Werk & Studie alle pijlers

Studiemogelijkheden, keuzestress van mbo-v BBL naar.......

09-07-2019 20:31 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel zit ik in het eerste jaar van de opleiding verpleegkunde en dit doe ik in BBL vorm. Ik werk in het ziekenhuis en ontvang dus gewoon salaris. De opleiding duurt 4 jaar en ik merk dat er te weinig uitdaging in zit tot nu toe. Misschien gaat het nog veranderen, maar ik heb een gesprek gehad op school en de docent vraagt zich ook af wat ik daar zit te doen. Gemiddeld over alle vakken sta ik nu een 9,3 zonder daar echt iets voor te doen en met enkele vakken loop ik ook al 2 jaar voor. De docent zag het wel voor zich dat ik richting nurse practitioner of verplegingswetenschappen zou gaan uiteindelijk.


We hebben afgesproken om het een half jaar aan te kijken en dan evt over te stappen naar een andere opleiding. Ik zou graag hbo-v willen doen, maar ik kan niet zonder salaris. De duale hbo-v opleidingen die ik gevonden heb zijn pas duaal vanaf het 3de leerjaar.
Ik heb natuurlijk al een contract bij het ziekenhuis en verder vind ik het ook allemaal super leuk dus het mooiste zou zijn als ik ze kan overtuigen om mij toch hbo te laten doen, maar in hoeverre dit haalbaar is weet ik niet.

Zie ik dingen over het hoofd?
Ik zou graag meer uitdaging en verdieping willen dus vandaar dit topic. Ik hoop dat iemand met een goed idee komt waar ik zelf nog niet aan heb gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn toch wel ziekenhuizen die HBO-v duaal vanaf het 1e jaar aanbieden? Waar ongeveer woon je?
Alle reacties Link kopieren
Wat is je vooropleiding?
Alle reacties Link kopieren
Is er op school geen excellentieprogramma of honourstraject?

Heb je een praktijkopleider waar je mee kunt overleggen? Wat doe je nu aan zorg? Alleen laagcomplex of ook meer midden/hoog? Anders misschien op een meer complexe afdeling je stage gaan lopen? Of eerder doorstromen naar een andere afdeling als je je daar verveelt?

Of in het ziekenhuis cursussen volgen voor gediplomeerde artsen/verpleegkundigen zoals ECG lezen, medische biologie, lab-uitslagen interpreteren, dat soort dingen?
Kun je het ook niet versneld doen?
Alle reacties Link kopieren
Als je in Amsterdam wil studeren en in de omgeving daarvan wil werken, dan denk ik dat ik nog wel een leuke vacature weet voor je. Ben benieuwd waar je woont.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom uit omgeving Rotterdam, en versneld afronden is helaas geen optie. Er is natuurlijk wel een praktijkopleider aan wie ik dit zou kunnen voorleggen, maar ik ben bang dat ze dat een beetje voorbarig vinden aangezien ik pas in het eerste jaar zit. Mijn stage is heel beschermend en er wordt echt heel erg op het hart gedrukt dat je voorlopig nog bijna niks mag (en het dan dus ook vooral echt niet moet doen).
Op de Haagse Hogeschool bieden ze HBO-V duaal vanaf het eerste leerjaar aan. Het is flexonderwijs waardoor je vakken ook versneld kunt afronden.

https://www.dehaagsehogeschool.nl/oplei ... FEEALw_wcB
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zat opleidingen waar je duaal vanaf het eerste leerjaar kunt doen. De uitdaging gaat zijn in het vinden van een keer/werkplek.
Die plekken zijn in het zh schaars.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven