Werk & Studie alle pijlers

Re-integreren na burn-out

10-07-2019 17:07 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik eens willen horen wat jullie hier van vinden:

In november heb ik mij ziekgemeld. Huisarts en bedrijfsarts constateerden een burn out/zwaar overspannen. In januari ben ik heel voorzichtig weer gaan werken. Vanaf februari werd er weer echt een opbouwschema gemaakt.
Ergens voelde het wel goed dat ik mezelf weer nuttig kon maken. Zei tegen iedereen dat het goed ging, maar eigenlijk voelde ik me diep ellendig. Maar ja het was makkelijker om te zeggen dat het goed ging, dan hoef je niks uit te leggen.....
Maar zo werkt het natuurlijk niet.

In maart werkte ik alweer 26 uur (verdeeld over 4 dagen) Ik gaf toen wel aan dat het niet zo goed ging, maar bouwde wel verder uit. Dat heb ik geweten. Natuurlijk kwam ik mijzelf tegen en kreeg een enorme terugval.
De huisarts adviseerde volledige rust, maar daar voelde ik me niet goed bij. wilde wel iets doen. In overleg met de bedrijfsarts ging ik 2x2 uur werken. Over opbouwen mocht ik nog absoluut niet nadenken.

Heel snel daarna had ik vakantie. Dus had ook nog maar weinig die 2x2 uur gewerkt. In mijn vakantie moest ik weer op het spreekuur langs komen. Dit keer bij een praktijkondersteuner. Hij begreep mij achteraf niet goed, want er kwam gelijk een advies dat ik 5x3 uur zou gaan werken. Dit is teruggedraaid naar 3x3 uur. Dit was eind mei.

In deze maanden was ik al naar de pohgz en een haptonoom geweest. Begin juni kon ik bij een psycholoog terecht. Ik heb nog steeds moeite met concentreren en ben nog erg vergeetachtig, maar merk gelukkig wel wat verbetering.

Afgelopen week moest ik weer naar de bedrijfsarts. Vol goede moed kwam ik daar aan. ik had zelf een opbouwschema gemaakt, omdat ik graag vooruit wil en dit een schema was waarbij ik me goed voelde (dan zou ik over ca. 12 weken weer 40 uur werken) Dit wilde ik graag bespreken, maar zover is het niet gekomen. Ik had het idee dat ze geen tijd voor me had en dat er ook helemaal niet naar me geluisterd werd. Dit duurde allemaal veel te lang en omdat ik niet 2x per week naar de psycholoog ga, zou het allemaal wel meevallen. Ze zou nog wel contact met de psycholoog opnemen.

Nu krijg ik een verslag waarin staat dat ik binnen 8 weken weer aan het werk moet zijn Ik werk deze week 18 uur. Dat zou dus inhouden dat er meer dan 3 uur per week opbouw is, terwijl eerst nog geadviseerd werd 3 uur per 2 weken op te bouwen.....

Laat ik voorop stellen dat ik heel graag weer volledig wil werken, dat zou inhouden dat ik me ook weer helemaal goed voel, maar ik ben zo bang dat dit nu te snel gaat.
En wat nu als het inderdaad te snel gaat? Kan ik dat dan nog wel aangeven of moet ik me echt verplicht hier aan houden?

Sorry voor dit lange verhaal, maar ik hoop echt dat er iemand ervaring of tips heeft

Alvast bedankt
Altijd de communicatielijnen goed open houden, ook met je lg. Ik denk dat ze wel zien dat je graag weer wil, maar ook zij zijn er niet bij gebaat als je weer terugvalt.
Heb je aangegeven dat het schema je zorgen baart en gevraagd of je hierover op korte termijn nog even kan terugkoppelen? Dat zou je misschien alsnog kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Vraag een seconde opinion aan bij het UWV, het zogenoemde Deskundig Oordeel.
Alle reacties Link kopieren
Is je werk aangepast aan wat je aan stress aan kan?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
milena1 schreef:
10-07-2019 17:20
Vraag een seconde opinion aan bij het UWV, het zogenoemde Deskundig Oordeel.

Dat kan altijd nog. Eerst maar eens in gesprek met het werk en de bedrijfsarts hierover.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
10-07-2019 17:10
Altijd de communicatielijnen goed open houden, ook met je lg. Ik denk dat ze wel zien dat je graag weer wil, maar ook zij zijn er niet bij gebaat als je weer terugvalt.
Heb je aangegeven dat het schema je zorgen baart en gevraagd of je hierover op korte termijn nog even kan terugkoppelen? Dat zou je misschien alsnog kunnen doen.
Ik heb dit aan mijn lg aangegeven, maar zij geeft aan dat we ons moeten houden aan wat de bedrijfsarts zegt.
Het vervelende is dat de bedrijfsarts van de week niet aan gaf hoe op te bouwen, dus heb dat niet kunnen bespreken. Ik heb het bedrijf nu wel een mail gestuurd, maar haar rechtstreeks bereiken kan ik niet. Ik moet er over 3 weken weer naartoe en ga het dan zeker aangeven
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-07-2019 17:24
Is je werk aangepast aan wat je aan stress aan kan?
Ik doe inderdaad aangepast werk. Het is wel mijn eigen werk, maar een kleiner deel ervan en kan op een rustigere plaats zitten.
Wel probeer ik af en toe een uurtje weer op mijn oude werkplek te zitten en dan ook weer mijn echte werkzaamheden weer op te pakken. Multi tasken zit er nog even niet in. En ik kan ook wat vaker pauze nemen als ik daar behoefte aan heb
Alle reacties Link kopieren
milena1 schreef:
10-07-2019 17:20
Vraag een seconde opinion aan bij het UWV, het zogenoemde Deskundig Oordeel.
Dit zag ik inderdaad ook, maar vraag me af of het nog niet te vroeg is hiervoor. Ga inderdaad vrijdag weer in gesprek met mijn lg en dan dus ook weer met de bedrijfsarts

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven