Werk & Studie alle pijlers

Scriptie / Thesis / ... Topic

30-07-2019 17:11 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het verleden was hier een soortgelijk topic, maar ondertussen al verouderd.
Wie o wie is nog bezig aan zijn scriptie/thesis/... hoe je het ook maar noemen wilt?
Hier kunnen we hopelijk wat motivatie vinden en elkaar steunen!

Ik ben zelf volop literatuuronderzoek aan het doen, maar het vinden van motivatie lukt de ene keer al beter dan de andere ;). Tegen 8/2020 zou alles (incl. onderzoek) af moeten zijn.
Het is niet mijn eerste thesis, dat helpt wel al, maar het blijft niet mijn favoriete hobby :).

En jullie?
Ik ben ook bezig met mijn scriptie, deze moet eind van dit jaar (kalenderjaar) af zijn. Ik ben zwanger dus ik heb haast, ik lees en schrijf graag mee!
Alle reacties Link kopieren
Geen scriptieschrijver maar wil jullie wel veel succes wensen!
Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik! Ook bezig met literatuuronderzoek. De literatuur doornemen gaat nog wel maar het omzetten in een conceptueel raamwerk :@@:
Leuk om hier ervaringen te delen. Ik hoop februari 2020 klaar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Geen scriptieschrijver (momenteel), wel nèt afgestudeerd en mag over een maand mijn diploma in ontvangst nemen. I know the struggle! Veel succes gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes allemaal. Ik ben er (gelukkig) sinds een jaar vanaf. Niet het leukste onderdeel van de studie.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, al gun ik jullie betere tijden :D

@JonathanStrange: dat zal wel veel motivatie zijn om het vóór te bevalling af te hebben, succes!

Ik heb nog een lijst van 60 studies om door te nemen en belangrijke dingen eruit te nemen. Hoop morgen dat af te hebben en dan een mooie tekst beginnen te schrijven :-D
Alle reacties Link kopieren
Hier de laatste loodjes van een proefschrift en echt even in een motivatiedip. Dus ik begrijp hoe je je voelt!
Alle reacties Link kopieren
Dan zit je aan het juiste adres om de motivatie op te krikken ;). Wat mij soms helpt is een pomodoro op de pc instellen, die 25 minuten moet ik dan echt geconcentreerd door doen. Daarna gaat het meestal goed en plak ik er meteen nog eentje aan vast.

Mijn deel 1 moet spoedig binnen dus die druk helpt natuurlijk ook !
Ik ben ook bezig met mijn thesis. Ik doe een kwalitatief onderzoek in het buitenland. Volgende week ga ik met mijn interviews beginnen. Ik zie vooral op tegen het transcriberen van de interviews en daarna het analyseren. De eerste hoofdstukken zijn gelukkig wel zo goed als af. Ik wil eind oktober klaar zijn, hoop dat dat lukt.
Alle reacties Link kopieren
HBO-scriptie hier. Al een keer ingeleverd, maar onvoldoende. Moet 'm eind oktober nog een keer inleveren, maar merk dat de tijdsdruk (nog) niet hoog genoeg is. Schrijf weinig momenteel, moet echt motivatie zoeken. :@@:
The eyes are useless when the mind is blind.
Oeh ik ga dit even volgen ter voorbereiding op mijn scriptie waarmee ik in januari start :rolling:
Ik zou graag meeschrijven! Sta op dit moment op het punt om óf te stoppen óf door te gaan (en dus afmaken) met mijn HBO opleiding. Ik ben bijna 1.5 jaar lang bezig geweest met mijn afstudeer onderzoek en uiteindelijk iom de begeleider de knoop doorgehakt om niet meer met door te gaan met het onderwerp waar ik toen mee bezig was. Nu al mijn moed bij elkaar geraapt en ik ben er bijna over uit dat ik per aankomende september weer aan een nieuw (en makkelijker) onderwerp ga beginnen.
Yoehoehoehoe schreef:
01-08-2019 22:32
Ik zou graag meeschrijven! Sta op dit moment op het punt om óf te stoppen óf door te gaan (en dus afmaken) met mijn HBO opleiding. Ik ben bijna 1.5 jaar lang bezig geweest met mijn afstudeer onderzoek en uiteindelijk iom de begeleider de knoop doorgehakt om niet meer met door te gaan met het onderwerp waar ik toen mee bezig was. Nu al mijn moed bij elkaar geraapt en ik ben er bijna over uit dat ik per aankomende september weer aan een nieuw (en makkelijker) onderwerp ga beginnen.
Ah dit lijkt me echt halen! Ik heb een aantal jaar geleden mijn HBO scriptie geschreven (nu bezig met master thesis) en heb toen zelf een onderzoek(je) uitgevoerd. Best wel praktisch en daardoor vond ik het ook leuk om te doen. Wat voor onderzoek doe je en wat is het onderwerp?

Ik zou zeker proberen door te pakken. Je bent zo ver gekomen en als je onderwerp beter behapbaar is ben je misschien wel binnen een half jaar klaar!

Succes!
anoniem_63970887729c7 wijzigde dit bericht op 01-08-2019 22:39
Reden: Spelfouten
0.25% gewijzigd
Kezia schreef:
01-08-2019 22:38
Ah dit lijkt me echt halen! Ik heb een aantal jaar geleden mijn HBO scriptie geschreven (nu bezig met master thesis) en heb toen zelf een onderzoek(je) uitgevoerd. Best wel praktisch en daardoor vond ik het ook leuk om te doen. Wat voor onderzoek doe je en wat is het onderwerp?

Ik zou zeker proberen door te pakken. Je bent zo ver gekomen en als je onderwerp beter behapbaar is ben je misschien wel binnen een half jaar klaar!

Succes!
Thanks! Ja het is zo’n tweestrijd continue. De vorige was echt een mega lijdensweg (althans zo voelde het). Als ik het opschrijf klink het zo ontzettend dramatisch. Ik ben herstellende van overspannenheid en dat had o.a. ook te maken met de hele situatie. Maar goed het onderwerp wat ik wil gaan doen, is wel iets wat ik leuk vind. Verzuim (binnen de organisatie waar ik werk). Bedankt voor je opbeurende woorden, ik merk dat een lotgenoten groepje helpt :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik wens jullie heel veel succes! Het blijft een spannende, stressvolle tijd. Daarna heb je ineens zeeën van tijd over.
Kezia schreef:
01-08-2019 22:23
Ik ben ook bezig met mijn thesis. Ik doe een kwalitatief onderzoek in het buitenland. Volgende week ga ik met mijn interviews beginnen. Ik zie vooral op tegen het transcriberen van de interviews en daarna het analyseren. De eerste hoofdstukken zijn gelukkig wel zo goed als af. Ik wil eind oktober klaar zijn, hoop dat dat lukt.
Het is ook veel werk. Probeer echt op tijd te beginnen en het bij te houden.

Je kunt het programma Express scribe (een week?) gratis proberen en daarna nog een paar keer verwijderen en weer opnieuw downloaden. Alleen kun je dan wat minder opnames tegelijk uploaden.
Alle reacties Link kopieren
Yoehoehoehoe schreef:
01-08-2019 22:32
Sta op dit moment op het punt om óf te stoppen óf door te gaan
Toch niet helemaal stoppen met je opleiding? Je bent zo ver gekomen! Zonde om er nu nog mee te stoppen! Als je het niet zou kunnen, was je ook niet zo ver gekomen in je opleiding. Een onderwerp wat je aanspreekt, helpt al heel veel.
Alle reacties Link kopieren
@yoehoe : ga ervoor ! Ik ben aan mijn 3de scriptie bezig en het is echt zo dat een makkelijk onderwerp heeeel veel leuker is om aan te werken en sneller gaat.

De 1ste keer mij laten foppen, daaruit mijn lesje geleerd voor steeds iets makkeljjks te nemen ;)
Studiepunten zijn lang houdbaar. Ik kreeg mn scriptie niet voor elkaar en ben een paar jaar gestopt. Nu weer ingeschreven en mocht meteen aan mn scriptie beginnen!
rooiemens schreef:
04-08-2019 11:45
Studiepunten zijn lang houdbaar. Ik kreeg mn scriptie niet voor elkaar en ben een paar jaar gestopt. Nu weer ingeschreven en mocht meteen aan mn scriptie beginnen!
Was dat HBO of WO? Op mijn HBO waren studiepunten 4 jaar geldig. Dus je kon 1 jaar uitlopen zonder problemen. Maar als je dus in een 6de jaar je scriptie schreef, moest je de studiepunten van het eerste jaar opnieuw halen...
huisduif schreef:
01-08-2019 23:25
Ik wens jullie heel veel succes! Het blijft een spannende, stressvolle tijd. Daarna heb je ineens zeeën van tijd over.



Het is ook veel werk. Probeer echt op tijd te beginnen en het bij te houden.

Je kunt het programma Express scribe (een week?) gratis proberen en daarna nog een paar keer verwijderen en weer opnieuw downloaden. Alleen kun je dan wat minder opnames tegelijk uploaden.
Thanks!! Die ga ik zeker uit proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven. Ik had al begonnen moeten zijn met mijn master scriptie, maar ik ervaar een drempel(tje) om mijn scriptieplan te schrijven. Heel storend maar ik weet gewoon niet hoe te beginnen...

Ondertussen ben ik bezig met data verwerken van een ander onderzoek en hoop ik dat de motivatie om over de drempel te stappen komt binnenvliegen. Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom als afstudeerbegeleider even voor jullie klappen ;-D

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Dankje MevrouwJack! En succes allemaal !! Zijn jullie goed bezig?
Hier weer in gang geschoten. Alle artikels gelezen (of toch het abstract ;)) en nu een geheel van aan het maken in tekst.

Hoop dat mijn strakke planning haalbaar is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven