Werk & Studie alle pijlers

Ik mis vrouwen in bepaalde beroepen

16-06-2019 11:25 1088 berichten
Alle reacties Link kopieren
De emancipatie is een feit en vrouwen eisen hun plaats op in allerlei beroepen. En terecht. Dat voorop.

Maar waarom zie ik dan zo weinig vrouwen die stratenmaker zijn, of bouwvakker, of vuilnisman, en als ik de plantsoenendienst bezig zie, met het onderhoud van openbaar groen, zijn het eigenlijk ook alleen maar mannen.

Is daar een reden voor? Worden alle vrouwen die staan te trappelen om stratenmaker te worden, of vuilnisman, gewoonweg gediscrimineerd, of ZIJN er geen vrouwen die die beroepen ambiëren, en zo nee, waarom niet? Want emancipatie hoort toch ook in DIE beroepen door te dringen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen zijn veel te slim voor zulke beroepen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Het zit je wel hoog. Of je word echt oud :P Dit heb je een paar weken geleden toch ook al aangekaart?
.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn er niet veel, maar ze zijn er wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
Fulltime stratenmaker zijn is sowieso onverstandig, gezien de fysieke impact, ook voor mannen. Het zou slimmer zijn om voor een deel stratenmaker te zijn en voor een deel vrachtwagenchauffeur.
Alle reacties Link kopieren
https://www.youtube.com/watch?v=jnOUFS3lUpE
een vrouw kan geen vuilnisman worden.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
16-06-2019 11:26
Het zit je wel hoog. Of je word echt oud :P Dit heb je een paar weken geleden toch ook al aangekaart?
Kan, maar een antwoord niet gekregen blijkbaar. Het viel me in de afgelopen maanden gewoon op. Tegenover ons bedrijf werd een bedrijfspand van de grond af nieuw opgebouwd, maar ik zag geen enkele vrouw bij de constructiewerkzaamheden. Momenteel wordt ons eigen bedrijfspand grond gerenoveerd, maar de busjes die aankomen met werklieden spuwen alleen mannen uit, geen enkele vrouw die kozijnen schildert of drempels vervangt. Viel me gewoon op. Zijn die vrouwen er niet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
impala schreef:
16-06-2019 11:26
Het zit je wel hoog. Of je word echt oud :P Dit heb je een paar weken geleden toch ook al aangekaart?

TO heeft wel een punt natuurlijk. Meer vrouwen in de top, meer multi culti op de werkvloeren. Maar als het op de beroepen aankomt genoemd in de OP dan lijkt het toch dat daar minder of helemaal niet om gerouwd wordt als er geen vrouwen te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hier zie ik echt wel vrouwen/meiden in opleiding in de zn. ‘mannenberoepen’.
Bij de verbouwing hier een vrouw gehad die installatietechniek deed, timmervrouw.
En in de ‘vrouwenberoepen’ ken ik ook wel mannen (verloskundige bijv)

Misschien ligt het aan de regio waar je woont?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil helemaal geen stratenmaker worden.
Ook geen schoonmaker trouwens.
Mater tua tam obesa est ut cum Romae est urbs habet octo colles!
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
16-06-2019 11:30
een vrouw kan geen vuilnisman worden.
:proud:
scherp Blondie!
.
ik dan weer heel weinig mannen in de schoonmaak, thuiszorg en verpleging
Roseaux schreef:
16-06-2019 11:29
Fulltime stratenmaker zijn is sowieso onverstandig, gezien de fysieke impact, ook voor mannen. Het zou slimmer zijn om voor een deel stratenmaker te zijn en voor een deel vrachtwagenchauffeur.


Ik denk dat er geen werkgevers te vinden zijn die parttime stratenmakers of chauffeurs in dienst nemen. Dat zijn altijd fulltime banen want veel te veel gedoe voor de werkgever.
Stratenmaker bv is ook een heel zwaar beroep. Misschien zijn er wel vrouwen die dit beroep wel zouden willen maar er de kracht niet voor hebben.
Wat doe je dan zelf voor werk TO?
Alle reacties Link kopieren
Stuiterdraakje schreef:
16-06-2019 11:34
Hier zie ik echt wel vrouwen/meiden in opleiding in de zn. ‘mannenberoepen’.
Bij de verbouwing hier een vrouw gehad die installatietechniek deed, timmervrouw.
En in de ‘vrouwenberoepen’ ken ik ook wel mannen (verloskundige bijv)

Misschien ligt het aan de regio waar je woont?
Ben ik benieuwd hoeveel procent vrouwen er zijn in beroepen als stucadoor, timmerman, stratenmaker, enz.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
lola-lily schreef:
16-06-2019 11:39
Wat doe je dan zelf voor werk TO?
Vast iets wat typisch rolbevestigend is
Mater tua tam obesa est ut cum Romae est urbs habet octo colles!
pejeka schreef:
16-06-2019 11:30
Kan, maar een antwoord niet gekregen blijkbaar.
Heb je ooit in je VF-carrière een bevredigend antwoord op één van je vragen gekregen?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-06-2019 11:39
Ben ik benieuwd hoeveel procent vrouwen er zijn in beroepen als stucadoor, timmerman, stratenmaker, enz.
18%
Mater tua tam obesa est ut cum Romae est urbs habet octo colles!
Solomio schreef:
16-06-2019 11:26
Vrouwen zijn veel te slim voor zulke beroepen.

Slotje.
pejeka schreef:
16-06-2019 11:39
Ben ik benieuwd hoeveel procent vrouwen er zijn in beroepen als stucadoor, timmerman, stratenmaker, enz.
weinig
Pejeka, waarom word jij geen stewardess (edit: steward) eigenlijk?

Dan komt jouw functie vrij voor een vrouw.
:idee:
anoniem_386860 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 11:46
7.27% gewijzigd
Ik ben totaal niet technisch aangelegd en heb ook geen ruimtelijk inzicht, dus bepaalde beroepen vallen dan al af. Hoe erg er ook tijdens mijn middelbareschoolperiode op aangedrongen werd dat meisjes technische vakken moesten kiezen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-06-2019 11:39
Ben ik benieuwd hoeveel procent vrouwen er zijn in beroepen als stucadoor, timmerman, stratenmaker, enz.
en hoeveel van die beroepen worden nog uitgevoerd door Nederlandse mannen?

een groot deel van dit werk wordt gedaan door Polen, Roemenen, en de laatste tijd zie ik ook Serviers.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven