Werk & Studie alle pijlers

Ik loop vast

18-07-2019 09:35 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.
Ik ben even benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Ik heb van februari tm juni 2018 stage gelopen bij een bedrijf op de financiële afdeling. Super leuk bedrijf en lieve mensen, maar de werkzaamheden vond ik steeds minder leuk worden. Ik heb er daarna nog 2 maanden vakantie werk gedaan, en ik was echt ontzettend blij en opgelucht toen dat er eindelijk op zat.

Nu had ik mij ingeschreven voor een HBO opleiding, Leisure and event management. Hier had ik heel veel zin in, want ik denk persoonlijk dat de werkzaamheden die daarbij komen kijken beter bij mij passen dan een kantoorbaan. Eind april werd ik benaderd door mijn oude stagebedrijf dat ze mij een baan voor 40 uur wouden aanbieden. Ik had mijn twijfels, omdat ik het tijdens de stageperiode al minder leuk begon te vinden. Maar mijn ouders, opa en oma’s, broer, ooms en tantes waren helemaal blij en trots en zeiden dat ik deze kans met beide handen moest aanpakken. En dat snapte ik ook, want er zijn niet veel mensen van mijn leeftijd (20) die zo’n kans krijgen. En ook het geld wat ik zou gaan verdienen was meer dan welkom. Daarbij hoopte ik ook dat het toch allemaal mee zou vallen. Dus, uiteindelijk heb ik me afgemeld voor de HBO opleiding, en heb ik de baan aangenomen. Ik heb natuurlijk een proeftijd van 2 maanden, en een jaarcontract ondertekend.

Vorige maand ben ik geslaagd voor mijn niveau 4, Junior Assistent Accountant en sinds afgelopen maandag ben ik weer werkzaam bij mijn oude stagebedrijf. En, zoals verwacht, ben ik bang dat ik tóch de verkeerde keuze heb gemaakt.. Mijn collega’s zijn super fijne, lieve mensen en nemen me snel op in de groep. Maar het 8 uur achter een computer zitten word ik nu al weer helemaal gek van. Ik verveel me en ben hier gewoon liever niet. Ik begin me er gewoon slecht door te voelen. ’s Ochtends ga ik gewoon met tegenzin de deur uit. En dat is waar ik het meest tegenaan loop.

Want, al op heel jonge leeftijd heb ik moeilijke dingen moeten zien/meemaken, en dat gun je niemand. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik al op vrij jonge leeftijd in een depressie ben geraakt en op de een of andere manier kan ik hier niet volledig uitkomen. Nog steeds niet. Ik ben overgevoelig en trek alles me heel snel aan. Nu zijn er de laatste tijd vervelende dingen gebeurd in mijn privé situatie waar ik het heel moeilijk mee heb. En in combinatie met mijn onplezierige ervaringen die ik nu heb op werk, ben ik bang dat ik mezelf weer kwijt ga raken.

Nu heb ik er over na zitten denken, misschien te stoppen na mijn proeftijd en een tijdje naar het buitenland te gaan. Spanje ofzo. Daar werken, maar vooral mezelf weer tegenkomen. Ik denk dat zoiets me heel erg goed kan doen. Maar aan de andere kant wil ik mijn familie niet teleurstellen, en twijfel ik of ik toch niet beter het jaar uit kan zitten hier.

Mezelf terugvinden is denk ik noodzakelijk, want door recente gebeurtenissen ben ik weer een beetje ontspoord. Ik besef me natuurlijk dat ik mezelf ook terug kan vinden in NL, maar persoonlijk denk ik dat het goed is om even weg te zijn uit mijn huidige omgeving. Ik heb al professionele hulp, maar het lijkt alsof ik ook daar een beetje vast loop. Ik weet gewoon even niet meer wat ik moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is nog geen september. Gewoon stoppen met deze baan en alsnog kiezen voor de opleiding die je wil doen.
Niet teveel aantrekken wat je familie er van vindt, doen wat jou leuk lijkt. Je moet nog je hele leven werken, dus op je 20ste al kiezen voor een vaste baan en leuk salaris, terwijl het je eigenlijk niet leuk genoeg lijkt, is echt zonde!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Aimeex,
Ik zou zeggen doen. Stop met je werk op kantoor!
Jij voelt heel goed aan waar je blij van wordt en wat je goed doet en wat niet.
Zolang op kantoor achter een scherm zitten is niet jouw ding
Je wilde niet voor niks een HBO opleiding gaan doen in Leisure and Event management.

Volg je gevoel en ga een tijdje naar het buitenland zodat je even kunt herbezinnen, weer in kontakt komen met je diepere wezen
:-)
Alle reacties Link kopieren
Een saaie baan doen omdat dat nou eenmaal de verstandige keuze is lijkt me inderdaad niet goed, dus die opleiding zou een goed idee kunnen zijn. Of een andere baan, zodat je gewoon eens wat kunt uitproberen. Juist in de toeristenbranch is er ook veel werk dat je zonder diploma mag doen zou ik denken!

Met je plan om naar Spanje te vertrekken zou ik uitkijken dat je dan niet je hele ritme kwijt raakt, en uiteindelijk juist in een depressie wegzakt omdat je geen specifiek plan of doel hebt, en niemand om je heen die je structuur kan geven. Ik zou dus naar Spanje gaan met al een baantje geregeld, bij een reisorganisatie bijv. En dan wellicht niet fulltime zodat je ook tijd hebt om jezelf te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ga een tijdje als reisleidster aan de slag! Heb je toch ritme van werk, inkomsten en sluit wellicht aan op de studie die je daarna wil gaan doen.
Ga vooral verder studeren, een andere baan komt wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Alsnog in september gaan studeren. Misschien kun je bij dit bedrijf blijven werken als bijbaan, naast je studie?
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
18-07-2019 10:36
Alsnog in september gaan studeren. Misschien kun je bij dit bedrijf blijven werken als bijbaan, naast je studie?
Dat gaat wel lastig worden denk ik. De studie is in een andere stad dan waar ik woon (ongeveer 1,5 uur reizen). Daarbij ook dat ze hier echt iemand voor 40 uur nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen. Hier word je doodongelukkig van. Ga doen wat jij wil. Als dit verder leren is, doe dat. Als je wil reizen, doe dat. Kies voor jezelf.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Maak je eigen keuzes Aimeex, je familie en omgeving zal moeten leren omgaan met hun teleurstelling en hun verwachtingen bijstellen.
Het gaat hier om JOU!
Je mag (moet) nog zo lang een werkzaam leven hebben.
Ga jezelf ontdekken, ga doen waar je je wel goed bij voelt en stel jezelf daarbij wel doelen om niet helemaal verloren te raken.
Zie dit als een leerschool, wat je momenteel doet is het gewoonweg niet voor jou.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik snap jouw ouders echt niet, sorry. Met een hbo heb je op den duur veel meer mogelijkheden. Je bent nog jong. Ga alsjeblieft verder studeren. Je moet nog heel lang mee hè. Dus schrijf je vandaag nog in. Dan kan je later alle kanten op en steeds een beetje meer verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad weer gaan studeren. Ook weer omgang met veel leeftijdsgenoten die zo'n beetje dezelfde interesse hebben gezien dezelfde opleiding en dat kan heel positief uitpakken

Met problemen naar het buitenland gaan is een vlucht en geen oplossing. Je neemt jezelf altijd mee, inclusief al je problemen.
Boogschutter10 schreef:
18-07-2019 11:11
Inderdaad weer gaan studeren. Ook weer omgang met veel leeftijdsgenoten die zo'n beetje dezelfde interesse hebben gezien dezelfde opleiding en dat kan heel positief uitpakken

Met problemen naar het buitenland gaan is een vlucht en geen oplossing. Je neemt jezelf altijd mee, inclusief al je problemen.
dit, alles.
Alle reacties Link kopieren
Dat besef ik me ook @Boogschutter10 & @Hangtiet.

Ik denk alleen dat ik heel erg tot rust kan komen op een plek waar ik niemand ken. En dat ik mezelf dan ook opnieuw leer kennen.
Alle reacties Link kopieren
Aimeex schreef:
18-07-2019 09:35
Nu heb ik er over na zitten denken, misschien te stoppen na mijn proeftijd en een tijdje naar het buitenland te gaan. Spanje ofzo. Daar werken, maar vooral mezelf weer tegenkomen. Ik denk dat zoiets me heel erg goed kan doen. Maar aan de andere kant wil ik mijn familie niet teleurstellen, en twijfel ik of ik toch niet beter het jaar uit kan zitten hier.
Als je je ouders teleurstelt door bij een baan te blijven waar je ongelukkig wordt dan ga je ze sowieso teleurstellen. Nu door daar weg te gaan of later omdat je daar uitvalt.

Als je wil gaan studeren, ga ervoor. Wil je je werk als bijbaan? Kaart het aan. Zeg: ik zit nu in mijn proeftijd. Ik wil in het vervolg zoveel uur werken want daarnaast heb ik studie. Zeggen ze nee, ben je weg. Toch proeftijd. Zeggen ze ja, fijn, heb je je bijbaan zoals je wilt met het aantal uren dat je wilt.
Maar 40 uur/week studie is pittig. Te doen maar pittig. En 1,5 uur enkele reis ook. Hopelijk lukt het om dichterbij te wonen of (een groot deel) die tijd te besteden aan studie zodat je thuis niets meer hoeft te doen.

En als je wilt reizen, ga reizen. Om bij te komen. Jezelf vinden kan weer als je terugkomt. Je kan ook later studeren. Blijkbaar ben je goed in je werk; je krijgt zo al een voltijd baan aangeboden.
madamzonderm wijzigde dit bericht op 18-07-2019 11:47
2.92% gewijzigd
Naar het buitenland gaan kan ontzettend fijn zijn, maar kan ook zwaar en eenzaam zijn. Ik denk dat het belangrijk is dat je daar in ieder geval iets zinnigs/leuks te doen hebt.

Als je jezelf opnieuw zou willen leren kennen zou ik de Vrije Hogeschool (bv. het heroriëntatie trimester) aanraden. Daar krijg je op een inspirerende manier de mogelijkheid om uit te zoeken wat bij je past. Je hebt geloof ik ook Breekjaar of de Evangelische Hogeschool, maar die ken ik niet persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
CyraElina schreef:
18-07-2019 11:46
Naar het buitenland gaan kan ontzettend fijn zijn, maar kan ook zwaar en eenzaam zijn. Ik denk dat het belangrijk is dat je daar in ieder geval iets zinnigs/leuks te doen hebt.

Als je jezelf opnieuw zou willen leren kennen zou ik de Vrije Hogeschool (bv. het heroriëntatie trimester) aanraden. Daar krijg je op een inspirerende manier de mogelijkheid om uit te zoeken wat bij je past. Je hebt geloof ik ook Breekjaar of de Evangelische Hogeschool, maar die ken ik niet persoonlijk.
Bedankt voor de tip! Ga er even naar kijken.

Ik ben graag alleen dus eenzaam zal ik me niet snel voelen gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik trouwens wel erg vervelend vind op deze werkplek, is dat de ''jongeren'' (collega van 21 & ik) de vervelende klusjes MOETEN doen. Tijdens het werk hoor ik vanachter een scherm mijn leidinggevende: ''Wil jij wel even met koffie rondgaan Aimeex?'' ''Ga jij de tafel even dekken voor de lunch?''

Ik kan daar niet zo heel goed tegen en denk dan ook, er mankeert je toch niks? Doe het zelf! :@@:
Alle reacties Link kopieren
Aimeex schreef:
18-07-2019 11:58
Wat ik trouwens wel erg vervelend vind op deze werkplek, is dat de ''jongeren'' (collega van 21 & ik) de vervelende klusjes MOETEN doen. Tijdens het werk hoor ik vanachter een scherm mijn leidinggevende: ''Wil jij wel even met koffie rondgaan Aimeex?'' ''Ga jij de tafel even dekken voor de lunch?''

Ik kan daar niet zo heel goed tegen en denk dan ook, er mankeert je toch niks? Doe het zelf! :@@:
Serieus. Ga verder studeren en je ontwikkelen. Je bent hun loopjongen niet. Je kunt zoveel meer bereiken. Met een hogere opleiding kom je veel verder, anders heb je kans dat je dit gezeik misschien wel de rest van je leven blijft houden. Reizen is leuk maar iddeen vlucht. Kies nu voor jezelf. Weg daar. Met een betere opleiding ga je ook meer verdienen. Je wil toch niet altijd op dit salarisniveau blijven hangen?
Alle reacties Link kopieren
prinsesmaxima schreef:
18-07-2019 12:16
Serieus. Ga verder studeren en je ontwikkelen. Je bent hun loopjongen niet. Je kunt zoveel meer bereiken. Met een hogere opleiding kom je veel verder, anders heb je kans dat je dit gezeik misschien wel de rest van je leven blijft houden. Reizen is leuk maar iddeen vlucht. Kies nu voor jezelf. Weg daar. Met een betere opleiding ga je ook meer verdienen. Je wil toch niet altijd op dit salarisniveau blijven hangen?
Nee zeker niet! Het plan was ook verder te studeren na het werken. Wou 1 á 2 jaartjes blijven. Maar goed...
Het studiejaar is nog niet begonnen, misschien kan het nog. Je kan ook bij een callcenter gaan werken in Portugal of Tsjechië ofzo, maar geloof me het loon is schraal en na een jaar moet je toch iets. Wat wil je gaan doen met die studie? Ik ken toevallig iemand die daar helemaal niks mee kon. Ik heb ook in het buitenland gewoond, maar dat maakt je leven echt niet makkelijker. Veel mensen hebben een korte stage gelopen in het buitenland of een Erasmus ofzo en romantiseren het.
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
18-07-2019 12:42
Het studiejaar is nog niet begonnen, misschien kan het nog. Je kan ook bij een callcenter gaan werken in Portugal of Tsjechië ofzo, maar geloof me het loon is schraal en na een jaar moet je toch iets. Wat wil je gaan doen met die studie? Ik ken toevallig iemand die daar helemaal niks mee kon. Ik heb ook in het buitenland gewoond, maar dat maakt je leven echt niet makkelijker. Veel mensen hebben een korte stage gelopen in het buitenland of een Erasmus ofzo en romantiseren het.
Ik wil uiteindelijk in het buitenland gaan wonen en daar evenementen organiseren voor Nederlandse toeristen.
Alle reacties Link kopieren
Ga die studie doen en ga tijdens je studie 2 keer op Erasmus/stage.
Je bent te jong om een baan te doen die je niet leuk vindt. Tegenwoordig is het zo dat zolang je maar een hbo papiertje (of hoger) hebt dat je sneller aan een baan kan komen.
Alle reacties Link kopieren
Ga studeren en ga, als het kan, op kamers. Hier ga je niet gelukkig van worden.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven