Werk & Studie alle pijlers

Baan afgewezen?

08-08-2019 18:58 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
achteraf spijt!! ik heb eergisteren een baan afgewezen vanwege onzekerheid (of ik het wel aankon) ze wilde mij een kans geven en hadden mij aangenomen maar ik had toch nee gezegd. Nu wil ik het wel maar het lijkt mij niet zo nice als ik weer ja zou zeggen toch? heb zo zsm een baan nodig. Vandaar!
Alle reacties Link kopieren
Vragen staat vrij. Het lijkt me sterk dat ze je nog steeds willen, maar dat hoor je dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Waarom solliciteer je er dan op? Je kunt het wellicht vragen, maar ik denk dat je weinig kans maakt.
Alle reacties Link kopieren
As je zsm een baan nódig hebt, ben je dom een aangeboden baan af te wijzen. Proberen kan altijd. Ik denk niet dat een bedrijf zit te wachten op spijtoptanten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat bizar dat je nee hebt gezegd als je z.s.m. een baan nodig hebt, enkel door onzekerheid. Het klinkt erg instabiel en impulsief.

Ik zou het niet meer vragen eerlijk gezegd. Ik kan me niet voorstellen dat je met deze uitleg alsnog welkom bent en zou sowieso nooit op die manier met een baan willen beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Om wat voor baan gaat het?
Zitten ze te “schreeuwen om mensen”? Of voor jou 10 anderen? Veel/weinig verantwoordelijkheden?
Ik zou de eer aan mezelf houden en niet meer bellen.
Alle reacties Link kopieren
Weet je uitkeringsinstantie dat je een baan aangeboden hebt gekregen én vrijwillig geweigerd?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
08-08-2019 20:00
Wat bizar dat je nee hebt gezegd als je z.s.m. een baan nodig hebt, enkel door onzekerheid. Het klinkt erg instabiel en impulsief.

Ik zou het niet meer vragen eerlijk gezegd. Ik kan me niet voorstellen dat je met deze uitleg alsnog welkom bent en zou sowieso nooit op die manier met een baan willen beginnen.
Echt, je zou het niet vragen? Ze kunnen misschien nee zeggen, maar misschien zeggen ze wel gewoon ja...

Als je uitlegt dat je ineens heel erg aan jezelf begon te twijfelen, maar je nu realiseert dat je meer vertrouwen mag hebben in hun inschattingsvermogen heb je nog best kans dat je alsnog een poging mag doen. Dus morgenochtend gelijk bellen.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
08-08-2019 21:15
Echt, je zou het niet vragen? Ze kunnen misschien nee zeggen, maar misschien zeggen ze wel gewoon ja...

Als je uitlegt dat je ineens heel erg aan jezelf begon te twijfelen, maar je nu realiseert dat je meer vertrouwen mag hebben in hun inschattingsvermogen heb je nog best kans dat je alsnog een poging mag doen. Dus morgenochtend gelijk bellen.
En een bedrijf zit écht te wachten op iemand die constant twijfelt over het aangeboden werk, en die niet in staat is eigen kennen en kunnen naar waarde te schatten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-08-2019 21:33
En een bedrijf zit écht te wachten op iemand die constant twijfelt over het aangeboden werk, en die niet in staat is eigen kennen en kunnen naar waarde te schatten.
Dat jij daar niet op zit te wachten betekent niet dat geen enkel bedrijf er op zit te wachten.

En als je in het bedrijf van mijn vriend hebt gesolliciteerd zullen ze dolblij zijn dat je van gedachten bent verandert en het toch wilt proberen en zullen ze zorgen dat je een goede mentor krijgt die je met dit soort dingen op weg helpt.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
08-08-2019 22:03
Dat jij daar niet op zit te wachten betekent niet dat geen enkel bedrijf er op zit te wachten.

En als je in het bedrijf van mijn vriend hebt gesolliciteerd zullen ze dolblij zijn dat je van gedachten bent verandert en het toch wilt proberen en zullen ze zorgen dat je een goede mentor krijgt die je met dit soort dingen op weg helpt.
Kan. Maar waar is die mentor voor nodig dan? Als je ergens op solliciteert, mag toch aangenomen worden dat je kennis en kunde al bezit en dat je hooguit een collega nodig hebt de eerste week om je wegwijs te maken?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
08-08-2019 20:17
Om wat voor baan gaat het?
Zitten ze te “schreeuwen om mensen”? Of voor jou 10 anderen? Veel/weinig verantwoordelijkheden?
klantenservice
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
08-08-2019 20:17
Om wat voor baan gaat het?
Zitten ze te “schreeuwen om mensen”? Of voor jou 10 anderen? Veel/weinig verantwoordelijkheden?
klantenservice
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
08-08-2019 20:00
Wat bizar dat je nee hebt gezegd als je z.s.m. een baan nodig hebt, enkel door onzekerheid. Het klinkt erg instabiel en impulsief.

Ik zou het niet meer vragen eerlijk gezegd. Ik kan me niet voorstellen dat je met deze uitleg alsnog welkom bent en zou sowieso nooit op die manier met een baan willen beginnen.
ik twijfelde, simpel.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-08-2019 22:07
Kan. Maar waar is die mentor voor nodig dan? Als je ergens op solliciteert, mag toch aangenomen worden dat je kennis en kunde al bezit en dat je hooguit een collega nodig hebt de eerste week om je wegwijs te maken?
Ik weet dat de wereld meestal niet groter is dan jou ervaringen, maar in de organisatie waar mijn vriend werkt rekenen ze erop dat ze met 2 maanden wel redelijk kunnen zien of iemand geschikt is voor de functie, maar verwachten ze pas dat iemand na 6 maanden echt zelfstandig aan de slag kan.

En in de organisatie waar ik tot voor kort werkte zorgde ik er ook voor dat alle nieuwe mensen een mentor hadden omdat het fijn is als er iemand is die je op weg kan helpen met alle vragen die je hebt, van hoe de printer werkt tot wat de procedure is voor x of y.
Alle reacties Link kopieren
champagneflower98 schreef:
08-08-2019 22:41
klantenservice
Gewoon proberen of je er toch kan beginnen. Het is alweer een stuk moeilijker om genoeg mensen te vinden voor de klantenservice.
Alle reacties Link kopieren
Kaaaaaaaatje schreef:
09-08-2019 09:51
Gewoon proberen of je er toch kan beginnen. Het is alweer een stuk moeilijker om genoeg mensen te vinden voor de klantenservice.
om achteraf toch weer ja te zeggen..schaam me een beetje hoor.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
08-08-2019 22:07
Kan. Maar waar is die mentor voor nodig dan? Als je ergens op solliciteert, mag toch aangenomen worden dat je kennis en kunde al bezit en dat je hooguit een collega nodig hebt de eerste week om je wegwijs te maken?
De eerste week..? Voor heel simpel ongeschoold werk misschien. Bij mij is het 3 weken inwerkprogramma, nog een maand een mentor die je begeleidt, en pas na 6 maanden echt op niveau zitten met de rest. Niet iedere baan kun je zo onder de knie hebben natuurlijk.

Maar nee, ikzelf zou het oprecht niet meer doen, contact opnemen. (in reactie op de vraag aan mij hierboven) Bang om in het positiefste geval met 1-0 achterstand te beginnen en als instabiel gezien te worden, extra bekeken te worden. Die start zou ik te vervelend vinden, en de grote kans om alsnog afgewezen te worden sowieso ontmoedigend. En sowieso zou je dit geintje bij bijvoorbeeld mijn bedrijf niet hoeven te flikken; voor jou 10 anderen hoor, groot rood kruis.

Maar ergens wel stoer als jij het lef wel hebt, als dit echt de baan is die je zo graag wilt. Voor 'proberen kan geen kwaad' valt natuurlijk ook gewoon wat te zeggen.

Waarom denk je eigenlijk dat een baan bij een klantenservice zoveel van je zou vragen..?
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
08-08-2019 20:38
Ik zou de eer aan mezelf houden en niet meer bellen.
hoezo?
Klantenservice bij een callcenter?
Alle reacties Link kopieren
champagneflower98 schreef:
09-08-2019 10:12
hoezo?
De meningen zijn verdeeld zoals je ziet, maar in antwoord op je vraag: omdat sommige forummers het te gênant vinden om erop terug te komen.

Hoe dan ook, wat ga JIJ doen? Als je te lang twijfelt kan het sowieso niet meer.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
09-08-2019 10:15
Klantenservice bij een callcenter?
ja
Kaaaaaaaatje schreef:
08-08-2019 21:15
Echt, je zou het niet vragen? Ze kunnen misschien nee zeggen, maar misschien zeggen ze wel gewoon ja...

Als je uitlegt dat je ineens heel erg aan jezelf begon te twijfelen, maar je nu realiseert dat je meer vertrouwen mag hebben in hun inschattingsvermogen heb je nog best kans dat je alsnog een poging mag doen. Dus morgenochtend gelijk bellen.

Dit. Je hebt niks te verliezen. Het is aan het bedrijf of ze nog vertrouwen in je hebben.
En waar heb je meer last van: schaamte om ergens op terug te komen, of balen als je het niet geprobeerd hebt?
champagneflower98 schreef:
09-08-2019 10:21
ja
Dan gewoon even bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven