Werk & Studie alle pijlers

Gevoelig en onzeker op het werk

08-07-2019 16:46 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik moet iets even van me af schrijven. Ik heb sinds een aantal maanden een nieuwe baan in een call center. Op t eerste gezicht niet echt iets voor mij maar het werk bleek veel leuker dan verwacht. Ik belde normaal alleen uit alleen door omstandigheden doe ik nu ook de inbound.

Hier ging het alleen even mis. Er kwamen zo veel meer vragen bij en zo veel meer handelingen, iets wat geen probleem is normaal maar ik word steeds onzekerder. Fouten maken mag alleen reageren collega's die mij helemaal niet kennen niet heel vriendelijk en hierdoor kruip ik heel erg in mn schulp. Ik kan prima tegen op of aanmerkingen maar niet zo goed tegen mensen die je behandelen alsof ze boven je staan.

Hiernaast hoorde ik net op de afdeling naast me mijn naam vallen met daarna gelach. Ik schrok hier heel erg van en word hier hoe stom het ook is onzeker van. Zo erg dat ik nu even taken aan het doen ben waar ik even niks fout aan kan doen zodat ik niet vandaag nog iets over mij heen krijg.

Zo erg klinkt het allemaal niet en het kan nog veel erger maar waren er meer gevoelige mensen in werk waar je soms toch een olifantenhuis voor moet hebben? En hoe hebben jullie dit aangepakt? Ben je gestopt of zijn er tips om hier mee om te gaan? Want wat ik wel weet is dat ik het werk leuk en op niveau vind maar ik ben zo beïnvloedbaar door sfeer en de mensen om mij heen.. Hopelijk weet iemand raad.

De fouten die gemaakt zijn zijn trouwens niet zo erg dat er niks aan te doen is. Is misschien nog even handig om te melden.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Vorig jaar heb ik een training gedaan en een paar weken gewerkt bij een callcenter. Er heerste daar een hele nare sfeer, en zelfs leidinggevenden roddelden met elkaar en je werd gekleineerd.

Vroeger was ik erg onzeker, nu gelukkig al een heel stuk minder. Maar voelde mezelf echt weer klein worden en in een hoekje gedreven. Zei niks meer en was super onzeker. Toen heb ik contact opgenomen met leidinggevende van mijn vorige baan en die wou me graag weer terug.

Dat was voor mij wel makkelijk, omdat ik zo weer terug kon.
Ik weet niet of jij die mogelijkheid ook hebt? Vaak wisselt het nogal met medewerkers bij een callcenter, ook vaak om deze redenen. Veel sterkte in ieder geval, volg vooral je gevoel!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren geleden ook in een callcenter gewerkt. Die cultuur heerst er blijkbaar. Achterbaks en achter je rug om aan je poten zagen. Geen prettige werkomgeving als je daar gevoelig voor bent. Had ik geen last van, maar kan me voorstellen dat je daar wel last van hebt als je daar werkt.

Is het een commercieel verkoop callcenter? Want als je dat leuk vindt is accountmanager binnendienst in een andere setting misschien ook wel wat voor he.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem126 schreef:
08-07-2019 16:56
Heel herkenbaar. Vorig jaar heb ik een training gedaan en een paar weken gewerkt bij een callcenter. Er heerste daar een hele nare sfeer, en zelfs leidinggevenden roddelden met elkaar en je werd gekleineerd.

Vroeger was ik erg onzeker, nu gelukkig al een heel stuk minder. Maar voelde mezelf echt weer klein worden en in een hoekje gedreven. Zei niks meer en was super onzeker. Toen heb ik contact opgenomen met leidinggevende van mijn vorige baan en die wou me graag weer terug.

Dat was voor mij wel makkelijk, omdat ik zo weer terug kon.
Ik weet niet of jij die mogelijkheid ook hebt? Vaak wisselt het nogal met medewerkers bij een callcenter, ook vaak om deze redenen. Veel sterkte in ieder geval, volg vooral je gevoel!
Ik heb helaas geen mogelijkheid bij een oude werkgever maar het is wel waar er heerst niet altijd een leuke sfeer. Bij en uitbellen is het groepje heel hecht en voel ik me ook echt thuis maar hhet zijn vooral de mensen waar je niet samen mee werkt en van 'hogere' afdelingen die het niet heel plezierig maken. Gelukkig heb ik dan nog dat mn leidinggevenden wel heel vriendelijk zijn en zich opzich niet in het echte geroddel mengen. Maar die zijn dan ook niet vaak aanwezig. Maar ben echt al blij om te horen dat er meer zijn die in deze positie zaten.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
08-07-2019 17:15
Ik heb jaren geleden ook in een callcenter gewerkt. Die cultuur heerst er blijkbaar. Achterbaks en achter je rug om aan je poten zagen. Geen prettige werkomgeving als je daar gevoelig voor bent. Had ik geen last van, maar kan me voorstellen dat je daar wel last van hebt als je daar werkt.

Is het een commercieel verkoop callcenter? Want als je dat leuk vindt is accountmanager binnendienst in een andere setting misschien ook wel wat voor he.
Ja ik kan me voor een groot deel er voor afsluiten dat geroddel alleen niet zo goed wanneer er dus mensen die denken dat je ze niet kan horen je uitlachen dat gaat me net een brug te ver.

Nee ik werk bij een incassobureau dus ook niet altijd de leukste klanten (en collega's blijkbaar) haha en zeker geen werk voor altijd maar nu een tijdelijke oplossing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven