Werk & Studie alle pijlers

Stoppen stage

12-06-2019 12:46 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens herkenbaarheid -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-06-2019 15:53
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
96.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hm lastig. Je hebt jezelf er ook wel een beetje buiten gezet zo, je had toch ook op je stageadres aan het project en je scriptie kunnen werken? Het lijkt erop dat de anderen het een beetje raar/stom/aanstellerig? van je vinden dat je thuis bent gaan zitten. En waarom zouden ze daar een afscheid voor moeten regelen?

Of je naar die reunie gaat is aan jou om af te wegen.
Alle reacties Link kopieren
In hoeverre heeft je begeleider nog invloed op de uitkomst van je scriptie/verdediging? Is zijn beoordeling nog van toepassing? Zo ja, zou ik niets zeggen tot je verzekerd bent van dat papiertje. Zo nee, dan kan je het best aangeven tijdens het laatste contactmoment.
Je kiest er zelf voor om thuis te gaan werken en dus afstand te creëren, ik snap niet dat je dan verwacht dat anderen daar dan nog in investeren.

Voor de scriptiebegeleiding, maak een face tot face afspraak daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je de boel ook moet evalueren? Dus beschrijf dan in je evaluatie je eigen rol in het geheel heel goed en wat je baas kan verbeteren. Hou het bij jezelf en je eigen verbeterpunten en draag daarna verbeterpunten aan voor de baas en het bedrijf. Doe dit als opbouwende kritiek en niet verwijtend.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
12-06-2019 12:49
Hm lastig. Je hebt jezelf er ook wel een beetje buiten gezet zo, je had toch ook op je stageadres aan het project en je scriptie kunnen werken? Het lijkt erop dat de anderen het een beetje raar/stom/aanstellerig? van je vinden dat je thuis bent gaan zitten. En waarom zouden ze daar een afscheid voor moeten regelen?

Of je naar die reunie gaat is aan jou om af te wegen.
Dat probeerde ik wel, maar de muziek stond daar altijd zo hard dat ik me niet kon concentreren, en ik wilde dan als compensatie 1 dag vrij Om dan in de bieb te kunnen werken. Staat ook zwart op wit dat het mag en dat mocht ik helaas niet. Ze zeiden dan moet je maar thuis werken. Dus toen ben ik thuis gaan werken en nu is er dus ook geen contact. Word niet meer geantwoord op mails ook
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
12-06-2019 12:49
Je kiest er zelf voor om thuis te gaan werken en dus afstand te creëren, ik snap niet dat je dan verwacht dat anderen daar dan nog in investeren.

Voor de scriptiebegeleiding, maak een face tot face afspraak daarvoor.
Ik verwacht niet veel, maar antwoorden op e-mails, meegaan Met uitjes vind ik wel Ik werk inmiddels ook nog gewoon aan projecten voor ze naast mijn scriptie. Ik kreeg al geen begeleiding op mijn stage zelf (was geen tijd voor).
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
12-06-2019 12:51
Ik neem aan dat je de boel ook moet evalueren? Dus beschrijf dan in je evaluatie je eigen rol in het geheel heel goed en wat je baas kan verbeteren. Hou het bij jezelf en je eigen verbeterpunten en draag daarna verbeterpunten aan voor de baas en het bedrijf. Doe dit als opbouwende kritiek en niet verwijtend.
Dankjewel! Aan deze post heb ik echt iets :)
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
12-06-2019 12:51
Ik neem aan dat je de boel ook moet evalueren? Dus beschrijf dan in je evaluatie je eigen rol in het geheel heel goed en wat je baas kan verbeteren. Hou het bij jezelf en je eigen verbeterpunten en draag daarna verbeterpunten aan voor de baas en het bedrijf. Doe dit als opbouwende kritiek en niet verwijtend.
Dankjewel! Aan deze post heb ik echt iets :)
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
12-06-2019 12:51
Ik neem aan dat je de boel ook moet evalueren? Dus beschrijf dan in je evaluatie je eigen rol in het geheel heel goed en wat je baas kan verbeteren. Hou het bij jezelf en je eigen verbeterpunten en draag daarna verbeterpunten aan voor de baas en het bedrijf. Doe dit als opbouwende kritiek en niet verwijtend.
Dankjewel! Aan deze post heb ik echt iets :)
Alle reacties Link kopieren
Sorry ging iets mis
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg het idee dat ze je nogal veeleisend vinden en niet een teamplayer.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je vorige topic ook gelezen. Goed dat je doorgegaan bent en dat je voor jezelf een oplossing hebt gecreëerd door af te dwingen dat je thuis kunt werken.

Probeer los te laten dat het gezellig moet zijn tussen jou en de andere stagaires en de collegas. Jouw doel is deze scriptie afronden. Hou dat voor ogen.

De tip om dit in de reflectie op te schrijven is inderdaad een goede. Verwacht alleen niet dat je daar iets mee bereikt of dat je een zinnige reactie op krijgt. Dan frustreert het je ook minder. Blijf professioneel, en dat houdt ook in, afstandelijk en niet emotioneel.

Als je achteraf vragen van bijv toekomstige werkgevers over deze stage krijgt, kun jij in ieder geval aangeven dat je van een lastige situatie het beste hebt weten te maken door je eigen inzet, probleem-oplossend vermogen en doorzettingsvermogen. Dus beschouw de tijd die je aan deze stage hebt besteed niet als verloren, je hebt in ieder geval geleerd voor jezelf op te komen!
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
12-06-2019 13:03
Ik heb je vorige topic ook gelezen. Goed dat je doorgegaan bent en dat je voor jezelf een oplossing hebt gecreëerd door af te dwingen dat je thuis kunt werken.

Probeer los te laten dat het gezellig moet zijn tussen jou en de andere stagaires en de collegas. Jouw doel is deze scriptie afronden. Hou dat voor ogen.

De tip om dit in de reflectie op te schrijven is inderdaad een goede. Verwacht alleen niet dat je daar iets mee bereikt of dat je een zinnige reactie op krijgt. Dan frustreert het je ook minder. Blijf professioneel, en dat houdt ook in, afstandelijk en niet emotioneel.

Als je achteraf vragen van bijv toekomstige werkgevers over deze stage krijgt, kun jij in ieder geval aangeven dat je van een lastige situatie het beste hebt weten te maken door je eigen inzet, probleem-oplossend vermogen en doorzettingsvermogen. Dus beschouw de tijd die je aan deze stage hebt besteed niet als verloren, je hebt in ieder geval geleerd voor jezelf op te komen!
:) Bedankt dat je de tijd hebt genomen om dit allemaal op te schrijven. Ik heb echt heel veel aan je advies en het doet me echt heel goed
Alle reacties Link kopieren
Maar dan nog is het niet oke dat ze zo met je omgaan. Ze sluiten je helemaal buiten en voorzien je van geen enkele info. Reageren niet op je berichten. Dat is gewoon kinderachtig en zie ik gewoon als pesten op de werkvloer. Het lijkt me ook sterk dat je kunt afstuderen als je geen enkele inhoudelijke informatie in je stuk hebt kunnen stoppen.

Waarom is hier niet allang op ingegrepen? Heb je dit al wel met je stagebegeleider besproken? Of iemand anders van school? Het lijkt me sterk dat er niemand op jouw verhaal reageert. Ik zou er iig rekening mee houden dat je stage afgekeurd gaat worden. Ik zou het als docent iig wel afkeuren.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
12-06-2019 14:14
Maar dan nog is het niet oke dat ze zo met je omgaan. Ze sluiten je helemaal buiten en voorzien je van geen enkele info. Reageren niet op je berichten. Dat is gewoon kinderachtig en zie ik gewoon als pesten op de werkvloer. Het lijkt me ook sterk dat je kunt afstuderen als je geen enkele inhoudelijke informatie in je stuk hebt kunnen stoppen.

Waarom is hier niet allang op ingegrepen? Heb je dit al wel met je stagebegeleider besproken? Of iemand anders van school? Het lijkt me sterk dat er niemand op jouw verhaal reageert. Ik zou er iig rekening mee houden dat je stage afgekeurd gaat worden. Ik zou het als docent iig wel afkeuren.
Mijn afstudeerbegeleider had gevraagd of ze dat ze nog iets georganiseerd hadden en ze vond het wel apart ook. Een week nadat ik thuis ben gaan werken werd ik ook al niet uitgenodigd. Toen dacht ik van misschien vergeten oid. Ik ga als ik mijn afstudeerbegeleider de volgende keer spreek ook updaten 😊 dankjewel! Ik heb dit ook nog nooit eerder meegemaakt. Het voelde ook echt als falen dat ik half stopte. Dit voelt ook wel echt als een natrap. Ik krijg inderdaad ook niet echt inhoudelijke informatie meer. Laatst vroeg ik iets en toen wilde ze de informatie niet geven. Had ik uitgelegd waarom ik het nodig heb en de info niet gekregen. Ik probeer me nu maar te focussen op professioneel blijven en mijn stagebegeleider te updaten met mijn scriptie/project.
Alle reacties Link kopieren
Niet wachten tot de volgende afspraak met je stagebegeleider van school. Direct vanmiddag bellen. Wees proactief. Dit kan toch niet!
Wat nou als je over 3 weken hoort dat je stage geen voldoende krijgt. Dan had je gewild dat je eerder aan de bel had getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
12-06-2019 15:07
Niet wachten tot de volgende afspraak met je stagebegeleider van school. Direct vanmiddag bellen. Wees proactief. Dit kan toch niet!
Wat nou als je over 3 weken hoort dat je stage geen voldoende krijgt. Dan had je gewild dat je eerder aan de bel had getrokken.
Je hebt helemaal gelijk :) Eigenlijk heb ik over je post nagedacht en gelijk een mailtje gedaan naar mijn stagebegeleider. Door het tijdsverschil kan ik helaas niet gelijk bellen (is hier midden in de nacht), maar ik heb mijn angsten ook kenbaar gemaakt. Ook dat ik bang ben omdat hij niks laat horen en ik geen inhoudelijke informatie krijg dat hij er gewoon niet is tijdens mijn adviespresentatie. En inderdaad ik dacht precies hetzelfde over dat ik straks ineens een onvoldoende krijg, terwijl ik een goede tussenbeoordeling had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven