Werk & Studie alle pijlers

Twee collega's negeren mij opeens, ik voel me gekwetst

14-05-2019 23:29 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit met een vervelend gevoel in mijn maag en ik hoop het een beetje van mij af te kunnen schrijven, hopenlijk hebben jullie wat advies of inzichten die mij kunnen helpen :) Sorry het wordt denk ik een flinke lap tekst...

Op dit moment ben ik met zwangerschapsverlof en tijdens mijn verlof belde mijn manager mij om me te feliciteren dat ik gepromoot ben. Zij vertelde me dit nog even voor mij te houden want ze zou het zelf aan het team aan kondigen. Mijn andere collega, waar ik heel goed mee om ging zou naar mijn huidige functie worden gepromoot, maar dat wist ze nog niet.

Paar weken later appte ze dat ze het had verteld, dus stiekem verwachtte ik eigenlijk wel een felicitatie maar elke vorm van contact bleef vreemd genoeg uit... Van mijn team zijn er twee collega's waar ik heel goed mee om ging maar beiden lieten niks van zich horen. En hiervoor appten we bijna dagelijks en spraken we ook prive af.

Ik was inmiddels bevallen maar nog steeds geen kaartje of appje van hoe het ging ofzo. Misschien gewoon druk dus ik appte of ze zin hadden om gezellig langs te komen, even bijkletsen en naar de baby te kijken.

Respons bleef uit en pas dagen later zeiden ze om later een datum te prikken, maar je raadt het misschien al dat is er niet meer van gekomen.

Ik ben toen zelf naar kantoor gegaan om de baby te laten zien, van tevoren in onze team groepsapp laten weten, ook daar geen respons. Toen ik daar was leken ze ook niet mij te willen praten :(

Kleine dingen zoals geen instagramfoto's meer liken na die aankondiging vielen mij zelfs op, terwijl ze beiden normaal gesproken veel liken en comments op geven, is er nu complete radiostilte.

Weken zit ik nu met een naar gevoel, toen heb ik toch maar mijn collega geappt met de directe vraag van wat er nu precies is want ik voel dat ze me negeert.

Kreeg ik wel een antwoord terug dat mijn leidinggevende haar mijn eerdere functie had aangeboden maar het profiel wel enigzins had aangepast waardoor zij die functie heeft afgeslagen.

Achtergrond info:
Dat profiel is aangepast omdat ik die werkzaamheden ook had geweigerd, nou ja ik had aangegeven dat ik wel een deel wilde doen maar niet volledig.

Toen had leidinggevende gevraagd hoe ik het werk zou verdelen als suggestie.

Toen had ik eerst aangegeven dat zij het beste met mijn twee collega's moest praten om erachter te komen wat zij willen.

Ondertussen wilde ik wel een suggestie doen en hier aangegeven dat die werkzaamheden wel gesplitst zouden kunnen worden tussen mij en die andere collega. Want anders zouden al die werkzaamheden naar haar gaan en ik wist dat ze dat zeker niet zou willen.

Maar eindstand nu lijkt ze heel erg boos te zijn omdat het indirect mijn schuld is dat zij een deel van die werkzaamheden zou moeten overnemen voordat ze mijn huidige functie kon krijgen omdat ik ze geweigerd heb. En die heeft ze nu dus afgeslagen.

En mijn andere collega negeert mij dus ook maar daar weet ik dus echt NIET waarom... onze werkzaamheden overlappen daar totaal niet namelijk.

Ik heb maar besloten om mijn andere collega even niet te vragen wat er is over app/telefoon omdat ik ze ook niet constant wil lastigvallen. En ze zullen toch wel met elkaar praten, dus ik wacht totdat ik terug ben met verlof. En dan wil ik het ze graag face to face vragen, app of telefoon werkt dan toch niet zo fijn.

Maar is het raar dat ik best wel gekwetst ben? Omdat ik oprecht niet weet wat ik hier fout heb gedaan. Ze wilden niet eens mn baby komen bekijken, :(, ik woon een kwartier van kantoor vandaan... aan de afstand zal het niet liggen. Ik zit er veel meer mee dan ik zou willen. Zal ook wel hormonen zijn nog :)

Ik heb ook nooit over ze geroddeld of voor de bus gegooid, simpelweg omdat we het supergoed met elkaar konden vinden en ook super samen werkten.

Dus ja is het terecht dat ze dan boos is vanwege dit? Ook al zegt ze van niet, haar gedrag sprak boekdelen. Ik breek echt mn hoofd waar ik de fout in ben gegaan maar ik weet het echt niet :( ik mag toch ook aangeven wat ik wil of niet wil in mijn werk?

Bedankt voor het lezen, misschien een beetje warrig, sorry daarvoor!
anoniem_271759 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 23:46
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
het u niet aantrekken, dat is zoveel makkelijker in het leven,...
Alle reacties Link kopieren
Als ik jou was zou ik me nog even lekker op mijn baby focussen tijdens mijn verlof.
Werkgedoe komt daarna wel weer.
Alle reacties Link kopieren
als mensen u niet moeten hebben waarom dan nog tijd insteken, tuurlijk zul je dan een pak minder mensen hebben in uw leven, maar is uw tijd steken in mensen die u eigenlijk niet afkunnen zoveel waard denk het niet,..focus idd op uw kleintje die zal er altijd voor u zijn..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb werkelijk geen idee maar vind dat je nog sterk reageert. Daar neem ik mijn petje voor af. Ik vind het heel lullig voor jou. En dat is nog zacht uitgedrukt. Ik hoop dat je je kunt focussen op de baby. Dit is heel naar en wens je oprecht alle sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Ja ik weet ook dondersgoed dat ik moet genieten van mijn kleintje.

Toch blijft het helaas constant in mijn achterhoofd, ook al wil ik dit niet.

En directe collega's zie je soms nog meer dan je familie en vrienden!
Alle reacties Link kopieren
Vermoedelijk speelt jaloezie een rol.

Laat gaan en accepteer dat mensen anderen soms het licht in de ogen niet gunnen. Heel naar dat dit je overkomt maar focus je op de baby, de rest komt daarna wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Monoqi schreef:
14-05-2019 23:49

En directe collega's zie je soms nog meer dan je familie en vrienden!
Tsja, feitelijk klopt dit. Ook al heb jij dit zo ervaren dat maakt niet dat zij dit ook zo zien. Het kan wel maar het hóeft echt niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Monoqi schreef:
14-05-2019 23:49
Bedankt! Ja ik weet ook dondersgoed dat ik moet genieten van mijn kleintje.

Toch blijft het helaas constant in mijn achterhoofd, ook al wil ik dit niet.

En directe collega's zie je soms nog meer dan je familie en vrienden!
Als je nu reageert, kan dat weer heel anders gaan dan als je weer aan het werk gaat.

Laat het gaan tot je weer gaat beginnen. Het daar even laten sudderen kan er ook voor zorgen dat de scherpe kantjes er af zijn als jij terug komt van verlof.

En je collega’s zien als naaster dan je familie of vrienden is een valkuil. Het is een zakelijke relatie, als ze jou voor de bus kunnen duwen om er zelf beter van te worden, doen ze dat. Belangen op het werk zijn meestal groter dan de loyaliteiten.
Alle reacties Link kopieren
werk is geen vriendenclub, jullie zijn nog altijd concurrenten van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
jujuken schreef:
15-05-2019 00:19
werk is geen vriendenclub, jullie zijn nog altijd concurrenten van elkaar.
Vind jij, ik zie mijn collega's als een verlengstuk van mij en andersom. Als ik niet blindelings op mijn collega's kan vertrouwen kán ik mijn werk niet eens uitvoeren. Collega's die er een concurrentiestrijd van maken zullen snel het team mogen verlaten... het ligt er maar net aan waar je werkt of je collega's je concurrenten zijn of je vrienden.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Nee das niet raar, dat je gekwetst bent.

Ze laten nu wel heel erg hun ware gezicht zien. Erg kinderachtig ook, dit gedrag.
Wat afstand nemen van deze heel fijne, zeer volwassen (NOT) collega’s is misschien wel aan te bevelen. De liefde zat blijkbaar toch niet heel diep.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Eb daarom werk ik het liefste met mannen. Dat kinderachtige genegeer van vrouwen altijd in plaats van gewoon te zeggen wat er is
Wat houdt jouw promotie in? En hoe staat jouw nieuwe functie in verhouding tot die van hun?

Maw: zien zij jou nog als gelijkwaardige collega of bekleed jij dadelijk een managementfunctie?
Alle reacties Link kopieren
Hvg2017 schreef:
15-05-2019 04:30
Eb daarom werk ik het liefste met mannen. Dat kinderachtige genegeer van vrouwen altijd in plaats van gewoon te zeggen wat er is
Amen. Vrouwen zijn slangen.
Alle reacties Link kopieren
He bah, wat kunnen mensen soms toch naar reageren. Alsof dit een goede oplossing is, lekker kinderachtig ook...
Je collega is ws zo’n mens dat onbewust aan ‘uit het zicht, uit het hart’ doet. En dan zit een klein dingetje mis en wil zij meer macht. Die macht pakt ze door jou te kwetsen. Die andere collega is een slappe meeloper óf opstoker.

Kort gezegd: ze heeft jou wel onder de bus gegooid.
Als deze 2 vrouwelijke collega's echt boos zijn om wat jij zegt en zich daarom zo gedragen, mogen ze zich wel een potje gaan schamen. Wat een naar en onfatsoenlijk gedrag. Jullie leidinggevende is altijd nog verantwoordelijk voor hoe de vacature ingevuld gaat worden.
Daarnaast zal er hoe danook een gesprek tussen jullie 3 plaats gaan vinden om de "lucht te klaren zogezegd. Bereid je maar voor op veel wellus-niets gezemel.. Ik zou het voor lief aannemen en verder mijzelf een gewaarschuwd mens wanen. Wat een trutten.
(En gefeliciteerd met je baby!)
Alle reacties Link kopieren
Ananas schreef:
15-05-2019 06:43
Wat houdt jouw promotie in? En hoe staat jouw nieuwe functie in verhouding tot die van hun?

Maw: zien zij jou nog als gelijkwaardige collega of bekleed jij dadelijk een managementfunctie?
Ik bekleed straks een iets hogere functie met meer verantwoordelijkheden maar ze zullen niet naar mij rapporteren of iets, wij blijven dezelfde leidinggevende hebben. Ik ben nu inkoper geworden en zij assisteren met opvolging, wat ik voorheen ook deed. Maar hiervoor had ik al ook iets meer verantwoordelijkheden. 0
Alle reacties Link kopieren
Hvg2017 schreef:
15-05-2019 04:30
Eb daarom werk ik het liefste met mannen. Dat kinderachtige genegeer van vrouwen altijd in plaats van gewoon te zeggen wat er is
pesten op het werk, komt overal voor. Ook onder mannen.
Alle reacties Link kopieren
Wat sneu en nu net in een periode dat je lekker van je baby moet genieten, wat een krengen dat ze niet beseffen dat dit gedrag jouw mooiste periode verpest, ik zou zelf boos worden en hartelijk bedanken voor de hatelijkheid en zelf niks meer met ze te maken willen hebben.
Hoe wordt er in het algemeen omgegaan met zwangerschap en promotie in het bedrijf? Is jouw promotie tijdens je zwangerschap buitengewoon? Is er afgunst? Op je promotie of op het feit dat je een kind gekregen hebt? Hadden ze verwacht dat de promotie aan jou voorbij zou gaan vanwege de zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
klinkt niet goed. Hopelijk trekt het bij als je weer aan het werk bent. Ik zou nu gewoon genieten van je baby.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
15-05-2019 07:02
Amen. Vrouwen zijn slangen.
Ja precies! Dit zijn echt vrouwenstreken.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Kan toch zijn dat ze hun jaloezie niet helemaal de baas zijn? En collega's ach, daar hoef je geen echte vriendschap van te verwachten. Collega's en vrienden dat is toch iets heel anders. Ik zou het ze niet kwalijk nemen, tenzij ze zich helemaal niet meer kunnen beheersen.

Ik zou, als ze hun jaloezie weer eens niet kunnen bedwingen fijntjes opmerken dat alleen heel bekwame krachten zoals ik zo'n goede functie krijgen. En dat ze nog maar eens flink hun best moeten doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven