Werk & Studie alle pijlers

Piercings/uiterlijk op horeca opleiding

19-07-2019 00:34 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt x
anoniem_388360 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 23:22
Reden: Ik heb antwoord op mijn vraag
98.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je niet kunnen bellen of e-mailen naar hun over dit beleid? Of bezoek eens een open dag en stel daar je vragen aan de mede-studenten die daar vaak staan.

Succes!
Kijk ook naar de toekomst. Als je dat beroep wilt uitvoeren zul je wellicht ook je uiterlijk moeten aanpassen....wil je dat?

Denk dat je wel beperkt bent in het aantal horeca gelegenheden. Op sommige plaatsen is het niet gepast.
Waarom zou je niet gewoon kunnen bellen om deze informatie?
Waarom heb je nog een jaar de tijd? Opleidingen beginnen toch in september?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bellen en als het niet mag dan doe je ze gewoon uit.

Ik doe ook een horeca opleiding, niet daar maar ergens anders, ze zijn er heel streng en terecht vind ik.

We moeten ten aller tijde ons schone uniform aan, geen rok (eigen veiligheid), jasje, sloof, muts, theedoek, geen sierraden, geen parfum. Gereedschappen zoals messen, spuitzakken enz.. altijd in een gereedschapskist.
Alle reacties Link kopieren
Hey,
Ik heb zelf ongeveer 12 jaar terug 2 horeca opleidingen gedaan via het
Nova college.

Ik ben uiteindelijk zelf doorgegroeid naar bedrijfsleider in het bedrijf waar ik nu werk.
Heb ook tunnels (niet heel groot) en heb een sleeve op mijn arm.
Veel collega’s hebben tatoeages.
Nou weet ik niet hoe het bij die opleiding is maar wat ik wil zeggen is dat het tegenwoordig heel normaal is in de horeca dat je mensen met bijv tatoeages ziet.

Ik weet dat het bij veel bedrijven geen probleem is, al zullen er misschien altijd zaken tussen zitten die het misschien niet kunnen waarderen.
Al met al denk ik dat het niet echt een probleem zal zijn al lopen ze op scholen af en toe een beetje achter.

Het is realistischer dat je tegenwoordig mensen met tatoeages en piercings ziet in de horeca dan strak int pak en dames een (koker)rok.
En anders gewoon even bellen;)
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
19-07-2019 08:41
Waarom heb je nog een jaar de tijd? Opleidingen beginnen toch in september?

Ik ga aankomend jaar niet gelijk aan een nieuwe opleiding beginnen. Ik neem eerst een tussen jaar.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties, ik was sowieso van plan om naar een open dag te gaan en dit te vragen, alleen dat ga ik pas over een tijd mee beginnen, was gewoon nieuwsgierig en wilde kijken of iemand hier ervaring mee heeft. Ik werk op het moment ook in de horeca en daar hebben ze geen problemen mee. Mijn vorige baan moest ik ze uit doen of afplakken. Ik maak me geen zorgen dat ik later niet geaccepteerd word als ik een baan zoek, genoeg restaurants die het accepteren het is ondertussen ook wel een eeuw dat vrouwen, mannen ten huwelijk vragen😂 Ik wil later ook niet ergens werken waar ik niet word geaccepteerd voor wie ik ben. Mijn piercings kan ik altijd nog uit doen, en zo lang ik vind dat ze nog bij mij horen ga ik ze niet permanent eruit halen. Als ik later 30 ben en kinderen heb, misschien haal ik ze er dan wel uit, wie weet, is nog zo verweg
Lucy-Love schreef:
19-07-2019 00:34

ik kan moeilijk de school opbellen en vragen of ze problemen hebben met mensen die piercings hebben😂

Waarom zou dat niet kunnen?
Lucy-Love schreef:
21-07-2019 00:24
Bedankt voor de reacties, ik was sowieso van plan om naar een open dag te gaan en dit te vragen, alleen dat ga ik pas over een tijd mee beginnen, was gewoon nieuwsgierig en wilde kijken of iemand hier ervaring mee heeft. Ik werk op het moment ook in de horeca en daar hebben ze geen problemen mee. Mijn vorige baan moest ik ze uit doen of afplakken. Ik maak me geen zorgen dat ik later niet geaccepteerd word als ik een baan zoek, genoeg restaurants die het accepteren het is ondertussen ook wel een eeuw dat vrouwen, mannen ten huwelijk vragen😂 Ik wil later ook niet ergens werken waar ik niet word geaccepteerd voor wie ik ben. Mijn piercings kan ik altijd nog uit doen, en zo lang ik vind dat ze nog bij mij horen ga ik ze niet permanent eruit halen. Als ik later 30 ben en kinderen heb, misschien haal ik ze er dan wel uit, wie weet, is nog zo verweg

Welke eisen ze aan de opleiding stellen, weet ik niet. Weet wel dat ik vaker eigenaren/bediening/koks zie met, dan zonder tattoo’s en piercings.
Alle reacties Link kopieren
Oprechte vraag: waarom heb je van die tunnels? Vind je het gewoon mooi of wil je er iets mee zeggen? Zo ja, wat dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven