Werk & Studie alle pijlers

Oogontsteking en werk

23-06-2019 14:24 52 berichten
Helaas heb ik sinds vannacht een flinke oogontsteking te pakken. M'n rechteroog is dik, knalrood, traant en doet pijn en links is ook niet helemaal goed. Ben vanmorgen direct naar de huisartsenpost geweest en heb druppels gehad. Uit ervaring weet ik dat het een dag of twee duurt voordat ze aanslaan. Tot die tijd kan ik m'n lenzen niet in en moet ik dus m'n noodbril dragen. Hier kan ik echter niet mee werken (doe kantoorwerk, zit heel veel achter de computer). Ik twijfel nu wat te doen morgen, m'n lenzen toch in en gaan werken of lenzen uit laten en dus thuisblijven. Dan hebben ze op het werk wel een probleem, m'n ene collega is op vakantie en de andere werkt halve dagen en kan daarbij ook niet echt zelfstandig de afdeling runnen. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Prop gerust die lenzen er in. Wie weet gaat het goed. Wie weet gaat het fout en wordt het allemaal nog veel erger.
Ach, een nieuw stel ogen is zo gekocht toch?

Thuisblijven dus

Waarom kun je met je noodbril niet werken?
Alle reacties Link kopieren
Wel gaan, lenzen uit laten natuurlijk en doen wat je kan buiten de computer. Misschien kan je wel telefoon doen en andere kleinere klusjes.
Is het niet mogelijk om thuis te kunnen werken? Ik heb meestal dat als ik ziek ben en ik kom thuis dan voel ik me gelijk iets fijner/rustiger. Misschien de optie om het met noodbril te proberen?

Ik zou in iig morgenochtend even aankijken en in de ochtend je baas/leidinggevende bellen. Uitleggen en vragen of hij opties ziet. Wellicht dat je het kan proberen, met extra pauzes?
Waarom kan je met je noodbril geen kantoorwerk doen?
Alle reacties Link kopieren
Gaat het bedrijf failliet als je niet komt? Of is het vooral even vervelend?

In beide gevallen; is het waard je ogen er voor op het spel te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Als je collega de afdeling niet zelf kan runnen, kun jij toch aansturen? Hoef je op zich zelf nog niet voor achter de computer ofzo.
Dan werk je maar even op halve kracht, so be it.
Of als je na een paar uur merkt dat het niet gaat kan je alsnog naar huis gaan. Je kan het op z’n minst proberen, thuis ga je toch ook niet de hele dag met je ogen dicht zitten?
anoniem_376070 wijzigde dit bericht op 23-06-2019 14:37
46.45% gewijzigd
.
Ik heb hele slechte ogen (-7 met cilinder) en kan eigenlijk geen bril verdragen, buiten dat het heel onprettig kijkt krijg ik er binnen no time hevige hoofdpijnen van. Daarom draag ik al sinds m'n 17e lenzen.
Alle reacties Link kopieren
Zorgen voor een goede noodbril. Ik zou wel gaan en als het computerwerk niet gaat, ander werk doen. Kan je de computer niet anders instellen waardoor je wel computerwerk kunt doen?
Alle reacties Link kopieren
Jemig wat is iedereen streng. Ik vind het een goede reden om je ziek te melden met je ogen moet je niet sollen. Straks wordt het erger en dan lig je er veel langer uit.
In ieder geval zeker geen lenzen indoen
Ik kijk sowieso morgenochtend even aan hoe het dan is.

Met heel veel computerwerk bedoel ik eigenlijk dat ik gewoon de hele dag achter dan computer zit, werkzaamheden zonder computer zijn er niet tot nauwelijks.
Lenzen natuurlijk niet in gaan doen, maar ik zou zeker zorgen voor een goede bril. Mijn ogen zijn stuk slechter, inclusief cilinders en een prisma en kan het juist prima af met bril.
Dus ik zou ten alle tijde zorgen voor een goede bril voor dit soort problemen.

En werken, ja ziek is ziek, en bedrijf valt vast niet om 😉
Moet je auto rijden?

Kan je misschien telefoonwerk doen?
Anders gewoon even bellen morgen om te overleggen

Lenzen in nog niet doen.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 23-06-2019 14:50
3.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cat1985 schreef:
23-06-2019 14:38
Jemig wat is iedereen streng. Ik vind het een goede reden om je ziek te melden met je ogen moet je niet sollen. Straks wordt het erger en dan lig je er veel langer uit.

Maar waarom zou het door alleen aanwezig te zijn op het werk wel erger worden en thuis niet?
Ik vind dit een beetje categorie ‘ontstoken nagelriem en veel moeten lopen op het werk’. Dan pas je je werk zoveel mogelijk aan, neemt wat extra pauze om te zitten met je voet omhoog, geen drama van maken.
.
Lenzen niet in doen in ieder geval....dat is alleen maar vragen om problemen. Ik zou naar het werk gaan en supervisie houden. Lukt het niet dan ga je naar huis.
En het bedrijf kan best zonder je hoor....als je buikgriep hebt ga je neem ik aan op, niet.

Ik ben ook het type gewoon proberen en als het niet gaat dan naar huis. Meestal blijf je dan en heel soms gaat het echt niet. Je bent geen robot die je kunt resetten.
Regel eens een goede bril, met een goede bril moet je prima je werkzaamheden kunnen doen. Zeker als je blijkbaar vaker een oogontsteking hebt. Waarom heb je dat trouwens? Slechte hygiëne? Ga je wel regelmatig voor een lenscontrole?
In ieder geval niet je lenzen in doen voordat je ogen hersteld zijn.
Wat voor lenzen heb je? Ik hoop maand-, week- of daglenzen? Huidige paar dan weggooien en nieuwe pas indoen als de ontsteking 2 dagen weg is. Niet als het nog maar een beetje beter gaat.
Met bril naar je werk, probeer het op z'n minst. En bestel een goeie bril. Als jij regelmatig oogontsteking hebt, heb je die gewoon nodig.
Alle reacties Link kopieren
Lenzen uit, bril op en gaan met die banaan.
Ik ben juist super hygiënisch met m'n lenzen. Ga elk half jaar op controle bij de opticien en jaarlijks bij de oogarts en doe iedere eerste van de maand een nieuw paar lenzen in. Daarnaast natuurlijk ook de dagelijkse hygiene van lenzen en bewaardoosje reinigen en altijd verse vloeistof gebruiken.

De bril die ik heb is een goede bril, aangemeten door een goede opticien maar op een of andere manier zijn mijn ogen en een bril geen goede combi. Ik ben destijds op advies van de oogarts lenzen gaan dragen.
LhasaApso2008 schreef:
23-06-2019 14:35
Ik heb hele slechte ogen (-7 met cilinder) en kan eigenlijk geen bril verdragen, buiten dat het heel onprettig kijkt krijg ik er binnen no time hevige hoofdpijnen van. Daarom draag ik al sinds m'n 17e lenzen.
Dan is je bril niet goed. Ik heb een andere sterkte, maar meerdere cilinders en kan prima kantoorwerk doen met een goede bril.
Man heeft een slechtere sterkte, inclusief cilinders en prisma en kan ook prima kantoorwerk doen.
Zorgen voor een nieuwe en goede bril dus
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat je hoe dan ook morgen niet met de auto naar je werk gaat. Dat zou bij voorbaat al onverantwoord zijn. Je lenzen indoen met ontstoken ogen lijkt me sowieso een no brainer....
Ik zou voor de toekomst dus kijken naar een bril waarmee je wél kunt leven, en je morgen dus ziek melden, ook al lig je dan niet doodziek op de bank ;)
Tenzij je lopend of fietsend naar je werk kunt (en dus wel redelijk kunt zien met die bril) en de boel daar draaiend houden zonder zelf achter de pc te zitten.
Ik vind het vreemd om vanwege een oogontsteking je ziek te melden op je werk.
Verder zou ik op zoek gaan naar een goede bril naast je lezen. Die zijn er echt.
Alle reacties Link kopieren
LhasaApso2008 schreef:
23-06-2019 15:13
Ik ben juist super hygiënisch met m'n lenzen. Ga elk half jaar op controle bij de opticien en jaarlijks bij de oogarts en doe iedere eerste van de maand een nieuw paar lenzen in. Daarnaast natuurlijk ook de dagelijkse hygiene van lenzen en bewaardoosje reinigen en altijd verse vloeistof gebruiken.

De bril die ik heb is een goede bril, aangemeten door een goede opticien maar op een of andere manier zijn mijn ogen en een bril geen goede combi. Ik ben destijds op advies van de oogarts lenzen gaan dragen.

Dan is het voor jou dus geen goede bril.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven