Werk & Studie alle pijlers

Is dit gangbaar?

18-07-2019 18:09 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_387171 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 13:56
99.73% gewijzigd
Ja vreemde gang van zaken. Maar was dus niet echt een beoordelingsgesprek?
Alle reacties Link kopieren
Verdediging wordt niet op prijs gesteld, dus met andere woorden iemand kan vanalles verzinnen om je zwart te maken?
Lijkt me geen eerlijke gang van zaken.

Je hebt hem toch nog wel sarcastisch bedankt voor de peptalk, hè?
.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eerst eens wat er in jullie beleid rondom voortgangsgesprekken staat?

Is er een verslag gemaakt? Moet jij dat voor akkoord tekenen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het niet normaal, maar ik vraag me ernstig af of we misschien in hetzelfde bedrijf werken, want het klinkt mij niet onbekend in de oren.
Weet je ten minste gelijk wat de toon wordt van het formele jaarlijks gebeuren.
Erg positief zal die niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_387171 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 13:56
99.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_387171 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 13:57
98.97% gewijzigd
Nougatine schreef:
18-07-2019 18:21
Er wordt inderdaad een verslag van gemaakt dat voor akkoord ondertekend moet worden.
Dan was het dus geen informeel gesprek.

En zou ik ook ernstig nadenken of ik dat on-ding wel wil tekenen.


Want veel kans dat ze gewoon materiaal zoeken om je buiten te krijgen en dit is dan de eerste stap.
Zeker als je ook nog es tekent voor akkoord.


Er staat geen zoontje of dochter of neefje van de baas te trappelen om de job over te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt bijna als even iemand afzeiken, in de hoop dat ie zich onveilig gaat voelen en zelfs vertrekt...

Ik heb zo ooit "feedback" gehad, waarbij ik vroeg wie dit dan had aangegeven, want dan kon ik met die collega in gesprek. Maar dat ging hij mij niet vertellen...

Ik zou zeker niks ondertekenen.
Alle reacties Link kopieren
Nougatine schreef:
18-07-2019 18:21
Er wordt inderdaad een verslag van gemaakt dat voor akkoord ondertekend moet worden.
Er wat staat er in jullie beleid?

Je kunt nooit gedwongen worden voor akkoord te tekenen volgens mij. Hoogstens voor 'gezien'.
Als je graag jouw visie op het gesprek wilt toevoegen, dan kun je dat op papier zetten en aan je personeelsdossier laten toevoegen.

Werk je bij een groot of klein bedrijf? Hebben jullie een HR afdeling? Een OR?
Alle reacties Link kopieren
Wat een bijzondere manier van doen! Ben jij de eerste/enige die zo’n gesprek krijgt ?
En als mij feedback gevraagd zo worden over collega’s zou ik dit denk ik niet zomaar klakkeloos geven.

No way dat ik dit zomaar zou ondertekenen! Als ik het ondertekende schreef ik eerst mijn hele versie van het verhaal op het blad en dan ondertekende ik het. Kopietje ervan maken en dan pas inleveren!
Wat een dwaasheid zeg!
Alle reacties Link kopieren
Nougatine schreef:
18-07-2019 18:21
Er wordt inderdaad een verslag van gemaakt dat voor akkoord ondertekend moet worden.
Dan is het dus geen informeel gesprek dus zeker niet ondertekenen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Is zou bij personeelszaken navragen of dit nieuw beleid is en waar je dit nieuwe beleid kunt nalezen. Het kan maar zo dat deze LG er een geheel eigen beleid op nahoudt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Zeker niet tekenen. Raar gedoe ook, zo kan iedere gek zelf wat verzinnen onder het mom ‘van een collega’. Erg onprofessionele gang van zaken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Nou ja, anderzijds is het wel handig dat je nu hoort wat de klachten zijn. In plaats van over een paar maanden (bijvoorbeeld) als het formele beoordelingsgesprek plaatsvindt.

De inhoud is wel lullig en dat je niet mag weten van wie het komt is vrij kinderachtig.
Nougatine schreef:
18-07-2019 18:21
Er wordt inderdaad een verslag van gemaakt dat voor akkoord ondertekend moet worden.
Dit is het proces van het ontslaan van iemand.
Alle reacties Link kopieren
weerwoord schrijven en eisen dat dat wordt toegevoegd aan het verslag in je dossier. En hooguit tekenen voor gezien, niet voor akkoord. Zorg dat dat ook vermeld wordt als je tekent.
Don't cry, buy a bag and move on.
Nougatine schreef:
18-07-2019 18:21
Er wordt inderdaad een verslag van gemaakt dat voor akkoord ondertekend moet worden.
niet tekenen
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niks voor akkoord te tekenen als je het er niet mee eens bent. Je kunt voor gezien tekenen en je commentaar toevoegen.
en verder geen stampij maken. Eerst even bellen met een jurist van de vakbond
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_387171 wijzigde dit bericht op 24-01-2020 13:58
99.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt niet goed...
Ik vrees dat ze een ontslag aan het voorbereiden zijn...
Alle reacties Link kopieren
Redballoon schreef:
18-07-2019 20:07
Klinkt niet goed...
Ik vrees dat ze een ontslag aan het voorbereiden zijn...
Herken je dit TO?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
18-07-2019 18:36
Wat een bijzondere manier van doen! Ben jij de eerste/enige die zo’n gesprek krijgt ?
En als mij feedback gevraagd zo worden over collega’s zou ik dit denk ik niet zomaar klakkeloos geven.
Daarom vroeg ik ook naar het beleid. 360 graden feedback wordt dit genoemd en zie je steeds vaker in het beleid staan.
Daarin zouden ook afspraken moeten staan over hoe 'anoniem' deze feedback mag en moet zijn bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven