Werk & Studie alle pijlers

Winkel dicht, het is te warm.

23-07-2019 15:37 270 berichten
Toevallig zag ik net dat de bakker een bordje op de deur had, waarop stond dat hij voorlopig om 14:00 uur dicht zou zijn. Het is té warm om de zaken goed te houden, en het personeel is er natuurlijk ook niet blij mee, zo’n bakoven als het buiten boven de dertig graden is.
Thuisgekomen zag ik een mail van versinspiratie.nl die de leden adviseerde om eerder te sluiten.
Ik ken zelf alleen uit een ver verleden een tropenrooster in 1976, tot 13:00 was het toen.

Zijn er mensen die korter werken vanwege de hitte, en welke branche is dat dan?
Eze schreef:
24-07-2019 10:45
Dat zijn de bejaarden die je wel extra goed in de gaten moet houden.


Kinderdagverblijven sluiten is een paniekreactie die nergens voor nodig is.

Het is warm, zo warm dat het voor maar weinig mensen prettig meer is. Sommige dingen kun je nu beter laten (zag net een hardloper in actie, dat zou ik nu niet doen) maar we hoeven niet het hele land tot stilstand te laten komen.
Baby's vallen onder de kwetsbare groep, hoor.
Maar ik krijg zo het idee dat je zelf geen kinderen hebt.
laatbloeiertje schreef:
24-07-2019 10:54
Baby's vallen onder de kwetsbare groep, hoor.
Maar ik krijg zo het idee dat je zelf geen kinderen hebt.

Inderdaad. Baby's zijn net zo kwetsbaar als de bejaarden en de chronisch zieken. En denk ook aan de hartpatiënten.
Die overleden mensen zijn echt niet alleen bejaarden.
Eze schreef:
24-07-2019 10:45
Dat zijn de bejaarden die je wel extra goed in de gaten moet houden.


Kinderdagverblijven sluiten is een paniekreactie die nergens voor nodig is.

Het is warm, zo warm dat het voor maar weinig mensen prettig meer is. Sommige dingen kun je nu beter laten (zag net een hardloper in actie, dat zou ik nu niet doen) maar we hoeven niet het hele land tot stilstand te laten komen.
Slechte KDV's, als zij zich laten leiden door primaire paniekreacties. Ik geloof er dan ook niks van. Voor wat ik om me heen zie, zijn het juist die BSO's en KDV die vaak in goedkope verouderde gebouwen zitten, en die hebben geen klimaatsystemen. Ze zitten ook niet bij de school, waardoor er weer zo goedkoop mogelijk vervoer (stint) gebruikt wordt.
Het is louter een geldkwestie.

Trouwens, dat was ook wat Samson onlangs zei: warmtepompen moeten 20% goedkoper worden én het personeel moet 10% meer gaan verdienen om de nieuwe systemen rendabel te maken.
Alle reacties Link kopieren
Pff gezellig hier, volgens mij hebben sommige mensen wat last van hittestress.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-07-2019 10:49
Oh ja, dan maakt het niet uit he, als het bejaarden zijn. (het zijn trouwens niet alleen bejaarden)

Daarbij blijf je maar doorgaan over het KDV.
Weet je, waar ik gewoond heb sloten ze alles (KDV's, scholen en winkels) als de temperatuur maar iets beneden het vriespunt kwam en er 10 sneeuwvlokjes vielen.
Maar goed, dat KDV zit je blijkbaar heel erg hoog...
Leer lezen, in plaats van mensen ronduit kwaadaardige uitspraken in de mond te leggen die ze niet hebben gedaan. Ik had al eerder aangegeven dat er een kanttekening is bij ‘geen paniek’: bejaarden moet je wel echt meer in de gaten houden. Je voegde dus niets toe.

En wat wil je nou alsmaar met die sneeuwvlokken? Die vallen nu duidelijk niet.
nessemeisje schreef:
24-07-2019 11:07
Pff gezellig hier, volgens mij hebben sommige mensen wat last van hittestress.

Nou inderdaad. Koste van het koste gelijk hebben dat het gewoon een beetje warm is en niemand moet zeiken.
Bejaarden vallen bij bosjes om, dieren gaan dood maar niet zeiken, de zon schijnt.

En over kinderdagverblijven zeg ik maar gewoon niks.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 24-07-2019 11:21
0.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
24-07-2019 10:54
Baby's vallen onder de kwetsbare groep, hoor.
Maar ik krijg zo het idee dat je zelf geen kinderen hebt.
Als je gelezen had, had je gezien dat ik die wel degelijk heb.
Kdv’s sluiten is een paniekreactie die die kwetsbare groep niet helpt, net zo min als je bejaarden helpt door verzorgingshuizen te sluiten vanwege de hitte. Het is namelijk overal heet, niet alleen op kdv’s.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
24-07-2019 11:18
Nou inderdaad. Koste van het koste gelijk hebben dat het gewoon een beetje warm is en niemand moet zeiken.
Bejaarden vallen met bosjes om, dieren gaan dood maar niet zeiken, de zon schijnt.

En over kinderdagverblijven zeg ik maar gewoon niks.
Dat is niet wat ik lees. Ik lees dat een forummer koste wat kost aangevallen moet worden en woorden in de mond gelegd wordt. Soms is je schouders ophalen een stuk beter.
Deze warmte duurt een paar dagen, dan wordt het weer koeler. Chill...er zijn al genoeg boze mensen.
Eze schreef:
24-07-2019 11:21
Als je gelezen had, had je gezien dat ik die wel degelijk heb.
Kdv’s sluiten is een paniekreactie die die kwetsbare groep niet helpt, net zo min als je bejaarden helpt door verzorgingshuizen te sluiten vanwege de hitte. Het is namelijk overal heet, niet alleen op kdv’s.

Echt! Hou op. We weten nu wel hoe jij er over denkt. Al wel een keer of 10.
Er zijn gewoon mensen het niet met je eens. Dat kan hé.
nessemeisje schreef:
24-07-2019 11:21
Dat is niet wat ik lees. Ik lees dat een forummer koste wat kost aangevallen moet worden en woorden in de mond gelegd wordt.

Dan lezen we inderdaad iets heel anders.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
24-07-2019 11:21
Als je gelezen had, had je gezien dat ik die wel degelijk heb.
Kdv’s sluiten is een paniekreactie die die kwetsbare groep niet helpt, net zo min als je bejaarden helpt door verzorgingshuizen te sluiten vanwege de hitte. Het is namelijk overal heet, niet alleen op kdv’s.
Ik ben het met je eens en ik heb ook kinderen.
Ik stop met lezen iig. Wat een dom heen en weer gemekker.

Sterkte allemaal met de warmte. Zet een extra bak water in de tuin voor de vogels en hou de gordijnen lekker dicht.
Voor wie het allemaal wel mee vind vallen; geniet ervan!!
47084 schreef:
24-07-2019 11:01


Trouwens, dat was ook wat Samson onlangs zei: warmtepompen moeten 20% goedkoper worden én het personeel moet 10% meer gaan verdienen om de nieuwe systemen rendabel te maken.
Wat heeft Samson nu weer met dit alles te maken?
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
24-07-2019 11:22
Echt! Hou op. We weten nu wel hoe jij er over denkt. Al wel een keer of 10.
Er zijn gewoon mensen het niet met je eens. Dat kan hé.
Duidelijk niet, want jij en die mensen die het ‘gewoon niet met me eens zijn’ blijven me maar uitspraken in de mond leggen die ik niet gedaan heb. En hé, ik ben de beroerdste niet. Dan leg ik het gewoon nog eens uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal niet meevallen, het is bloedheet, dus moet je jezelf en anderen koel houden. Maar het is over een paar dagen weer over en jezelf nijdig maken heeft echt geen enkel doel.
Eze schreef:
24-07-2019 11:10
Leer lezen, in plaats van mensen ronduit kwaadaardige uitspraken in de mond te leggen die ze niet hebben gedaan. Ik had al eerder aangegeven dat er een kanttekening is bij ‘geen paniek’: bejaarden moet je wel echt meer in de gaten houden. Je voegde dus niets toe.

En wat wil je nou alsmaar met die sneeuwvlokken? Die vallen nu duidelijk niet.

Baby's moet je net als bejaarden meer in de gaten houden. Ze zijn net zo, als niet meer kwetsbaar.
Een KDV kan en mag je sluiten, een bejaardenhuis kan je moeilijk sluiten omdat die mensen daar wonen. Niemand woont in een KDV.

En kunnen we nu ophouden over KDV's?
Eze schreef:
24-07-2019 11:26
Duidelijk niet, want jij en die mensen die het ‘gewoon niet met me eens zijn’ blijven me maar uitspraken in de mond leggen die ik niet gedaan heb. En hé, ik ben de beroerdste niet. Dan leg ik het gewoon nog eens uit.
Neem even een koude douche.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
24-07-2019 11:28
Baby's moet je net als bejaarden meer in de gaten houden. Ze zijn net zo, als niet meer kwetsbaar.
Een KDV kan en mag je sluiten, een bejaardenhuis kan je moeilijk sluiten omdat die mensen daar wonen. Niemand woont in een KDV.

En kunnen we nu ophouden over KDV's?
Dat is nou de hele tijd al het punt: natuurlijk kun je een kdv sluiten, maar het lost niets op, en brengt wel de mensen wiens kinderen je opvangt in de problemen, dus waarom zou je het doen?


En wie ben jij om te beslissen welke sluitingen in dit topic wel en niet aan de orde mogen komen?
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
24-07-2019 11:33
Dat is nou de hele tijd al het punt: natuurlijk kun je een kdv sluiten, maar het lost niets op, en brengt wel de mensen wiens kinderen je opvangt in de problemen, dus waarom zou je het doen?
Nou, ouders kunnen dan één op één op hun kind letten, ipv één leidster op vier baby's.... Ouders kunnen naar een plek toegaan waar het wél goed vertoeven is, leidsters op een kdv niet.... Dát lost het dus op.....
Irish_Wasser_Woman schreef:
24-07-2019 11:36
Nou, ouders kunnen dan één op één op hun kind letten, ipv één leidster op vier baby's.... Ouders kunnen naar een plek toegaan waar het wél goed vertoeven is, leidsters op een kdv niet.... Dát lost het dus op.....

Inderdaad. Misschien is het thuis bij de mensen veel koeler dan in het KDV, misschien is het een oud gebouw waar het snikheet is.
En baby's zijn dan in hun eigen omgeving bij de ouders die ze in de gaten kunnen houden.

En ouders hebben een paar dagen om andere opvang te regelen of vrij te nemen. De baby is nog altijd de verantwoordelijkheid van de ouders.
Bijzonder dat een bakker geen airco in z'n zaak heeft hangen. Kan me voorstellen dat het te heet is om te werken zonder airco.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
24-07-2019 11:33
Dat is nou de hele tijd al het punt: natuurlijk kun je een kdv sluiten, maar het lost niets op, en brengt wel de mensen wiens kinderen je opvangt in de problemen, dus waarom zou je het doen?


En wie ben jij om te beslissen welke sluitingen in dit topic wel en niet aan de orde mogen komen?
als een kdv in een gebouw zit wat niet of nauwelijks te koelen is, is het zeker geen paniekgedoe om het te sluiten in het belang van de kinderen en de medewerkers! Jij wil toch ook wat goed is voor je kind? Ze sluiten echt niet voor niks hoor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
24-07-2019 11:46
als een kdv in een gebouw zit wat niet of nauwelijks te koelen is, is het zeker geen paniekgedoe om het te sluiten in het belang van de kinderen en de medewerkers! Jij wil toch ook wat goed is voor je kind? Ze sluiten echt niet voor niks hoor
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de dochter van mijn vriendin opgevangen.
Het was gister in het kdv 33 graden. Buiten was het koeler.. dat verblijf is deze week gesloten.
Ik had het binnen 21 graden.
Inmiddels is het 23 graden in de woonkamer. Dat is 19 graden koeler dan voor het huis in de zon. En 5 graden koeler dan in de schaduw aan de achterkant.

Ik heb een badje met koud water in de schaduw staan. En zit lekker met de stoel in de zon en mijn voeten in het water.
Elk uur moet er een glas water, limonade of melk worden gedronken en we hebben net gezellig groenten geknabbeld.
Vooralsnog speelt ze zich suf, met gras, bloemetjes, wateren een stokje maakt ze soep.
Van wat straatzand heeft ze een druipkasteel gebouwd. Lekker in badpak en flink ingesmeerd. Als ze het warm heeft wandelt ze het badje door. En ja die 80 liter gieten we vanavond bij de planten. Morgen nieuw water erin, alle gras en zand eruit..

Straks na het eten leg ik haar te slapen aan de noordkant waar het een graad of 20 is in de slaapkamer. Daarna gaan we een filmpje kijken of boekjes lezen. En om half vijf gaan we naar het meertje in het bos, met broodjes, salade, veel drinken en fruit. Picknick met haar ouders en mijn man.

Ik hoef niet te werken op locatie, de baas viel gisteren flauw van de hitte. Klanten voelden zich niet goed. Sja 42 graden binnen..ik doe de belangrijkste dingen deze week thuis.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
23-07-2019 15:41
Ik denk niet dat de ovens van de bakker nog aan staan, bakkers bakken in de nacht, maar ik kan me voorstellen dat taartjes en gebakjes de vitrine uitdruipen en het slagroom zowat vloeibaar wordt.
Ik heb in een bakkerij gewerkt vroegahh. De ovens gaan 's ochtends uit, maar koelen nauwelijks af. Je kon gerust op zondag nog je eigen afbakbroodjes bakken, terwijl de ovens zaterdagochtend al uit gingen. Geloof me dat het daar warm is....

De winkel van de bakkerij is meestal gekoeld door airco, gebakjes blijven daar wel goed. Punt is dat het brood razendsnel beschimmelt door het vocht in de lucht. En er komen nauwelijks klanten meer, waardoor je etenswaren onnodig lang buiten de vriezer houdt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven