Werk & Studie alle pijlers

Snel omscholen Social work naar verpleging

08-05-2019 22:52 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Na de MAVO heb ik destijds zolang getwijfeld over de medische sector of hulpverlening. Tegenwoordig is er mbo-MMz die beiden combineert. Was dat vroeger maar zo geweest!

Anyways... inmiddels heb ik er vele jaren als maatschappelijk werker opzitten (HBO Social work) en zie ik de zorg schreeuwen om personeel terwijl mijn eigen vak steeds meer lijkt af te kalven tot puur puin ruimen dmv schuldhulpverlening.
Verzorgenden IG verdienen als Zzp’ers bijna het dubbele als mijn vakgenoten aan gemiddeld uurtarief. Tsja...

Inmiddels denk ik: fuck it, het is nooit te laat, toch? Ik ben nu 49.
Wat is de snelste route om om te scholen? Wat is dan wijsheid? Heeft het nog zin?
Wie heeft goede ideeen?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ja joh gewoon doen je moet nog lang genoeg werken tenslotte.
Ik heb verschillende mensen in mijn omgeving die zich omgeschoold hebben via een bbl opleiding op latere leeftijd. Ook iemand van eind 40 hoor.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
Heb je er wel eens aan gedacht om binnen social Work verder te kijken? Hier in de regio zitten ze te springen om ervaren krachten voor (ambulante) psychische hulpverlening. En ja, dan doe je echt meer dan schulden oplossen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Welke regio woon je, Celaena?
Hier is vooral behoefte aan jeugdbescherming en WMO-consulenten. Allebei niet helemaal meer waar ik nog warm voor loop
Alle reacties Link kopieren
En Ally, ja... maar ik heb inmiddels 2 hbo opleidingen. Zou er niets te bedenken zijn als zij-instromer of zo? Weer terug naar BBL-pffff. Dat ontzie ik dan ook wel merk ik
Alle reacties Link kopieren
Solanger schreef:
09-05-2019 00:28
En Ally, ja... maar ik heb inmiddels 2 hbo opleidingen. Zou er niets te bedenken zijn als zij-instromer of zo? Weer terug naar BBL-pffff. Dat ontzie ik dan ook wel merk ik

En hbo-v dan? Zag hier toevallig een vacature voorbij komen voor mensen die hbo-v wilde gaan doen. Duale studie dan. Al geloof ik wel dat die wel iets van een verpleegkundige achtergrond vroegen.

Eerst bbl verpleegkunde en dan nog hbo-v duurt natuurlijk lang.

Of hbo-v in deeltijd? Als je graag op hbo niveau wil. Ik weet alleen niet hoe dat gaat met collegegeld/instellingsgeld of hoe het ook heet.
Alle reacties Link kopieren
Verzorgende ig die meer verdienen dan een hbo-er? Ik zou je nog even niet blind staren .....
Alle reacties Link kopieren
Solanger schreef:
09-05-2019 00:25
Welke regio woon je, Celaena?
Hier is vooral behoefte aan jeugdbescherming en WMO-consulenten. Allebei niet helemaal meer waar ik nog warm voor loop
Ik heb je een Pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn bij veel instellingen voor verpleging verzorging of thuiszorg opleidingsplekken, met jouw achtergrond zou ik daar eens naar informeren. Wellicht is er een versneld traject mogelijk. Is je ambitie om richting het ziekenhuis te gaan dan durf ik daar niets over te zeggen. Ik zit al jaren in de wijkverpleging maar ik zou je zeker overwegen als jij een opledingstraject zou willen doen binnen de organisatie en in mijn team. Werken en leren is zeker goed mogelijk via een duaal optie. Dus ga rondbellen. Kijk eens in de buurt bij welke organisaties ze aan het werven zijn en vraag hen wat ze je kunnen bieden.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
09-05-2019 00:00
Heb je er wel eens aan gedacht om binnen social Work verder te kijken? Hier in de regio zitten ze te springen om ervaren krachten voor (ambulante) psychische hulpverlening. En ja, dan doe je echt meer dan schulden oplossen ;-)
Hier ook, regio Noord.

GGZ-agogen zijn ook in trek, net als verpleegkundigen binnen de GGZ, of als SPV-er bij de huisartsenpraktijk.

Zou dit je ook leuk lijken of zoek je echt iets ''nieuws''
Het zou toch mooi zijn als je je ervaring weer zou kunnen gebruiken :)
Wie wat wil die moet wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven