Werk & Studie alle pijlers

Thuisstudie / cursus medische terminologie

03-07-2019 16:09 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar werk ik als medisch administratief medewerker. Ik heb hiervoor een secretariële opleiding gevolgd. Ik heb deze studie toen in één jaar gedaan in plaats van twee, hierdoor heb ik het keuze vak medische terminologie laten vallen. Nu ik in de zorg werk, merk ik dat ik dit ook ontzettend interessant vindt. Tijdens mijn sollicitatie werd er vertelt dat ik de cursus medische terminologie nog moet volgen, al zijn ze hier totaal niet streng in, toch lijkt het mij wel erg interessant om de arts en de brieven ook te begrijpen.

Nu zit ik te twijfelen tussen de cursus medische terminologie en de Medische Kennis - Anatomie, Fysiologie en Pathologie. Nu weet ik dat de ene cursus puur de termen zijn en de andere inhoudelijker en hbo niveau. Heeft iemand ervaring met beide cursussen? En wat raden jullie aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beide vakken gehad bij mijn opleiding medisch secretaresse. Aan medische terminologie had ik bij mijn werk het meest. Het andere vond ik leuk en interessant, maar het meeste heb ik al geleerd door de artsen uitleg te vragen, dingen op te zoeken en af en toe mee te kijken bij een operatie 😊
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
terminologie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven