Werk & Studie alle pijlers

Ik mis vrouwen in bepaalde beroepen

16-06-2019 11:25 1088 berichten
Alle reacties Link kopieren
De emancipatie is een feit en vrouwen eisen hun plaats op in allerlei beroepen. En terecht. Dat voorop.

Maar waarom zie ik dan zo weinig vrouwen die stratenmaker zijn, of bouwvakker, of vuilnisman, en als ik de plantsoenendienst bezig zie, met het onderhoud van openbaar groen, zijn het eigenlijk ook alleen maar mannen.

Is daar een reden voor? Worden alle vrouwen die staan te trappelen om stratenmaker te worden, of vuilnisman, gewoonweg gediscrimineerd, of ZIJN er geen vrouwen die die beroepen ambiëren, en zo nee, waarom niet? Want emancipatie hoort toch ook in DIE beroepen door te dringen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
02-07-2019 22:23
Want als er wordt gezegd dat er geen vrouwelijke dakdekkers zijn, moet ALLE mannen wél dakdekker zijn? Ik heb nergens gesteld dat ALLE vrouwen dakdekker moeten zijn. Alleen gevraagd waarom het aantal vrouwelijke dakdekkers zo goed als 0 is.

Dus net zo goed als niet ALLE mannen groenteboer zijn, en niet ALLE mannen taxichauffeur, zijn ook niet ALLE mannen dakdekker. Maar de dakdekkers dié er zijn, zijn allemaal mannen. Dáár ging het om.
En als ik me niet vergis is jouw vraag beantwoord. Circa 35 keer gok ik.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
pejeka schreef:
02-07-2019 22:23
Want als er wordt gezegd dat er geen vrouwelijke dakdekkers zijn, moet ALLE mannen wél dakdekker zijn? Ik heb nergens gesteld dat ALLE vrouwen dakdekker moeten zijn. Alleen gevraagd waarom het aantal vrouwelijke dakdekkers zo goed als 0 is.

Dus net zo goed als niet ALLE mannen groenteboer zijn, en niet ALLE mannen taxichauffeur, zijn ook niet ALLE mannen dakdekker. Maar de dakdekkers dié er zijn, zijn allemaal mannen. Dáár ging het om.


Dus niet de barricaden op maar het dak op? Ik vind het maar verwarrend. Kan je de vraag nog een keer herhalen?
Alle reacties Link kopieren
SHIFTY schreef:
02-07-2019 22:25
Dus niet de barricaden op maar het dak op? Ik vind het maar verwarrend. Kan je de vraag nog een keer herhalen?
Goeie vraag.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
02-07-2019 22:23
. Alleen gevraagd waarom het aantal vrouwelijke dakdekkers zo goed als 0 is.
.
Dat zal dus om dezelfde reden zijn als waarom er geen mannen in Ici Paris werken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
pejeka schreef:
02-07-2019 21:23
Ik denk dat het niet nodig is om elkaar vliegen af te vangen welke baan het "vermoeiendste" is. Ik constateer gewoon een feit: als ik stratenmakers bezig zie, of dakdekkers, of stucadoors, of rioolontstoppers, zie ik daar zelden of beter: nooit, een vrouw bij. En dan vraag ik me af: waarom niet. En ik zie in de media heel veel vrouwen zich ontzettend druk maken vanwege het feit dat er te weinig vrouwen zijn in leidende functies of de politiek of raden van bestuur, maar nooit vrouwen die zich druk maken omdat er geen vrouwelijke stratenmaker te bekennen is in Nederland. En dan vraag ik me af: waarom niet.

En dan vraag ik me af: als de emancipatiekaart op tafel komt, gaat het dan alleen om baantjes die vrouwen begeren, of zijn we consequent en streven we naar een gelijkwaardige deelname van vrouwen in alle beroepsgroepen?
Misschien zin er wel vrouwen en ik denk niet veel hoor die best stratenmaker of zo een mooi beroep vinden maar veel vrouwen zijn daar gewoon fysiek niet toe in staat. Wij hebben de hele achtertuin veranderd en alle oude zware grindtegels moesten eruit en ik heb zelf mee geholpen en ook met kruiwagens gereden maar ik kon echt niet op tegen de mannen die hielpen. Als ik dan een baas zou zijn dan zou ik iemand zoals ik ook niet aan nemen want ik doe echt onder voor een man.
pejeka schreef:
02-07-2019 22:23
Want als er wordt gezegd dat er geen vrouwelijke dakdekkers zijn, moet ALLE mannen wél dakdekker zijn? Ik heb nergens gesteld dat ALLE vrouwen dakdekker moeten zijn. Alleen gevraagd waarom het aantal vrouwelijke dakdekkers zo goed als 0 is.

Dus net zo goed als niet ALLE mannen groenteboer zijn, en niet ALLE mannen taxichauffeur, zijn ook niet ALLE mannen dakdekker. Maar de dakdekkers dié er zijn, zijn allemaal mannen. Dáár ging het om.
Als je weet waarom jij dat werk niet wil doen, dan snap je ws ook waarom veel vrouwen het ook niet willen.
pejeka schreef:
02-07-2019 21:23
Ik denk dat het niet nodig is om elkaar vliegen af te vangen welke baan het "vermoeiendste" is. Ik constateer gewoon een feit: als ik stratenmakers bezig zie, of dakdekkers, of stucadoors, of rioolontstoppers, zie ik daar zelden of beter: nooit, een vrouw bij. En dan vraag ik me af: waarom niet. En ik zie in de media heel veel vrouwen zich ontzettend druk maken vanwege het feit dat er te weinig vrouwen zijn in leidende functies of de politiek of raden van bestuur, maar nooit vrouwen die zich druk maken omdat er geen vrouwelijke stratenmaker te bekennen is in Nederland. En dan vraag ik me af: waarom niet.

En dan vraag ik me af: als de emancipatiekaart op tafel komt, gaat het dan alleen om baantjes die vrouwen begeren, of zijn we consequent en streven we naar een gelijkwaardige deelname van vrouwen in alle beroepsgroepen?
Maarre........jij zegt toch anders steeds zelf dat je denkt dat vrouwen vies zijn van lichamelijk zwaar werk?
En dan komen hier talloze vrouwen langs met zwaar werk en dan schuif je dat terzijde. Waarom is dat?
Afbeelding

Afbeelding

Een opkikkertje voor PJK. Gelukkig hebben de dames handschoenen aan, zodat de nagels beschermd zijn.
Alle reacties Link kopieren
https://www.theguardian.com/careers/car ... -are-male

misschien iets voor PJK om de Nederlands variant van chicks with bricks op te richten?
alsjeblief, een uitgelezen manier voor je om de barricaden op te gaan :idee:
Ik denk dat de gemiddelde dakdekker geen forumtype is.
Anders zouden ze vast schrijven dat ze niet door het glazen plafond heen komen en daardoor het dak niet kunnen bereiken.
andersom zijn er ook genoeg beroepen waar ik mannen nog nooit in gezien heb.
FadeToBlack schreef:
03-07-2019 14:15
Afbeelding

Afbeelding

Een opkikkertje voor PJK. Gelukkig hebben de dames handschoenen aan, zodat de nagels beschermd zijn.
Godzijdank :hihi:
Vergeetmenietje1980 schreef:
03-07-2019 15:57
andersom zijn er ook genoeg beroepen waar ik mannen nog nooit in gezien heb.
Jamaar da geef nie hè

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven