Werk & Studie alle pijlers

BBL opleiding salaris daarna

09-07-2019 11:09 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even uit nieuwsgierigheid: ik ga een jaar werken en leren via mijn werkgever en daar ook stage lopen per september. Ben nu in dienst als huiskamermedewerker. Ben ingeschaald in fwg 15 trede 8. Er is een slarisgarantieregeling sus als leerling verdien ik hetzelfde. Ik ga 8 uur naar school en 20 uur stage lopen. 24 uur word betaald 4 uur eigen tijd. Maar mijn vraag is na diplomering in welke schaal kom je dan . En ga je dan 1 trede omhoog of 2 tredes? Ik ga dit uiteraard allemaal nog navragen maar ik was gewoon benieuwd of iemand het al weet?
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt helemaal van de CAO van je werkgever af lijkt me.
Dat kun je gewoon in de CAO zien, bij de functie die je krijgt als je opleiding klaar is. Trede 1 van de betreffende schaal normaal gesproken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het moeilijk om in te schatten omdat ik nu al in trede 8 zit bij fwg 15. Als ik uitga v an bv fwg 25 trede 1 zit ik 2,50 euro lager per uur. En dat kan dus niet. Vandaar mijn vraag.
Maar hier kan het forum echt geen antwoord op geven.
Alle reacties Link kopieren
Het meest logische zou zijn fwg 25 trede 6. Maar ik weet niet of het klopt hoe ik dat beredeneer. Fwg 25 zeg ik omdat dat de schaal is voor helpende 2. Dat hebben mijn collega's tenminste. En bij 2 plus schaal 30.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet het ik moet gewoon afwachten. Komt goed was gewoon nieuwsgierig. Het werk vind ik top en Ben Er erg gelukkig mee dat ik de opleiding kjan en mag doen dus geld is belangrijk maar zeer zeker niet het belangrijkste.
Virgogirl schreef:
09-07-2019 12:43
Ik vind het moeilijk om in te schatten omdat ik nu al in trede 8 zit bij fwg 15. Als ik uitga v an bv fwg 25 trede 1 zit ik 2,50 euro lager per uur. En dat kan dus niet. Vandaar mijn vraag.
Meestal blijf je minstens op je eigen trede lijkt mij. Je gaat toch geen opleiding doen om vervolgens lager uit te komen? (Ja, I know uiteindelijk kom je hoger uit)
Ik ben in het verleden wel eens een schaal onhoog gegaan ivm andere functie. Volgens de cao hoorde daar ook indeling 2 tredes hoger bij.
Maar of dat voor jou ook geldt zul je echt in je cao moeten bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons als je een schaal omhoog gaat, moet je minimaal x% meer krijgen of minimaal het bedrag van de 1e trede als je lager uit zou komen en dan kom je automatisch in de trede die daarbij hoort, dus dat is niet altijd de 1e trede. Maar goed, even je CAO doornemen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Meestal worst je overgezet naar de nieuwe schaal (in dit geval dan 25), en dan op de trede zodat je er niet op achteruit gaat. Dus in dit geval niet op trede 1, maar een hogere. In sommige cao’s staat dat je er dan altijd nog een trede bij krijgt, maar bij ons bv niet.
Alle reacties Link kopieren
Kun je gewoon vinden fwg schalen op.internet... Neem aan de je nu zorg assistent bent en nu mbo 2 helpende gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk werk jij in de CAO VVT. Daar staat het precies in beschreven, google maar even.
Ik dacht dat je twee tredes omhoog gaat, als je diplomeert.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn diplomering na de VIG opleiding ging ikbtwee tredes omhoog. Kijk even in de cao. Daar staat alles. Ik weet niet in welke schaal helpenden meestal zijn ingedeeld maar vast minimaal fwg 25 . Je hebt ook leerling schalen. Een werkgever wijkt daar wel vaak vanaf ivm de tekorten in de zorg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven