Werk & Studie alle pijlers

Noodbaantjes

01-06-2019 15:19 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben straks werkloos maar het solliciteren in mijn vakgeboed schiet nog niet op. Ik geef mezelf de duur van mijn ww om wat te vinden en daarna ga ik alles aanpakken.

Wat zijn goede 'noodbaantjes'? Horeca trok ik niet (en heb een slechte balans dus liet borden vallen), callcenter ooit gedaan en dat ging prima, dus als men daar nog goede bedrijven voor weet?

Andere tips?

Hopelijk vind ik binnen 7 maanden iets maar ik ben een enorme neuroot dus alle gerusstellende posts welkom.
Sugar and spice, and everything nice.
Schoonmaak. Receptie. Winkel.

Werkelijk elke winkel waar ik deze week geweest ben vraagt personeel. Ikea, kruidvat, gamma, supermarkt en de hema wat ik me zo even herinner.
Sales bedrijfjes zoals peperminds etc.
Taxichauffeur?

Ik zie hier ook regelmatig advertenties voor chauffeurs voor leerlingenvervoer. Lijkt mij alleen geen acht uur per dag.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
01-06-2019 15:23
Taxichauffeur?

Ik zie hier ook regelmatig advertenties voor chauffeurs voor leerlingenvervoer. Lijkt mij alleen geen acht uur per dag.
.
Leerlingenvervoer is 10 tot 12 uur in de week.

Voordeel is wel dat vaak de opleiding betaald wordt, inclusief examens. Je moet wel even bij het CBR langs om theorie examen te doen en examen te rijden voor je chauffeurspas.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
01-06-2019 15:39
.
Leerlingenvervoer is 10 tot 12 uur in de week.

Voordeel is wel dat vaak de opleiding betaald wordt, inclusief examens. Je moet wel even bij het CBR langs om theorie examen te doen en examen te rijden voor je chauffeurspas.
Bij ons doen de chauffeurs sochtends een ronde en smiddags. Tussendoor kunnen ze dan met mazzel deeltaxi rijden. Callcentre vragen ze hier minstens paar jaar hbo, maar als je het eerder hebt gedaan lijkt me dat niet het slechtste alternatief. Veel mensen gaan er op die manier werken. De uitstroom is dan ook enorm, omdat mensen vaak na een paar.maanden wel een baan vinden.
Hier in België is chronisch te kort in alles met slechte uren.

Postbode, buschauffeur, cipier, agent, ...

(Een deel van de stadsbussen zijn hier de laatste weken gewoon afgeschaft omdat ze geen chauffeurs hebben. Elke aap met een hoed die een rijbewijs heeft wordt tegenwoordig dus automatisch aangenomen.)


Kan je herschoold worden naar de zorg?
Kennelijk ook altijd en masse vraag naar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen rijbewijs dus dat valt af. Ook slik in antidepressiva dus beperkter concentratievermogen.


Winkel zie ik alleen pubers. Toen ik 25 was gesolliciteerd bij de Kruidvat, was te hoog opgeleid dus namen ze me niet aan want zo weer weg. Zelfde met kledingwinkels. Hier is alleen de leiding volwassen bij de supermarkt. Bijna allemaal willen ze niet meer dan jeugdloon betalen. Ben toen ik 19 was al ontslagen bij mijn bijbaan bij de AH.

Schoonmaak kan. Wat zijn goede bedrijven voor schoonmaak/callcenter? Receptie lijkt me ook ok, maar hoor dat er nu een overschot is aan werknemers?
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
01-06-2019 15:48
Hier in België is chronisch te kort in alles met slechte uren.

Postbode, buschauffeur, cipier, agent, ...

(Een deel van de stadsbussen zijn hier de laatste weken gewoon afgeschaft omdat ze geen chauffeurs hebben. Elke aap met een hoed die een rijbewijs heeft wordt tegenwoordig dus automatisch aangenomen.)


Kan je herschoold worden naar de zorg?
Kennelijk ook altijd en masse vraag naar.
Nou ik heb een universitaire opleiding en kan prima in mijn vakgebied aan de slag. Een tweede studie in de zorg lijkt me onnodig, het gaat mij er om dat ik niet de bijstand in wil tot ik wat vind. Dat ik jobhopte kwam door depressie en trauma waardoor ik geen fijne werknemer was.

Daarbij os agent in NL een mbo-opleiding en gezien ik al nerveus wordt van daten ga ik niet een groep hangjongeren aanspreken.
anoniem_386446 wijzigde dit bericht op 01-06-2019 15:55
7.89% gewijzigd
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je, wat is je vakgebied, in welke regio zoek je?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
29, Flevoland. Mijn vakgebied houd ik voor me, daar vind ik genoeg vacatures in. Het gaat me meer voor iets simpels tussendoor als ik binnen mijn ww niks vind.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Post lopen of post sorteren.
Alle reacties Link kopieren
Administratie/receptie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ook voor de “simpele” banen maakt het uit. Horeca kan niet, iets met rijbewijs kan niet, wat heb je nog meer aan beperkingen?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Daar gaan we weer...
Alle reacties Link kopieren
multomap schreef:
01-06-2019 16:08
Daar gaan we weer...
Wat?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
01-06-2019 15:57
29, Flevoland. Mijn vakgebied houd ik voor me, daar vind ik genoeg vacatures in. Het gaat me meer voor iets simpels tussendoor als ik binnen mijn ww niks vind.
Dit snap ik dus niet, waarom een "noodbaantje"als er genoeg vacatures in jouw vakgebied zijn/? Dan ga je toch daar op solliciteren en heb je die noodbaantjes niet nodig. Of denk jij dat je met een noodbaantje je ww ook nog gewoon volledig uitbetaald krijgt?
Dan zou ik me toch maar eens gaan verdiepen in de voorwaarden voor het krijgen van WW
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Schrijf je in bij een uitzendbureau. Wellicht kan je zelfs aan de slag als intercedente. Of receptioniste. Personal Assistent. Etc.
anoniem_63861b4f1669c wijzigde dit bericht op 01-06-2019 16:17
19.63% gewijzigd
dubbel
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
01-06-2019 16:14
Dit snap ik dus niet, waarom een "noodbaantje"als er genoeg vacatures in jouw vakgebied zijn/? Dan ga je toch daar op solliciteren en heb je die noodbaantjes niet nodig. Of denk jij dat je met een noodbaantje je ww ook nog gewoon volledig uitbetaald krijgt?
Dan zou ik me toch maar eens gaan verdiepen in de voorwaarden voor het krijgen van WW
TO wil de zekerheid van een inkomen na de ww, zo lees ik het. En omdat ze wellicht al een paar keer de deksel op haar neus heeft gehad, wil ze een noodplan achter de hand hebben. Iets anders dan ‘bijstand’. En dat vind ik op zich best te waarderen.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
01-06-2019 16:18
TO wil de zekerheid van een inkomen na de ww, zo lees ik het. En omdat ze wellicht al een paar keer de deksel op haar neus heeft gehad, wil ze een noodplan achter de hand hebben. Iets anders dan ‘bijstand’. En dat vind ik op zich best te waarderen.
Precies.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
01-06-2019 16:03
Post lopen of post sorteren.
Ook een goeie, zal bij post.nl kijken. Al verdient callcenter denk ik meer, wat zijn de goede bedrijven?
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
01-06-2019 16:08
Ook voor de “simpele” banen maakt het uit. Horeca kan niet, iets met rijbewijs kan niet, wat heb je nog meer aan beperkingen?
Alleen dit eigenlijk.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
01-06-2019 16:14
Dit snap ik dus niet, waarom een "noodbaantje"als er genoeg vacatures in jouw vakgebied zijn/? Dan ga je toch daar op solliciteren en heb je die noodbaantjes niet nodig. Of denk jij dat je met een noodbaantje je ww ook nog gewoon volledig uitbetaald krijgt?
Dan zou ik me toch maar eens gaan verdiepen in de voorwaarden voor het krijgen van WW
Zucht, nee, ik solliciteer sowieso continu op een baan in mijn vakgebied maar als dat na mijn ww nog niet gelukt is ga ik liever tussendoor iets doen terwijl ik verder zoek. Wil echt geen bijstand.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
01-06-2019 16:15
Schrijf je in bij een uitzendbureau. Wellicht kan je zelfs aan de slag als intercedente. Of receptioniste. Personal Assistent. Etc.
Intercedent kan, maar weet niet of ik daar geschikt voor ben. Plus dat is echt een carriere en ik zoek iets voor een paar maanden tot ik wat heb.

PA is een enorm overschot, net als receptionist. Iedereen aast op dat werk. Ik wil iets waar ik meteen terecht kan tussendoor.
Sugar and spice, and everything nice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven