Werk & Studie alle pijlers

Bijbaantje voor iemand van 25

14-05-2019 14:28 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben hard opzoek naar een baantje voor tijdens de zomermaanden en wat ik hopelijk straks in september kan combineren met mijn studie, (ik ga een master doen in Wageningen).
Alleen de zoektocht verloopt echt hopeloos! Ik snap dat ik voor veel bijbaantjes te oud ben maar er moet toch ergens iets te vinden zijn, moet wel zeggen dat ik niet zo heel praktisch woon, in een klein dorp en dichtbijzijnste 'grotere' stad is al weer minstens 30 a 40 minuten met het openbaar vervoer. Heb wel gereageerd op wat vacatures in de stad maar dan krijg ik de voorkeur natuurlijk ook weer niet.

Momenteel werk ik wel bij de macdonald's, maar ik krijg hier maar zo weinig uur (momenteel 10 uur in de week) en elke dienst moet ik tot laat werken, ergens tussen 21.00 en 23.00 beginnen en dan door tot 02.00 - 04.00, vind dit niet erg fijn. Heb dit wel aangegeven maar de jongeren worden voor overdags ingepland.
Iemand een gouden tip of moet ik maar gewoon accepteren dat er niks anders mogelijk is vanwege mijn leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Horeca inderdaad, met bijbehorende werktijden. Kledingwinkels? Callcenters? Daar zie ik meestal wel mensen van mijn leeftijd werken.
Alle reacties Link kopieren
is er geen uitzendbureau waar je langs kan gaan? die hebben meestal wel tijdelijk werk, zeker in de zomermaanden.
Alle reacties Link kopieren
Schrijf je in bij een uitzendbureau
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Van der Valk misschien? of elders in de horeca?
Zit er geen Van der Valk in de buurt waar je horecawerk kunt doen? En heb je geen auto om naar je werk te rijden?
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
14-05-2019 14:32
is er geen uitzendbureau waar je langs kan gaan? die hebben meestal wel tijdelijk werk, zeker in de zomermaanden.
en vaak ook vooral voor studenten
Kun je geen bijbaan zoeken in de richting van je studie?
Alle reacties Link kopieren
Bij een schoonmaakbedrijf, vaak wisselende of flexibele tijden, prima cao.
De meeste schoonmaakbedrijven zitten te springen om mensen.
Alle reacties Link kopieren
Juist geen horeca, naar verhouding weinig salaris, voor hard werken

Schoonmaakwerk, verdient beter. Ik deed tijdens mijn studie veel strijkwerk bij instellingen (gehandicaptenzorg etc) relaxt baantje hoor
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de reacties en het meedenken.
Sta al ingeschreven bij het uitzendbureau, tot nu toe nog niks opgeleverd helaas.
Heb helaas niet al altijd een auto tot mijn beschikking, kosten zijn gewoon te hoog omdat ik nog studeer. Schoonmaakwerk ga ik even naar kijken, wie weet!
Alle reacties Link kopieren
potsiedikkie schreef:
14-05-2019 14:44
Bij een schoonmaakbedrijf, vaak wisselende of flexibele tijden, prima cao.
De meeste schoonmaakbedrijven zitten te springen om mensen.
Moet je wel kunnen poetsen :D Dat is echt een vak apart hoor.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
14-05-2019 15:05
Moet je wel kunnen poetsen :D Dat is echt een vak apart hoor.
als uitzendkracht valt dat erg mee
Tenminste, ik heb er nooit enige uitleg over gekregen. Niet meer dan: daar staat de mop-emmer, doe je best!
Alle reacties Link kopieren
Een slijterij in de buurt? Daar willen ze meestal wat 'ouder' personeel hebben staan. In ieder geval, dat is wat ik heb gehoord. En gek gezegd, zou je dat baantje bij de macdonald's niet juist behouden tijdens je master (en dan echt een zomerbaan zien te scoren)? Dan is het misschien wel lekker om een beetje bij te verdienen, maar niet te veel uren te maken.

Zelfs met mijn 19 jaar weet ik hoe 'oud' je bent voor een bijbaantje... :P Succes met de zoektocht!
Alle reacties Link kopieren
Lou99 schreef:
14-05-2019 15:10
Een slijterij in de buurt? Daar willen ze meestal wat 'ouder' personeel hebben staan. In ieder geval, dat is wat ik heb gehoord. En gek gezegd, zou je dat baantje bij de macdonald's niet juist behouden tijdens je master (en dan echt een zomerbaan zien te scoren)? Dan is het misschien wel lekker om een beetje bij te verdienen, maar niet te veel uren te maken.

Zelfs met mijn 19 jaar weet ik hoe 'oud' je bent voor een bijbaantje... :P Succes met de zoektocht!
Bedankt voor de tip! Ik wil opzich ook wel bij de macdonald's blijven werken maar dan enkel voor bijv 2 avonden/nachten in de week zodat ik de rest van de week wat anders kan gaan doen (aangezien ik toch maar ingeroosterd word voor 10 uur in de week).
Thuiszorg en dan huishoudelijke hulp! Daar hebben ze ook liever mensen wat meer (levens)ervaring.

Ik heb goede ervaringen met uitzendbureau Studentalent, die vaak ook wel oudere studenten kunnen plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Wat kun je? Wat is je ervaring?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
14-05-2019 14:37
Kun je geen bijbaan zoeken in de richting van je studie?
Dit inderdaad. Dat staat ook goed op je CV en je kunt er later misschien nog eens terugkomen. Ik werk bij een klein bedrijf en hier hebben we regelmatig tijdelijke medewerkers die nog bezig zijn met studie en in de vakantie of tussenperioden hier komen werken.
Alle reacties Link kopieren
ik maakte kantoren schoon, nou... Dat verdient echt veel! (geen sarcasme)
Alle reacties Link kopieren
Post rond brengen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven