Werk & Studie alle pijlers

Docent slaat brugger

09-06-2019 21:00 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon vertelde dat een docent een jongen uit zijn klas in het bijzijn van de klas een mep heeft verkocht. Volgens mijn zoon geen veeg, geen dreun, maar een flinke tik waar zijn kleine broertje van zou huilen (deze jongen deed dat overigens ook).

De directrice heeft de volgende dag met de klas gesproken. Samenvatting die zoon gaf: ze vroeg of de klas zich nog ‘veilig’ voelde bij deze docent. De kinderen bleven stil en dat was voor haar mogelijk een signaal dat het nog wel kan.

Ik hoor echter constant rare verhalen over deze docent: ongepaste opmerkingen, kleineren, beledigen... kortom: ik overweeg dit toch aan te kaarten.

Maar wat is gebruikelijk in een middelbare school? Wat ‘moet’ een school met zo een incident?

Hoop dat er hier Vo-docenten zijn die me willen vertellen hoe hun school dit op zou pakken.
anoniem_371589 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 22:26
0.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als een docent op mijn school een leerling zou slaan, om welke reden dan ook, is het exit voor de leraar.
Alle reacties Link kopieren
Ik had in groep 5 een meester die een klasgenoot hardhandig vastpakte maar dat was blijkbaar ok...
Sugar and spice, and everything nice.
Zal hij het er wel naar gemaakt hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat bizar dat die gozer niet op non actief is gesteld tot dit uitgezocht is...

Ik had per direct een klacht neergelegd en zijn schorsing geëist, ook als het niet om mijn kind gaat.
Als het zo gegaan is als puber stelt.
kia・ora wijzigde dit bericht op 09-06-2019 22:48
Reden: Aanvulling
9.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
09-06-2019 21:06
Zal hij het er wel naar gemaakt hebben.
Doe even normaal. Als volwassene sla je geen kind en al helemaal geen kind op je werk. Pffff
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik zou met zo'n via-viaverhaal niks mee doen. Als ik die moeder van die jongen zou zijn, uiteraard wel. Ik zou nog diezelfde dag een afspraak maken met de directrice.

Ik ga ervan uit dat de directie dit gedrag ook niet accepteert en dus de docent met direct ingang in elk geval van deze groep afhaalt. Wat er juridisch verder allemaal moet gebeuren, zal de directrice wel weten en in gang zetten.
Ik had ooit een collega die een leerling een tik uitdeelde. Eindigde met een waarschuwing in zijn dossier.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook zo vaak filmpjes dat leerlingen de leraar uitschelden/duwen. Ik snap ook wel dat je dan doordraait als docent. Maar als het is omdat hij zijn spullen niet had dan is die man zwaar gestoord.
Sugar and spice, and everything nice.
RégineFilange schreef:
09-06-2019 21:06
Zal hij het er wel naar gemaakt hebben.
Ja, vast. Newsflash: lichamelijk geweld toegepast door leerkrachten is al een jaar of zestig uit de mode.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
09-06-2019 21:06
Zal hij het er wel naar gemaakt hebben.
Ik kreeg ooit een mep van een leraar omdat ik op de gang wachtte voor zijn les. Deed niks verkeerd. Week later zat hij overspannen thuis
Hebben de ouders van de puber iets ondernomen?

Ik gok dat zolang zij niets ondernemen én de klas ook nog es zweeg toen de directie langskwam school ook weinig gaat ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-06-2019 21:11
Ik kreeg ooit een mep van een leraar omdat ik op de gang wachtte voor zijn les. Deed niks verkeerd. Week later zat hij overspannen thuis
Huh
Sugar and spice, and everything nice.
Als de directrice vraagt of de klas zich nog veilig voelt, en de klas blijft stil, is dat in mijn ogen een heel LUID antwoord dat de klas zich niet veilig voelt. Niet met de docent én niet met de directrice.
Deze directrice is niet goed in haar vak.
Ik zeg: aankaarten of opstappen.
Iedereen ook echt happen.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
09-06-2019 21:13
Huh
Eeuh ja 'huh' het was buiten lawaaiig hij dacht dat het van de gang kwam. Ramen open

Voelde me vooral erg vernederd
RégineFilange schreef:
09-06-2019 21:15
Iedereen ook echt happen.
Oh, je zit weer te trollen? Zeg dat dan even.
Desalniette- schreef:
09-06-2019 21:13
Als de directrice vraagt of de klas zich nog veilig voelt, en de klas blijft stil, is dat in mijn ogen een heel LUID antwoord dat de klas zich niet veilig voelt. Niet met de docent én niet met de directrice.
Deze directrice is niet goed in haar vak.
Ik zeg: aankaarten of opstappen.
Het zijn pubers.

Die kunnen ook gewoon overdonderd zijn door zo'n vraag en niet weten wat te antwoorden.
Of geen zin hebben om te antwoorden.



Als morgen mijn baas mij 2 dagen na een akkefietje met collega X mij vraagt "vertrouw jij X nog" moet ik toch ook es diep denken wat te antwoorden. En hoe dat fatsoenlijk te formuleren.
En dan kan het ook zijn dat ik zwijg.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 09-06-2019 21:18
18.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
09-06-2019 21:15
Iedereen ook echt happen.
Ga fijn elders lopen etteren zeg. Gatverdamme.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
09-06-2019 21:16
Het zijn pubers.

Die kunnen ook gewoon overdonderd zijn door zo'n vraag en niet weten wat te antwoorden.
Of geen zin hebben om te antwoorden.



Als morgen mijn baas mij 2 dagen na een akkefietje met collega X mij vraagt "vertrouw jij X nog" moet ik toch ook es diep denken wat te antwoorden.
Ja en als iedereen zwijgt dan ga je individueel bevragen.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Ik vind het onwaarschijnlijk dat het zo gelopen is en ik ben beroepsmatig regelmatig in het VO te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
09-06-2019 21:06
Wat bizar dat die gozer niet op non actief is gesteld tot dit uitgezocht is...

Ik had per direct een klacht neergelegd en zijn schorsing geëist, ook als het niet om mijn kind gaat.
Dat was ook mijn eerste gedachte.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
09-06-2019 21:12
Hebben de ouders van de puber iets ondernomen?

Ik gok dat zolang zij niets ondernemen én de klas ook nog es zweeg toen de directie langskwam school ook weinig gaat ondernemen.
Nope. Deze jongen heeft ouders die dat niet zullen doen (cultuur). (Juist ook daarom jeuken mijn handen). Ik krijg ook het gevoel dat school het met een sisser af willen laten lopen. Maar heb daar toch andere gevoelens bij, zeker omdat het steeds bal is met deze docent.
Een kennis van mij heeft ook ‘in overspannen toestand’ een leerling geslagen. Dat leverde hem ontslag op en een strafrechtelijke vervolging.
Betty_Slocombe schreef:
09-06-2019 21:26
Ik vind het onwaarschijnlijk dat het zo gelopen is en ik ben beroepsmatig regelmatig in het VO te vinden.
Ik geloof het ook niet zo. Ik heb zo'n akkefietje een jaar of veertig geleden wel eens meegemaakt, als leerling van de lagere school. De meppert was een invaller die wat moeite had met orde houden, en de waarheid gebiedt me te zeggen dat wij het hem ook niet erg gemakkelijk maakten. Desondanks vloog hij er per kerende post uit, veertig jaar geleden dus. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dergelijk gedrag van leerkrachten nu ineens wel wordt geaccepteerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven