Werk & Studie alle pijlers

Hoe lang recht op stufi?

15-05-2019 16:50 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je deze route volgt: MBO4 (2jr) > HBO-P (1jr) > WO (3jr) = 6jr

Heb je dan 4 jaar recht op stufi? Is er geen soort tegemoetkoming?
En moet je instellingscollegegeld betalen?

Just curious ... :')
Alle reacties Link kopieren
Bel Duo eens.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je hebt 5 jaar recht op stufi. En elke ‘stap’ die je omhoog gaat betaal je het lage tarief, dus dat is die 2050 euro oid
Alle reacties Link kopieren
DianaBerrigan schreef:
15-05-2019 16:54
Je hebt 5 jaar recht op stufi. En elke ‘stap’ die je omhoog gaat betaal je het lage tarief, dus dat is die 2050 euro oid
5 jaar? Hoe weet je dit eigenlijk? :)
bedankt voor je reactie
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
15-05-2019 16:53
Bel Duo eens.
Ne, ik vraag het liever hier. Sociaal contact vermijden enzo.
Alle reacties Link kopieren
Tiananmen schreef:
15-05-2019 16:57
Ne, ik vraag het liever hier. Sociaal contact vermijden enzo.
Succes met je studie dan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Toen ik nog naar school ging kon je tot je 32ste stufi krijgen voor MBO en mocht je daar een x aantal jaar over doen en daar bovenop kreeg je dan nog 4 jaar voor HBO/WO

Maar echt bel de duo want toen ik naar school ging heette het nog geen DUO.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
15-05-2019 17:00
Succes met je studie dan.
Danku danku :heart:
Alle reacties Link kopieren
Tiananmen schreef:
15-05-2019 16:57
Ne, ik vraag het liever hier. Sociaal contact vermijden enzo.
Je durft niet te bellen met DUO?
Durf je je dan straks wel in de collegezaal te begeven? Stage te lopen? Werk te vinden? Met je studiegenoten, collega's en docenten te praten?

Je hebt een lange weg te gaan, niet alleen opleidingsgewijs denk ik zo.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
15-05-2019 17:03
Je durft niet te bellen met DUO?
Durf je je dan straks wel in de collegezaal te begeven? Stage te lopen? Werk te vinden? Met je studiegenoten, collega's en docenten te praten?

Je hebt een lange weg te gaan, niet alleen opleidingsgewijs denk ik zo.
Jezusmina ik vraag het gewoon hier omdat ik geen zin heb om te bellen. Waar maak jij je zo druk om.
Alle reacties Link kopieren
Tiananmen schreef:
15-05-2019 17:12
Jezusmina ik vraag het gewoon hier omdat ik geen zin heb om te bellen. Waar maak jij je zo druk om.

Je kan denk ik beter de site van duo uitpluizen (als je dat niet al gedaan hebt) of mailen, advies hier klopt vaak van geen kanten en er is de laatste jaren nogal wat veranderd.
.
Alle reacties Link kopieren
Tiananmen schreef:
15-05-2019 17:12
Jezusmina ik vraag het gewoon hier omdat ik geen zin heb om te bellen. Waar maak jij je zo druk om.
Laat die studie maar zitten. Als je nu al uit je panty schiet gaat dat straks echt helemaal mis
Alle reacties Link kopieren
Bellen
Alle reacties Link kopieren
Ik had 9 jaar recht op stufi, van MBO 3 (4 jaar), naar MBO 4 (1 jaar), naar HBO (4 jaar). Maar helaas joh, volgens mij is dit niet meer zo. Check de website van DUO eens.
Alle reacties Link kopieren
Tiananmen schreef:
15-05-2019 17:12
Jezusmina ik vraag het gewoon hier omdat ik geen zin heb om te bellen. Waar maak jij je zo druk om.
Zo dan. Heb je altijd zo'n kort lontje?
Nu gaan we je zeker niet meer helpen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Sowieso begint je stufi na elke stap opnieuw. Want ik kreeg op mbo stufi basisbeurs en nu op hbo alleen studenten reisproduct want basis beurs is verdwenen maar als die er nog was had ik hem gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Kort lontje?! Iemand maakt een kutopmerking en dan mag TO daar niks van zeggen? Raar forum dit toch.
.
Mensen, mensen, soms heb je gewoon geen zin om te bellen. Was er hier dan niemand ooit een lamlendige scholier? Dat wil niet zeggen dat je geen studie af kunt ronden hoor. Alsof studenten altijd zo assertief zijn, haha! Ik was dat in ieder geval niet.

Maar TO moet zich wel realiseren dat het gemiddelde Viva-publiek nog van de studiebeurs was. Dus de info die je hier krijgt is vaak verouderd, tenzij mensen studerende kinderen hebben.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 15-05-2019 17:43
27.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-05-2019 17:37
Mensen, mensen, soms heb je gewoon geen zin om te bellen. Was er hier dan niemand ooit een lamlendige scholier? Dat wil niet zeggen dat je geen studie af kunt ronden hoor. Alsof studenten altijd zo assertief zijn, haha! Ik was dat in ieder geval niet.

Maar TO moet zich wel realiseren dat het gemiddelde Viva-publiek nog van de studiebeurs waren. Dus de info die je hier krijgt is vaak verouderd, tenzij mensen studerende kinderen hebben.
En zelfs dan maakt het uit wanneer die kinderen zijn gaan studeren. Bellen of langsgaan is echt de beste optie.
Alle reacties Link kopieren
Hou er ook rekening mee dat een WO bachelor alleen vrij weinig waard is. Je moet dat eigenlijk wel een master achteraan doen, wat nog eens een jaar kost.
Ik zou eerst kijken of in je aanmerking komt voor een aanvullende beurs.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
15-05-2019 17:32
Kort lontje?! Iemand maakt een kutopmerking en dan mag TO daar niks van zeggen? Raar forum dit toch.
Nou nou, als je dat al erg vindt... Dubbelnicker?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-05-2019 17:37
Mensen, mensen, soms heb je gewoon geen zin om te bellen. Was er hier dan niemand ooit een lamlendige scholier? Dat wil niet zeggen dat je geen studie af kunt ronden hoor. Alsof studenten altijd zo assertief zijn, haha! Ik was dat in ieder geval niet.

Maar TO moet zich wel realiseren dat het gemiddelde Viva-publiek nog van de studiebeurs was. Dus de info die je hier krijgt is vaak verouderd, tenzij mensen studerende kinderen hebben.
De lamlendige scholieren gingen werken en niet studeren. Enne, zo veel moeite kost bellen toch niet. En dan nog, hoef je niet zo kortaf te reageren. En ja als je jezelf er niet eens even toe kunt zetten om een belletje te doen kan ik me niet voorstellen dat je jezelf een schop onder de kont kunt geven om de boeken te pakken en er goed voor te gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Tiananmen schreef:
15-05-2019 17:12
Jezusmina ik vraag het gewoon hier omdat ik geen zin heb om te bellen. Waar maak jij je zo druk om.
geen zin om te bellen...?
Dan hou t maar bij 3 of 4 jaar mbo..
voor hbo en hoger is iets meer zelfstandigheid gewenst verwacht ik
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
15-05-2019 17:57
Nou nou, als je dat al erg vindt... Dubbelnicker?

Nou jij vindt de reactie van TO kennelijk heul erg. Ik vond die van D toch echt overtrokken.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven