgen dat de juiste ingrediënten voor het avondeten al vast uit de vriezer zijn gehaald enzo.

Ik heb vanaf september t/m december vrijwel fulltime college. Dingen als oudergesprekken op school enzo gaan mij dus echt echt echt niet lukken. Mijn partner staat achter mijn studie, maar ik denk niet dat hij zich realiseert dat hij dus in zijn eentje naar die oudergesprekken moet en meer van die ouderparticipatie dingen zal moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben zo blij! Kom net terug van de toelatingsdag bij Artez en ik mag beginnen in september, yes!
Alle reacties Link kopieren
Wat geweldig Slekire! Het was vast een spannende dag!
Alle reacties Link kopieren
Gaaf Slekire! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
slekire schreef:
08-06-2019 17:25
Oh ik ben zo blij! Kom net terug van de toelatingsdag bij Artez en ik mag beginnen in september, yes!
Super
Such a beautiful place to be with Friends.
slekire schreef:
08-06-2019 17:25
Oh ik ben zo blij! Kom net terug van de toelatingsdag bij Artez en ik mag beginnen in september, yes!
Proficiat! Veel succes!
slekire schreef:
08-06-2019 17:25
Oh ik ben zo blij! Kom net terug van de toelatingsdag bij Artez en ik mag beginnen in september, yes!
Gefeliciteerd! Welke richting ga je doen?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel allemaal!
Ik ga voor docent kunst en ruimtelijke vorming.
Het was spannender dan ik van te voren had gedacht, ik kwam ook echt tjokvol adrenaline terug!
Alle reacties Link kopieren
Was die toelating echt een groot ding? Ik heb ooit toelating gedaan voor de Willem de Kooning academie (en ben aangenomen). Die toelating stelde (in mijn herinnering) echt heel weinig voor. Je moest wat van je werk laten zien in een zaal met heel veel andere potentiele studenten. Daar werden mensen uitgekozen. Je wist niet of je bij de afvallers of de blijvers zat. Ik had daarna nog en gesprekje met een aantal vakdocenten over de voorbereidende opdracht die ik had moeten maken en hoorde volgens mij gelijk dat ik was toegelaten. Misschien herinner ik het mij allemaal niet meer zo goed (het is 20 jaar geleden). Nu ik er over nadenk had ik volgens mij helemaal geen alternatief, plan B of zoiets. Geen flauw idee wat ik had gedaan als ik die dag niet was toegelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven