Werk & Studie alle pijlers

Motivatie?

17-06-2019 16:56 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag wel wat oude topics maar zag zo snel niets nieuws. Zijn er meer mensen op zoek naar (een andere) baan die willen meeschrijven ter motivatie? Ik zoek al heel lang en merk dat ik het niet goed meer kan opbrengen om nog gemotiveerd te zijn. Ik heb een baan dus directe nood is er niet maar ik heb ooit lang geleden een studie gedaan waar ik nog altijd graag iets mee zou willen doen. Heb alleen vakgerichte ervaring van ruim een decennium geleden dus sta nogal ver achter bij sollicitaties. Wil mij hierdoor alleen ook niet laten tegenhouden want dan blijf ik in deze baan waar ik nu werk voor altijd hangen terwijl ik er best ongelukkig van word.


Maar motivatie vinden.... waar doe ik dat? :P
Herkenbaar. In mijn zoektocht naar een nieuwe baan kreeg ik afwijzing na afwijzing tot ik 8 maanden later ineens aangenomen werd voor de perfecte baan uit >50 sollicitanten. Dit was ook terwijl ik al een vaste baan had waarin ik zeer ongelukkig werd.

Dus geef de hoop niet op. Er is altijd een vacature/functie die wel voor jou bestemd is.

Aanvulling: ik voldeed niet helemaal aan de gevraagde ervaring en opleiding, maar mijn enthousiasme en kennis/ervaring in een ander vakgebied sprak ze aan en gaf uiteindelijk de doorslag.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar, heb intern al vorig jaar een overstap gemaakt na 20 jaar, maar zag een maand of 2 geleden ineens een leuke vacature extern en er gewoon eens op gereageerd.
Helaas afgewezen maar ben verder in die hoek gaan zoeken en weer ergens op gereageerd, paar dagen geleden een reactie gehad of ik op gesprek wil komen en nu wordt 't ineens best spannend... 1 kant van mij zegt blijf in je vertrouwde hoekje, daar kun je vast ook nog doorgroeien en je zit daar goed met een vast contract maar de nieuwsgierigheid is sterker dus in ieder geval op gesprek denk ik dan maar.

Dus ook heel herkenbaar qua motivatie, maar ik weet nu dat ik op 't gemakkie rond blijf kijken en mij motivatie is mijn eigen ontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Ik zoek ook een nieuwe baan. Ik moet zeggen, ik heb een vast contract, maar ben doodongelukkig en kan ook geen motivatie meer opbrengen.

Het is erg moeilijk. De vaste lasten lopen gewoon door en je kunt niet zomaar even iets anders gaan doen.

Een jobcoach is een erg prijzig traject zonder dat er enige zekerheid is om daadwerkelijk een succes te behalen.

Hoe oud ben je, To?
Ik zit halverwege de 30 en dat zit me ook wel tegen.
Anderszijds :we leven in 2019, waarom je hele leven iets doen waar je doodongelukkig van wordt🙄...
Alle reacties Link kopieren
Ook voor mij herkenbaar.
nokie wijzigde dit bericht op 23-07-2019 19:28
Reden: Herkenbaar
96.14% gewijzigd
Polderbewoner schreef:
17-06-2019 18:04
Ja. Ik zoek ook een nieuwe baan. Ik moet zeggen, ik heb een vast contract, maar ben doodongelukkig en kan ook geen motivatie meer opbrengen.

Het is erg moeilijk. De vaste lasten lopen gewoon door en je kunt niet zomaar even iets anders gaan doen.

Een jobcoach is een erg prijzig traject zonder dat er enige zekerheid is om daadwerkelijk een succes te behalen.

Hoe oud ben je, To?
Ik zit halverwege de 30 en dat zit me ook wel tegen.
Anderszijds :we leven in 2019, waarom je hele leven iets doen waar je doodongelukkig van wordt🙄...
Leeftijd zegt ook niet alles. Ik ben ook begin 30 en toch aangenomen uit de meer dan 50 sollicitanten waarvan waarschijnlijk een hoop meer ervaring en betere opleiding hadden.

Inderdaad. Waarom ergens blijven hangen als je er doodongelukkig van wordt. Dat was voor mij de belangrijkste reden om verder te zoeken. Ik heb ondanks dat ik dus een vast contract had uiteindelijk gekozen voor een baan waarbij ik in eerste instantie een jaarcontract heb gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn al jullie reacties al. En de herkenning. Bedankt voor het reageren ook.

Philae bedankt voor je positieve bericht. Zoals je zegt, waarom ergens blijven als je er ongelukkig van wordt. Maar die contracten is ook een ding, steeds vaker staat er echt voor een afgekaderde tijd. Eerst stond er nog regelmatig: met kans op vaste aanstelling maar dat zie ik niet veel meer. Maakt mij zelf niet perse gelijk uit maar het maakt het uwv wel veel uit heb ik in mijn omgeving gezien. hoop dat ik nooit op het uwv hoef terug te vallen, maar in mijn achterhoofd wel een extra angstdingetje


Polderbewoner wat je zegt over leeftijd speelt bij mij ook. Er zijn genoeg jonkies die net klaar zijn met hun opleiding en die net zo veel of nog meer specifieke ervaring hebben. Lastig tegenop boksen. Maar wat je ook zegt, het moet geen reden zijn om dan maar te blijven hangen bij een baan die niets meer biedt. Jobcoach en sollicitatietraject heb ik ook naar gekeken maar inderdaad mega duur. En geen idee of het resultaat heeft.

Nikie goed dat jij de stap naar een jobcoach hebt gezet. Heb je er naar jouw idee al wat aan tot nu toe? Lijkt mij ook prettig dat jouw huidige baas op de hoogte is. Voor beide kanten. En ook goed dat je die andere baan die lijkt op wat je nu doet laat schieten. Als het nu niet bij je past zal dat dat vast ook niet doen en als ik je zo lees zal het heel iets anders worden wat beter bij je past. Spannende stappen hoop dat je loopbaancoach je er goed bij kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.
nokie wijzigde dit bericht op 23-07-2019 19:28
Reden: Herkenbaar
98.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog heel erg lopen twijfelen of ik komende vrijdag op gesprek zou gaan, ook door reacties van m'n vader. Hij is bang voor de zekerheid die ik opgeef bij mijn huidige werkgever Maar ik ga gewoon eens op gesprek, ook om te zien hoe 't bedrijf aanvoeld en om mijn vragen te stellen, 't is qua werkplek en werktijden al een uitdaging, 2 weken op 2 weken af, dus mocht de klik er zijn wil ik kijken of ik een dag of wat mee kan lopen om te zien of dit echt iets is voor mij. Maar eerst eens op gesprek vrijdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels alweer een jaar aan het schrijven en vind het soms echt moeilijk om nog gemotiveerd te blijven. Echter moet ik wel want heb inmiddels geen baan meer...

Heb wel meerdere gesprekken gehad, maar werd het toch steeds niet.

Vandaag echt een onzinnige afwijzing gehad, en toen vond ik het wel moeilijk, maar net toch weer twee brieven weggedaan.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Wéér griep gehad hier dus geen scherm gezien afgelopen dagen.

Meredith rot dat je niet meer vanuit een baan solliciteert nu :( Als je wel op gesprek bent geweest maat het dan niet bent geworden, bel je dan ook om te informeren wat de reden was? Ik durf dit nooit stom he.
Rot van je onzinnige afwijzing maar doorzetter dat je nog wel weer brieven de deur uit hebt gedaan. Het is zo demotiverend he.

Xandora top dat je op gesprek mag. Moeilijke afweging dan maar klinkt wel leuk ook weer.

Nikie dankjewel voor de informatie dat klinkt goed en fijn dat het voor jou al wat oplevert nu!
TO, hoe oud ben je?
Boven de 45?
Alle reacties Link kopieren
Odense nee, ik ben onder de 40.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook aan het rondkijken.

Ik heb op dit moment nog wel een contract en hoewel mijn leidinggevende zegt dat er wel een vast contract in zit, geloof ik er niet zo heel veel van als ik eerlijk ben. Er zijn net weer allemaal mensen weggegaan bij ons, omdat ze dus niet dat vaste contract kregen.
Daarnaast ik me serieus af of ik hier nog wel kansen tot ontwikkelen ga krijgen.

Maar tegelijkertijd vind ik het lastig. Ik heb nu een baan met ideale tijden en zit qua loon ook niet erg beroerd of zo.

Vind het wel lastig hoor. Ik ben geen ster in brieven schrijven. Ik heb inmiddels wel een aantal lijntje her en der uitgegooid in m'n netwerk in de hoop dat daar misschien wat leuks uitkomt en hou de vacaturessites in de gaten.
omelette-du-fromage schreef:
27-06-2019 20:30
Odense nee, ik ben onder de 40.
Anders had ik je getipt over een gratis (ja, echt!) coachingsmogelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Odense super dat je dat aan mij wilde doorgeven, dankjewel. Maar jammer genoeg val ik daar dan buiten.
Alle reacties Link kopieren
@omelette: Ik bel er eigenlijk nooit achteraan omdat ik meestal het meteen vraag als ze bellen, maar meestal is het antwoord toch iets als: ja we vonden je erg goed, maar er was een andere kandidaat die meer ervaring had, beter was.

@stormysea: wat vervelend dat je zo aan het lijntje gehouden wordt. Ik heb die ervaring ook gehad en ineens moest ik er uit (nou had dat meer met collega's te maken die een vuil spelletje hadden gespeeld), maar toen ik het hoorde is er op een nare geprobeerd om mij nog eerder weg te krijgen. Ben gelukkig redelijk nuchter van mezelf en kon mezelf weer snel bij elkaar rapen en keihard de onderhandelingen aangaan.

Ik ben ondertussen uitgenodigd voor een gesprek. Het leuke is dat het een functie is waar ik niet op gesolliciteerd heb, maar wel een erg leuke baan is in een leuke omgeving. Totaal onverwacht, maar het spreekt mij erg aan en ik ben enthousiast en heb er echt zin in.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
@MeredithGrey, ja, ik vind het best een vuil spelletje. Qua contracten ook net zo uitgekiend dat we onder de 2 jaar blijven, dus geen transitievergoeding. Niet dat het zo'n enorme bedrag zou zijn, maar vind het wel weer veelzeggend.

Tegelijkertijd wens ik ze veel succes als ik er straks wel uit moet. Veel nieuwe collega's, andere collega's die vertrekken. Ik ben 1 van de weinigen die nog voldoende kennis heeft.

Ach, ik moet nu gewoon gaan doorpakken. Maar vind 't zo'n drempel.
Alle reacties Link kopieren
Stormysea schreef:
28-06-2019 09:02
@MeredithGrey, ja, ik vind het best een vuil spelletje. Qua contracten ook net zo uitgekiend dat we onder de 2 jaar blijven, dus geen transitievergoeding. Niet dat het zo'n enorme bedrag zou zijn, maar vind het wel weer veelzeggend.

Tegelijkertijd wens ik ze veel succes als ik er straks wel uit moet. Veel nieuwe collega's, andere collega's die vertrekken. Ik ben 1 van de weinigen die nog voldoende kennis heeft.

Ach, ik moet nu gewoon gaan doorpakken. Maar vind 't zo'n drempel.
Ja dat van die contracten is ook erg herkenbaar in mijn vakgebied. Ben inmiddels best vaak geswitched van baan en dat begint me helaas een beetje tegen te werken in het solliciteren. Best hypocriet omdat deze bedrijven er zelf aan meedoen. Het is ook een drempel, maar ik denk dat als je er dan uit bent, het wel oplucht.
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven