Werk & Studie alle pijlers

Vrijwilligerswerk vanuit thuis

10-07-2019 14:10 21 berichten
Ik ben momenteel langdurig ziek en lichamelijk niet in staat om ergens heen te gaan. Ik wil me toch een beetje nuttig voelen en dacht dat het misschien wel een goed idee was om vrijwilligerswerk vanuit huis te doen. Ik heb zelf een maatschappelijke en pedagogische opleidingsachtergrond. Heeft iemand tips of ervaringen met organisaties waar je dit kunt doen?

Ik heb mij inmiddels aangemeld voor Zilverlijn (via het ouderenfonds).
Alle reacties Link kopieren
Kindertelefoon?
Slachtofferhulp?
113 zelfmoordpreventie?

Heb het niet gecheckt maar volgens mij werken deze allemaal met vrijwilligers vanuit huis.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Kindertelefoon en 113 heb ik gecheckt. Daar moet je helaas voor naar kantoor.

Slachtofferhulp ga ik bekijken. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Sensoor?
Alle reacties Link kopieren
Praten over Verlies, dit is vanuit huis.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger had je zn dienst dat heette "Els". Iedereen nam op met "u spreekt met Els" en daar kon je je hart uitstorten, als je eenzaam was enzo. Weet niet of zn soort dienst iets voor je is, je moet wel tegen negativiteit en somberheid kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
10-07-2019 14:14
Kindertelefoon en 113 heb ik gecheckt. Daar moet je helaas voor naar kantoor.

Slachtofferhulp ga ik bekijken. Bedankt!
En terecht, als je net zn heftig gesprek achter de rug hebt, dan moet je stoom bij collega's kunnen afblazen. Dat zijn geen gesprekken om alleen thuis mee te blijven zitten.
Boarn schreef:
10-07-2019 14:23
En terecht, als je net zn heftig gesprek achter de rug hebt, dan moet je stoom bij collega's kunnen afblazen. Dat zijn geen gesprekken om alleen thuis mee te blijven zitten.
Daar ben ik van op de hoogte en inderdaad logisch.

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga het zo even allemaal opzoeken. Zitten volgens mij goed passende dingen bij!
Online/webcare van bepaalde organisaties/instellingen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel de energie en mogelijkheid om iemand thuis te ontvangen? Dan zou je misschien een vluchteling kunnen helpen de taal te leren of een kind/puber kunnen helpen met huiswerk/bijles/even uit de thuissituatie zijn.
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
10-07-2019 14:12
Kindertelefoon?
Slachtofferhulp?
113 zelfmoordpreventie?

Heb het niet gecheckt maar volgens mij werken deze allemaal met vrijwilligers vanuit huis.
Keuze is reuze. Google is je vriend TO!
https://vraagapp.nl

Alledaagse vragen beantwoorden voor mensen met een verstandelijke beperking
Amivedi zocht ook vrijwillgers, misschien dat dat iets is?
Alle reacties Link kopieren
Als je het leuk vindt om met geschiedenis bezig te zijn. Bij velehanden.nl kun je van uit huis helpen om archieven online te zetten. Gegevens invoeren, foto's beschrijven, dat soort werk. Projecten uit verschillende delen van Nederland
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Stichting leerhulp zoekt ook vaak vrijwilligers
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bright.nl/nieuws/artikel/40 ... op-afstand
:-)
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
10-07-2019 16:19
Als je het leuk vindt om met geschiedenis bezig te zijn. Bij velehanden.nl kun je van uit huis helpen om archieven online te zetten. Gegevens invoeren, foto's beschrijven, dat soort werk. Projecten uit verschillende delen van Nederland
Aan zoiets dacht ik ook meteen. En er zijn vast ook wel goede doelen die erbij gebaat zijn als iemand met de correspondentie helpt. Dat zou vanuit huis moeten kunnen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Dat van de archieven is www.velehanden.nl

Edit: oh dat stond er ook :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Op https://www.7cups.com/ kun je 'listener' worden.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
10-07-2019 15:05
https://vraagapp.nl

Alledaagse vragen beantwoorden voor mensen met een verstandelijke beperking
Wat leuk zeg! Ik zou graag vrijwilliger worden, maar ik ken niemand die lid is en me kan aanmelden helaas
vicky87 schreef:
10-07-2019 20:36
Wat leuk zeg! Ik zou graag vrijwilliger worden, maar ik ken niemand die lid is en me kan aanmelden helaas
Oh, dan hebben ze dat zeker veranderd.
Maar neem even contact met ze op anders. Er staat onder het kopje vrijwilligers een e-mailadres.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven