Werk & Studie alle pijlers

Ontslag nemen in ziektewet voor andere baan?

07-08-2019 22:37 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit momenteel met het volgende en hoop dat iemand mij kan adviseren wat het beste is om te doen: ik wil zsm weg bij huidige werkgever terwijl ik nog (deels?) in de ziektewet zit.

- Ik zit momenteel bijna 3 maanden thuis ivm werkgerelateerde overspannenheid. Ik werk opbouwend uren per week vanuit huis sinds 7 weken.

- ik weet dat ik absoluut niet bij mijn huidige werkgever wil blijven, de klachten zijn veroorzaakt door hoge werkdruk en slechte werksfeer (naast natuurlijk de triggers in mijn karakter zoals groot verantwoordelijkheidsgevoel, perfectionisme, gevoeligheid) en ik zie dat ook niet veranderen. Ikzelf en mijn omgeving merken op dat ik inmiddels weer mezelf ben, tenzij wat bij mijn huidige werkgever gebeurd is ter sprake komt- daar word ik emotioneel van. Ik werk met een begeleider vanuit de huisarts aan mezelf en mijn grenzen beter te leren beschermen.

- ik loop bij een jobcoach en heb wat sollicitaties lopen buiten de zorg. 2 daarvan zien er vrij hoopvol uit, maar dat brengt me tot het volgende: kan ik ontslag nemen bij werkgever terwijl ik nog niet beter gemeld ben om een andere baan aan te nemen, of kan ik me beter in overleg beter melden vlak voor mijn opzegtermijn afloopt of iets dergelijks? Naast dat ik het ethisch lastig vind, vraag ik me af of er zaken zijn die ik in acht moet nemen om te voorkomen dat het problemen oplevert bij een eventuele nieuwe werkgever. Ik wil niet tijdens het gesprek daarmee aangeven dat ik momenteel ziek thuis ben. Kan en mag dat?

En hoe kan ik het zo netjes mogelijk afsluiten bij huidige werkgever als ik elders een contract aangeboden krijg?

Bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Vraag juridisch advies. Ik heb ook op dit punt gestaan en mij werd dit toen sterk afgeraden.

Heeft iets te maken met dat je bij je huidige werkgever 2 jaar veilig zit in de ziektewet. Als je er dan zelf voor kiest om uit die veilige situatie te stappen kan je problemen krijgen met een eventuel WW uitkering (denk aan bijvoorbeeld niet door je proeftijd komen bij je nieuwe werkgever). Ik weet niet hoe het precies zit.
Alle reacties Link kopieren
Ben je aangesloten bij de vakbond of heb je een rechtsbijstandverzekering?
Ik zou daar even informeren.

Jouw werkgever zal natuurlijk liever van je af willen als je in de ziektewet zou blijven, misschien wil hij wel meewerken aan een traject waarbij je herintreedt in een ander werkveld.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Een oud-collega is vanuit ziektewet (werkgerelateerd) overgestapt naar een ander bedrijf, maar de details ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
07-08-2019 23:03
Ben je aangesloten bij de vakbond of heb je een rechtsbijstandverzekering?
Ik zou daar even informeren.

Jouw werkgever zal natuurlijk liever van je af willen als je in de ziektewet zou blijven, misschien wil hij wel meewerken aan een traject waarbij je herintreedt in een ander werkveld.
Nee, geen vakbond en geen rechtsbijstand verzekering. Inkomen is daarnaast te hoog om naar het juridisch loket te gaan.

Werkgever is behoorlijk aan het pushen om me terug de werkvloer op te krijgen, zover ik weet is er pas sprake van van een werknemer af willen als er na anderhalf tot 2 jaar nog weinig verbetering is bij werknemer..
Na zoveel keer (door zowel TO als reageerders) het woord “ziektewet” wil ik toch even aangeven dat er in de situatie van TO geen sprake is van “in de ziektewet zitten”.
De werkgever betaalt haar salaris gewoon door, TO is ziek gemeld bij haar werkgever (zit niet in de ziektewet, zoals heel lang geleden).
Het is een verkeerde en verwarrende term hier.
ringaroundtherosie schreef:
07-08-2019 23:16
Nee, geen vakbond en geen rechtsbijstand verzekering. Inkomen is daarnaast te hoog om naar het juridisch loket te gaan.

Werkgever is behoorlijk aan het pushen om me terug de werkvloer op te krijgen, zover ik weet is er pas sprake van van een werknemer af willen als er na anderhalf tot 2 jaar nog weinig verbetering is bij werknemer..
Kun/wil je zelf niet met je werkgever in gesprek, als het zo duidelijk is dat je hier niet terug wilt keren?
Vaak is het in onderling overleg wel mogelijk een regeling te treffen of afspraken te maken.
Een werkgever heeft ook niks aan een medewerker die ongelukkig en ongemotiveerd terugkomt of na korte tijd weer overspannen wordt.
Maar e.e.a. hangt natuurlijk ook af van het contact met je leidinggevende.

Heb je over de situatie met de bedrijfsarts gesproken?
Alle reacties Link kopieren
Miss-Pippilotta schreef:
07-08-2019 23:53
Kun/wil je zelf niet met je werkgever in gesprek, als het zo duidelijk is dat je hier niet terug wilt keren?
Vaak is het in onderling overleg wel mogelijk een regeling te treffen of afspraken te maken.
Een werkgever heeft ook niks aan een medewerker die ongelukkig en ongemotiveerd terugkomt of na korte tijd weer overspannen wordt.
Maar e.e.a. hangt natuurlijk ook af van het contact met je leidinggevende.

Heb je over de situatie met de bedrijfsarts gesproken?
Bedankt voor je uitleg over de term ziektewet in deze, daar was ik niet van op de hoogte.

Mijn werkgever vraagt al sinds de eerste week ziekgemeld zijn wat ik wil met mijn functie, maar ik heb daar (nog) geen antwoord op gegeven omdat ik het nog niet helemaal zeker wist. Vind het ergens ook heel spannend om aan te geven dat ik niet in mijn huidige functie of zelfs afdeling verder wil, aangezien er dan bepaalde deuren dichtgegooid worden natuurlijk.

Ik ben in gesprek met P&O en de bedrijfsarts om te kijken wat er nodig is voor mijn terugkeer. Helaas heb ik door ervaringen in het verleden nog maar weinig vertrouwen in het bedrijf en de bedrijfsarts om de situatie daadwerkelijk te verbeteren, inclusief mijn eigen leidinggevende. Dat is ook de reden dat ik weg wil, maar vind de timing voor alle eventuele te nemen stappen lastig te overzien om een voor iedereen fatsoenlijk afscheid te bewerkstelligen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je mag vanuit ziekte overstappen naar een andere werkgever. Toevallig heb ik dit zelf deze week uitgezocht (en o.a besproken met bedrijfsarts)

Er is vaak pas een probleem als je van de ene werkgever waar je x werk doet, overstapt naar een werkgever waar je ook weer x werk gaat doen. Dan kan de ‘oude’ werkgever protesteren. Maar als ik jouw verhaal lees dan stap je over naar een ander soort baan?

Het is wel goed, zoals andere schrijvers hier ook aangeven, om met je huidige werkgever in gesprek te gaan. Zo kan je e.e.a netjes afronden. Je bent immers met hen een arbeidsovereenkomst aangegaan die vanuit beide partijen is ondertekend. Dus daar ligt wel een stukje verantwoordelijkheid ook aan jouw kant om dat netjes af te ronden.
Your ego is not your amigo!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je bericht! De mogelijke nieuwe baan is inderdaad een functie in een gebied buiten de zorg, grijpt terug op een opleiding die ik jaaaaren geleden nog gevolgd heb, maar destijds geen baan in vond.

Ik wil bij het eerstvolgende gesprek bij de bedrijfsarts vragen naar de mogelijkheden naar een overstap nu ik nog thuis zit en daar wat werk verricht. Ik vertrouw alleen niet helemaal op het beroepsgeheim dat ze uitoefent dus ik vind het wel spannend.
Alle reacties Link kopieren
ringaroundtherosie schreef:
08-08-2019 00:15
Vind het ergens ook heel spannend om aan te geven dat ik niet in mijn huidige functie of zelfs afdeling verder wil, aangezien er dan bepaalde deuren dichtgegooid worden natuurlijk.
Maar als je toch niet terug wil, hoe erg is dit dan? Werkgever zal nu alles in het werk stellen om je terug te krijgen in je huidige functie, als deze deur gesloten wordt, openen er dan geen andere deuren?

Voor wat betreft je vraag in OP, mijn werkgever is heel voorzichtig met dergelijke situaties ivm regelgeving, maar het fijne weet ik daar niet van. Heeft het UWV info? Kunnen zij aangeven wat de consequenties zijn?
Alle reacties Link kopieren
[quote=Dromepretje post_id=30245068 time=1565261145 user_id=105185]
Maar als je toch niet terug wil, hoe erg is dit dan? Werkgever zal nu alles in het werk stellen om je terug te krijgen in je huidige functie, als deze deur gesloten wordt, openen er dan geen andere deuren?

Goed punt, daar denk ik ook veel over na. Voor werkgever is het ook fijner als ik daar een besluit in neem. Vind het vooral spannend omdat mijn huidige functie bekend is, en alle keuzes die ik nu kan maken die stoppen met die specifieke functie inhoudt iets nieuws betekent. Gek genoeg klinkt ergens opnieuw beginnen dan minder eng dan ander werk binnen dezelfde organisatie voor mij, vanwege de slechte ervaringen in het verleden met huidige werkgever.

Het UWV contacteren is een goed idee, dankjewel!
Hopelijk komt Amber nog even langs, die weet hier veel vanaf.

Hoe sterk denk je inmiddels in je schoenen te staan dat je de (extra) belasting van een nieuwe baan aan kunt zonder weer onderuit te gaan?

Op het moment dat je ontslag neemt, in je nieuwe baan start en op korte termijn (binnen een maand) uit valt met spanningsklachten dan kan het UWV dat als verwijtbaar zien. Vergis je niet, een nieuwe baan is op zich al extra belastend, laat staan in een nieuw werkveld. Daar heb je wel wat energie voor nodig.

Op dat moment krijg je dan geen WW uitkering want je bent ziek (en verwijtbaar werkloos). Ook kan je nieuwe werkgever dan gaan protesteren omdat je wellicht had kunnen weten dat je door je huidige psychische staat niet in staat zou zijn om die functie te verrichten. Dan zou je dus aan twee kanten een probleem kunnen hebben.

Je oude werkgever zal wel meegaan in het ontslag vermoed ik, en tijdens je opzegtermijn kun je je (in stappen) hersteld melden. Daar kan de bedrijfsarts ook over adviseren. Die zou ik sowieso om zijn mening vragen of hij dit ziet slagen.
Het UWV zou ik zelf niet zo snel bellen. Geen goede ervaringen mee (meermaals verkeerde of geen antwoorden gehad) en er staat dan misschien een notitie bij je naam want je moet je BSN geven.
Bospaddestoeltje schreef:
08-08-2019 15:32
Het UWV zou ik zelf niet zo snel bellen. Geen goede ervaringen mee (meermaals verkeerde of geen antwoorden gehad) en er staat dan misschien een notitie bij je naam want je moet je BSN geven.

Als je allemaal nullen intoetst, kom je er ook :lightbulb:
ringaroundtherosie schreef:
08-08-2019 11:19
Bedankt voor je bericht! De mogelijke nieuwe baan is inderdaad een functie in een gebied buiten de zorg, grijpt terug op een opleiding die ik jaaaaren geleden nog gevolgd heb, maar destijds geen baan in vond.

Ik wil bij het eerstvolgende gesprek bij de bedrijfsarts vragen naar de mogelijkheden naar een overstap nu ik nog thuis zit en daar wat werk verricht. Ik vertrouw alleen niet helemaal op het beroepsgeheim dat ze uitoefent dus ik vind het wel spannend.
bedrijfsarts heeft geen zwijgplicht
chrys schreef:
08-08-2019 15:48
bedrijfsarts heeft geen zwijgplicht
De bedrijfsarts heeft wel degelijk geheimhoudingsplicht als het over informatie over de ziekte van TO gaat.
Aangezien de ziekte in dit geval werkgerelateerd is zal er op een gegeven moment gesproken worden over mogelijke oplossingsrichtingen, in of buiten het werk.
In dat stadium zullen er weinig bedrijfsartsen zijn die ‘brainstormen over mogelijke overstap’ zullen delen met de werkgever.

TO, ik ga nog een apart vervolgbericht aan jou typen na dit bericht...
Lieve Ringaroundtherosie; dank voor je uitgebreide antwoorden.
Ik snap dat het heel spannend is om met je werkgever in gesprek te gaan. Het hangt er sowieso helemaal vanaf hoe jouw band met je werkgever, leidinggevende en HR is en in je inschatting van de mate waarin ze met je meedenken, begrip hebben voor de situatie enz.

Je bent nu gewoon nog ziek, dus je hoeft nu sowieso nog niks.
Maar als jouw ziekte echt volledig werkgerelateerd is en je straks wèl ander werk zou kunnen doen, dan komt het moment natuurlijk wel dat je er iets mee moet.
Als jouw werkgever redelijk en meedenkend is, dan kun je misschien straks uiteindelijk in goed overleg en met een goede regeling uit elkaar gaan.
Jouw werkgever heeft er geen belang bij als jij terugkomt en ziek wordt van het werk (en dus binnen no time wéér ziek wordt). En je werkgever kan je ook niet zomaar ontslaan.
Je zou misschien best aan kunnen sturen op een beëindiging van de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden (een vaststellingsovereenkomst) en een x-termijn waarin je nog gewoon in dienst blijft en doorbetaald wordt (vrijgesteld van werk). Dat geeft jou de tijd om echt volledig uit te rusten, wellicht op vakantie te gaan, een cursus te volgen, een nieuwe baan te zoeken etc.
En dat alles in iets meer rust... dat kan echt zo bevrijdend werken...
Je hebt dan ook niet de druk van terug moeten komen in je baan en ook nog niet direct de druk van veel moeten solliciteren.
En met een vaststellingsovereenkomst behoud je ook je recht op een ww-uitkering.
Als je dit gaat doen, moet je wel eerst volledig beter zijn en ook beter gemeld zijn.
Vraag dit allemaal goed na bij een jurist (één gesprek is niet zo duur, het zijn standaard constructies en overeenkomsten).

Belangrijkste is dat je eerst volledig beter wordt, tot die tijd hoef je nog geen knopen door te hakken.

Maar ik zou dit traject zeker overwegen in plaats van nu overhaast vanuit ziekte direct over te gaan naar een andere baan.
Die extra tijd kan je zoveel extra rust en energie geven. En dan heb je alle rust om een leuke nieuwe baan te zoeken.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je al bij je huidige werkgever werkt. Maar als dit al redelijk lang is en je hebt een vast contract, dan is een vaststellingsovereenkomst met een periode waarin je vrijgesteld wordt van werk van een maand of 5 echt niet zo ongebruikelijk.

Sterkte en ik hoop dat je straks een passende andere baan vindt.
Ziek worden door je werk is het niet waard en kan heel heftig zijn.
anoniem_6403aefb0a56d wijzigde dit bericht op 08-08-2019 18:54
0.14% gewijzigd
Hoe lang werk je eigenlijk bij je huidige werkgever en heb je daar een contract voor onbepaalde tijd?

Inderdaad een goede suggestie om ook advies te vragen aan een jurist.
Miss-Pippilotta schreef:
08-08-2019 18:50
Lieve Ringaroundtherosie; dank voor je uitgebreide antwoorden.
Ik snap dat het heel spannend is om met je werkgever in gesprek te gaan. Het hangt er sowieso helemaal vanaf hoe jouw band met je werkgever, leidinggevende en HR is en in je inschatting van de mate waarin ze met je meedenken, begrip hebben voor de situatie enz.

Je bent nu gewoon nog ziek, dus je hoeft nu sowieso nog niks.
Maar als jouw ziekte echt volledig werkgerelateerd is en je straks wèl ander werk zou kunnen doen, dan komt het moment natuurlijk wel dat je er iets mee moet.
Als jouw werkgever redelijk en meedenkend is, dan kun je misschien straks uiteindelijk in goed overleg en met een goede regeling uit elkaar gaan.
Jouw werkgever heeft er geen belang bij als jij terugkomt en ziek wordt van het werk (en dus binnen no time wéér ziek wordt). En je werkgever kan je ook niet zomaar ontslaan.
Je zou misschien best aan kunnen sturen op een beëindiging van de arbeidsovereenkomst met wederzijds goedvinden (een vaststellingsovereenkomst) en een x-termijn waarin je nog gewoon in dienst blijft en doorbetaald wordt (vrijgesteld van werk). Dat geeft jou de tijd om echt volledig uit te rusten, wellicht op vakantie te gaan, een cursus te volgen, een nieuwe baan te zoeken etc.
En dat alles in iets meer rust... dat kan echt zo bevrijdend werken...
Je hebt dan ook niet de druk van terug moeten komen in je baan en ook nog niet direct de druk van veel moeten solliciteren.
En met een vaststellingsovereenkomst behoud je ook je recht op een ww-uitkering.
Als je dit gaat doen, moet je wel eerst volledig beter zijn en ook beter gemeld zijn.
Vraag dit allemaal goed na bij een jurist (één gesprek is niet zo duur, het zijn standaard constructies en overeenkomsten).

Belangrijkste is dat je eerst volledig beter wordt, tot die tijd hoef je nog geen knopen door te hakken.

Maar ik zou dit traject zeker overwegen in plaats van nu overhaast vanuit ziekte direct over te gaan naar een andere baan.
Die extra tijd kan je zoveel extra rust en energie geven. En dan heb je alle rust om een leuke nieuwe baan te zoeken.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoe lang je al bij je huidige werkgever werkt. Maar als dit al redelijk lang is en je hebt een vast contract, dan is een vaststellingsovereenkomst met een periode waarin je vrijgesteld wordt van werk van een maand of 5 echt niet zo ongebruikelijk.

Sterkte en ik hoop dat je een passende andere baan vindt.
Ziek worden door je werk is het niet waard en kan heel heftig zijn.
In grote lijnen ben ik het met je eens: het is belangrijk om goed te herstellen en geen overhaaste beslissingen te nemen. En die termijn duurt vaak langer dan je zelf denkt (/wilt) helaas.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat een VSO traject heel erg afhankelijk is van hoe je werkgever erin zit. Ik heb het heel anders meegemaakt en vind dat je de situatie wel heel erg rooskleurig beschrijft: eerst volledig herstellen en dan nog eens een flinke termijn (5 maanden?!?!) mee als vrijstelling? Mwah… ik heb hele redelijke werkgevers meegemaakt en hufterige werkgevers. Maar geen van beiden zouden hier in mee gaan.

De meeste bedrijfsartsen houden ook een termijn van 3 tot 6 maanden aan bij een burn-out, van uitval naar volledige re-integratie. Voordat je volledig hersteld bent (gemeld) heb je dus nog ergens een re-integratie te doen die ik in jouw post mis.

Verder begrijp ik dat TO al een andere baan gevonden heeft, dus dan wil je over het algemeen iets sneller handelen. Een nieuwe werkgever gaat ook niet eindeloos wachten.
En TO, in je openingspost lees ik dat je het ethisch lastig vind om nu ziek te zijn en weg te willen. Wist je dat de meerderheid van mensen die een werk-gerelateerde burn-out hebben gehad binnen een korte termijn na herstel een andere baan zoeken?

Bij re-integratie in een zeer stressvolle werkomgeving is uitdiensttreding middels een VSO zoals Miss Pippilotta voorstelt best wel gebruikelijk omdat de kans op succesvolle terugkeer klein is.

Je kunt dit echt met een gerust hart met de bedrijfsarts bespreken. Het is heel normaal om in jouw situatie te twijfelen of je wel kunt en/of wilt terugkeren, dat is ook inherent aan je ziekte.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je baas een gat in de lucht springt, als je opstapt.
Bospaddestoeltje schreef:
08-08-2019 19:02
In grote lijnen ben ik het met je eens: het is belangrijk om goed te herstellen en geen overhaaste beslissingen te nemen. En die termijn duurt vaak langer dan je zelf denkt (/wilt) helaas.

Uit ervaring kan ik je vertellen dat een VSO traject heel erg afhankelijk is van hoe je werkgever erin zit. Ik heb het heel anders meegemaakt en vind dat je de situatie wel heel erg rooskleurig beschrijft: eerst volledig herstellen en dan nog eens een flinke termijn (5 maanden?!?!) mee als vrijstelling? Mwah… ik heb hele redelijke werkgevers meegemaakt en hufterige werkgevers. Maar geen van beiden zouden hier in mee gaan.

De meeste bedrijfsartsen houden ook een termijn van 3 tot 6 maanden aan bij een burn-out, van uitval naar volledige re-integratie. Voordat je volledig hersteld bent (gemeld) heb je dus nog ergens een re-integratie te doen die ik in jouw post mis.

Verder begrijp ik dat TO al een andere baan gevonden heeft, dus dan wil je over het algemeen iets sneller handelen. Een nieuwe werkgever gaat ook niet eindeloos wachten.
Klopt, het is sowieso helemaal afhankelijk van hoe je werkgever er in zit en in hoeverre deze in dit soort dingen begripvol is en mee wil denken.
Dat schreef ik ook.

De werkgever zal ook wel door hebben dat TO ziek is door werk en heeft dan uiteindelijk ook geen belang bij terugkeer (en een medewerker die korte tijd later weer ziek is), dus hopelijk is een werkgever dan bereid om mee te werken aan andere oplossingen.

Stel dat TO tijdens haar ziekte al zou kunnen praten over re-integratie in een andere functie en in overleg uit elkaar gaan dan vind ik mijn termijn niet zo onredelijk... maar ligt er ook aan hoe lang iemand natuurlijk al in dienst is, wat voor contract etc.

Ik las de stap naar de keuze voor een andere baan een beetje als een overhaaste beslissing om daar maar weg te zijn (en erg snel genomen). Dan is het natuurlijk maar de vraag in hoeverre je in deze situatie de juiste beslissing neemt.
Ik zou daar in zo’n situatie wel voorzichtig mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
Misspippelotta en bospaddestoeltje, bedankt voor jullie uitgebreide antwoorden! Dat waardeer ik enorm en ik kan zeker iets met wat jullie beschrijven.

Om jullie vragen te beantwoorden, ik ben ruim 7 jaar werkzaam bij mijn huidige werkgever en heb inderdaad een contract voor onbepaalde tijd.

De personen waar ik mee spreek van hogerhand, geven vooral aan dat ze willen dat ik snel en op een voor mij prettige manier terug kan keren. Het liefst in mijn eigen functie, maar een trede lager of misschien een andere functie kan ook mogelijk zijn. Dit laatste is misschien een optie omdat ik bij de andere 2 opties niet uit de negatieve werksfeer kom.

Ik snap dat het als overhaast overkomt dat ik nu zo snel mogelijk weg wil. Misschien is dat ook wel zo.. Ik voel vooral heel sterk dat ik afgeknapt ben op werkgever omdat ik bepaald niet de eerste ben die wegens overspannenheid uitvalt of vertrekt, en er weinig gedaan wordt met alle signalen. De werkrelatie is beschadigd en hoewel dit niet de beste positie is om knopen in door te hakken, is deze druppel misschien net wat ik nodig heb om voor mezelf te kiezen in plaats van voor het bedrijfsbelang.

In mijn hoofd heb ik al afscheid genomen, maar de praktische kant daarvan heeft dus haken en ogen. Ik ben vandaag juridisch advies gaan vragen bij een jurist in arbeidsrecht, die zal zich snel over de situatie buigen. De bedrijfsarts vertrouw ik niet genoeg om deze vragen aan te stellen wegens eerdere ervaringen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Je kan en mag gewoon ontslag nemen als je in de Ziektewet (ZW) zit. Alleen vervalt dan wel je recht op de ziektewetuitkering. Je kunt je ook beter melden, vervolgens jouw ontslag indienen en je daarna weer ziek melden. Niet heel erg netjes, maar ja, soms is het niet anders.
We used to be friends...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven