Werk & Studie alle pijlers

Studeren of tweede tussenjaar? Geen OP

09-05-2019 08:54 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-08-2020 19:45
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen zijn genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Vivaforum
99.86% gewijzigd
Je kunt altijd nog in Belgie gaan studeren. Daar is studie een stuk goedkoper dan in Nederland. Als je dan ook nog voor Wallonie kiest kun je gelijk je Frans ophalen.
Die rente van de DUO, daar heb je toch pas last van als je begint met aflossen? Het rentepercentage van mijn lening is pas vastgesteld nadat ik klaar was met studeren en staat dan voor 5 jaar vast. Dit jaar krijg ik weer een herberekening.
Misschien dat het anders zit met de nieuwe leningen hoor. Maar sowieso zijn de rentepercentages zo laag op dit moment, dat ik mijn keuze daarvan niet zou laten afhangen.

Ook vind ik 20 helemaal niet te oud om te beginnen aan een studie. Je moet door tot je 70ste waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je na dat extra jaar niet ineens meer ‘zin’ hebt, dus zou nu doorpakken.
.
Alle reacties Link kopieren
‘Al’ 20 is een slecht excuus. Stress krijgen door verplichtingen en daar voor vluchten is ook een slecht excuus. Rekening houden met de rente lijkt me ook al niet zo’n goede reden.

Wat is er anders aan verpleegkunde en ‘social work’ trouwens? De enige mensen die ik echt ken met een verpleegkunde achtergrond werken in de psychiatrie, met tbs-ers, op de gesloten afdeling met depressieven of in de ouderenzorg. Lijkt me allemaal ‘social work’.
Het lijkt me ook een prima opleiding om in het buitenland te gaan werken of stage te lopen ofzo.

Als ik jou was zou ik sowieso gaan werken aan het ‘als ik te veel verplichtingen heb krijg ik stress’.
Alle reacties Link kopieren
Lekker gaan werken als au pair, hartstikke leuk! Ik word 30 dit jaar en moet nog een jaar studeren. Heb er inmiddels zelfs een zoon van 2 bij :)

Maar de reizen die ik de afgelopen jaren heb gemaakt en het werken als au pair en skilerares zijn echt zulke geweldige ervaringen geweest. Had het nooit willen missen. Werken kan je je hele leven nog maar de vrijheid die je nu hebt die krijg je niet snel meer terug.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst gaan studeren, daarna kun je ook nog naar het buitenland en heb je daar misschien wel meer mogelijkheden. Zoals al gezegd is: als je er weer een jaar tussenuit gaat, wordt de drempel om te beginnen met een studie alleen maar hoger. Reizen is voor veel mensen erg leuk, maar je moet wel weten wat je prioriteiten zijn.

Of kijk eens of je in het buitenland kunt gaan studeren.
Je plan om au pair te worden klinkt goed. Ik zou ervoor gaan! Ik heb zelf veel gereisd en gedaan voor mijn 25e en nu ben ik 35 en heb ik gewoon een studie afgerond en ben ik alweer jaren braaf aan het werk. Ik zal nooit spijt hebben van die jaren, ben zo blij dat ik al mijn kansen heb gepakt en dat ik zoveel van de wereld heb mogen zien!

Werken en belasting betalen in NL mag onze generatie tot we 70-75 jaar zijn, dus ik zou me daar niet te veel zorgen om maken.
Studeren.
Het is pas mei, je kunt nog ruim 3,5 maand op reis voor het nieuwe schooljaar weer begint.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens voor mijn bachelor er 3 jaar uit geweest en na mijn bachelor er 2 jaar uit geweest en heb zelfs een kind gekregen en toch studeer ik rustig door hoor :) en doe niet bepaald een pretstudie.

Ik vind de jaren 20-30 goede jaren om uit te proberen wat je wil. Nu eens links, dan eens rechts, ervaringen opdoen, jezelf leren kennen. Nu kan het nog zonder gevolgen.

Ik ben zo blij dat ik nooit heb gedaan ‘hoe het hoort’, maar mijn eigen pad heb bewandeld.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap de redenatie ‘werken kun je nog tot je 70e’ niet zo. Net alsof reizen of als au pair werken na een studie niet meer kan.
.
Anoniem262821034 schreef:
09-05-2019 09:23
Ik snap de redenatie ‘werken kun je nog tot je 70e’ niet zo. Net alsof reizen of als au pair werken na een studie niet meer kan.
Voor aupair moet je tenminste je rijbewijs hebben (weet niet of je dat al hebt TO?) Reizen na je 23e wordt sowieso makkelijker omdat je ten eerste overal zonder beperkingen of torenhoge verzekeringen auto's mag huren en onder je 21e kom je in de USA geen bar in.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de berichten! Ik vind het een lastige keuze. Studeren lijkt me ook oprecht wel heel erg leuk! Aan discipline ligt het niet.. En ik ben ook niet heel erg bang dat ik er niet meer makkelijk 'in rol' als ik nog een tussenjaar neem. Studeren is sowieso hard werken...

Nu al werken zie ik niet zitten. Ik werk nu in een supermarkt. Leuk als bijbaantje voor nu.. Maar dit zie ik mijzelf echt niet nog een jaar doen. Alleen dit motiveerd me al om verder te gaan.
Maar indd.. Nu eerst studeren en daarna zoiets doen kan natuurlijk ook. Lastigg
Alle reacties Link kopieren
Misschien een mbo opleiding kiezen? Past misschien beter bij je als je zoveel stress ervaart van een beetje studeren.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-05-2019 09:21
Het is pas mei, je kunt nog ruim 3,5 maand op reis voor het nieuwe schooljaar weer begint.
Geen budget meer voor....
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik dit lees, dan lijkt het voor mij alsof de keuze al is gemaakt en je bevestiging zoekt.....

Ik lees vrijwel niks positief over her beginnen aan een studie.
Je moet er wel echt voor willen gaan en zin in hebben!

Ik lees vrijwel niks negatief over een 2e tussenjaar.
Wat zijn behalve alle positieve dingen die je hebt genoemd, de negatieve consequenties.

Vraag me af of je na een 2e tussenjaar dan wel wil gaan studeren.
Hoe lang duurt de studie?
Is het ook een optie om een tussenjaar na afronding te doen?

Zet bij allebei meer de plussen en minnen neer zodat je beeld helderder wordt.
anoniem_337593 wijzigde dit bericht op 09-05-2019 09:29
Reden: aanvulling
24.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-05-2019 09:25
Voor aupair moet je tenminste je rijbewijs hebben (weet niet of je dat al hebt TO?) Reizen na je 23e wordt sowieso makkelijker omdat je ten eerste overal zonder beperkingen of torenhoge verzekeringen auto's mag huren en onder je 21e kom je in de USA geen bar in.
Rijbewijs heb ik gelukkig al! :)
XStudiebollekeX schreef:
09-05-2019 09:26
Rijbewijs heb ik gelukkig al! :)
Gelukkig! Als aupair moet je tenslotte die koters overal naartoe brengen en ophalen ;-D
lux- schreef:
09-05-2019 09:23
Ik ben trouwens voor mijn bachelor er 3 jaar uit geweest en na mijn bachelor er 2 jaar uit geweest en heb zelfs een kind gekregen en toch studeer ik rustig door hoor :) en doe niet bepaald een pretstudie.

Ik vind de jaren 20-30 goede jaren om uit te proberen wat je wil. Nu eens links, dan eens rechts, ervaringen opdoen, jezelf leren kennen. Nu kan het nog zonder gevolgen.

Ik ben zo blij dat ik nooit heb gedaan ‘hoe het hoort’, maar mijn eigen pad heb bewandeld.
Eens. Ik vind het ook mooie jaren om van alles uit te proberen en te doen en te zien, je te laten meevoeren waar de wind je brengt. Het zijn zulke vormende jaren.

Ik vind juist dat idee, dat je op je 18-20e direct moet gaan studeren, omdat het anders nooit meer kan nogal vreemd. Dat klopt echt niet. Helemaal nu met al die parttime mogelijkheden, kun je prima je leven lang blijven studeren als je dat leuk vindt en langzaam groeien richting de baan die je wilt. Het hoeft echt allemaal niet voor je 25e klaar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
09-05-2019 09:23
Ik snap de redenatie ‘werken kun je nog tot je 70e’ niet zo. Net alsof reizen of als au pair werken na een studie niet meer kan.
Nou ja, toen had ik opeens een vaste baan en huis en dat was wat moeilijk opgeven dan een kamer en los-vast baantjes. Nu met een kind, een koophuis en een rotsvaste prima betaalde baan (waar kind en man ook deels van afhankelijk zijn) op een leeftijd dat dat ik ook niet meer binnen een dag eenzelfde goede baan krijg worden de keuzes ook weer wat ingewikkelder.

Kijk, ik kan heus voor een maand vertrekken naar een zeker buitenland om een interessante cursus te doen, gewoon omdat ik daar zin in heb, maar na al 3x weggeweest te zijn zonder man en kind dit jaar (voor werk dat dan weer wel), zal ik daar toch een stevig gesprek over moeten hebben hoe en wat enzo en het kan best zo zijn dat man dat niet zo heel erg jofel vindt, kind is er sowieso niet blij mee. Doe ik dan waar ik zomaar zin in heb of houd ik ook een beetje rekening met het gezin?
Alle reacties Link kopieren
XStudiebollekeX schreef:
09-05-2019 09:25
Geen budget meer voor....
En werken in het buitenland? Of extra werken hier en dan toch nog zoveel mogelijk reizen meepikken?

Ik ben trouwens ooit vakantie aupair geweest. In de periode dat de vaste aupair naar huis was was ik inval au pair.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 09-05-2019 09:35
22.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
09-05-2019 09:25
Voor aupair moet je tenminste je rijbewijs hebben (weet niet of je dat al hebt TO?) Reizen na je 23e wordt sowieso makkelijker omdat je ten eerste overal zonder beperkingen of torenhoge verzekeringen auto's mag huren en onder je 21e kom je in de USA geen bar in.
Welnee.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
09-05-2019 09:32
En werken in het buitenland? Of extra werken hoer en dan toch nog zoveel mogelijk reizen meepikken?


Grappige verschrijving mbt werken...
😂😂😂
Alle reacties Link kopieren
Raveleijn schreef:
09-05-2019 09:35
Grappige verschrijving mbt werk......
😂😂😂
Ja, ik had hem notabene veranderd, maar de autocorrect was vastbesloten😼

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven