Werk & Studie alle pijlers

Als eerstegrader lesgeven in PO?

14-05-2019 21:16 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan dit? Is er een schakelprogramma?

Niet voor mezelf overigens, maar ik vraag me af of het tekort in het PO niet kan worden opgevuld met VO docenten zonder werk (geschiedenis en ckv hebben een overschot).
Alle reacties Link kopieren
Als je dit wil'kan dat volgens mij met een zijinstroom opleiding. Meteen voor de klas maar daarnaast pabo opleiding voor de onderdelen die missen. van te voren moet je een proef van bekwaamheid afleggen.
Alle reacties Link kopieren
Betaal je dan ook instellingsgeld omdat je al bevoegd bent? Hoe zit dat?
Alle reacties Link kopieren
Denk wel dat je instellingsgeld betaalt, maar je kunt ook een lerarenbeurs aanvragen. Scheelt in ieder geval in de kosten.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Als zij-instromer kan dat, voor de studiekosten is er een subsidie beschikbaar vanuit de overheid.
Alle reacties Link kopieren
Je zou denken dat het kosteloos kon met het tekort...
Alle reacties Link kopieren
Vecernice schreef:
15-05-2019 00:59
Je zou denken dat het kosteloos kon met het tekort...
Kan ook. Via de lerarenbeurs. Dan heb je een werkgever nodig. Dat kan gewoon de huidige werkgever zijn maar dan moet deze wel akkoord gaan i.v.m. roostertechnische zaken/personele bezetting. Of bekwaam worden geacht door een schoolbestuur in PO en dan een tijdelijke aanstelling krijgen. Die mag verlengd worden (weet niet met hoeveel keer in PO) en dan kun je dus de lerarenbeurs aanvragen. Want je hebt al een onderwijsbevoegdheid.

Ik heb momenteel een collega uit PO die in deeltijd in twee jaar is bijgeschoold (LO Nederlands tweedegraads). Qua vrijstellingen is er ook nog het een en ander te onderhandelen. Ik ben zelf nu bezig aan mijn derde bevoegdheid (studeer dit jaar af). Ik kreeg niet de volle mep aan vrijstellingen omdat het dan meer een maatwerktraject ging lijken en daar betaal je een stuk meer voor dan enkel collegegeld. Maar goed, leerovereenkomst getekend en dan steeds bij de examencommissie additionele vrijstellingen aanvragen. En die heb ik ook gekregen.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven