Werk & Studie alle pijlers

Leuke teambuilding activiteit

15-05-2019 14:40 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het topic ´Team-uitje skippen´ voorbij zag komen had ik een andere vraag: wie weet een leuke teambuilding activiteit ergens in het midden van Nederland?

We hebben twee locaties: één in het noorden en één in de randstad. Activiteit mag ook in één van de twee steden plaatsvinden. Het gaat om ongeveer 40 man, leeftijden tussen de 23 en 38 jaar. Afdelingen kennen elkaar nog niet heel goed, mag meer begrip komen voor elkaar maar de dag moet vooral leuk en energiek zijn. We zijn de afgelopen jaren een beetje blijven hangen in het af en toe een borrel of etentje op één van de locaties.

Heeft iemand leuk ideeën?
kroeg
Ik zeg: borrel of etentje
Alle reacties Link kopieren
Welke twee steden?

Tis maar net wat je wil:
-bootje varen
-zeilboot varen
-opdrachten doen
-soort van zeskamp
-bootcamp
-een spel in de trant van 'wie is de mol' of 'wie is de moordenaar'
-rijden met solexen, quads, buggy's, segways, (lelijke) eendjes, dafjes, tuc tucs of wat je maar wil.
https://www.westernboerderij.nl/
Ziet er wel leuk en actief uit!
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
15-05-2019 14:43
Welke twee steden?

Tis maar net wat je wil:
-bootje varen
-zeilboot varen
-opdrachten doen
-soort van zeskamp
-bootcamp
-een spel in de trant van 'wie is de mol' of 'wie is de moordenaar'
-rijden met solexen, quads, buggy's, segways, (lelijke) eendjes, dafjes, tuc tucs of wat je maar wil.
Amsterdam en Groningen! Heeft iemand wel eens één van die spellen gespeeld? Wie is de mol of de moordenaar?
Ik wilde gaan survivallen maar denk dat een deel van de collega´s dan afhaakt.
Solex rijden!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-05-2019 14:46
https://www.westernboerderij.nl/
Ziet er wel leuk en actief uit!
Die is leuk (zelf geweest) en ligt vrij centraal. Is nog ongeveer 15 minuten snelweg rijden gelegen vanaf Arnhem.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt op twee sporen gaan zitten.

Allereerst, iets actiefs. Paintballen kan vrijwel iedereen (ik vind het vreselijk, maar ik verstop me wel achter een pallet of zo). Als dat te lichamelijk is: ik heb zelden zo hard gelachen als toen ik met mijn team ging golfen. Taarten versieren was ook heel leuk. Samen koken, schilderen, etc kan ook allemaal. Dit is een laagdrempelige manier om mensen met elkaar kennis te laten maken, aangezien je concreet wat 'te doen' hebt (in tegenstelling tot bijv. samen dineren).

Daarnaast: wat ze bij ons vaak doen en wat goed werkt is tweetallen maken, hen een wandelroute meegeven en een stapel kaartjes met vragen die je tijdens het wandelen met elkaar moet bespreken. Dat kunnen diepe persoonlijke vragen zijn ("geloof je in God"), elementaire persoonlijke vragen ("ben je getrouwd?") of vragen over het werk ("wat vind jij de prioriteit van afdeling X?" of "wat vind jij het leukste aspect van je werk?"). De een gaat hier heel serieus mee aan de slag, de ander vindt het maar onzin, maar ook daar kun je een leuk gesprek over krijgen. Dit kun je ook onder het fietsen doen, of een soort 'speeddate' organiseren in een kroeg (of nog leuker: een kroegentocht van maken).
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Whadiepooh schreef:
15-05-2019 14:46
Amsterdam en Groningen! Heeft iemand wel eens één van die spellen gespeeld? Wie is de mol of de moordenaar?
Ik wilde gaan survivallen maar denk dat een deel van de collega´s dan afhaakt.
Ik zit in een ander deel van het land, heb één keer Wie is de Mol gedaan en het was echt leuk, maar niet bepaald geschikt als je doel is om een band tussen collega's te creëren. Het creëert eerder wantrouwen, wat niet erg is als je elkaar goed kent, maar als teambuildingsuitje minder geschikt.

Een pub quiz is ook leuk en kun je zelf organiseren of laten doen.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
15-05-2019 14:50
Solex rijden!
Ja, dat is leuk, hebben wij ook eens gedaan. Wij hebben dat toen bij de Postwagen in Tolbert (bij Leek) gedaan. Dichtbij Groningen en is vanaf Amsterdam ook goed te bereizen met de auto (iets meer als anderhalf uur) En als je geen Solex wilt rijden (of er zijn te veel zonder rijbewijs) hebben ze ook veel andere mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
15-05-2019 15:00
Die is leuk (zelf geweest) en ligt vrij centraal. Is nog ongeveer 15 minuten snelweg rijden gelegen vanaf Arnhem.
Ziet er leuk uit idd. Alleen ook anderhalf uur rijden voor Amsterdam en 2 uur voor de Groningers.
Alle reacties Link kopieren
Idd iets van solex rijden is een leuk idee, met een etentje erna. Eventueel een pubquiz erna. Maar geen flauwe opdrachtjes of ludieke activiteiten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Lekker uit eten of een borrel.al die andere onzin vindt niemand leuk behalve de baas.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Pubquizzen hebben we al vaak gedaan op borrels.

Op een onbewoond eiland : http://www.wegmetdebaas.nl/abc-events-o ... ambuilding of Discovery game: https://www.misteramsterdam.nl/game-rondvaart-bbq/ lijken me ook wel wat!
Alle reacties Link kopieren
Wie is de mol en een escaperoom waren mijn favorieten.
Collega’s vonden een survival leuk, kookworkshop en paintball.
Leuke borrelavond met een themashow deed het jaren terug altijd goed hier in de regio.
Alle reacties Link kopieren
Whadiepooh schreef:
15-05-2019 15:15
Dank voor alle reacties! Pubquizzen hebben we al vaak gedaan op borrels.

Op een onbewoond eiland : http://www.wegmetdebaas.nl/abc-events-o ... ambuilding

of Discovery game: https://www.misteramsterdam.nl/game-rondvaart-bbq/ lijken me ook wel wat!
Zo'n onbewoond eiland ding lijkt mij verschrikkelijk. Misschien nog net te doen als het heel mooi weer is.
Discovery game is denk ik wel leuk. Zoiets is hier ook wel eens gedaan. Bleek erg leuk te zijn om je eigen stad te ontdekken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
15-05-2019 15:00
Die is leuk (zelf geweest) en ligt vrij centraal. Is nog ongeveer 15 minuten snelweg rijden gelegen vanaf Arnhem.
Fijn om te lezen deze staat bij ons op het lijstje als optie :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Escaperoom is leuk, kookworkshop ook. Wij hebben eens Pitch en Putt golf gedaan, ook leuk en gezellig. Er is veel aanbod voor dit soort activiteiten. Veel hangt af van je budget.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een keer hier een teambuildingdag gehad. Leuke plek, en allerlei activiteiten/vergaderplekken (handig om het fiscaal aantrekkelijk te maken).

https://www.fortevenementen.nl/forten/f ... -ijmuiden/

Het is zo’n 25 minuten van Amsterdam.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
15-05-2019 14:43
Welke twee steden?

Tis maar net wat je wil:
-bootje varen
-zeilboot varen
-opdrachten doen
-soort van zeskamp
-bootcamp
-een spel in de trant van 'wie is de mol' of 'wie is de moordenaar'
-rijden met solexen, quads, buggy's, segways, (lelijke) eendjes, dafjes, tuc tucs of wat je maar wil.
Ik zeg bootcamp! Vorig jaar gedaan met collega's. Ik had totaal geen zin om te gaan. Maar zo'n lol gehad. Gooien met banden met zn alle springen en dan squatten. Ik heb in een deuk gelegen! En lekker sportief bezig geweest. Moesten ook vaak dingen samen doen goed voor de teamspirit.

Ook een keer wie is de mol gedaan met een diner. Via zo'n bedrijf. Eerst voorgerecht toen de stad in en opdrachten doen. Daarna hoofdgerecht en de volgende opdrachten en ga zo maar door. Maar doordat de groep in kleinere groepjes gesplitst moest worden had je met sommige collega's maar weinig contact.
Behind every successful woman is herself
Alle reacties Link kopieren
Een culinaire stadswandeling, waarbij je in verschillende restaurants een gang eet en tussendoor met een gids een stadswandeling doet?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Whadiepooh schreef:
15-05-2019 14:46
Amsterdam en Groningen! Heeft iemand wel eens één van die spellen gespeeld? Wie is de mol of de moordenaar?
Ik wilde gaan survivallen maar denk dat een deel van de collega´s dan afhaakt.
Ja, een levend escaperoom in de stad, echt helemaal niets aan, maar dan ook echt helemaal niet.

Vraag anders eens aan iedereen zelf wat ze willen.
Ik zit liever in een wat beter restaurant of goeie kroeg met goed eten en fatsoenlijke wijn, in plaats van op de kartbaan aan de kipsaté of barbecue. Desnoods met wisselende tafelsamenstelling per gang. Maar dat ben ik.

Inmiddels heb ik in mijn carrière gekart, gebowld, geboerengolft, ge-gps speurtocht, cocktailworkshop, kookworkshop, diverse goede doelacties, escaperoom, stadswandeling, stadswandeling met smartlappentoer, blowkarten, frisbeetoernooi, fietstochten, bootcamp, wie is de mol, moordspel, boottocht, en dingen waar ik nu even niet meer op kom. Voor mij hoeft het allemaal niet. En als ik denk aan wat dat pp kost, dan denk ik helemaal, kunnen we niet gewoon naar een fatsoenlijk restaurant? Maar mensen hebben toch vaak behoefte aan een activiteit.

De leuke uitjes waren weekendjes weg naar Antwerpen, Praag, zelfs een keer Ibiza, en dan naast de strategiesessies zelf je tijd in kunnen vullen.
iets met een clown :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven