Werk & Studie alle pijlers

Waar moet ik beginnen?

10-07-2019 08:34 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen gaan 2 dagen naar het kinderdagverblijf.
Mijn man werkt meer dan fulltime.
Ik ben laagopgeleid (oftewel, alleen Havo).
Ik heb jarenlang in de detailhandel gewerkt.

Ik zou zo graag nu weer 20 uur gaan werken (moet ik ook financieel gezien), maar in de detailhandel word ik afgewezen door mijn gebrek aan flexibiliteit. Voorheen was dit geen probleem met de kinderen, maar door externe factoren heb ik geen flexibele opvang meer achter de hand. Ik heb het gevoel dat ik vast loop.

Hebben jullie nog tips? Waar zou ik parttime en ook nog eens onder kantooruren naar kunnen solliciteren? In principe wil ik als de kinderen dalijk beide naar school zijn mijzelf ook omscholen, maar ook dit kost 4 a 5 dagen per week en is nu gewoon nog niet haalbaar?

Mis ik iets? Iedereen zegt me dat de banen voor het oprapen liggen op het moment?
Alle reacties Link kopieren
Huiselijke hulp in de thuiszorg
Alle reacties Link kopieren
Gastouder? Je man minder werken? Callcenter?
Alle reacties Link kopieren
Magick88 schreef:
10-07-2019 08:37
Huiselijke hulp in de thuiszorg
Oh dat is inderdaad ook nog een optie. Dankjewel voor je tip. Ik neem alleen aan dat ik dan een eigen auto moet hebben...?
melbourne88 schreef:
10-07-2019 08:38
Oh dat is inderdaad ook nog een optie. Dankjewel voor je tip. Ik neem alleen aan dat ik dan een eigen auto moet hebben...?

hoeft niet perse hoor :) Ik werk zelf ook als thuishulp. Nu heb ik een auto, maar daarvoor ook alles met de fiets gedaan. Planner hield daar keurig rekening mee.

Nu is het vakantieperiode natuurlijk, dus grote kans dat je direct aan de slag kan.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
10-07-2019 08:38
Gastouder? Je man minder werken? Callcenter?
Gastouder heb ik over gedacht, misschien moet ik eens opzoeken hoe het zit met het behalen van bepaalde diploma's en certificaten. Ik neem niet aan dat iedereen dit zomaar kan worden :P

Mijn man verdient het dubbele per uur in vergelijking met wat ik zou verdienen dus elk uur dat hij zou minderen, moet ik er twee meer gaan werken. Financieel gezien hebben we zijn fulltime (en nevenactiviteiten) inkomen nodig. Dat van mij zullen we zien als een welkome extra.

Callcentre kan ik eens naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
Kwebbeltje91 schreef:
10-07-2019 08:40
hoeft niet perse hoor :) Ik werk zelf ook als thuishulp. Nu heb ik een auto, maar daarvoor ook alles met de fiets gedaan. Planner hield daar keurig rekening mee.

Nu is het vakantieperiode natuurlijk, dus grote kans dat je direct aan de slag kan.
Oh heel goed om te weten. Vaak zie ik al beren op de weg voordat ik überhaupt weet of iets geschikt voor me is :-?

Als ik eenmaal aan het werk ben, zou een kleine auto er na verloop van tijd wel vanaf kunnen.
Alle reacties Link kopieren
melbourne88 schreef:
10-07-2019 08:38
Oh dat is inderdaad ook nog een optie. Dankjewel voor je tip. Ik neem alleen aan dat ik dan een eigen auto moet hebben...?
Vaak zijn adressen dichtbij of te fietsen. Kan gepland worden onder schooltijd. Leuk contact met mensen. Nog wat vakantiedagen voor als de kinderen toch eens vakantie hebben en je geen oppas hebt.
werken en leren tegelijk? in de zorg bijv.
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je als de kinderen naar school gaan aan omscholen denkt. Heb je al een idee wat je dan wil gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
20 uur is twee en een halve dag. Als jij de kinderen twee dagen op het kdv hebt, mis je nog een halve dag ergens, als je geen andere opvang hebt.

Ik ben geen fiscaal wonder maar ben wel erg benieuwd, als je gaat rekenen met de toeslagentool van de Belastingdienst, hoeveel je aan opvang kwijt bent als je daadwerkelijk werkt zometeen, ten opzichte van nu. Want nu zal je zeer waarschijnlijk niet eens recht op kinderopvangtoeslag hebben omdat jij niet werkt. Misschien is het zelfs wel zinvol om fiscaal te kijken naar jullie dan gezamenlijke inkomen: als beide fiscale partners werken, is dat veel gunstiger dan 1 véél en 1 níet. En dat is goed, vind ik, omdat je op deze manier makkelijker eens samen de gezinssituatie doorneemt. Voor je kinderen heel fijn om een dag met mama, een dag met papa en twee of drie opvangdagen te hebben doordeweeks, hoor!
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaak?
En misschien een leer-werktraject?
Receptionist, callcenter. Geen idee in welke regio je woont, maar hier zoeken ze volop schoonmakers.
Of: ga een avondopleiding volgen.. kennis heeft zo een administratieve opleiding gevolgd en bij 1 vd stage adressen een baan gekregen.
S-Meds schreef:
10-07-2019 08:51
werken en leren tegelijk? in de zorg bijv.
En zeer grote kans op werk.
melbourne88 schreef:
10-07-2019 08:42
Gastouder heb ik over gedacht, misschien moet ik eens opzoeken hoe het zit met het behalen van bepaalde diploma's en certificaten. Ik neem niet aan dat iedereen dit zomaar kan worden :P

Mijn man verdient het dubbele per uur in vergelijking met wat ik zou verdienen dus elk uur dat hij zou minderen, moet ik er twee meer gaan werken. Financieel gezien hebben we zijn fulltime (en nevenactiviteiten) inkomen nodig. Dat van mij zullen we zien als een welkome extra.

Callcentre kan ik eens naar kijken!
Niet iedereen wil het, moet wel je ding zijn. Maar de meeste mensen kunnen met gemak de papieren halen.
Alle reacties Link kopieren
Avonden zijn geen optie omdat mijn man dan óók werkt :(
Vandaar die kantoortijden. Maar thnx! Jullie komen met genoeg opties en andere ideeën om eens te bekijken.
Qua omscholing zou ik ook graag richting de kinderopvang willen. Liefst dan ook meteen HBO niveau, leidinggevende, die richting.
Pedagogiek in elk geval.

(Opvangtoeslag stopt inderdaad snel, vandaar ook.)
Alle reacties Link kopieren
Zorg assistent bij verpleeghuizen staan ze te springen om mensen ook parttime.
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
10-07-2019 08:57
20 uur is twee en een halve dag. Als jij de kinderen twee dagen op het kdv hebt, mis je nog een halve dag ergens, als je geen andere opvang hebt.
Ik heb nog een middag iemand achter de hand. Maar eigenlijk maar voor één kind. De jongste (baby) zou dan nog een middag of dag naar de opvang moeten.

De rest ben ik van op de hoogte, dankjewel :)
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
10-07-2019 09:38
Zorg assistent bij verpleeghuizen staan ze te springen om mensen ook parttime.
Goede optie, Dankje!
Alle reacties Link kopieren
Havo is niet laag.

Waarom reageer je niet op receptie banen e.d.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, het is maar net hoe je het bekijkt. Al heb je soms voor de meest "simpele" banen nog een papiertje nodig. Die ik niet heb.

Dankje voor de tips verder!
Ik kan weer even vooruit.
Ik zit ook in de detailhandel.
Daarnaast ga ik 1 dag per week naar school: HBO.

Na drie jaar deze combinatie te hebben gedaan, heb ik eindelijk een baan gevonden waarvoor ik studeer en die niet in de detailhandel is. Een heerlijke baan van 9 tot 17 uur!

Idee voor jou om te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven