Werk & Studie alle pijlers

Winkel dicht, het is te warm.

23-07-2019 15:37 270 berichten
Toevallig zag ik net dat de bakker een bordje op de deur had, waarop stond dat hij voorlopig om 14:00 uur dicht zou zijn. Het is té warm om de zaken goed te houden, en het personeel is er natuurlijk ook niet blij mee, zo’n bakoven als het buiten boven de dertig graden is.
Thuisgekomen zag ik een mail van versinspiratie.nl die de leden adviseerde om eerder te sluiten.
Ik ken zelf alleen uit een ver verleden een tropenrooster in 1976, tot 13:00 was het toen.

Zijn er mensen die korter werken vanwege de hitte, en welke branche is dat dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen dat het op mijn werk iets warmer was, het is net 20 graden met een stevige tochtstroom vanuit het ventilatiesysteem. We werken met een vestje aan of regelmatig kippenvel op de armen. Verschil met buiten is echt veel te groot, maar ze krijgen het systeem al jaren niet fatsoenlijk ingeregeld, dus nu ook niet...
Eze schreef:
23-07-2019 16:27
Je zult maar in de zorg werken, met patiënten die extra kwetsbaar zijn bij deze temperaturen. Dan is het natuurlijk niet alleen voor je baas een beetje jammer als je er niet bent.

Het wordt gewoon overal warm. Een kdv dicht doen, is alleen afschuiven van de verantwoordelijkheid. Thuis bij hun ouders hebben die babies het net zo heet.
Nee joh, het is gewoon link. Zoals hierboven ook al iemand zegt, je kunt niet alle baby's afgekoeld houden, daar zijn te weinig handen voor.
Gelukkig hebben de meeste mensen achtervang voor hun opvang, maar zo niet, dan is het nu eenmaal zo. Nee, het risico op een verhitte baby met deze dagen zou ik nog geeneens nemen.
Alle reacties Link kopieren
Man is podiumbouwer en heeft deadlines en werkt tot het af is in de volle zon.
Heb hier best respect voor 😍
laatbloeiertje schreef:
23-07-2019 16:57
Nee joh, het is gewoon link. Zoals hierboven ook al iemand zegt, je kunt niet alle baby's afgekoeld houden, daar zijn te weinig handen voor.
Gelukkig hebben de meeste mensen achtervang voor hun opvang, maar zo niet, dan is het nu eenmaal zo. Nee, het risico op een verhitte baby met deze dagen zou ik nog geeneens nemen.

Zee heeft geen baby, dat kan niet anders kraamde ze niet zulke onzin uit.

Ik breng mijn kind met liefde en plezier naar het kdv maar niet met deze temperaturen & gelukkig hoeft dat nu ook niet want we zijn op vakantie.
Wel jammer dat ons vakantiehuis flink wat ramen op het zuiden heeft - zonder zonwering. Rare jongens, die Belgen.
Alle reacties Link kopieren
-Totoro76- schreef:
23-07-2019 16:58
Man is podiumbouwer en heeft deadlines en werkt tot het af is in de volle zon.
Heb hier best respect voor 😍
Nu bij Parijs toevallig?
Maar waar dan ook, zwaar werk, zeker met deze temperaturen.

Wat al gezegd is: de zorgmensen, de postbezorgers.....petje af hoor. Dan ben ik toch altijd weer blij met mijn kantoor dat weliswaar een plat dak heeft en 's middags in de zon ligt, maar waar wel een raam open kan en ik ergens dichtbij even op de tocht kan gaan staan om wat luchtstroom te vangen.

Vraag me af, zijn er nou echt mensen die dit weer helemaal geweldig vinden? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen....
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-07-2019 15:50
Mijn hulp komt ook gewoon morgen, maar die plant ik met ijsjes in de bank. Geen doen zo.
Dan kun je haar beter bellen en zeggen dat ze niet hoeft te komen. Daar heeft ze meer aan.
Kate2000 schreef:
23-07-2019 17:10
Dan kun je haar beter bellen en zeggen dat ze niet hoeft te komen. Daar heeft ze meer aan.
Dan verdiend ze niets.
Ik heb mazzel, hoef niet te werken de komende dagen. Heb echt medelijden met mensen in de zorg, bouw, podiumbouwers, horecamensen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de zorg. Als ik rustig aan ga doen, dan komen de cliënten wat tekort. Denk aan wat te drinken, extra ventilator aan enz.

Op de groepen komt langzaam her en der airco, maar dan nog is het een graadje of 28 binnen.

Heb nog meer medelijden met mijn nachtdienstcollega's, zij moeten slapen met dit weer... dat vraagt om zelf aanschaffen van airco, verduisterende gordijnen enz. Doet de werkgever niet aan mee, terwijl goed slapen in het belang van de zorg is. Maar ja...
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-07-2019 17:12
Dan verdiend ze niets.
Netjes Caat, heel netjes! Dat gaat gewaardeerd worden :)
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Grobbekuiken_ schreef:
23-07-2019 17:16
Netjes Caat, heel netjes! Dat gaat gewaardeerd worden :)
Dankje Grobbe. Ik vind het heel normaal. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook in de zorg en hier word extra personeel ingezet om iedereen te ontlasten en het mogelijk te maken voor extra drink pauzes.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
23-07-2019 15:54
Daar hebben we hier in Groningen Lutjepotjes voor. Heerlijke slaaphuisjes in de schaduw. Ideaal met dit soort temperaturen. Mijn kinderen sliepen altijd onwijs goed dan.
Ik werk ook in de kinderopvang. Wij hebben ook lutjepotjes en zijn daar erg blij mee. Maar met deze temperaturen mogen ze daar niet in. Het warmt er snel op.
Wij zitten ook in een oud gebouw zonder airco. Ben benieuwd hoe dat donderdag gaat.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-07-2019 17:18
Dankje Grobbe. Ik vind het heel normaal. :)
Kleine moeite inderdaad.
Ik doe dat met de bezorgers, krant, reclame of post, maakt niet uit. Als ik ze tref is er een ijsje of iets te drinken voor ze.
Ik weet nog dat zoon kranten liep en er een paar straten verderop altijd een mevrouw was die hem opwachtte en van ijs/koude drank in de zomer en warme thee in de winter voorzag. Zo lief, maar zo gewaardeerd!
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Anoniempjerosso schreef:
23-07-2019 16:09
Je zal maar op je werk zitten en gebeld worden met de mededeling dat je baby is overleden aan de hitte.
Precies dit.
nursy schreef:
23-07-2019 15:49
In de wijkverpleging gaat de zorg gewoon door.
Tja werk zelf in een verpleegtehuis en gaat het ook gewoon ook door. We hebben airco maar deze kan overdag bijna niet aan omdat cliënten dan klagen dat het te koud is en ze weg waaien hahaha. Maar ik klaag niet hoor😀
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gastouder. En ik had geluk dat mijn man thuis was vandaag. Dus zwembadje opgezet en heerlijk met 4 ukkies met water gespeeld :flirting:

Respect voor iedereen met werk zonder airco, buitenwerk, en werk wat eigenlijk niet te doen is met dit weer. :worship:
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Grobbekuiken_ schreef:
23-07-2019 17:27
Kleine moeite inderdaad.
Ik doe dat met de bezorgers, krant, reclame of post, maakt niet uit. Als ik ze tref is er een ijsje of iets te drinken voor ze.
Ik weet nog dat zoon kranten liep en er een paar straten verderop altijd een mevrouw was die hem opwachtte en van ijs/koude drank in de zomer en warme thee in de winter voorzag. Zo lief, maar zo gewaardeerd!
Goed dat je dat doet, weinig moeite veel plezier.
Doe ik ook, al moeten ze wel boven bij mij aan deur komen, dus op afspraak. Voor de postbode kan ik niets betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog goed dat ik 15 jaar geleden in een drogisterij werkte. Geen airco en de deur moest "klantvriendelijk" open blijven. Ondertussen smolten de zetpillen het vak uit en was er veel bederf onder de rest van de zelfzorgmedicatie.
Eén van mijn collega's kreeg een heuse hitte beroerte en is flink ziek geweest.

Ik werk alweer sinds jaren in een goed onderhouden rijksgebouw met een goed werkend klimaatsysteem waardoor het heerlijk toeven op kantoor is.
Maar omdat ik nog goed weet hoe beroerd je je kan voelen in een hete, vochtige klamme omgeving waardeer ik mijn werkplek juist op dit soort dagen des te meer.

Ik heb er daarom ook alle begrip voor als winkels e.d. hun deuren sluiten of tropenroosters doorvoeren in andere sectoren. Want het is verschrikkelijk afzien in sommige branches.
Als we dit soort extreme temperaturen vaker gaan krijgen zou er wat mij betreft een verplichting moeten zijn om een klimaatbeheersingssysteem te hebben op werkplekken.
Of een soort van 'hitte verlet' (zoals vorst verlet in de bouw bij extreme winters) invoeren.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
23-07-2019 17:24
Ik werk ook in de zorg en hier word extra personeel ingezet om iedereen te ontlasten en het mogelijk te maken voor extra drink pauzes.
Wauw! Wat goed geregeld...

Hier helaas te weinig personeel om überhaupt de diensten ingevuld te krijgen... dus veel extra werken.
Poezemens84 schreef:
23-07-2019 17:36
Wauw! Wat goed geregeld...

Hier helaas te weinig personeel om überhaupt de diensten ingevuld te krijgen... dus veel extra werken.
Inderdaad goed geregeld. Maar bij ons ook al blij dat de diensten in de vakantie opgelost kunnen worden, zodat iedereen zijn welverdiende vakantie kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-07-2019 17:12
Dan verdiend ze niets.
Als je het niet doorgeeft wordt ze gewoon betaald.
Kate2000 schreef:
23-07-2019 17:48
Als je het niet doorgeeft wordt ze gewoon betaald.
Nope, ik moet elke week een formulier tekenen en er is kans op controle.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
23-07-2019 17:05
Zee heeft geen baby, dat kan niet anders kraamde ze niet zulke onzin uit.

Ik breng mijn kind met liefde en plezier naar het kdv maar niet met deze temperaturen & gelukkig hoeft dat nu ook niet want we zijn op vakantie.
Wel jammer dat ons vakantiehuis flink wat ramen op het zuiden heeft - zonder zonwering. Rare jongens, die Belgen.
Maar gelukkig is je kind niet op een kdv. Een huis met ramen op het zuiden blijft tenslotte veel koeler. Wie kraamt er hier nou onzin uit?
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
23-07-2019 16:30
Thuis en kdv is niet te vergelijken. Wij hadden elke dag 16 baby’s. Met hitte dus een slaapkamer met 16 baby’s en soms 31/32 graden in de slaapkamer. Zonder airco of ventilator. Baby’s huilen nou eenmaal lang omdat je geen 16 armen hebt en raken daardoor nog meer oververhit. Niet te vergelijken dus.
Als het op dat kdv beleid was kinderen zo lang te laten huilen dat oververhitting een issue zou kunnen worden, was het een bar slecht kdv - met kennelijk maar één leidster op 16 babies. (Of waren het er stiekem toch aanzienlijk meer?) Past wel bij het plaatje van een kdv waar je verder niet op kunt rekenen, dat wel.
Ben blij dat ik vandaag gewoon een mailtje kreeg van de kinderopvangorganisatie waar mijn kinderen heen gaan met een overzicht aan maatregelen die ze nemen om de kinderen wel gewoon op te kunnen vangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven