Werk & Studie alle pijlers

Acties van patiënten en zwarte humor op werk

31-05-2019 19:28 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een gesprek op napraat en omdat het daar wat ongepast begint te worden een topic over acties van patienten/cliënten en zwarte humor op werk.
overig/napraattopic-deel-112/list_messages/442965/41


Bijvoorbeeld een patiënt die bedenkt dat iets inslikken wel een goed idee is en dat je zo een enkeltje of retourtje seh krijgt en dan het verkeerde te hebben geslikt en in plaats daarvan een bekertje melk krijgt.

Een poging doen tot gordijn spelen en geen rekening houden met het feit dat de rails ontworpen zijn voor de psychiatrie en dus bij een bepaald gewicht naar beneden komen.


Brand maar los mensen. :D
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
31-05-2019 19:53
Ik vind het leuk om te lezen hoor, maar vroeg het mij voor de zekerheid even af.
Ik ben het met je eens hoor dat je daar voorzichtig mee moet zijn. En je moet waken voor herkenbaarheid. Dus hele unieke dingen moet je niet delen. Maar algemene dingen die best vaak gebeuren kun je wat mij betreft prima delen.

Met welke doelgroep heb jij gewerkt?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Midden in een sociale vaardigheidstraining, wat sowieso al een uitdaging was op een afdeling vol mensen met hele bijzondere persoonlijkheden en zienswijzen, stond er een patiënt op, doet hoofd schouders knieën teen, gaat weer zitten, staat even later weer op, in paniek, we moeten allemaal mee naar het ruimteschip, dat staat klaar in de tuin, want ze komen eraan! Om vervolgens rennend de kamer te verlaten. En iedereen gaat doodrustig door waar hij mee bezig was.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic :hyper:
Uhm, terug van verlof, en kom bij de verpleging voor medicatie. Verpleging wilt dat ik even blaas, dus die beste man houd dat apparaat vast maar dat komt niet bij me binnen. Ik begin in het niets te blazen waar nogal wat spuug meekwam. Was de verpleging niet heel blij mee.

Kamercontrole, dat werd netjes vantevoren gezegd door de verpleging, in de vorm van een grapje, dat ze zometeen alles op ze kop gingen zetten. Zodat ik er alvast rekening mee kon houden. En sociaal als ik ben dacht ik ze alvast wat te helpen, en heb in dat half uurtje voordat ze kwamen alles maar dan ook alles wat in mn kamertje stond, uit elkaar gehaald en op zn kop gezet. Toen ze binnen kwamen was ik bezig boos te zijn dat de wc bril niet los wilde/kon, omdat (hoe psychisch ik in de knoop ik zat, ik vond dat dat ook moest). Wat was het toen een tering bende in mn kamertje.

Weekend, ipv de PMT ruimte open voor te sporten, gingen we onder begeleiding van die deense gelukskoekjes bakken in de keuken. In hoever ik met mijzelf in de knoop zat wist ik natuurlijk niet wat ik op die briefjes moest schrijven voor in de koekjes. Een niet zo ervaren stagiaire die ook mee was die dag stimuleerde onze gedachtes van dat moment op te schrijven op die briefjes. Die avond bij de dagsluiting kreeg iedereen een paar van die koekjes. De verpleging vond sommige teksten wel heel erg deprimerend/bedreigend, en daar geef ik ze achteraf wel gelijk in, nu ik herinner wat ik toen heb geschreven.
Kleuter met ernstig ziek familielid.

Andere kleuter: 'En, gaat jouw xxx nu dood?'
Kleuter: 'Ja, jouw xxx ook!' (in betekenis van; ooit eens, dus lekker nuchter)
Eerste kleuter in tranen. Logisch.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 31-05-2019 20:05
0.25% gewijzigd
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gezien dat een ouder iemand het kunstgebit 's nachts in een glas appelsap deed in plaats van een glas water.

Of je haar kammen met een afwasborstel die niet voor de afwas wordt gebruikt.

Een ander persoon liep 's nachts met de armen wijd een andere patiëntenkamer binnen en zei dat hij/zij Jezus was. De patiënt in het bed vond die andere patiënt maar eng.
huisduif wijzigde dit bericht op 01-06-2019 22:16
42.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik drink altijd koffie mee op de afdeling, en ben best herkenbaar als personeel, sleutels, pieper, telefoon, naambordje en afdelingspas zichtbaar aan mijn kleding. Maar ik stel me altijd voor met voornaam zonder titel. Patiënt neemt aan dat ik een medepatiënt ben en begint een heel relaas (niet te stoppen) over welke trucjes je kunt toepassen om de behandelaren te manipuleren zodat je naar buiten kunt en wat je vooral niet moet zeggen en doen. Patiënt stopt pas met praten als mijn telefoon gaat en ik opneem met mijn voor én achternaam.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Als 16-jarige maakte ik als bijbaan schoon bij oudere mensen. Kwam ik bij een oudere man waar je iedere week het bruin van de kasten kon poetsten omdat die man zoveel rookte.
Als ontbijt trok hij altijd een pak koekjes open (denk iets a la mergpijpjes).

'Ja, ik ga toch al dood aan die klote kanker, dan kan ik het er maar beter van nemen'.

Een paar jaar later ging ik ook mensen verzorgen. Kwam ik bij een man die ik moest douchen en ik kreeg zijn voorhuid niet goed naar achter geschoven. Pakt hij zijn piemel vast, geeft er een paar rukken aan en toen hij half stijf was trok hij zijn voorhuid naar achter en zei 'nou meid, ga je gang'.
v1k1ng wijzigde dit bericht op 31-05-2019 20:13
30.55% gewijzigd
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Wat erg huisduif :hihi: :hihi:

Maar wat is een PG afdeling?
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
31-05-2019 20:08
Ik heb wel eens gezien dat een ouder iemand het kunstgebit 's nachts in een glas appelsap deed in plaats van een glas water.

Of je haar kammen met een afwasborstel die niet voor de afwas wordt gebruikt.

Een ander persoon liep 's nachts met de armen wijd een andere patiëntenkamer binnen en zei dat hij/zij Jezus was. De patiënt in het bed vond die andere patiënt maar eng.

[...]
Ik heb als patiënt in het ziekenhuis ooit een verwarde man bijna in mijn bed gehad. Die wilde gezellig bij me liggen in de veronderstelling dat ik zijn vrouw was. Ik mocht op dat moment niet bewegen na een heftig onderzoek en had geluk dat de verpleging snel was. Anders had ik geen kant op gekund en moeten wachten tot ze op mijn bel reageerden.
kia・ora wijzigde dit bericht op 31-05-2019 20:29
25.62% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Tot mijn spijt heb ik een verpleegkundige bang gemaakt.

Ik wilde het waakinfuus weghebben maar dat mocht pas na overleg met de arts. Ik dacht, ja JIJ mag het pas na overleg uithalen, ik doe het zelf wel even. Het deed pijn en zij vond dat het niet kon omdat het al twee keer was doorgespoeld. Daar werd het al minder gezellig van.

Later op de avond moest er medicatie (met een injectie) en die heb ik geweigerd. Ze ging gewoon door en ik weet niet meer wat ik heb gezegd maar ze liet alles zo liggen en liep weg. Ze was echt angstig geworden.

De kennelijk opgetrommelde arts kwam uitleggen waarvoor het nodig was en kreeg van mij dezelfde weigering en per ommegaande ook alle opgespaarde slaapmiddelen en pijnstillers retour.

Ik was niet zo’n aardige patient, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
31-05-2019 20:12
Wat erg huisduif :hihi: :hihi:

Maar wat is een PG afdeling?
PsychoGeriatrie. Dementerenden
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Een patiënt heeft mij eens Josef Mengele genoemd.
Alle reacties Link kopieren
*
anoniem_385919 wijzigde dit bericht op 20-03-2020 22:50
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beschuitmetjam schreef:
31-05-2019 20:16
Een patiënt heeft mij eens Josef Mengele genoemd.
:woa:
Een man met het syndroom van Down die op zijn rug liggend in het bed-urinoir plaste.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Beschuitmetjam schreef:
31-05-2019 20:16
Een patiënt heeft mij eens Josef Mengele genoemd.
Was je de engel des doods?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Er was ook nog eens iemand die de placenta mee naar huis wilde nemen om er een smoothie van te maken. :sick:
Alle reacties Link kopieren
Tijdens een verpleegkundige intake voor opname vraag ik over de gezondheid en eerdere operaties. Zegt meneer: ik ben 3 jaar geleden gecastreerd. (Meneer is ongeveer 40 jaar oud)
Nu ben ik niet op mijn mondje gevallen maar ik kon even niet meer uitbrengen dan: oke....
(Hij bedoelde dus gesteriliseerd)
Alle reacties Link kopieren
Ouwwiefke schreef:
31-05-2019 20:17
Vooral veel aparte dingen meegemaakt met super alternatieve, gelovige en buitenlandse cliënten. Wat ik echt bizar vond was dat er tijdens een bevalling hand in hand gebeden werd. Of de heer haar bij wilde staan in haar barensnood. Bevallende schreeuwde moord en brand maar de hele cirkel bleef relaxt door bidden. Op een gegeven moment schreeuwde de vrouw dat ze liever naar de hel wilde dan de baringspijn nog maar een seconde langer wilde doorstaan.


De biddende kring stapte verontwaardigd op, onderwijl nog wat bijbel teksten aanhalend over barensnood. Barende kreeg een epiduraal en vervloekte onderwijl luidkeels de biddenden. Echt, de goffers vlogen je om de oren. Was heel apart om mee te maken. Ze noemde haar zoon Damian. Uit protest denk ik.
Bizar! Alhoewel ik moet toegeven dat ik ook heb gevloekt tijdens mijn bevalling. Er was alleen geen gelovige om zich daaraan te storen :A:
Patient had rode betraande ogen en er werd gevraagd waarom ze zo verdrietig was. Ze zei, ik ben niet verdrietig, ik heb net staan kotsen.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
31-05-2019 20:25
Er was ook nog eens iemand die de placenta mee naar huis wilde nemen om er een smoothie van te maken. :sick:
Oh dit is echt zo goor.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik zestien was werkte ik als alfahulp en kwam ik bij een vrouw die kon haar eigen speeksel niet doorslikken. Maar in plaats van dat ze dat dan in de wc of of gootsteen spuugde bewaarde ze dat in weckpotten. Dus toen ik daar voor het eerst kwam kwam ze heel trots aanzetten met zo weckpot vol speeksel.
Op een dag was ze haar potten aan het sorteren en liet ze er dus een vallen. Ow horror want ze kon dus niet bukken dus wie mocht dat schoonmaken?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven