Werk & Studie alle pijlers

Cursus Italiaans

08-07-2019 08:40 14 berichten
Hoi!

Ik ben gek op Italië en wil de taal graag leren spreken. Heeft iemand hier ervaring met een cursus Italiaans? Vanwege mijn werk wil ik liever niet in een klas terechtkomen, het is voor mij handiger om hier op zelfgekozen tijden mee bezig te gaan. Dus iets van een thuisstudie of cursus, iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar ooit eens onderzoek naar gedaan, in een ver verleden 8-) .

En toevallig heeft een vriendin van mij ooit een thuiscursus Italiaans gedaan en ze spreekt het nu behoorlijk goed, ik weet verder niks van thuis cursussen, maar zij had dus een heel goed resultaat, ligt waarschijnlijk ook aan haar motivatie.

Zou een cursus in Italie iets voor je zijn? Er zijn best veel taalscholen waar je bijv. al 2 weken les kan krijgen, en waar je de taal dan heel snel leert, omdat je wel Italiaans moet praten, werkt vooral goed als je dan alleen naar Italie gaat. Dan zit je wel in ene klein klasje, je kan daar ook privé les krijgen trouwens, misschien een leuk idee voor als je nog geen vakantie bestemming hebt.

En als je heel veel geld hebt, zou je naar Regina Coeli kunnen gaan in Vught.
Prisma had jaren geleden een boek uit de reeks prisma taaltraining genaamd Italiaans voor zelfstudie. Daar zaten ook cds bij voor luisteroefeningen.
Zag er goed uit.
Je zou kunnen kijken of ze die nog hebben.
Alle reacties Link kopieren
Privéles van iemand, daardoor kan je veel leren.
Alle reacties Link kopieren
Voor de beginselen zou je de Duolingo app kunnen gebruiken. Ik heb de betaalde versie om Spaans te leren en ben er al een heel eind mee gekomen sinds oktober. Daarna misschien les in Italië zelf?
Babbel taalcursus?
Alle reacties Link kopieren
misschien volksuniversiteit, of hoe die instellingen ook heten tegenwoordig, of is er een buurthuis waar cursus gegeven wordt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een groot voorstander van les, met name door een native speaker. In veel steden zit Dante Alighieri, een organisatie gericht op de Italiaanse taal en cultuur. Die geven ook les op verschillende niveaus.
Alle reacties Link kopieren
Pimsleur
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
08-07-2019 09:23
Voor de beginselen zou je de Duolingo app kunnen gebruiken.
Dit. Duolingo werkt erg goed inderdaad.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb basis Italiaans geleerd met Duolingo (gratis) en ga volgend jaar een cursus Italiaans doen in Italië.
Alle reacties Link kopieren
Non lo so.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Voor zelfstudie kan ik Assimil aanbevelen. Ik heb er Spaans en Duits mee geleerd en dat begreep en sprak ik prima (2x naar het buitenland geweest tijdens schoolcarriere). Intussen ben ik het deels verleerd, maar dat ligt aan het feit dat ik het niet meer gebruik (in Vlaanderen ben je meer met Frans en Engels helaas)

Duolingo is ook goed, maar vind ik saai na een tijdje.
Heb het ooit ook geleerd met gewoon een cursus zelf thuis, gewoon via de boekhandel gekocht, wel met c.d.'s en uitspraaktraining. Had vooral in eerste instantie 'passieve' kennis had, maar na een paar weken vakantie met Italianen die nauwelijks Engels spraken en ik dus wel moest, ging spreken en verstaan al heel snel goed. Ik pik wel snel talen op en luisterde veel Italiaanse muziek e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven