Werk & Studie alle pijlers

Acties van patiënten en zwarte humor op werk

31-05-2019 19:28 415 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een gesprek op napraat en omdat het daar wat ongepast begint te worden een topic over acties van patienten/cliënten en zwarte humor op werk.
overig/napraattopic-deel-112/list_messages/442965/41


Bijvoorbeeld een patiënt die bedenkt dat iets inslikken wel een goed idee is en dat je zo een enkeltje of retourtje seh krijgt en dan het verkeerde te hebben geslikt en in plaats daarvan een bekertje melk krijgt.

Een poging doen tot gordijn spelen en geen rekening houden met het feit dat de rails ontworpen zijn voor de psychiatrie en dus bij een bepaald gewicht naar beneden komen.


Brand maar los mensen. :D
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Robijntje8 schreef:
31-05-2019 22:56
9 uurs dienst 1 op 1 begeleiding geven van lvb jongere met ernstige gedragsproblemen

Hele dag was het fixeren, bespuugd worden,strijd voeren, op je hoede zijn en de stoelen ontwijken die hij naar mn hoofd gooide.
Op den duur zei hij: zo ik kan je nog 2 uur irriteren totdat je dienst klaar is.

Ik floepte er perongeluk uit; van mij kan je het dak op ik ben klaar met vandaag.

5 minuten later client kwijt. Ik overal zoeken totdat ik steentjes op mn hoofd gegooid kreeg. Meneer zat letterlijk op het dak. Na veel bombarie is hij er 2 uur later door een politie macht eraf gehaald😂🤣 die hij overigens ook bekogelde met stenen.
Want ja begeleiding zei je mag het dak op...
Briljant! Ik hou ervan als mensen de dingen heel letterlijk nemen. :rofl:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Patiënt komt mijn kantoor oplopen, meld me dat hij/zij doodgaat en terwijl dat uit de mond komt gaat het shirt omhoog. Ik zie een klein druppeltje bloed en een minuscuul sneetje, met wat later blijkt een stukje serviesgoed erin. Dus ik reageer zoals altijd, goh, wat vervelend zeg. Patiënt draait zich al moppert om, oh ja, bij jou moet ik niet zijn als ik nep doodga en patiënt loopt naar mijn collega die in het kantoor naast de mijne zit en hoor dat er daar aangeklopt wordt. Omdat beide deuren nu openstaan hoor ik de reactie van mijn collega, exact dezelfde als de mijne. Al moppert gooit patiënt de deur van dat kantoor dicht, komt weer naar mij, staat schoorvoetend in de deuropening, ik zou graag dat jij me van mijn aankomende dood gaat redden.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Kia•Ora schreef:
31-05-2019 23:27
Patiënt komt mijn kantoor oplopen, meld me dat hij/zij doodgaat en terwijl dat uit de mond komt gaat het shirt omhoog. Ik zie een klein druppeltje bloed en een minuscuul sneetje, met wat later blijkt een stukje serviesgoed erin. Dus ik reageer zoals altijd, goh, wat vervelend zeg. Patiënt draait zich al moppert om, oh ja, bij jou moet ik niet zijn als ik nep doodga en patiënt loopt naar mijn collega die in het kantoor naast de mijne zit en hoor dat er daar aangeklopt wordt. Omdat beide deuren nu openstaan hoor ik de reactie van mijn collega, exact dezelfde als de mijne. Al moppert gooit patiënt de deur van dat kantoor dicht, komt weer naar mij, staat schoorvoetend in de deuropening, ik zou graag dat jij me van mijn aankomende dood gaat redden.
😂😂
Ik werd een keer opgepiept met collega want er zou een client dwars door zijn eigen hand hebben geboord, per ongeluk. Dus collega en ik rénnen naar de afdeling houtbewerking. Vinden daar de client in kwestie, bleek, met een handdoek om zijn hand. Helemaal van slag. Dus wij bereiden ons voor op het ergste, de handdoek gaat af en werkelijk, een minuscuul sneetje.... te klein voor een pleister. Hij was er zelf wel danig van onder de indruk :proud:
Alle reacties Link kopieren
Als nieuwe leerling op een pg-afdeling kwam ik een oude heer tegen met zijn gulp open. Automatisch trek ik deze even dicht. “Bedankt zuster, weet u ook waar mijn zus is, ze zit niet op haar kamer?” Was dus bezoek....

En met mijn huidige doelgroep de licht verstandelijk beperkte medemens heb ik talloze verhalen, maar vind ik te herkenbaar voor hier.
Wij hadden er eentje die speciaal een chirurgenmesje had aangeschaft en zwaluwstaartjes.
Supersas09 schreef:
31-05-2019 23:44
Als nieuwe leerling op een pg-afdeling kwam ik een oude heer tegen met zijn gulp open. Automatisch trek ik deze even dicht. “Bedankt zuster, weet u ook waar mijn zus is, ze zit niet op haar kamer?” Was dus bezoek....

En met mijn huidige doelgroep de licht verstandelijk beperkte medemens heb ik talloze verhalen, maar vind ik te herkenbaar voor hier.
:P
De mijne zijn ook allemaal al láng geleden.
We waren in het verpleeghuis (PG, gesloten afdeling) op een ochtend de tanden van Mw. Y kwijt. Nérgens te vinden. Overal gezocht, balend de familie gebeld om een afspraak met de tandarts te maken voor een nieuw gebitje.

De tandarts komt een paar dagen later een gebitje aanmeten. Gaat allemaal fantastisch. Hij bleek nog een client van ons in zijn klantenbestand te hebben, Mw. Z. dus na overleg met de familie, doet hij nog een controle. Hij moppert een beetje en ik vraag hem wat er is.

Hij zei dat het hem zo opviel dat sommige mensen zo'n snel krimpende kaak hebben, het ene moment zit zo'n gebit goed en het volgende moment is het alweer te groot! Hij grapt nog even: het zou bijna in de mond van Mw. Y passen, dan zou dat ook weer opgelost zijn... En halverwege die zin zakt zijn mond open en kijkt hij behoorlijk schaapachtig.

Na een check in zijn gegevens en een overzichtje van de prothese van Mw. Y. had toen opeens Mw. Z. dus geen gebit meer...
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
31-05-2019 23:44
Als nieuwe leerling op een pg-afdeling kwam ik een oude heer tegen met zijn gulp open. Automatisch trek ik deze even dicht. “Bedankt zuster, weet u ook waar mijn zus is, ze zit niet op haar kamer?” Was dus bezoek....
:rofl:
(oh boy, ik ben een beelddenker)
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
31-05-2019 23:47
Wij hadden er eentje die speciaal een chirurgenmesje had aangeschaft en zwaluwstaartjes.
Wat is jouw doelgroep?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
31-05-2019 23:44
Als nieuwe leerling op een pg-afdeling kwam ik een oude heer tegen met zijn gulp open. Automatisch trek ik deze even dicht. “Bedankt zuster, weet u ook waar mijn zus is, ze zit niet op haar kamer?” Was dus bezoek....

En met mijn huidige doelgroep de licht verstandelijk beperkte medemens heb ik talloze verhalen, maar vind ik te herkenbaar voor hier.
:rofl:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een oom die zwaar patiënt was.
Op een goede dag kwam hij aan bij ons thuis en ik deed open.
Hij liep door naar het balkon om aan de wolken een uitgebreide theorie over een nieuwe wereldorde te verkondigen, zijn vriendin gaat op de keukenvloer zitten en een liedje zingen en de vriend die ze meehadden bleef in de hal staan en keek mij alleen maar aan. Die vriend vond ik echt doodeng. Hij deed niets geks en keek alleen maar. En had een heel stijf pak aan en keurige haren.
Gelukkig kwam toen mijn moeders vriend na een minuut of vijf op het lawaai af.
Bleek die doodenge vriend een taxichauffeur.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
31-05-2019 23:44
Als nieuwe leerling op een pg-afdeling kwam ik een oude heer tegen met zijn gulp open. Automatisch trek ik deze even dicht. “Bedankt zuster, weet u ook waar mijn zus is, ze zit niet op haar kamer?” Was dus bezoek....

En met mijn huidige doelgroep de licht verstandelijk beperkte medemens heb ik talloze verhalen, maar vind ik te herkenbaar voor hier.
Geweldig :rofl:

Leuk topic
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
01-06-2019 00:05
Ik had een oom die zwaar patiënt was.
Op een goede dag kwam hij aan bij ons thuis en ik deed open.
Hij liep door naar het balkon om aan de wolken een uitgebreide theorie over een nieuwe wereldorde te verkondigen, zijn vriendin gaat op de keukenvloer zitten en een liedje zingen en de vriend die ze meehadden bleef in de hal staan en keek mij alleen maar aan. Die vriend vond ik echt doodeng. Hij deed niets geks en keek alleen maar. En had een heel stijf pak aan en keurige haren.
Gelukkig kwam toen mijn moeders vriend na een minuut of vijf op het lawaai af.
Bleek die doodenge vriend een taxichauffeur.
:rofl: Die taxichauffeur zal waarschijnlijk zo eng zijn geweest omdat hij er zelf eng van was. Je zou hen maar in je taxi krijgen. Volgens mij hebben taxichauffeurs ook de meest briljante verhalen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte op een begeleid wonen project. Daar woont een vrouw die af en toe nogal bijzondere acties had.
Zo had ze een parkiet waar ze heel gek mee was. Op een goede dag was zij gaan douchen en had ze bedacht dat haar parkiet ook wel een lekkere warme douche kon gebruiken. Je raadt het al, daar kon het arme beestje niet tegen. Zo dood als een pier.

De volgende dag werden wij gebeld door de dierenwinkel op het dorp, met de mededeling dat deze beste mevrouw een dode parkiet voor de deur had gelegd. Met een heel boos briefje, dat het geen goede parkiet was. Een beetje goede parkiet moet toch tegen water kunnen? En of ze per direct een nieuwe parkiet konden brengen op 'adres'
Arme man van de dierenwinkel, je zult maar zo'n verrassing voor je deur vinden :-D
Erger je niet, verwonder slechts!
:winkie:
anoniem_64c635cf8decf wijzigde dit bericht op 01-06-2019 00:49
97.75% gewijzigd
tvp
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
31-05-2019 22:33
Volgens mij vertelde een verloskundige hier op het forum eens dat ze dan antwoordde: Heb je zo’n klein piemeltje dan? :HA:
Geniale reactie, je moet er maar op komen. :rofl:
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je antwoord Niq.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Vrij forse IC patiënt voor scan, overgeschoven op de onderzoekstafel en stak aan mijn kant een beetje uit. Dus ik zeg tegen de arts, "patiënt ligt hier een beetje op het randje". Krijg ik als antwoord, dat weet ik, daarom ligt hij ook op de IC.

Ik ben vrij regelmatig een sadist genoemd.

Na een punctie in de onderbuik een drukverbandje aangelegd wat tot de volgende dag moest blijven zitten. Vraagt de patiënt aan me hoe het dan moet met seks hebben.
Heb gezegd dat dat er even niet in zat.
Alle reacties Link kopieren
RogerPriddy schreef:
31-05-2019 22:52
Doet me denken aan mijn oma van 92 die op bezoek ging bij haar vriendin in het bejaardentehuis en na afloop even bij de balie navroeg welke bus ze ook alweer moest nemen naar huis... Uren vastgehouden omdat ze dachten dat ze wilde ontsnappen en er maar niet achter kwamen welke patiënt ze was. Dus je bent niet de enige! :-D
Dan hebben de dochters van een vriendin het beter opgelost. Waren bij oma, die ook op gesloten afdeling zat, op bezoek geweest.Bij het weggaan liep er een vrouw mee naar buiten waarvan zij ook dachten dat het iemand was die in het huis woonde. Dus die hebben maar gezegd tegen mevrouw dat het lusje uit haar jasje kwam, en dat ze dat even goed zouden doen. Konden ze meteen controleren of er een wasmerkje van het huis in was genaaid. Bleek niet zo te zijn.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
badmuts111 schreef:
01-06-2019 00:41
Vrij forse IC patiënt voor scan, overgeschoven op de onderzoekstafel en stak aan mijn kant een beetje uit. Dus ik zeg tegen de arts, "patiënt ligt hier een beetje op het randje". Krijg ik als antwoord, dat weet ik, daarom ligt hij ook op de IC.

Ik ben vrij regelmatig een sadist genoemd.

Na een punctie in de onderbuik een drukverbandje aangelegd wat tot de volgende dag moest blijven zitten. Vraagt de patiënt aan me hoe het dan moet met seks hebben.
Heb gezegd dat dat er even niet in zat.
:proud: Heerlijk van die opmerkingen, fijn als je collega's er ook op ingaan.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
31-05-2019 23:44
Als nieuwe leerling op een pg-afdeling kwam ik een oude heer tegen met zijn gulp open. Automatisch trek ik deze even dicht. “Bedankt zuster, weet u ook waar mijn zus is, ze zit niet op haar kamer?” Was dus bezoek....

:rofl:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
nlies schreef:
01-06-2019 00:42
Dan hebben de dochters van een vriendin het beter opgelost. Waren bij oma, die ook op gesloten afdeling zat, op bezoek geweest.Bij het weggaan liep er een vrouw mee naar buiten waarvan zij ook dachten dat het iemand was die in het huis woonde. Dus die hebben maar gezegd tegen mevrouw dat het lusje uit haar jasje kwam, en dat ze dat even goed zouden doen. Konden ze meteen controleren of er een wasmerkje van het huis in was genaaid. Bleek niet zo te zijn.
Op zich slim maar als de familie zelf de was doet is er geen wasmerkje bij de patient.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven