Werk & Studie alle pijlers

Acties van patiënten en zwarte humor op werk

31-05-2019 19:28 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een gesprek op napraat en omdat het daar wat ongepast begint te worden een topic over acties van patienten/cliënten en zwarte humor op werk.
overig/napraattopic-deel-112/list_messages/442965/41


Bijvoorbeeld een patiënt die bedenkt dat iets inslikken wel een goed idee is en dat je zo een enkeltje of retourtje seh krijgt en dan het verkeerde te hebben geslikt en in plaats daarvan een bekertje melk krijgt.

Een poging doen tot gordijn spelen en geen rekening houden met het feit dat de rails ontworpen zijn voor de psychiatrie en dus bij een bepaald gewicht naar beneden komen.


Brand maar los mensen. :D
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Oh alarmen...
ik was op een nieuwe plek aan het invallen. Kende het gebouw niet. Een client was zwaar overprikkeld, helemaal de weg kwijt, en vroeg me om de rustruimte open te maken. Een prikkelarme ruimte om even bij te komen. Ik blij dat ik iets kon doen, dus tuurlijk. Ik pak mijn druppel voor de deur, vind wel dat het plaatje waar je die druppel tegenaan moet houden wat ver bij de deur vandaan zit. Hou hem er tegenaan en terwijl ik dat doe zie ik de client grote ogen krijgen en ‘nee, nee nee’ zeggen. Te laat. Het was niet het plaatje om de deur mee open te krijgen maar de alarm’knop’ waarmee het personeel het alarm kon laten afgaan. Met Heel Veel Herrie. En 15 man die binnen komt stormen.

Die client had daarna de prikkelarme ruimte nog wat harder nodig, en ik kon me meteen voorstellen aan al mijn nieuwe collega’s die op dat alarm afkwamen.
Alle reacties Link kopieren
Zelf ooit wel een fikse blunder gemaakt. In het begin van mijn carrière in de zorg viel ik in in de ouderenzorg, op een gesloten dagopvang voor pg cliënten. Op een gegeven moment liep er een man van een jaar of 90 op de gang. Bij navraag gaf meneer aan op bezoek te gaan bij zijn zoon. Aangezien ik nog niet al onze cliënten kende en me dit onwaarschijnlijk leek heb ik meneer mee de dagopvang ingeloodst en een kop koffie aangeboden. Na enige tijd werd er aangeklopt. Er stond een bewoner uit het huis (rond de 70) voor de deur met de vraag of zijn vader er misschien was!
Meneer bleek nog zelfstandig te wonen en inderdaad op bezoek te komen bij zijn zoon in het verpleeghuis!
suykerspin wijzigde dit bericht op 31-05-2019 22:16
Reden: Typfoutjes
0.29% gewijzigd
Ik moest zelf eens bloed laten prikken als patiënt in het ziekenhuis. De prikster liep richting wachtkamer en riep: Dhr. X? Niemand reageerde, ik ook niet, tot ik doorkreeg dat ze de naam van mijn huisarts noemde i.p.v. mijn naam. Stond blijkbaar net boven of onder mijn naam op het formulier. Dus ik zei: ik denk dat u mij bedoelt, want dat is de naam van mijn huisarts. “Oh ja ik dacht nog, misschien moest dokter X zelf een keer bloed laten prikken”. Echt ik moest zo lachen. :rofl:
Suykerspin schreef:
31-05-2019 21:48
Zelf ooit wel een fikse blunder gemaakt. In het begin van mijn carrière in de zorg viel ik in in de ouderenzorg, op een gesloten dagopvang voor pg cliënten. Op een gegeven moment liep er een man van een jaar of 90 op de gang. Bij navraag gaf meneer aan op bezoek te gaan bij zijn zoon. Aangezien ik nog niet al onze cliënten kende en me dit onwaarschijnlijk leek heb ik meneer mee de dagopvang ingeloodsd en een kop koffie aangeboden. Na enige tijd werd er aangeklopt. Er stond een bewoner uit het huis (rond de 70) voor de deur met de vraag of zijn vader er misschien was!
Meer bleek nog zelfstandig te wonen en inderdaad op bezoek te komen bij zijn zoon in het verpleeghuis!
Hahaha maar dat bedenk je ook gewoon niet. :D
Alle reacties Link kopieren
Dogcrazy schreef:
31-05-2019 21:45
Legionella denk? ;)
Jij ben nog wakker :rofl: dat ik dat niet heb gezien :facepalm:
Een vrouw was al heel de dag haar bril kwijt en kwam er 's avonds achter dat een andere (nogal verwarde) vrouw hem blijkbaar al de hele dag op haar neus had.
Tvp
Wat ook altijd wel leuk was. Nieuwe opnames die beweerden nuchter te zijn, maar ondertussen de muur nodig hadden om zich staande te houden.
Beschuitmetjam schreef:
31-05-2019 20:16
Een patiënt heeft mij eens Josef Mengele genoemd.
:rofl:

Deze vind ik nou grappig.
Ik had nachtdienst, 1 patiënt bleek een ongelukje gehad te hebben. Hij had een hekel aan douchen, maar het was echt nodig. Dus met veel overtuiging ging hij toch mee naar de badkamer. Onder de douche werd ik boos aangekeken en de blik werd steeds bozer. Ineens greep hij de douchekop uit mijn handen en eindigde ik in een verzopen kat.. Gelukkig heb ik altijd reservekleding in mn auto liggen.


Collega van mij had een keer zélf een ongelukje. En geen reservekleding bij zich. Heeft de pantalon van een oudere man (patiënt) moeten lenen.
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
31-05-2019 21:55
Hahaha maar dat bedenk je ook gewoon niet. :D
Meneer kon er gelukkig wel om lachen. Ik schaamde me kapot!
Alle reacties Link kopieren
Een aanstaande vader uit Turkije vond het nodig tijdens de geboorte van zijn tweede kind uit te leggen waarom er 4 jaar tussen de eerste en de tweede zat: ‘Mijn vrouw hoeft niet elk jaar een kind te krijgen. Ik ben een moderne Turk’.

En helaas heel vaak tijdens het hechten de vraag gekregen of er een extra steekje bij kon.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
fayanna schreef:
31-05-2019 22:25

En helaas heel vaak tijdens het hechten de vraag gekregen of er een extra steekje bij kon.
Volgens mij vertelde een verloskundige hier op het forum eens dat ze dan antwoordde: Heb je zo’n klein piemeltje dan? :HA:
Alle reacties Link kopieren
Wat een grappige verhalen :-D
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
31-05-2019 19:49
Moeten dat soort dingen niet allemaal binnen de muren blijven?
ach, zolang er geen namen en rugnummers genoemd worden zie ik geen bezwaren... :whistle:
pokkewijf wijzigde dit bericht op 02-06-2019 23:38
Reden: typo
30.52% gewijzigd
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ranveig schreef:
31-05-2019 19:50
[...]
:facepalm:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-06-2019 15:23
Reden: Quote herkenbaar/ privacy
42.76% gewijzigd
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Tvp

Ik ga ff nadenken. Er zijn zoveel dingen..
Alle reacties Link kopieren
TVP :rofl:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Suykerspin schreef:
31-05-2019 21:48
Zelf ooit wel een fikse blunder gemaakt. In het begin van mijn carrière in de zorg viel ik in in de ouderenzorg, op een gesloten dagopvang voor pg cliënten. Op een gegeven moment liep er een man van een jaar of 90 op de gang. Bij navraag gaf meneer aan op bezoek te gaan bij zijn zoon. Aangezien ik nog niet al onze cliënten kende en me dit onwaarschijnlijk leek heb ik meneer mee de dagopvang ingeloodst en een kop koffie aangeboden. Na enige tijd werd er aangeklopt. Er stond een bewoner uit het huis (rond de 70) voor de deur met de vraag of zijn vader er misschien was!
Meneer bleek nog zelfstandig te wonen en inderdaad op bezoek te komen bij zijn zoon in het verpleeghuis!
Doet me denken aan mijn oma van 92 die op bezoek ging bij haar vriendin in het bejaardentehuis en na afloop even bij de balie navroeg welke bus ze ook alweer moest nemen naar huis... Uren vastgehouden omdat ze dachten dat ze wilde ontsnappen en er maar niet achter kwamen welke patiënt ze was. Dus je bent niet de enige! :-D
Beschuitmetjam schreef:
31-05-2019 20:16
Een patiënt heeft mij eens Josef Mengele genoemd.

Zo had ik een patiënt die opmerkte dat ik voor Gestapo had kunnen werken.
Alle reacties Link kopieren
9 uurs dienst 1 op 1 begeleiding geven van lvb jongere met ernstige gedragsproblemen

Hele dag was het fixeren, bespuugd worden,strijd voeren, op je hoede zijn en de stoelen ontwijken die hij naar mn hoofd gooide.
Op den duur zei hij: zo ik kan je nog 2 uur irriteren totdat je dienst klaar is.

Ik floepte er perongeluk uit; van mij kan je het dak op ik ben klaar met vandaag.

5 minuten later client kwijt. Ik overal zoeken totdat ik steentjes op mn hoofd gegooid kreeg. Meneer zat letterlijk op het dak. Na veel bombarie is hij er 2 uur later door een politie macht eraf gehaald😂🤣 die hij overigens ook bekogelde met stenen.
Want ja begeleiding zei je mag het dak op...
Alle reacties Link kopieren
RogerPriddy schreef:
31-05-2019 22:52
Doet me denken aan mijn oma van 92 die op bezoek ging bij haar vriendin in het bejaardentehuis en na afloop even bij de balie navroeg welke bus ze ook alweer moest nemen naar huis... Uren vastgehouden omdat ze dachten dat ze wilde ontsnappen en er maar niet achter kwamen welke patiënt ze was. Dus je bent niet de enige! :-D
Gelukkig voor mij, naar voor die mevrouw! Voelde me zo knullig, de man weggezet als dementerend terwijl hij nog zo helder was als maar kon!
Alle reacties Link kopieren
RogerPriddy schreef:
31-05-2019 22:52
Doet me denken aan mijn oma van 92 die op bezoek ging bij haar vriendin in het bejaardentehuis en na afloop even bij de balie navroeg welke bus ze ook alweer moest nemen naar huis... Uren vastgehouden omdat ze dachten dat ze wilde ontsnappen en er maar niet achter kwamen welke patiënt ze was. Dus je bent niet de enige! :-D

Arme oma!
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Robijntje8 schreef:
31-05-2019 22:56
9 uurs dienst 1 op 1 begeleiding geven van lvb jongere met ernstige gedragsproblemen

Hele dag was het fixeren, bespuugd worden,strijd voeren, op je hoede zijn en de stoelen ontwijken die hij naar mn hoofd gooide.
Op den duur zei hij: zo ik kan je nog 2 uur irriteren totdat je dienst klaar is.

Ik floepte er perongeluk uit; van mij kan je het dak op ik ben klaar met vandaag.

5 minuten later client kwijt. Ik overal zoeken totdat ik steentjes op mn hoofd gegooid kreeg. Meneer zat letterlijk op het dak. Na veel bombarie is hij er 2 uur later door een politie macht eraf gehaald😂🤣 die hij overigens ook bekogelde met stenen.
Want ja begeleiding zei je mag het dak op...
:rofl: Dit zijn zulke leuke klassieke fouten!
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte in de 24 uurdienst, werd ik midden in de nacht opgepiept, door een client.
In die tijd kreeg je alleen naam en adres door, de rest mocht je zelf uitzoeken.

Was het een oudere man, die kon niet slapen hij wilde voor gelezen worden door en lief zustertje.
Zustertje was ik wel, ben niet zo groot, maar lief was ik zeker niet.

Ik weer naar huis rijden ,hopen dat ik nog wat slaap kon pakken, werd ik weer opgepiept, dezelfde client.
Kom iik daar weer, had hij zijn rolstoel door de kamer gegooid ,uit boosheid omdat hem niet wilde voorlezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven