Werk & Studie alle pijlers

Wij gaan weer naar school!

08-05-2019 09:39 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een scholingsloopbaan en carrière vol omzwervingen ga ik in september beginnen met een duale HBO opleiding tot verpleegkundige.
Het lijkt me heel erg leuk om met mensen te forummen over het combineren van studeren / kinderen / werk. Dus begin je ook binnenkort met een studie of ben je al begonnen kom dan hier mee schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Aanhettypen schreef:
19-10-2019 13:25
:-?
Dat begrijp ik niet helemaal.....
Heb je alweer wat motivatie kunnen vinden om eraan te beginnen?
Vanochtend dus fanatiek aan begonnen, blijkt dat heel veel wat je moet inleveren, is gemaakt in de lessen. Dus knip en plak werk.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgende week een Engels toets (aptis) en zie er zo tegenop. De hele opleiding verloopt goed en ik vind stage super leuk, maar deze toets ... op hoop van zegen maar. Hoe gaat het bij jullie allemaal zo na de herfstvakantie? Of hebben jullie deze week vakantie?
Alle reacties Link kopieren
marloess1995 schreef:
22-10-2019 20:47
Ik heb volgende week een Engels toets (aptis) en zie er zo tegenop. De hele opleiding verloopt goed en ik vind stage super leuk, maar deze toets ... op hoop van zegen maar. Hoe gaat het bij jullie allemaal zo na de herfstvakantie? Of hebben jullie deze week vakantie?
Niet te druk maken, meer dan je best kan je niet doen. Heb je eventueel een herkansing?

Hier inderdaad vakantie, gister mijn portfolio ingeleverd, dus nu ff helemaal niets.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
22-10-2019 20:58
Niet te druk maken, meer dan je best kan je niet doen. Heb je eventueel een herkansing?

Hier inderdaad vakantie, gister mijn portfolio ingeleverd, dus nu ff helemaal niets.
Ja dat is zeker waar wat je zegt! Ik heb eventueel een herkansing maar ik ben bang dat ik de herkansing zelfs niet haal haha en dat ik daardoor volgend jaar mijn lio niet mag doen. Maar misschien maak ik me ook wel druk om niets.

Mooi dat je, je portfolio hebt ingeleverd. Even lekker vakantie houden nu!
marloess1995 wijzigde dit bericht op 22-10-2019 21:54
Reden: Klikte te vroeg op verstuur
7.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een lang en eerlijk gesprek gehad met mijn stagebegeleider. Na dit gesprek de knoop doorgehakt om te stoppen met de pabo.

Ik twijfelde al langer, maar dit gesprek is voor mij de doorslag geweest. Ik heb geen zin om nog lange tijd te tobben met mijn stage en dan alsnog een BSA te krijgen. Voelt wel een beetje als falen, maar ik heb het iig geprobeerd.

Voor nu ga ik goed nadenken wat ik wil, want het studeren op zich vind ik leuk en gaat me makkelijk af, denk dus wel dat ik iets anders op pak, in de richting van pedagogiek.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat jammer Dobby, ik hoop dat je een studie vind die beter bij je past en waar je echt enthousiast van wordt.
Je kan in de spiegel kijken en zeggen "ik heb het geprobeerd!" Je gaat alvast geen "had ik maar geprobeerd" spijt krijgen. Veel succes met het nadenken en hopelijk kom je tot een goede keuze!
Alle reacties Link kopieren
marloess1995 schreef:
22-10-2019 20:47
Ik heb volgende week een Engels toets (aptis) en zie er zo tegenop. De hele opleiding verloopt goed en ik vind stage super leuk, maar deze toets ... op hoop van zegen maar. Hoe gaat het bij jullie allemaal zo na de herfstvakantie? Of hebben jullie deze week vakantie?
En? Hoe ging de toets? Heb je de uitslag al binnen?
Geen herfstvakantie hier, gewoon doorgaan....Poeh, het tempo ligt hoog bij mij op school, ik moet flink aanpoten om het allemaal bij te houden. Vooralsnog lig ik op schema, hopelijk blijft dat tot de kerstvakantie zo.....


@LoveDobby, wat jammer zeg! Maar inderdaad; goed dat je nu de knoop doorgehakt hebt.
Ik hoop dat je een andere passende studie gaat vinden!
Aan het typen...
Geen herfstvakantie gehad, wel een paar opdrachten mee naar huis gekregen. Zelfreflecties en communicatieobservaties... leerrijk, maar moeilijk om dat hele blad volgetypt de krijgen.

@aanhettypen, lukt het om het allemaal rond te krijgen? Ik word soms overdonderd door de hoeveelheid stof.
Alle reacties Link kopieren
MissOnigiri schreef:
04-11-2019 18:17
Geen herfstvakantie gehad, wel een paar opdrachten mee naar huis gekregen. Zelfreflecties en communicatieobservaties... leerrijk, maar moeilijk om dat hele blad volgetypt de krijgen.

@aanhettypen, lukt het om het allemaal rond te krijgen? Ik word soms overdonderd door de hoeveelheid stof.

Ik ook, ik probeer zoveel mogelijk bij te houden , maar het is - ook bij mij - ontzettend veel. En het gaat maar door....

Nu heb ik het gelukkig wat rustiger op mijn werk, dus daar profiteer ik van, maar als dat straks weer aantrekt dan weet ik niet of ik het bij kan houden in dit tempo.....

Op naar de kerstvakantie en dan weer even twee weken op adem komen... :lol:
Aan het typen...
Dat is blokperiode voor mij :-( maar kerst en oud en nieuw worden gewoon gevierd!
Alle reacties Link kopieren
MissOnigiri schreef:
04-11-2019 20:57
Dat is blokperiode voor mij :-( maar kerst en oud en nieuw worden gewoon gevierd!

Oei ja, dat is niet fraai.

Ik heb vooral heel veel inleveropdrachten, dus in de kerstvakantie tijd om even bij te komen.

Inderdaad: ook gewoon oud en nieuw vieren hoor :yes: :yes:
Aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Hier ook studie druk! Ik heb enorm passie voor me studie! Maar men o men ik moet nog wel wat tentamens herkansen van vorig jaar net iets te veel, ik heb enorm veel stress gehae en daardoor enorm concentratie probleem en tentamen angst gekregen, ik mag door gaan e wil ook door gaan maar jeetje wat voel ik mij een achterloper andere waren misschien gestopt.

Nou ga ik hulp krijgen op mijn studie herkansing hulp. Maar ik denk echt dat ik ook hulp moeten zoeken voor mijn emoties en dikke faalangst....

Hoe doen jullie dit..
Alle reacties Link kopieren
Helemaal hetzelfde hier, aanhettypen en miss onigiri, vol gas....
Deze week zijn de eerste beoordelingen en ik ben dr af en toe tot s'nachts mee bezig geweest. Ik ben ook echt moe nu, maar t is wel allemaal af.
Pfff, inderdaad op naar de kerstvakantie!
Alle reacties Link kopieren
Start ik zelf een topic, kom ik nooit meer terug! Hahaha
Hoe gaat het met iedereen?
Ik ben inmiddels flink van start met de studie. Het is best moeilijk vind ik, en heel veel vooral. M'n leven bestaat eigenlijk alleen nog maar uit werken, studeren, huishouden en kinderen opvoeden.
Maar ja, het is ook heel erg leuk en interessant!! Over ruim een week m'n eerste grote tentamen anatomie en fysiologie, dat wordt spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
10-11-2019 16:26
Start ik zelf een topic, kom ik nooit meer terug! Hahaha
Hoe gaat het met iedereen?
Ik ben inmiddels flink van start met de studie. Het is best moeilijk vind ik, en heel veel vooral. M'n leven bestaat eigenlijk alleen nog maar uit werken, studeren, huishouden en kinderen opvoeden.
Maar ja, het is ook heel erg leuk en interessant!! Over ruim een week m'n eerste grote tentamen anatomie en fysiologie, dat wordt spannend!!
Haiii wat voor studie doe jij? De anatomie en fysiologie is een ding he ken het hahaha
Alle reacties Link kopieren
HBO verpleegkunde, ja ik kan niet zeggen dat het wel meevalt o_o
hangmat wijzigde dit bericht op 10-11-2019 21:36
1.54% gewijzigd
Interessante maar moeilijke vakken. Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
10-11-2019 17:06
HBO verpleegkundige, ja ik kan niet zeggen dat het wel meevalt o_o
Nee haha zekee niet ik doe fysiotherapie!
Alle reacties Link kopieren
Aanhettypen schreef:
04-11-2019 15:20
En? Hoe ging de toets? Heb je de uitslag al binnen?
Geen herfstvakantie hier, gewoon doorgaan....Poeh, het tempo ligt hoog bij mij op school, ik moet flink aanpoten om het allemaal bij te houden. Vooralsnog lig ik op schema, hopelijk blijft dat tot de kerstvakantie zo.....
Een tijdje niet online geweest hier, mAr ik heb de toets gehaald!! Dus super blij ermee. Had het nooit verwacht.

Nu weer mooi verder met de rest van de opleiding, alles gaat goed en het goed naar mijn zin!

Hoe gaat het verder bij jullie allemaal?
Alle reacties Link kopieren
marloess1995 schreef:
19-11-2019 22:28
Een tijdje niet online geweest hier, mAr ik heb de toets gehaald!! Dus super blij ermee. Had het nooit verwacht.

Nu weer mooi verder met de rest van de opleiding, alles gaat goed en het goed naar mijn zin!

Hoe gaat het verder bij jullie allemaal?
Mooi zo! Dat is in elk geval binnen...

Ook hier gaat t goed, al moet ik wel zeggen dat ik erg uitkijk naar de kerstvakantie, dat is toch even een soort break.....

Verder gewoon doorgaan en proberen de stof bij te houden, vooral niet achter raken...althans bij mij merk ik dat dat belangrijk is.

Maar een leuke groep doet wonderen! Daar ben ik zo blij mij... :hyper: :cheer: :cheer:
Aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Hier de eerste twee vakken gehaald. Begin deze week de overkoepelende opdracht gepresenteerd en morgen het tentamen van het laatste verplichte vak. Deze 3 maanden stonden alleen maar in het teken vak 60 uur per week studeren. Ik weet waar ik het voor doe en ik vind het onderwerp super interessant maar alles in mij schreeuwt om rust. Ik moet mijzelf echt aan mijn haren naar de studieboeken slepen om het laatste stuk te leren voor het tentamen van morgen.
goedemiddag,

@dobby, ik lees nu pas weer mee. Jammer dat je hebt besloten om te stoppen, hopelijk vind je iets wat je wel leuker vindt en goed lukt.

@perzikboom: goed zeg. Rustig aan doen, ik herken het wel een beetje, de druk e.d.

@marloes: goed gedaan!

@hangmat: goed bezig. Fijn dat je het naar je zin hebt.

Bij mij gaat het ook goed. Ik heb net het vorige vak afgerond met een persoonlijke pitch en een paper met de werkgroep. We horen binnen 4 weken de cijfers. Dus ik ben nog in afwachting of ik het gehaald heb.
Vanavond heb ik (op afstand) het eerste college van mijn nieuwe vak. Ook daar moet ik weer een werkstuk maken met een groep dus geen tentamens voor mij gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Geen tentamen lijkt mij aan de ene kant ook fijn. Aan de andere kant vond ik het heel vervelend dat ik de eerste twee maanden moest samenwerken met iemand die geen f*ck uitvoerde. 1/3 van mijn eindcijfer is afhankelijk van die gezamelijke opdracht dus die ander er in laten zakken is ook geen optie. Is dat bij jou niet met die gezamelijke werkstukken?
Hier ook druk druk met de studie. Doe de opleiding helpende plus. Heb onlangs een 1 op 1 gesprek gehad met de leraar over een opdracht en deze was goed! Twee weken geleden een PowerPoint presentatie, oh wat was ik zenuwachtig, maar viel uiteindelijk mee en ik kreeg een 8, wat was ik blij. Vorige week had ik examen Nederlands lezen en luisteren, het viel mee mee, nu wachten op de uitslag. Nu is het wat examens betreft even rustig en kan ik me gaan storten op de verslagen en andere opdrachten die ik op de werkvloer kan uitvoeren. Het is niet zozeer moeilijk maar veel. Maar doordat ik veel plezier heb in mijn werk, vindt ik het ook niet erg. Zou vandaag een late dienst hebben, maar een collega belde op of ik morgen wilde werken omdat er dan niemand was die haar kon ondersteunen. En vandaag waren ze met mij erbij (ik ben normaliter boventallig) al met drie. Ik kan morgen ook en ik zie het maar als een compliment dat ze mij dit toevertrouwen dat ik alleen met haar een dienst mag draaien. Dus nu maar weer aan de studie😀

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven