Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie na eerdere afwijzing

05-08-2019 17:03 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn droombaan heeft weer een vacature open staan. Of beter eigenlijk, ze zoeken 2 fte.

Nu de grote maar: ik ben voor deze functie een paar maanden geleden op gesprek geweest. Was toen een goed gesprek, maar bij de terugkoppeling gaven ze aan dat er een kandidaat was met meer werkervaring (wat goed kan want mijn werkervaring in dit gebied is van lang geleden en niet mega lang). De man waar ik gesprek mee had gaf aan het wel jammer te vinden, want vond mij verder wel geschikt en hij vroeg of hij mijn cv mocht bewaren voor als ze weer iemand zochten. Dat laatste stemde mij positief maar ik zie nu in mijn zoektocht dus dat het bedrijf weer 2 mensen zoekt. Contactpersoon is dezelfde als van het gesprek.

Heeft het zin om te solliciteren...?

Ik ben bang van niet. Omdat ze mij ook niet benaderd hebben ondanks dat het toen verder positief klonk allemaal. Maar het is wel mijn droombaan.
Alle reacties Link kopieren
Glazenbol hebben jullie ook niet en nooit geschoten altijd mis etc ook wel, maar ik heb veel aan mijn hoofd op het moment en kan mijn energie goed gebruiken voor andere dingen als het bij voorbaat een kansloze onderneming is. Misschien zit hier iemand vanuit HR of wat voor positie ook die iets zinnigs kan zeggen :)
Alle reacties Link kopieren
Nou, dit lijkt me wel een situatie om eens even de telefoon te pakken en je contactpersoon te bellen en te vragen of hij nog steeds zo enthousiast is als jij en of je nog een nieuwe brief moet sturen of dat je uit de voeten kunt met je vorige brief.
Alle reacties Link kopieren
Je moet niet invullen wat jij denkt wat anderen denken of doen. Toon lef en bel zelf, verkoop jezelf, toon juist initiatief.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Zou even bellen inderdaad. Kan prima zijn dat hij er geen tel meer aan heeft gedacht.
Wij mogen CV's maar een aantal maanden bewaren vanwege de AVG, dus kan ook zijn dat jouw CV alweer uit zicht van HR is.
anoniem_287081 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 17:10
Reden: Toevoeging
41.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker even mailen om aan te geven dat je nog steeds heel enthousiast bent, en of ze je eerdere sollicitatie nogmaals in overweging zouden willen nemen. Met je (evt bijgewerkte) CV en/of je eerdere brief erbij.

Zo'n mailtje is op zich een kleine moeite en je hoeft niet meteen een hele nieuwe brief te sturen. Dat lijkt me in deze situatie ook overdreven. En je hebt nogmaals getoond dat je nog steeds enthousiast bent.

Doen hoor! Brutalen hebben de halve wereld denk ik in zo'n situatie altijd maar. Je hebt weinig te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Niet mailen maar bellen!
Ik zou dat zeker doen, vragen staat vrij en dan heb je meteen duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Dit is 1 van de weinige redenen waarom je de contactpersoon zou moeten bellen.
Alle reacties Link kopieren
Absoluut reageren!

Aangeven dat het nog steeds heel erg graag wil en hem er natuurlijk aan helpen herinneren dat je de vorige keer geschikt bleek en dat hij het toen jammer vond je niet te kunnen aannemen.

Als je laat zien dat je enthousiast bent en een volhouder bent laat dat ook zien wat je in je hebt voor als je straks aangenomen bent ;) . Succes!
Alle reacties Link kopieren
Idd bellen is nog beter dan mailen!

Doodeng soms, maar wel effectiever :-) (ik haat bellen...)
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef:
05-08-2019 17:37
Idd bellen is nog beter dan mailen!

Doodeng soms, maar wel effectiever :-) (ik haat bellen...)
Haha, ik ook maar zoveel effectiever!
Zéker doen! Niet laten schieten, omdat er toen een betere kandidaat was. Ze krijgen zoveel kandidaten dat er inderdaad mensen met voldoende kwaliteiten afgewezen moéten worden. Ik denk dat je zo ook aantoont dat je een volhouder bent en er echt graag zou werken. Alleen maar een voordeel.
Gewoon weer meedoen.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
05-08-2019 17:07
Je moet niet invullen wat jij denkt wat anderen denken of doen. Toon lef en bel zelf, verkoop jezelf, toon juist initiatief.
Dit. Hop, hop TO!
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties!
Ik ga het gewoon doen en morgen bellen! Ben wel echt een angsthaas op dat gebied en de zenuwen gieren nu al door mijn lijf maar jullie zijn zo unaniem dat ik het wel moet proberen.

Ik laat jullie weten hoe het afloopt, hoop mega erg dat ik jullie over een paar dagen kan vertellen dat ik dan toch eindelijk die lang bekeerde specifieke baan heb!
Succes, TO!! Ik begrijp je vrees, maar het is het beste voor jezelf! Anders zou je je achteraf toch maar blijven afvragen: 'had ik toch beter weer gesolliciteerd'?
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
05-08-2019 17:06
Nou, dit lijkt me wel een situatie om eens even de telefoon te pakken en je contactpersoon te bellen en te vragen of hij nog steeds zo enthousiast is als jij en of je nog een nieuwe brief moet sturen of dat je uit de voeten kunt met je vorige brief.
+1
veel succes met het telefoontje!
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Ook voor de meelezers laten weten hoor, ik hou van zulke topics!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor je duimen!
Heel veel succes!
In het kader van niet geschoten is altijd mis: ga ervoor!
Doen! Ik was eerst ook afgewezen. De andere kandidaat had meer ervaring in de sector. Na 2 jaar weer gesolliciteerd en aangenomen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Succes met bellen vandaag. Niet uitstellen.
Alle reacties Link kopieren
Zeker bellen vandaag! Bij mijn bedrijf worden enthousiaste mensen echt wel gewaardeerd, zeker als het de vorige keer een prima gesprek was.

En stel dat je het niet wordt, dan kun je het jezelf niet aanrekenen dat je het geen kans hebt gegeven :)
Kaaaaaaaatje schreef:
05-08-2019 17:06
Nou, dit lijkt me wel een situatie om eens even de telefoon te pakken en je contactpersoon te bellen en te vragen of hij nog steeds zo enthousiast is als jij en of je nog een nieuwe brief moet sturen of dat je uit de voeten kunt met je vorige brief.
Dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven