Werk & Studie alle pijlers

“Last” van assertieve, overheersende collega’s

07-07-2019 15:36 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb best een “raar” probleem vind ik zelf. Ik werk als vrouw in een mannenwereld en heb best een zacht karakter van mezelf. Heb hier al 1000 en 1 cursus en therapie voor gevolgd en het wordt wel iets beter maar ik blijf het makkelijker mikpunt. Voor wie is dit herkenbaar?
anoniem_387929 wijzigde dit bericht op 18-07-2019 21:55
40.36% gewijzigd
Wat voor last heb je er dan van?
Alle reacties Link kopieren
Last is misschien niet het juiste woord... meer angst voor wat er weer gaat komen en dan stil worden
Je zit toch niet vast in je baan? Als het je niet bevalt ga je solliciteren. Het is niet overal hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
En door die angst zit ik vaak met spanning op mijn werk
Daarnaast vind ik dat mensen goed zijn zoals ze zijn. Je hoeft je niet altijd te verdedigen tegen overheersende collega's. De werkomgeving past dan gewoon niet.
Foreverlove2019 schreef:
07-07-2019 16:39
Last is misschien niet het juiste woord... meer angst voor wat er weer gaat komen en dan stil worden

Maar waar ben je dan bang voor? Maak dat eens concreet, want nu is het allemaal erg vaag wat je schrijft
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
07-07-2019 16:39
Je zit toch niet vast in je baan? Als het je niet bevalt ga je solliciteren. Het is niet overal hetzelfde.
Zou je dat niet overal hebben? Ik pas daar ook niet goed. Werk er al heel lang maar voel me zo anders dan de rest. Zouden er ook bedrijven zijn waar de mensen liever zijn voor elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen heb je normale collega's (wat doen ze verkeerd?). En ligt het probleem bij jou.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
07-07-2019 16:42
Maar waar ben je dan bang voor? Maak dat eens concreet, want nu is het allemaal erg vaag wat je schrijft
Oké, voel me onzeker want er worden altijd opmerkingen gemaakt om mij belachelijk te maken. Ze zitten me altijd te testen en ik ben niet iemand die een weerwoord heeft. Ik zit dan maar zenuwachtig te lachen bijvoorbeeld. In de pauze voel ik me prettiger omdat ik dan bij leukere mensen zit. Mensen zijn blijkbaar belangrijk voor hoe ik me voel. Nu zijn het echt wel lastige mensen waar ik bij zit dat zegt de rest ook
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
07-07-2019 16:41
Daarnaast vind ik dat mensen goed zijn zoals ze zijn. Je hoeft je niet altijd te verdedigen tegen overheersende collega's. De werkomgeving past dan gewoon niet.
ik ook hoor... zo denk ik ook maar het voelt anders
Alle reacties Link kopieren
Foreverlove2019 schreef:
07-07-2019 16:39
Last is misschien niet het juiste woord... meer angst voor wat er weer gaat komen en dan stil worden
Wat doen je collega's waar jij dan last van krijgt?
Joe.
Foreverlove2019 schreef:
07-07-2019 16:42
Zou je dat niet overal hebben? Ik pas daar ook niet goed. Werk er al heel lang maar voel me zo anders dan de rest. Zouden er ook bedrijven zijn waar de mensen liever zijn voor elkaar?
Daar?
Foreverlove2019 schreef:
07-07-2019 16:45
Oké, voel me onzeker want er worden altijd opmerkingen gemaakt om mij belachelijk te maken. Ze zitten me altijd te testen en ik ben niet iemand die een weerwoord heeft. Ik zit dan maar zenuwachtig te lachen bijvoorbeeld. In de pauze voel ik me prettiger omdat ik dan bij leukere mensen zit. Mensen zijn blijkbaar belangrijk voor hoe ik me voel. Nu zijn het echt wel lastige mensen waar ik bij zit dat zegt de rest ook
Serieus, zoek een andere baan.

Nee, niet overal gaan ze zo met collega's om.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
07-07-2019 16:47
Daar?

Nee bedoel bij andere bedrijven... dit is mijn eerste baan
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
07-07-2019 16:48
Serieus, zoek een andere baan.

Nee, niet overal gaan ze zo met collega's om.

Ik heb er nooit over gedacht omdat ik dacht dat dit overal is
Je kunt jezelf niet veranderen, maar je kunt wel van omgeving veranderen. Er zijn echt ook leuke werkomgevingen!
Foreverlove2019 schreef:
07-07-2019 16:45
Oké, voel me onzeker want er worden altijd opmerkingen gemaakt om mij belachelijk te maken. Ze zitten me altijd te testen en ik ben niet iemand die een weerwoord heeft. Ik zit dan maar zenuwachtig te lachen bijvoorbeeld. In de pauze voel ik me prettiger omdat ik dan bij leukere mensen zit. Mensen zijn blijkbaar belangrijk voor hoe ik me voel. Nu zijn het echt wel lastige mensen waar ik bij zit dat zegt de rest ook

Ok, en wat zegt jouw leidinggevende als je bespreekbaar maakt dat je zo behandeld wordt? Want iemand altijd belachelijk maken die zich daar onvoldoende tegen weet te weren is niet acceptabel.

Er zijn misschien wel werkplekken waar je beter op je plek zult zitten. In een mannenwereld is de manier van omgaan met elkaar lomper vaak. Maar hoe dan ook zou ik wel kijken hoe je zelf assertiever kunt worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat jouw collega's problemen hebben met jou als je altijd zo vaag bent.

Vooral als je met mannen werkt die houden van duidelijkheid.

En als ze zich aan jou irriteren dan gaan ze vervelend terug doen.
Alle reacties Link kopieren
Foreverlove2019 schreef:
07-07-2019 16:45
Oké, voel me onzeker want er worden altijd opmerkingen gemaakt om mij belachelijk te maken.
Je wordt gewoon gepest?

Pesters zullen altijd zeggen dat het aan de gepeste ligt: gepeste kan niet tegen een geintje, ze kan het gewoon zeggen als ze het te ver vindt gaan, dit is nou eenmaal de sfeer, ze past er gewoon niet bij.
Allemaal onzin, ze weten dondersgoed wat ze doen.

Met je leidinggevende bespreken. Niemand moet met stress op zijn werk zitten om de grappen die gemaakt worden.
Alle reacties Link kopieren
Jawlensky schreef:
07-07-2019 16:51
Ok, en wat zegt jouw leidinggevende als je bespreekbaar maakt dat je zo behandeld wordt? Want iemand altijd belachelijk maken die zich daar onvoldoende tegen weet te weren is niet acceptabel.

Er zijn misschien wel werkplekken waar je beter op je plek zult zitten. In een mannenwereld is de manier van omgaan met elkaar lomper vaak. Maar hoe dan ook zou ik wel kijken hoe je zelf assertiever kunt worden.
Mijn leiddinggevende vindt het mijn probleem. Zij is zelf ook niet zo assertief maar heeft er misschien meer lak aan
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
07-07-2019 16:52
Ik snap wel dat jouw collega's problemen hebben met jou als je altijd zo vaag bent.

Vooral als je met mannen werkt die houden van duidelijkheid.

En als ze zich aan jou irriteren dan gaan ze vervelend terug doen.
Misschien pas ik beter bij vrouwen
Foreverlove2019 schreef:
07-07-2019 16:54
Mijn leiddinggevende vindt het mijn probleem. Zij is zelf ook niet zo assertief maar heeft er misschien meer lak aan
In dat geval zou ik maar eens op zoek gaan naar ander werk.
Maar ook naar een manier om assertiever te worden, want overheersende of onvriendelijke collega's kun je overal tegenkomen.
Alle reacties Link kopieren
Foreverlove2019 schreef:
07-07-2019 16:55
Misschien pas ik beter bij vrouwen
Die zijn niet ‘liever’
Nee heb je, ja kun je krijgen
Foreverlove2019 schreef:
07-07-2019 16:55
Misschien pas ik beter bij vrouwen

Want die zijn allemaal zo lief, leuk en aardig? :vechten:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven