Werk & Studie alle pijlers

Help bijstand?

05-08-2019 15:36 309 berichten
xxxxx
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-08-2019 21:40
Reden: OP verwijderd - maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
0.00% gewijzigd
Werk gaan doen dat je niet wil.
Er zijn maar een paar opties:
Werk zoeken en vinden
Van je spaargeld leven
Ondersteuning aanvragen (bijstand, ww?)
rosings schreef:
05-08-2019 15:37
Werk gaan doen dat je niet wil.
Ja hoezo wil je dat niet? Je krijgt nu eenmaal niet altijd wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen (ander) werk wil doen dan kan bijstand om niet. Dan moet je aanpakken wat nodig is om jezelf te onderhouden.

Hoezo wil je niet werken?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon toch ander werk gaan zoeken, dat is overigens ook verplicht als je in de bijstand zit.
Soms heb je het niet voor het uitkiezen.
Er is werk genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Je kan werk krijgen maar dat wil je niet, dus enige optie die je ziet is bijstand aanvragen? Geweldig persoon ben jij zeg. Lekker gaan werken en dan kan je altijd op zoek naar een andere baan maar je gaat niet voor jan met de korte achternaam bijstand aanvragen. Daar is het systeem ook niet voor bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt wel werken maar je ontvangt liever bijstand? Ja, daar zou ik me ook voor schamen.

Zoek een baan zodat je je eigen broek op kunt houden en blijf zoeken naar je droombaan.
Alle reacties Link kopieren
'....maar ander werk wil ik niet doen'

Dat is wel heel makkelijk hè. Waarom niet?
Ik zou toch maar iets zoeken en dan van daaruit verder kijken.

Alle reacties Link kopieren
Ander werk doen en ondertussen doorzoeken naar wat je wel wil doen.

Maar het is natuurlijk onzin om op de maatschappij te gaan teren omdat je iets niet wil doen.
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
05-08-2019 15:36
Ik kan namelijks niks vinden met mijn diploma maar ander werk wil ik niet doen.
Je beseft wel dat in de bijstand al het werk passend is? In andere woorden, ze dwingen je om elk werk aan te pakken en als je niet meewerkt wordt er een maatregel opgelegd (wat neerkomt op geen/minder uitkering). Ik zal als ik jou was heel snel ander werk zoeken als je de regie op jouw leven wilt behouden.
De bijstandswet staat niet toe dat je geen passend werk accepteert ,of je het nou wilt of niet.
Wil je op dat oordeel wachten? Wil je dat zij voor je gaan bepalen wat wel passend werk is of niet?
We leven niet meer in de jaren '90 dat men makkelijk afgekeurd werd of makkelijk een bijstandsuitkering aan kon vragen. Die tijd is wel echt voorbij.
Ik zou blijven zoeken naar werk. Als de sodemieter druk blijven solliciteren. Vraag hulp bij het UWV, zoek een coach, haal het onderste uit de kan. Het is een werknemersmarkt momenteel, dus....
Alle reacties Link kopieren
Met zo'n instelling snap ik dat het al vijf maanden niet lukt. En als je je dan "kapot schaamt" kun je maar beter werk gaan doen wat je kunt vinden en van daaruit verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
In jouw positie, wel kunnen maar gewoon niet willen, vind ik trouwens ook wel dat je je mag schamen hoor.

Alle reacties Link kopieren
Bijstand wil je ook echt niet. Ze willen werkelijk alles van je weten en ze behandelen je als een soort kleuter. Vaak moet je de eerste vier weken wachten en in veel gemeenten wordt je eerst voor maandenlang bezig gehouden met onzinnige bezigheden. Daarbij is bijstand gewoon heel erg weinig.

Echt, je kan beter een willekeurig baantje nemen totdat je wel weer iets gevonden hebt, waar je een diploma voor hebt.

Een callcenter baantje, iets in de horeca, iets in een winkel, daar ligt werk voor het oprapen.
Miek_ schreef:
05-08-2019 15:41
Je beseft wel dat in de bijstand al het werk passend is? In andere woorden, ze dwingen je om elk werk aan te pakken en als je niet meewerkt wordt er een maatregel opgelegd (wat neerkomt op geen/minder uitkering). Ik zal als ik jou was heel snel ander werk zoeken als je de regie op jouw leven wilt behouden.
Ik heb wel een ander baan aanbod gekregen maar als ik die aanneem (is niet werk wat ik wil doen) dan zit ik daaraan vast tot jan vanwege het feit dat hun een certificaat bekostigen die je moet behalen. Je mag er niet mee stoppen.
Verstand op 0 en toch maar werk gaan doen wat je niet wil

Dit is namelijk ook de verplichting vanuit de gemeente. Als er werk is, maar jij niet wil doen, krijg je geen bijstand.
Waarom ben je niet bij de thuiszorg aan het werk gegaan, (uit je vorige topic?)
Bang om vies te worden? Als daar werk is, zal je dat gewoon moeten gaan doen.
OF niet, maar dan krijg je geen geld.
lilyroseee schreef:
05-08-2019 15:45
Ik heb wel een ander baan aanbod gekregen maar als ik die aanneem (is niet werk wat ik wil doen) dan zit ik daaraan vast tot jan vanwege het feit dat hun een certificaat bekostigen die je moet behalen. Je mag er niet mee stoppen.
Het is al augustus, dus max 5 maanden. Gewoon baan aannemen en dan doorzoeken naar wat anders en dan aangeven dat je per januari kan starten.
lilyroseee schreef:
05-08-2019 15:45
Ik heb wel een ander baan aanbod gekregen maar als ik die aanneem (is niet werk wat ik wil doen) dan zit ik daaraan vast tot jan vanwege het feit dat hun een certificaat bekostigen die je moet behalen. Je mag er niet mee stoppen.
En je hebt dus gezien deze post geen recht op bijstand!!
gizzmo-returns schreef:
05-08-2019 15:49
En je hebt dus gezien deze post geen recht op bijstand!!

Dit dus
Alle reacties Link kopieren
:facepalm: :facepalm: :facepalm:

Er zijn duizenden mensen die graag aan het werk zouden willen en dolgraag die bijstand uit zouden willen maar wie dat onmogelijk gemaakt wordt door types zoals jij.

[...]
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 05-08-2019 16:53
Reden: trollhinten
11.11% gewijzigd
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
05-08-2019 15:45
Ik heb wel een ander baan aanbod gekregen maar als ik die aanneem (is niet werk wat ik wil doen) dan zit ik daaraan vast tot jan vanwege het feit dat hun een certificaat bekostigen die je moet behalen. Je mag er niet mee stoppen.
Dat is dom dat je dat geweigerd heb.
De banenmarkt is best gunstig dus dat je met je diploma nergens terecht kan vind ik al bijzonder. Wat voor diploma heb je?
En dan kan he 5mnd inkomenszekerheid hebbem en dat sla je af?

Liever lui dan moe zeker?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
lilyroseee schreef:
05-08-2019 15:45
Ik heb wel een ander baan aanbod gekregen maar als ik die aanneem (is niet werk wat ik wil doen) dan zit ik daaraan vast tot jan vanwege het feit dat hun een certificaat bekostigen die je moet behalen. Je mag er niet mee stoppen.
Ja tjonge jonge je zal maar 5 hele maanden werk gaan doen wat je niet wilt.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor opleiding je hebt gedaan waardoor iets anders niet eens bespreekbaar is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven