Werk & Studie alle pijlers

Eindelijk dat Frans onder de knie krijgen

17-06-2019 21:40 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-forummers

Ik ben een twintiger die recent gestopt is met studeren na het behalen van een bachelordiploma. Na lang tobben over wat ik precies wilde doen, heb ik zo goed als een plan voor mezelf kunnen maken.

Eén van die elementen binnen mijn "grote levensplan" - om het even in Hollywoodstijl uit te drukken - is een taalcursus. Meer bepaald: ik wil graag Frans leren in - je raadt het nooit - Frankrijk.

Ik ben bijgevolg op zoek naar een organisatie, of naar een taalschool, o.i.d. die me kan helpen om deze wens in vervulling te brengen. Ik ben niet zo veeleisend, wat ik vooral verwacht is een goede cursus om mijn taalniveau wat op te krikken, over een iets langere periode (een maand/zes weken, zoiets). Verder qua accommodatie heb ik geen specifieke wensen, een verblijf bij een gastgezin is iets wat mij zeker aanspreekt!

Momenteel heb ik zelf al bij een organisatie - Education First - geïnformeerd, wat veelbelovend lijkt, maar ik zou toch graag wat prijzen/aanbiedingen kunnen vergelijken.

Heeft iemand ervaring met een bepaalde organisatie? Tips waar ik even kan polsen?

Alvast bedankt!
leeg
Alle reacties Link kopieren
Alliance Française?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Geen antwoord op je vraag, maar ik ga met EF over een maand en vind het tot nu toe een aanrader. Zeer positief.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Frans geleerd bij Accent Français in Montpellier. Gemoedelijke school in het centrum met weinig Nederlanders, dus je moet wel Frans spreken. De stad is ook een aanrader
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via Tricolore een jaar Franse taal en cultuur gestudeerd aan een Franse universiteit. Was dus een talenopleiding van een jaar, gewoon voor de leuk en als tussenjaar tussen mijn eindexamen en mijn rechtenstudie. Alles was erg goed geregeld, van de lessen tot de accommodatie. Je werd op 1 vd 6 niveaus ingedeeld. Ik ben zelf naar Lyon gegaan. Een aanrader wat mij betreft. Bonne chance!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de reacties allen! Het is fijn om jullie ervaring ook eens te horen :)

@ Zeewater, toch leuk om te weten dat jouw ervaring met hen goed was. Tot nu toe maken zij inderdaad echt een goede indruk, dus ik overweeg hen zeker.
leeg
Alle reacties Link kopieren
http://www.french-in-cannes.com/

Mijn man heeft hier een paar maanden gezeten tijdens een sabbatical. Niveau 0 had hij.

Hij heeft er genoeg geleerd om een praatje te maken op de camping en zelfs door Fransen uitgenodigd te worden om in de caravan voetbal te komen kijken.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Oh, bedankt voor de tip @Snoesje666 !
leeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven