Werk & Studie alle pijlers

Hoe krijg ik mijn werk uit mijn hoofd?

15-07-2019 14:16 21 berichten
Ik ben niet zo tevreden met mijn werk en het solliciteren naar ander werk wil niet zo vlotten helaas dus het ziet ernaar uit dat ik er nog wel even aan vast zit (gelukkig is het dan weer niet zo veel uren, maar daar mogen jullie in andere topics commentaar op geven ;-) ). In september wil ik ook het gesprek aangaan om dingen te veranderen, maar dat heeft nu niet zoveel zin omdat iedereen op vakantie is. Nu is het zo dat ik zelf ook vakantie heb vanaf vandaag maar het blijft heel erg in mijn hoofd zitten, wat ik dan wil gaan zeggen en verschillende scenario's van hoe ze dan kunnen reageren etc. Dus mijn vraag is: hoe krijg ik dit gedurende de vakantie uit mijn hoofd?
Alle reacties Link kopieren
door je met iets anders bezig te houden, cursusje doen/ oude hobby opnieuw oppakken... of spannende boeken lezen/netflixen?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt het om de punten die je zou willen bespreken ergens op te schrijven? Dan hoef je het niet te onthouden en kun je het wegleggen. Hopelijk gaat het dan uit je hoofd en kun je het er tzt weer bij pakken als je je gaat voorbereiden op het gesprek...

Bij mij werkt dit in ieder geval meestal wel!
Succes en fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Lange tijd had ik een baan die ik mee naar huis nam. Het hielp om notities in mijn telefoon te maken en daarna me even te focussen op mijn ademhaling. Daarna afleiding zoeken.

Wanneer je op je privé apparaten toegang hebt tot werkmail: uitzetten.
Je kan gemist worden en je mag gemist worden. Iedereen heeft en neemt vakantie.

In de nachten werd ik wel eens wakker en dan begon ik weer te piekeren. Door me te focussen op ademhaling viel ik gelukkig wel snel weer in slaap. Kost wel een beetje oefening, maar uiteindelijk hielp het.

Geniet van je vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Opschrijven, dan is het uit je hoofd en je kunt even alles op een rijtje zetten. Geeft jou inzicht en lucht.
Ik had al wel wat opgeschreven maar misschien inderdaad nog even voor gaan zitten om alle punten op papier te hebben. En dan niet meer aan denken :-) (makkelijker gezegd dan gedaan)
Alle reacties Link kopieren
Schrijf alles wat in je hoofd zit op, redigeer het in de juiste bewoording en volgorde en leg het weg. En pak het na de vakantie weer te voorschijn.
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend ,ik hoop dat het je vakantie niet teveel verpest.
Misschien kun je je voornemen om steeds een zin tegen jezelf te zeggen zodra je weer aan je werk gaat denken. BV

Dat is nu niet aan de orde.
Nu heb ik vakantie
Over een jaar is alles weer anders

Ik heb zelf menig vakantie laten verpesten door gepieker en ik heb veel aan het boek Denk je sterk, van Fred Sterk gehad. Heel fijn leesbaar, met inzichten over piekeren, wat je ook kunt denken, hoe dingen ook kunnen zijn enz. Ik heb het boek al zo vaak geopperd dat het lijkt alsof ik aandelen heb, maar dat is niet het geval.

Hopelijk kun je zoveel mogelijk genieten van je vakantie, en die sollicitatie kan zomaar ineens op je pad komen.
Dat ziet eruit als een interessant boek, dank voor de tip.
Misschien door te denken dat je op een ontspannen manier overtuigender overkomt dan op een OVER-spannen manier.
Dus nu loslaten om te kunnen ontspannen en na de vakantie (ja, dan pas ;-) ) weer over gaan nadenken en ermee verdergaan.

En deze manier van denken misschien ook doortrekken naar het solliciteren. Als je het niet krampachtig doet (want het MOET) dan heb je plots ander werk!

Ik wens je veel succes op je huidige en ook op je toekomstige werk.
Ik deed dat ook wel eens. Een heel gesprek voorbereiden, alles bedenken wat ze zouden kunnen gaan zeggen. En als het dan zo ver was, dan zeiden ze iets, wat ik helemaal niet bedacht had. En sowieso verliep zo'n gesprek dan ook altijd veel minder vervelend dan verwacht.
Probeer te vertrouwen op een goed gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Voor als je het nog niet bedacht, schrijf ook op wat je wilt bereiken, hoe de ideale situatie eruit ziet voor je. En wat er gebeurt als dingen blijven zoals ze zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit probleem aangepakt met mindfulness. Dat hielp bij mij goed. En houd moed: bij mij schoot het solliciteren eerst ook niet op, maar toen had ik ineens een andere baan. Komt goed dus!
Stokkie schreef:
15-07-2019 14:24
Misschien helpt het om de punten die je zou willen bespreken ergens op te schrijven? Dan hoef je het niet te onthouden en kun je het wegleggen. Hopelijk gaat het dan uit je hoofd en kun je het er tzt weer bij pakken als je je gaat voorbereiden op het gesprek...

Bij mij werkt dit in ieder geval meestal wel!
Succes en fijne vakantie!
Zo doe ik dat ook altijd ja, Werkt ook hier prima
Bedankt voor de tips!
Ik ga er vanochtend voor zitten om het systematisch op te schrijven.


Daarnaast wil ik ook dingen gaan doen om mijn gedachten te verzetten maar vakantie in het buitenland is dit jaar niet mogelijk (Heeft overigens niet met geld te maken maar met ziekte van nabijstaande persoon) maar ik kan wel dagjes weg of cursus ofzo.
Hebben jullie nog tips voor echt afleidende dingen? Ik heb bv. gisteren wel lang stuk gefietst maar dan kun je er ook nog aan blijven denken, dus wat houdt je gedachten nou intensief genoeg bezig?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een paar ideeën.

Creatieve dingen en/of intensief contact met anderen. Mogelijk met verantwoordelijkheid. Bijvoorbeeld samen een parcours afleggen. Of een hut maken.
Als je dingen alleen wilt doen bijvoorbeeld schaken (cognitieve belasting maar vast ook creatief) of mozaïek of origami (meer creatief maar wellicht ook cognitief). Om zen te worden kan je een beetje repetitief bijvoorbeeld zoiets maken:
https://www.youtube.com/watch?v=_gxqwSuvQHU
Daar moet je verschillende keren hetzelfde vouwen dus als je dat in de vingers hebt werkt dat best ontspannend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel moeite om werk los te laten, dus ik ben niet de beste om je te adviseren. Maar ik denk dat je er eerst even bij stil moet staan dat dit werk niet zooo belangrijk is, al lijkt het nu van wel. Je doel is om daar weg te gaan, dus hoe het ook loopt met dat gesprek, het is toch maar tijdelijk. Straks werk je daar niet meer.
En verder zou ik nu meteen leuke dingen gaan doen, waardoor je er niet meer aan denkt en werk naar de achtergrond verdwijnt. Op dat moment is het wat makkelijker loslaten.
Alle reacties Link kopieren
Meditatie. Ik ben fan van de (betaalde) app headspace.
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
16-07-2019 09:23
Bedankt voor de tips!
Ik ga er vanochtend voor zitten om het systematisch op te schrijven.


Daarnaast wil ik ook dingen gaan doen om mijn gedachten te verzetten maar vakantie in het buitenland is dit jaar niet mogelijk (Heeft overigens niet met geld te maken maar met ziekte van nabijstaande persoon) maar ik kan wel dagjes weg of cursus ofzo.
Hebben jullie nog tips voor echt afleidende dingen? Ik heb bv. gisteren wel lang stuk gefietst maar dan kun je er ook nog aan blijven denken, dus wat houdt je gedachten nou intensief genoeg bezig?
Ik ben destijds gaan haken, en dat was wel een goeie afleiding. Als je bv op youtube naar Vonnes creaties zoekt, krijg je hele duidelijke uitleg over het haken. Haal een bol garen bij de wibra of zeeman, haaknaalden en je kunt vooruit. Of bv een legpuzzel maken, schilderen op nummer, hardlopen...
Iets creatiefs is inderdaad wel leuk, maar moet wel moeilijk genoeg zijn. Ik heb wel geborduurd maar daar kon ik tussendoor nog veel piekeren... (is vrij hardnekkig)
Ik ga eens naar de Action denk ik.
Iets creatiefs doen met andere mensen?
Sowieso leidt iets doen met andere mensen je gedachten waarschijnlijk meer af dan iets alleen doen.
Of een lange wandeling maken met iemand en erover praten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven