Werk & Studie alle pijlers

Onterechte BSA

11-07-2019 20:09 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-07-2019 23:49
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP. Mvg Moderator Viva forum
99.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is een bsa
Bindend studie advies
Alle reacties Link kopieren
Dus dat je de studie moet verlaten.
Heb je het nou gehaald of niet?
Je hebt 50 punten gehaald maar volgens je mentor niet dus wat is het nou?

Er is vast een geschillencommissie oid waar je een klacht kan indienen of een second opinion kan vragen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt. Dan heb ik geen mening of advies
Alle reacties Link kopieren
Tja, je voldoet niet aan de eis want je mist een verplicht vak.
Is er nog iets te compenseren of is het allemaal precies goed genoeg?

Je enige optie is in gesprek gaan met de opleiding.
Ik snap het niet helemaal. Wat heb je nu nodig voor je BSA? 50 punten? Als die geregistreerd zijn in het systeem, wat mis je dan nu nog?
Misschien haal je de benodigde studiepunten wel maar ben je als persoon minder geschikt voor het toekomstigevak?

Je kan vast in bezwaar als je het er niet mee eens bent.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt als het goed is gewoon bezwaar maken. Je moet dan wel goed je redenen uit kunnen leggen en bewijzen dat je de studie wel aankunt.

Overigens krijg je altijd een BSA, maar deze kan positief of negatief zijn.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Wat is de norm? 50 punten of 50 punten en dat vak? Kan je het nog inhalen?
LaFolie schreef:
11-07-2019 20:23
Je kunt als het goed is gewoon bezwaar maken. Je moet dan wel goed je redenen uit kunnen leggen en bewijzen dat je de studie wel aankunt.

Overigens krijg je altijd een BSA, maar deze kan positief of negatief zijn.
Ja precies, dit verwarde me ook.
Je kan een second opinion aanvragen op de school waar je studeert, dan word er nog eens objectief gekeken naar je studieresultaten en je mag je verhaal doen.
Dat dit een zeer vervelende situatie is, lijkt me duidelijk. Ik zou (nogmaals) gesprek aangaan en desnoods kijken of er nog een commissie is waar je met je vraag/klacht terecht kunt.
Overigens vind ik wel dat je de verantwoordelijkheid erg buiten jezelf en dus bij mentor, opleiding etc. legt. En van een hbo’er mag je hierin toch ook meer eigen verantwoordelijkheid verwachten.
Tja, een heel belangrijk kenmerk van een succesvolle student is een grote mate van eigen verantwoordelijkheid. Het is aan jou om ervoor te zorgen dat je op de hoogte bent van de preciese eisen en dat je eraan voldoet.
Je mentor de schuld geven is kinderachtig.
Je kunt eea wel bij de examencommissie neerleggen met een goed onderbouwd verzoek om een extra herkansing.
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
11-07-2019 20:23
Overigens krijg je altijd een BSA, maar deze kan positief of negatief zijn.
Nee, toch? Een advies is niet bindend als je aan de eisen voldoet. Ze kunnen je niet verplichten te blijven.

Yaszmin, kijk hier even: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... derwijs-ho
Mogelijk is e.e.a. voor jou van toepassing.
madamzonderm wijzigde dit bericht op 11-07-2019 20:33
0.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan ga je dus in bezwaar bij de examencommissie, simpel.

JIJ bent zelf verantwoordelijk voor je studie en wat je moet inleveren, niet je SLB-er.

Dus niet mauwen maar actie!
Alle reacties Link kopieren
--
anoniem_104893 wijzigde dit bericht op 11-07-2019 22:54
0.00% gewijzigd
Ja trek bij iemand aan de bel. Examencommissie of onderwijsmanager.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Maud*de*Braose post_id=30147211 time=1562869689 user_id=388053]
Tja, een heel belangrijk kenmerk van een succesvolle student is een grote mate van eigen verantwoordelijkheid. Het is aan jou om ervoor te zorgen dat je op de hoogte bent van de preciese eisen en dat je eraan voldoet.
Je mentor de schuld geven is kinderachtig.
Je kunt eea wel bij de examencommissie neerleggen met een goed onderbouwd verzoek om een extra herkansing.
[/

..
anoniem_104893 wijzigde dit bericht op 11-07-2019 22:55
27.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yaszmin schreef:
11-07-2019 20:09
Ik ben momenteel bezig met een deeltijdstudie, vanaf het begin ben ik een zeer ijverige en zelfstandige student geweest. Mijn eerste vakken haalde ik vlekkeloos en ik liep zelfs voor op mijn studiegenoten. Mijn mentor leek daar niet zo blij mee, ze vroeg zich af hoe het zo snel kon. Ook vond ze mijn werkplek niet goed genoeg, het kwam erop neer dat ze overal wat op te zeggen had, het was vrijwel altijd negatief.
waarom vertel je dit erbij? Lijkt me allemaal niet relevant.

Heb je de OER er al op nageslagen en op basis daarvan alles op een rij gezet wat er volgens jou niet goed is gegaan? (Tip: bovenstaande zaken en dergelijke zou ik weglaten). In het studentenstatuut staan hoe je een klacht kunnen indienen. Klop evt aan bij de medezeggenschapsraad
Alle reacties Link kopieren
In bezwaar gaan bij de examencommissie. Ik vind het overigens vrij vroeg voor een BSA. Bij mijn deeltijdstudies waren er nog herkansingsweken eind augustus. Collegejaar loopt officieel ook tot eind augustus.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Yaszmin schreef:
11-07-2019 20:30
Excuses voor mijn onduidelijkheid. Ik heb dus een negatieve BSA, ik mag de opleiding dus niet voortzetten. Ik voldoe aan de norm van 50 studiepunten om verder te gaan met de opleiding. Dat vak had behaald moeten worden voordat mijn stage afgerond werd. Ik heb er niet bij stil gestaan, omdat ik destijds in een stressvolle periode zat. Mijn mentor heeft het gesprek goedgekeurd. Ik refereer terug naar mijn docent, aangezien het deels ook haar verantwoordelijkheid is om bij studenten na te gaan of zij alles behaald hebben voordat er iets goed gekeurd wordt. Door gebrek aan begeleiding is dit niet gedaan, in die periode had ik wel extra begeleiding en steun nodig van mijn mentor.
ben jij ivm met je zwangerschap en andere stressgevende elementen bij de decaan geweest mbt tot studievertraging?
Je kunt in beroep gaan. Onderaan de bsa-brief hoort te staan hoe dat moet en anders moet je even op de site van je opleiding kijken.
Alle reacties Link kopieren
Rijksoverheid -> Hogeronderwijs -> Vraag en antwoord schreef: Regels rondom het BSA
De universiteit of hogeschool moet bij een bindend studieadvies met een aantal zaken rekening houden.
  • U moet voldoende studiebegeleiding krijgen van de studentendecaan.
  • U moet na het 1e semester een waarschuwing krijgen. U weet dan dat u bij onvoldoende verbetering een negatief studieadvies zult krijgen.
  • Er moet gekeken worden naar uw persoonlijke omstandigheden. Zoals een handicap, bijzondere familie-omstandigheden of lidmaatschap medezeggenschap.
  • U heeft het recht om gehoord te worden.
Alle regels die gelden bij een BSA staan in de onderwijs- en examenregeling (OER) van uw opleiding.
madamzonderm wijzigde dit bericht op 11-07-2019 20:51
1.10% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven