Werk & Studie alle pijlers

Onzeker over lichaamsgeur

17-06-2019 12:30 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Even wat achtergrondinfo, ik heb al sinds de middelbare school last van overmatig zweten. Ik ben er toen ook mee gepest. Dat en omdat ik tijdens mijn puberteit overgewicht had.

Het heeft me best wel gevormd in de zin dat ik aangeleerd heb mensen op afstand te houden. Als ze dichtbij me komen word ik heel onzeker zo van, ik hoop dat ze niets ruiken... Ik douche iedere dag, was mijn kleding bijna obsessief en gebruik deo. Ik dacht dat ik het probleem wel een beetje onder de knie had op deze manier maar werd net door mijn manager op een harde manier hierop aangesproken.

Ik barstte in huilen uit nadat dat gebeurde en ben buiten gaan zitten. Ik durf nu niet terug te gaan en mensen onder ogen te komen. Ik ben er echt kapot van en denk er zelfs aan om mijn werk hier op te zeggen.

Ik mag hier geen korte mouwen dragen wat het probleem alleen maar verergert. Voor de mensen die dit herkennen wil ik vragen of iemand tips heeft. Voor de mensen die het bij zichzelf niet herkennen wil ik een boodschap meegeven: oordeel alsjeblieft niet zo hard op deze dingen. Ik begrijp dat het vervelend is maar je weet niet wat er allemaal aan ten grondslag ligt. Het is niet altijd een gebrek aan persoonlijke verzorging wat deze situatie veroorzaakt.
Alle reacties Link kopieren
Als je hygiëne in orde is, dan is een bezoekje aan de huisarts een goed idee
Wat rot.
Ben je al eens naar de huisarts geweest? Die kan je evt een verwijzing geven naar de dermatoloog in het ziekenhuis.
Botox in je oksels kan vergoed worden vanuit de basisverzekering (wel eerst eigen risico) en dan ben je 6 maanden zweet-en stinkvrij.
Alle reacties Link kopieren
Bezoekje aan de huisarts waard inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor stoffen draag je? Synthetisch gaat heel snel stinken. Je kan het beste katoen dragen

Shirts nooit vaker dan 1 dag aandoen. BHs ook iedere dag schoon aan doen.

En wellicht wassen met dat spul van HG tegen vieze geurtjes.

Het is vaak oud zweet dat stinkt.

Als je dat al doet, dan inderdaad even naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-06-2019 13:03
Als je hygiëne in orde is, dan is een bezoekje aan de huisarts een goed idee
Dit. En geen synthetische kleding dragen.
Ik zou jezelf in ieder geval niks kwalijk nemen, je kan er vrij weinig aan doen. En als je er wat aan kan doen, is dit het moment voor de best mogelijke medische oplossing die je kan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat men hier niet tactisch mee om is gegaan!! Ik ben er voor om iemand op zijn lichaamsgeur aan te spreken. Ik zou het zelf ook graag willen weten. Maar waarom dan op een vervelende manier? Je geeft aan dat je deo gebruikt. Heb je ook wel eens anti transparant gebruikt. Zelf ben ik hier vorig jaar mee begonnen en geen natte oksels meer. Wellicht is botox een goede oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Heb je Odorex Dry of Syneo 5 al eens geprobeerd? Dat stopt het zweten helemaal.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Wat rot voor je! Er is hier een forummer die schreef over bepaalde supplementen die heel goed hier tegen zouden helpen. Dacht iets met zink maar ik weet het niet meer.
Dat topic is al van lang geleden en ik kon het niet terugvinden.
Maar volgens mij was het een reactie van Cateautje over die supplementen. Geen idee of dit mag, zo niet dan haal ik het direct weg!
Maar wat heeft de manager gezegd?
Heb je verteld dat je al allerlei maatregelen neemt?
Heb hetzelfde probleem gehad, kwam bij mij door de overgang.
Na een teleurstellend bezoek aan de huisarts ben ik het internet opgedoken en vond in Nieuw Zeeland het antwoord. Nu slik ik dagelijks zink picolinaat en magnesium citraat en heb er geen last meer van.
Verder smeer ik etherische rozemarijnolie onder mijn oksels, dat neutraliseert alle luchtjes. Is voor een mooi prijsje te koop bij het Kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook rekening houden met bepaalde etenswaren?

Verder: sterkte hoor, wat naar!
goldmember schreef:
17-06-2019 13:18
Wat rot voor je! Er is hier een forummer die schreef over bepaalde supplementen die heel goed hier tegen zouden helpen. Dacht iets met zink maar ik weet het niet meer.
Dat topic is al van lang geleden en ik kon het niet terugvinden.
Maar volgens mij was het een reactie van Cateautje over die supplementen. Geen idee of dit mag, zo niet dan haal ik het direct weg!
Ja dat was ik en heb er al een post aan gewijd. :)
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je. Mijn zoon van 11 had er ook veel last van. We waren om een andere reden bij een osteopaath, het kwam ter sprake en zijn advies was geflterd water te drinken met een speciale filter ( geen Brita, weet niet of ik het mag noemen, maar het is s.l.r.p. zonder de puntjes) mij zoon was te verzuurd.....het gaat nu stukken beter.
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
17-06-2019 13:29
Wat vervelend voor je. Mijn zoon van 11 had er ook veel last van. We waren om een andere reden bij een osteopaath, het kwam ter sprake en zijn advies was geflterd water te drinken met een speciale filter ( geen Brita, weet niet of ik het mag noemen, maar het is s.l.r.p. zonder de puntjes) mij zoon was te verzuurd.....het gaat nu stukken beter.
dan kan zuiveringszout ook werken (mits je bloeddruk niet te hoog is!)
Douchen
Goed scrubben
Anti zweet deo
Huisarts om verwijzing te krijgen om Botox in de zweet plekken te laten spuiten.

Dan zou je eraf moeten zijn
Alle reacties Link kopieren
Sowieso, als de manager dit heel onaardig gebracht heeft, kan het geen kwaad om aan te geven dat dit ook op een andere manier had gekund. Zeker omdat je al maatregelen neemt. Ik gok dat er vanuit werd gegaan dat jij er helemaal niets aan doet.

Ook vervelend dat je geen korte mouwen mag dragen. Ik draag bijna nooit shirts met lange mouwen (of het moet bitter koud zijn). Anders heb ik klotsende oksels. Dan liever een shirt met een jasje dat losser rond de oksels zit. Is zoiets misschien nog een oplossing?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vertel je dat niet gewoon. Als je dat niet doet dan vraag je om dit soort reacties.

Door het te verzwijgen, gaat het probleem niet weg. En hoe normaler jij het brengt, hoe normaler de reacties over het algemeen. Een idioot hier en daar gelaten.
spell68 schreef:
17-06-2019 13:38
Waarom vertel je dat niet gewoon. Als je dat niet doet dan vraag je om dit soort reacties.

Door het te verzwijgen, gaat het probleem niet weg. En hoe normaler jij het brengt, hoe normaler de reacties over het algemeen. Een idioot hier en daar gelaten.
Er lopen meer onbeschofte idioten rond dan jij vreest, geloof me.
Pipistrello schreef:
17-06-2019 13:05
Wat rot.
Ben je al eens naar de huisarts geweest? Die kan je evt een verwijzing geven naar de dermatoloog in het ziekenhuis.
Botox in je oksels kan vergoed worden vanuit de basisverzekering (wel eerst eigen risico) en dan ben je 6 maanden zweet-en stinkvrij.
Ik zou niet voor botox gaan, maar als het zo erg is als to schrijft zou ik kiezen voor het dichtbranden van de zweetkliertjes.
Hoe dat qua kosten is geen idee, maar lijkt me voor to het onderzoeken waard
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
17-06-2019 13:42
Er lopen meer onbeschofte idioten rond dan jij vreest, geloof me.
Ik vrees idioten niet, maar ik heb zelf die ervaring niet zo. Maar hoe dan ook, je kunt het maar beter voor zijn, dan kun je altijd terugvallen op het feit dat je het kenbaar hebt gemaakt en dat je gevraagd heb om het te laten weten als ze iets ruiken. Dat bespaart je in ieder geval dit soort confronterende momenten.
Fruity-Pebbles schreef:
17-06-2019 13:46
Ik zou niet voor botox gaan, maar als het zo erg is als to schrijft zou ik kiezen voor het dichtbranden van de zweetkliertjes.
Hoe dat qua kosten is geen idee, maar lijkt me voor to het onderzoeken waard
Het hoeven niet persé alleen de oksels te zijn hoor. Ik had het over mijn hele lichaam en stonk naar zweet alsof ik me een jaar niet had gewassen terwijl ik twee keer per dag onder de douche stond te schrobben en juist dat schrobben maakte het alleen maar erger. Ik heb alle soorten zeep geprobeerd en heb zelfs op het punt gestaan mezelf te wassen met bleek, zo erg was het, toen vond ik het antwoord en TO, echt, het werkt als een tierelier.
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
17-06-2019 13:48
Ik vrees idioten niet, maar ik heb zelf die ervaring niet zo. Maar hoe dan ook, je kunt het maar beter voor zijn, dan kun je altijd terugvallen op het feit dat je het kenbaar hebt gemaakt en dat je gevraagd heb om het te laten weten als ze iets ruiken. Dat bespaart je in ieder geval dit soort confronterende momenten.
Maar TO dacht het onder de knie(oksel :) ) te hebben
En is nu overvallen, door de reactie van manager
spell68 schreef:
17-06-2019 13:48
Ik vrees idioten niet, maar ik heb zelf die ervaring niet zo. Maar hoe dan ook, je kunt het maar beter voor zijn, dan kun je altijd terugvallen op het feit dat je het kenbaar hebt gemaakt en dat je gevraagd heb om het te laten weten als ze iets ruiken. Dat bespaart je in ieder geval dit soort confronterende momenten.
Het leven bestaat niet alleen maar uit werk, ook een avondje naar de bios wordt onmogelijk vanwege de opmerkingen en het omkijken naar waar de luft vandaan komt. Zelfs op straat worden opmerkingen gemaakt en bij de kassa in de super. Wat moet zij dan? Met een sandwichbord rond gaan lopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven