Werk & Studie alle pijlers

Na jaar andere baan? Kan ik dat maken?

07-08-2019 17:59 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk sinds een jaar weer bij mijn oude werkgever. Hij heeft mij terug gevraagd. Na wikken en wegen toch gedaan. Nu kan ik na een jaar een hele leuke voor mij veel uitdagender baan krijgen. Ik zit er een beetje mee of ik dit wel kan maken. Als ik aan mezelf denk wel maar ik vind het toch lastig om te vertellen.

Ik ben gaan twijfelen aan de huidige baan toen mijn leidinggevend met vakantie was en ik in een overleg ronduit beledigd ben door de directeur. Daarna ben ik actie gaan ondernemen. Als mijn leidinggevende wel aanwezig was geweest had deze directeur de belediging nooit gemaakt. Maar dit eigenlijk terzijde. De nieuwe baan is voor mij sowieso uitdagender. Voor mijn leidinggevende die mij heeft benaderd vind ik het niet leuk en voor mij ook niet om het te vertellen.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Snap dat het gevoelsmatig misschien lastig is, maar wanneer het er echt op aankomt zal het bedrijf ook altijd kiezen wat voor hun het beste is. Ik zou dus voor je eigen kans gaan! Door (te) loyaal te zijn doe je jezelf te kort.
Ik herken het trouwens wel hoor, op zulke momenten wilde ik altijd wat meer van de mannelijke hormonen. Die zien dit soort dingen toch een stuk zakelijker.
Alle reacties Link kopieren
Je leeft toch niet om te werken? En zo wel is het ook nog eens heel fijn om werk te doen waar je plezier en voldoening uithaalt. Dus ja natuurlijk kun je dat maken.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Ach.. ik ben destijds na 6 mnd weggegaan. Het werk was anders dan voorgespiegeld. Geen werkplezier.
Dus: vacatures gezocht, gereageerd en met 2 dgn had ik een andere baan.
Nu werk ik op een plek waar ik iig plezier heb.
Dus: ga ervoor! Je moet nog zolang werken..
Dus je werkte hier eerder. Bent weggegaan. Bent terug gevraagd en dat ook gedaan. En nu na een jaar weer weg.

Kan, natuurlijk kan dat. Waarom niet, Wel een beetje hopperig maar dat is helemaal niet raar. Vaak is het niet eens vrije keus dat gehop.

Maar gaat dit alles om 1 belediging van iemand? Is dat al besproken met hem en/of zijn leidingevende?
Ik heb ooit in zes jaar vijf banen gehad. Serieuze banen. Tja als het je niet bevalt, kun je gewoon weggaan.
Alle reacties Link kopieren
Je mag dat zeker doen. En omdat het klinkt als een plek waar je meer zin in hebt zeg ik ook: DOEN!

Loyaliteit is een mooie eigenschap, maar je moet professioneel altijd voor jezelf kiezen/opkomen, want een ander zal dat minder snel doen (zoals Sportiefje ook zegt).
Alle reacties Link kopieren
De belediging was in een managersoverleg en behoorlijk grof en niet redelijk. Er wordt nog steeds over gepraat. Omdat ik zoveel aanbod qua banen krijg heb ik toen de conclussie getrokken dat ik niet onder deze man kan werken. Ik heb het ook direct aangekaart bij leiddinggevende. Hij zou ernaar vragen (maar dat gebeurt niet ivm soort angstcultuur).
Vrolijk771 schreef:
07-08-2019 20:11
De belediging was in een managersoverleg en behoorlijk grof en niet redelijk. Er wordt nog steeds over gepraat. Omdat ik zoveel aanbod qua banen krijg heb ik toen de conclussie getrokken dat ik niet onder deze man kan werken. Ik heb het ook direct aangekaart bij leiddinggevende. Hij zou ernaar vragen (maar dat gebeurt niet ivm soort angstcultuur).
Dan weggaan. En als je durft kan je dit nog eens aangeven bij je exitgesprek.
Alle reacties Link kopieren
Jep ik zou ook weggaan en ook bij jouw huidige leidinggevende (die naar heb ik het idee wel prima is) aangeven dat je geen belang hebt om onder iemand te werken die je beledigd.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen. Op het moment dat ze van jou af willen gaat dat ook zonder blikken of blozen. Het is jouw toekomst dus ga ervoor!
Gewoon doen wat je zelf wilt. Als een werkgever van een werknemer af wil dan zit hij/zij daar ook niet mee.
Alle reacties Link kopieren
cathy237 schreef:
08-08-2019 00:07
Gewoon doen. Op het moment dat ze van jou af willen gaat dat ook zonder blikken of blozen. Het is jouw toekomst dus ga ervoor!
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Vrolijk771 schreef:
07-08-2019 20:11
De belediging was in een managersoverleg en behoorlijk grof en niet redelijk. Er wordt nog steeds over gepraat. Omdat ik zoveel aanbod qua banen krijg heb ik toen de conclussie getrokken dat ik niet onder deze man kan werken. Ik heb het ook direct aangekaart bij leiddinggevende. Hij zou ernaar vragen (maar dat gebeurt niet ivm soort angstcultuur).
Zeker gaan dan! Als je iets kunt krijgen dat leuker lijkt. Jammer voor diegene die je teruggevraagd heeft, maar het is gewoon niet anders.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Tja. Als je werkgever om wat voor reden dan ook van jou af wil/moet gaat ie je ook niet houden omdat ie je zelf gevraagd heeft of omdat je er pas een jaar werkt.
Oh leuk, een angstcultuur, ik zou daar lekker blijven zitten en vaker beledigd willen worden!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie visie, weggaan dus
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je dat niet graag tegen je leidinggevende wil vertellen, maar hij/zij is ook maar een pion en voor hetzelfde geld is jouw leidinggevende volgende maand ook weg...
Alle reacties Link kopieren
Stuiterdraakje schreef:
07-08-2019 19:48
Ach.. ik ben destijds na 6 mnd weggegaan. Het werk was anders dan voorgespiegeld. Geen werkplezier.
Dus: vacatures gezocht, gereageerd en met 2 dgn had ik een andere baan.
Nu werk ik op een plek waar ik iig plezier heb.
Dus: ga ervoor! Je moet nog zolang werken..

Hier ook. Al was het maar een parttime baantje, ik was er gauw klaar mee!
Met veel bombarie daar binnengehaald. Ouwe jongens krentebrood met me spelen en wat zouden we het gezellig gaan hebben.
Al op mijn eerste werkdag kreeg ik te horen dat ze moesten downsizen op mijn uren. Ze hadden een foutje gemaakt, het budget liet het niet toe.
In de periode die volgde, gingen steeds meer dingen me tegenstaan.
Meer uren kon ik niet krijgen.. wel meer taken!
Loonstrookjes kreeg niemand daar.. ook bleek niemand iets op papier te hebben staan zoals in een contract.
Toen ik daar een keer naar vroeg bij mijn toenmalige werkgever, kreeg ik de opmerking dat ik blij moest zijn dat ik werk had.
Ik ben toen dezelfde dag nog op zoek gegaan naar een andere baan.. met succes. Nooit spijt van gehad..
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Vrolijk771 schreef:
07-08-2019 20:11
De belediging was in een managersoverleg en behoorlijk grof en niet redelijk. Er wordt nog steeds over gepraat. Omdat ik zoveel aanbod qua banen krijg heb ik toen de conclussie getrokken dat ik niet onder deze man kan werken. Ik heb het ook direct aangekaart bij leiddinggevende. Hij zou ernaar vragen (maar dat gebeurt niet ivm soort angstcultuur).

Dan heb je er ook alles aan gedaan. Vind het ook goed van je dat je het hebt aangekaart. Het is niet dat je met een 'onvoltooide les' vertrekt. Succes met je nieuwe baan!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
11-08-2019 16:44
Dan heb je er ook alles aan gedaan. Vind het ook goed van je dat je het hebt aangekaart. Het is niet dat je met een 'onvoltooide les' vertrekt. Succes met je nieuwe baan!
Klopt idd mijn eigen waarden en normen zijn gewoon dik overschreden (en nog nooit meegemaakt in 24 jaar werken bij diverse werkgevers dit). Buiten proporties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven