Werk & Studie alle pijlers

Winkel dicht, het is te warm.

23-07-2019 15:37 270 berichten
Toevallig zag ik net dat de bakker een bordje op de deur had, waarop stond dat hij voorlopig om 14:00 uur dicht zou zijn. Het is té warm om de zaken goed te houden, en het personeel is er natuurlijk ook niet blij mee, zo’n bakoven als het buiten boven de dertig graden is.
Thuisgekomen zag ik een mail van versinspiratie.nl die de leden adviseerde om eerder te sluiten.
Ik ken zelf alleen uit een ver verleden een tropenrooster in 1976, tot 13:00 was het toen.

Zijn er mensen die korter werken vanwege de hitte, en welke branche is dat dan?
Hastadepasta18 schreef:
25-07-2019 17:38
Er staat ook in het artikel dat “andere kinderen (en dat zijn er heel veel), rustig spelletjes zitten te spelen en veel te drinken. Ouders hoeven niet naar het kamp te komen”.

Ja, ja, want bij jullie is het ook heet, we weten het nu wel.
Maar hier zijn we dat niet gewend, en zoveel kinderen die onwel worden is niet normaal.
Ik hoor dat hier in de BSO (die vandaag en morgen gesloten is door de hitte) het 36,5 graden binnen is!
Heel logisch dat ze sluiten natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren
Volgens een politie-woordvoerder zijn er in ieder geval vijf mensen onwel geworden. De verwachting is dat dit aantal zal toenemen. ,,Het is een hele hete dag en het blijft de komende dagen warm. Op het strand van de Tweede Maasvlakte is weinig schaduw. Mensen eten en drinken wellicht minder dan ze denken en dan kan het mis gaan. Door op te schalen, zijn meer hulpdiensten alvast in de buurt mochten er meer slachtoffers vallen.‘’
geneet van 't laeve
Hastadepasta18 schreef:
25-07-2019 17:38
Er staat ook in het artikel dat “andere kinderen (en dat zijn er heel veel), rustig spelletjes zitten te spelen en veel te drinken. Ouders hoeven niet naar het kamp te komen”.

Het zomerkamp stopt en wordt vroegtijdig afgebroken. Doen ze echt niet zomaar hoor!
Ik zou mijn kind ook gaan ophalen.
Die mensen hebben natuurlijk ook allemaal last van aanstelleritus
https://www.ad.nl/dossier-hitte-in-nede ... ~ae8bcd65/
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in de horeca van het zwembad, 5000 bezoekers ongeveer per dag die bijna allemaal ijs, eten en drinken willen hebben.
Rijen vol staan er aan de bar en de zwembaden en ligweide liggen helemaal vol, en het werk gaat de hele dag door.
Al het personeel dat er loopt word de hele dag door verdeelt in 2 ploegen, maar het is ongelooflijk taai om in deze temperaturen te werken.
LAgirl82 schreef:
25-07-2019 19:38
Die mensen hebben natuurlijk ook allemaal last van aanstelleritus
https://www.ad.nl/dossier-hitte-in-nede ... ~ae8bcd65/
Tja dat krijg je als mensen deze hitte niet serieus nemen en vinden dat veel mensen zich aanstellen. Wie gaat er dan ook nu naar het strand als je weet dat er 0,0 schaduw is. Dan verbrand je toch ook zo wat levend en volgens mij is het zeewater nou ook niet echt verkoelend.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
25-07-2019 19:51
Tja dat krijg je als mensen deze hitte niet serieus nemen en vinden dat veel mensen zich aanstellen. Wie gaat er dan ook nu naar het strand als je weet dat er 0,0 schaduw is. Dan verbrand je toch ook zo wat levend en volgens mij is het zeewater nou ook niet echt verkoelend.
Ja, ik snap dat ook echt niet hoor.... Schaduw kan je dan nog, soort van, creëren, maar je kunt 't zand niet aanraken zo heet, en als je verkoeling zoekt in de zee, schrikt je lichaam zich lam. Het verschil is dan echt te groot....
Er is geen verkoelend windje ook, dus daar schiet je ook al niets mee op....
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
25-07-2019 19:26
Ja, ja, want bij jullie is het ook heet, we weten het nu wel.
Maar hier zijn we dat niet gewend, en zoveel kinderen die onwel worden is niet normaal.
Jaja ik weet dat jij er anders over denkt. Waarom mag jij wel je mening geven en ik niet?
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
25-07-2019 20:27
Jaja ik weet dat jij er anders over denkt. Waarom mag jij wel je mening geven en ik niet?
maar vind je het dan echt hysterisch gedoe? Het gaat niet om 1 of 2 kinderen, maar om bijna 30 kinderen. Dan is er in mijn ogen iets niet helemaal goed gegaan en als ouder zou ik not amused zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hastadepasta18 schreef:
25-07-2019 20:27
Jaja ik weet dat jij er anders over denkt. Waarom mag jij wel je mening geven en ik niet?

Omdat het niet normaal is! Voor ons Nederlanders toch niet.
En dit overdreven gedoe noemen is gewoon vreemd.
rosanna08 schreef:
25-07-2019 20:39
maar vind je het dan echt hysterisch gedoe? Het gaat niet om 1 of 2 kinderen, maar om bijna 30 kinderen. Dan is er in mijn ogen iets niet helemaal goed gegaan en als ouder zou ik not amused zijn

Inderdaad. Dan hebben ze niet de juiste maatregelingen genomen om mijn kind te beschermen tegen deze (voor ons) ongewone hitte.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
24-07-2019 13:34
Neem aan dat de ouders hun kind niet naar een betaalde opvang doen als ze zelf vrij zijn. Krijgen ze wel hun geld terug van de dagen dat een KDV z'n afspraken niet na kan komen?
Nou doe ik dat normaal gesproken niet, maar ik heb vandaag toch echt mijn baby naar de opvang met airco gebracht en ben zelf in mijn 32 graden huis gaan zitten zweten.
OldWood schreef:
25-07-2019 19:46
Ik werk in de horeca van het zwembad, 5000 bezoekers ongeveer per dag die bijna allemaal ijs, eten en drinken willen hebben.
Rijen vol staan er aan de bar en de zwembaden en ligweide liggen helemaal vol, en het werk gaat de hele dag door.
Al het personeel dat er loopt word de hele dag door verdeelt in 2 ploegen, maar het is ongelooflijk taai om in deze temperaturen te werken.

Je kunt wel tussendoor even je voeten in het zwembad steken, maar dit lijkt me inderdaad de hel, sterkte.

Typisch woord trouwens, ligweide. Ik krijg meteen visioenen van een weiland vol koeien.
Succes voor iedereen die vandaag met de trein moet: https://www.nu.nl/binnenland/5970691/ns ... ecten.html
florence13 schreef:
25-07-2019 23:10
Nou doe ik dat normaal gesproken niet, maar ik heb vandaag toch echt mijn baby naar de opvang met airco gebracht en ben zelf in mijn 32 graden huis gaan zitten zweten.
Fijn dat jouw KDV wel een (werkende) airco heeft. Velen helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
24-07-2019 10:18
Je hebt het in je post over het “rijke” Amerika, waar iedereen overal airco heeft. Dat is niet representatief voor alle warme landen.
Ik geef ook aan dat het niet normaal is voor Nederland en dat men het hier niet gewend is. Ik zeg alleen dat ik het zwaar overdreven vind dat kdv’s dicht gaan, of dat baby’s niet meer naar een kdv kunnen omdat ze oververhit zouden kunnen raken en zouden kunnen overlijden. Dat er overal ter wereld baby’s gewoon prima functioneren in warm weer.
Het is geen wedstrijdje “wie heeft het het warmst”. Het is mijn visie op een aantal (wat mij betreft) overdreven reacties.
Maar die hebben andere gebouwen dan hier. Veel dikkere muren bv. En als je in warme landen kijkt op een school lopen daar mensen in verpleegsters uniform met flessen water rond. Je ziet in die landen ook geen baby's open en bloot op straat en zeker niet op het heetst van de dag. Daar zijn we hier gewoon niet op ingesteld. Dus het is echt niet overdreven. Het kan binnen wel 40 gr worden, dat zal in een land waar het normaal zulk weer is echt niet gebeuren. En nee baby's en kleintjes kunnen daar echt niet goed tegen. Niks overdrevens aan.
In veel landen waar zulke hoge temperaturen (of juist hele lage temperaturen) passen wat dingen aan. Denk maar aan een siesta houden. Hoor wel eens dat ze in warme landen vroeg beginnen met werken, op het heetst van de dag lang pauze, en dan savonds weer werken. Dat zit hier niet in het systeem en je baas ziet je aankomen als je zegt dat je niet op het heetst van de dag gaat werken.
Alle reacties Link kopieren
Treurniet12 schreef:
26-07-2019 15:35
Fijn dat jouw KDV wel een (werkende) airco heeft. Velen helaas niet.
Ben er echt heel blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Werk op een bungalow park. Gasten vertrekken later omdat het warm is. Excusses ja het is warm dus mak aan , Gasten komen vroeg aan omdat het warm is , ja we hebben kinderen,Het is warm.
De schoonmaak moet even 50 huisjes schoonmaken in 2 uur en er is niemand die denk dan uhh het is warm.Niks geen tropenrooster, tandje erbij om de gast het naar zijn zin te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven