Werk & Studie alle pijlers

Reistijd!

21-06-2019 07:37 12 berichten
Ik heb een vraagje waar ik niet uitkom! Ik werk 20 uur in de week en ga 1 dag naar school! Mijn woon-werkverkeer is ongeveer 1 km. Ga altijd op de fiets. Mijn woon-school afstand is rond 20/22 km. Mag ik deze laatste reisafstand voor school declareren voor kilometervergoeding? Mijn klasgenoten zeggen van wel, maar mijn collega’s zeggen van niet. Mijn collega’s zeggen alleen als je werkgerelateerd een cursus of zo specifiek voor het werk moet doen. Maar deze dag school is juist voor mijn werk. Doe helpende zorg en welzijn met stukje plus BBL. Wie heeft ervaring of kandij meer vertellen? Zou zonde zijn als ik toch recht heb op reiskostenvergoeding en deze niet declareer.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het al aan je leidinggevende, de HR- of PZ-afdeling gevraagd? En zo nee, waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Als je je opleiding zelf begonnen bent en zelf betaald kan je die kosten niet declareren. Dat zijn privé kilometers.
Trotter schreef:
21-06-2019 07:40
Heb je het al aan je leidinggevende, de HR- of PZ-afdeling gevraagd? En zo nee, waarom niet?
Mijn leidinggevende is momenteel met vakantie. En HR wil ik vandaag ook even bellen, maar ik had zoiets van misschien weet iemand het hier!
Betaal je zelf de opleiding of betaalt je werkgever de opleiding (schoolgeld, studieboeken, etc)?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ligt dat niet wettelijk vast, maar staat dit in een CAO of je arbeidsvoorwaarde.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op een afdeling waar ook bbl-studenten zitten. Daar is het niet gebruikelijk. Maar dat is wel een andere branche, dus ik weet niet of dat voor jou hetzelfde geldt.
Marana schreef:
21-06-2019 07:56
Betaal je zelf de opleiding of betaalt je werkgever de opleiding (schoolgeld, studieboeken, etc)?
De werkgever betaald de opleiding!
Alle reacties Link kopieren
Declareren!

Misschien vraagt iemand van HR 'wat is dit?'
Dan zeg je dat het de opleidingslocatie is waar je vrijdag heen moet.

In het aller-allerergste doemscenario zegt iemand van HR dat je dit niet kan declareren. En dan zeg je 'goh, dat wist ik niet'.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Wat staat er in je arbeidsovereenkomst en CAO?
Cinderella76 schreef:
21-06-2019 09:06
De werkgever betaald de opleiding!


Dan zou ik het gewoon vragen. Misschien zijn ze zo lief.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
21-06-2019 09:06
De werkgever betaald de opleiding!
Ook de cursus Nederlands?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven